Liiketoiminnan perusteetLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: XX00CG12
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Opintojakso antaa yleiskuvan asiakaslähtöisestä liiketoiminnasta. Opintojakson suoritettuaan, opiskelija tietää miten yritys toimii osana yhteiskuntaa ja suhteessa muihin yrityksiin. Hän ymmärtää asiakkaan keskeisen merkityksen liiketoiminnan onnistumisessa. Opiskelija tietää myös miten yritys toimii sisäisesti toimintoina, sekä miten nämä toiminnot liittyvät toisiinsa prosesseina.
Sisältö
• Yrityksen merkitys yhteiskunnassa ja yrityksen sidosryhmät
• Liiketoiminnan periaatteet ja peruskäsitteet
• Asiakkaan keskeinen merkitys yrityksen onnistumisessa
• Yrityksen keskeiset toiminnot: johtaminen, myynti, markkinointi ja asiakashallinta, talous, hankinta, tuotanto, logistiikka, projektitoiminta, tuotekehitys
• Yrityksen prosesseihin liittyvät peruskäsitteet
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä tai soveltaa tavoitteita käytännössä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja.