Unity Game Development (5 op)
Toteutuksen tunnus: TT00EY83-3008
Toteutuksen perustiedot
Ajoitus
01.01.2024 - 31.07.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 5000
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Mika Hyyryläinen
- Virve Prami
Vastuuopettaja
Janne Salonen
Ryhmät
-
VIOPE_2024_MAKSULLINEN_JARJESTELMAViope TiVi (NonStop), vuosi 2024
Tavoitteet
This course will introduce you to the basic usage of the Unity game engine. Game development requires multiple different skills, while game engines can also be used for many purposes. For example, level designers may use Unity for creating stages for the game, games artists import art and 3D models they've created into Unity, and programmers write scripts to make the games created with Unity to work in the intended way. You don't necessarily need to study to become an expert in each of these fields, and can instead specialize in a specific set (or sets) of skills.
Sisältö
1. The basics of Unity
2. Unity as a level editor
3. Components and physics
4. Basics of Programming
5. Scripts - Player controls
6. Scripts - Racing game
Aika ja paikka
Course can be done in own pace and course environment is Metropolia's Viope.
Oppimateriaalit
Online.
Opetusmenetelmät
Course is 100% online (self-study) course which can be done in own pace.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
N/A
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
N/A
Kansainvälisyys
N/A
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
N/A
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Depends on student baseline.
Sisällön jaksotus
Up to student her-/himself.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Grading is pass after Student has done at least 80% of course.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Pass after you have done at least 80% of tasks.