Siirry suoraan sisältöön

Unity Game Development (5 op)

Toteutuksen tunnus: TT00EY83-3008

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus

01.01.2024 - 31.07.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

0 - 5000

Koulutus

  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Mika Hyyryläinen
  • Virve Prami

Vastuuopettaja

Janne Salonen

Ryhmät

  • VIOPE_2024_MAKSULLINEN_JARJESTELMA
    Viope TiVi (NonStop), vuosi 2024

Tavoitteet

This course will introduce you to the basic usage of the Unity game engine. Game development requires multiple different skills, while game engines can also be used for many purposes. For example, level designers may use Unity for creating stages for the game, games artists import art and 3D models they've created into Unity, and programmers write scripts to make the games created with Unity to work in the intended way. You don't necessarily need to study to become an expert in each of these fields, and can instead specialize in a specific set (or sets) of skills.

Sisältö

1. The basics of Unity
2. Unity as a level editor
3. Components and physics
4. Basics of Programming
5. Scripts - Player controls
6. Scripts - Racing game

Aika ja paikka

Course can be done in own pace and course environment is Metropolia's Viope.

Oppimateriaalit

Online.

Opetusmenetelmät

Course is 100% online (self-study) course which can be done in own pace.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

N/A

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

N/A

Kansainvälisyys

N/A

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

N/A

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Depends on student baseline.

Sisällön jaksotus

Up to student her-/himself.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Grading is pass after Student has done at least 80% of course.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Pass after you have done at least 80% of tasks.