Skip to main content

Working life oriented development projectLaajuus (10 ECTS)

Course unit code: SO00EV53

General information


Credits
10 ECTS

Objective

After studying service design and completing the development project, students
are experts in their multidisciplinary roles and are able to
• apply the models and methods of multi-actor co-operative development
• recognise different actors and roles in a multi-actor development community

• name and explain the different stages of the service design process: understanding the customer,
• conceptualisation, prototyping, piloting and evaluation
• apply the process and working methods of service design to a challenge from the working life
• and solve it
• utilise their substance competence in a multi-actor development community
• explain the importance of an evidence-based approach in social welfare and
• health care
• work as a team member and participate in solving the development challenge
• utilise researched knowledge in the development of activities
• guide and reform the activities of the work community and work

Content

The development project is carried out in multi-actor cooperation between citizens, and the public, private and/or third sector. The development project utilises the service design process and working methods in solving a real working life challenge. A working life oriented development project is based on an understanding of the service users, the service and its context and analysing it. Through this, the creative and experimental process helps build service experiences that are competitive and human-oriented.

Students work in multi-actor development communities, considering the needs and views of different parties so that the evaluation of different trials already takes place during the development process, taking evidence-based information into account. The development project is carried out in small groups (3 students/group).

The development project comprises: different phases of the entire service design process: understanding the customer,
conceptualisation, prototyping/piloting and evaluation. Students may interview and/or observe service customers, employees or patient organisation’s experts/experts by experience. Working life representatives are involved in co-operative workshops to brainstorm and prototype solutions. Clients/stakeholders are the testers of the developed service.

During the development project, the objectives form an entity that allows the student to expand their competence in developing digital services in the social services and health care sector. In the specialisation education, new knowledge is built in a multi-actor manner based on one's core competence. This creates a path for each student to develop their competence and gives them opportunities to utilise this competence after graduation in various social welfare and health care contexts and tasks.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tyydyttävä 1
Teoria ja metodologia ymmärretään huonosti. Tehtävien ja työelämäprojektin toteutus ovat heikkotasoisia.
Tiedonhankinta, palvelukonsepti, viestintä ja dokumentointi ovat välttäviä.
Kohtalainen osallistuminen prosessiin.

Tyydyttävä 2
Teorian ja metodologian ymmärtämisen ja niiden soveltamisen alkeita tehtävissä ja työelämäprojektissa.
Tiedonhankinta, palvelukonsepti, viestintä ja dokumentointi ovat hyväksyttäviä.
Kohtalainen osallistuminen prosessiin.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä 3
Teorian ymmärtämistä ja menetelmien soveltamista tehtävissä ja työelämäprojektissa, mutta työ voisi olla vahvempi.
Tiedonhankinta, palvelukonsepti, viestintä ja dokumentointi ovat hyvällä tasolla.
Aktiivinen osallistuminen prosessiin.

Erittäin hyvä 4
Teoria ja metodologia ymmärretään yleisesti ja niitä sovelletaan erittäin hyvin tehtävissä ja työelämäprojektissa.
Luotettava tiedonhankinta, innovatiivinen palvelukonsepti, sekä viestintä ja dokumentaatio hyvällä tasolla.
Erittäin aktiivinen osallistuminen prosessiin.

Assessment criteria, excellent (5)

Teorian ja menetelmien hallitseminen ja niiden soveltaminen tehtävissä ja työelämäprojektissa kiitettävällä tasolla.
Erinomainen tiedonhankinta, innovatiivinen palvelukonsepti ja erinomainen viestintä ja dokumentointi.
Erittäin aktiivinen osallistuminen prosessiin.

Further information

Arvosanaan vaikuttaa aktiivinen osallistuminen tehtävien suorittamiseen sekä ryhmätyöskentelyyn, tehtävien ja projektin suorittaminen ammattimaisuuteen pyrkien sekä sovitun aikataulun noudattaminen.

Arvioinnin perusteina (yksilöharjoitustyöt ja raportit, ryhmäharjoitustyöt):
- Tiedonhankinnan kattavuus ja hyödyntäminen työskentelyssä
- Reflektointi, näkökulmien ymmärtäminen ja kokonaisuuksien hahmottaminen
- Ideoiden ja vaihtoehtojen monipuolisuus
- Tehtävien palauttaminen sovitussa aikataulussa

Palvelumuotoiluprojektin arvioinnin perusteina:
Aktiivinen osallistuminen projektin läpi viemiseen
Tiedonhankinnan kattavuus ja hyödyntäminen työskentelyssä
Palvelumuotoilumenetelmien monipuolinen ja tavoitteenmukainen käyttö
Ideoiden ja vaihtoehtojen monipuolisuus ja hyödynnettävyys
Palvelunäkökulman ymmärtäminen ja palvelun osien ja kokonaisuuden hahmottaminen
Käyttäjälähtöisyys
Palautetun (visuaalisen ja kirjallisen) materiaalin selkeys ja ymmärrettävyys
Tehtävien palauttaminen aikataulussa

Vertaisarviointi vaikuttaa arvosanan muodostumiseen opettajan arvioinnin lisäksi.

Go back to top of page