Muodin visuaalisen markkinoinnin elementitLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: KF00CB57
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää visuaalisen markkinoinnin merkityksen liiketoiminnassa sekä mielikuvien muokkaajana ja brändin rakentajana.
Hän tunnistaa visuaalisen markkinoinnin eri elementit ja osaa yhdistää niitä brändiä vahvistavaksi viestiksi.
Sisältö
• Brändistrategian mukainen visuaalinen ilme
• Trendit ja teemat markkinoinnin välineinä
• Tuotemerkit, pakkaukset ja esillepano
• Myymälän ja messuosaston suunnittelu
Esitietovaatimukset
Osallistuminen edellyttää jonkin vektorigrafiikkaohjelman (esim, Illustrator) tyydyttävää osaamista. Kuvankäsittelyohjelman (esim. PhotoShop) hallinta on eduksi.
Lisätiedot
ENNAKKOTEHTÄVÄ
• Havainnoi oman asuinalueesi vaatetarjontaa.
• Kuvaile ympäristö, jossa vaatteet ovat visuaalisesti hyvin esillä ja toinen ympäristö, jossa ne eivät ole mielestäsi hyvin esillä.
Toteutustapa: Essee, laajuus 1–2 A4
Palautus: sähköpostitse osoitteeseen seija.mikkola(at)metropolia.fi 12.6.2014 mennessä