Myynnin verkkokurssiLaajuus (5 op)
Tunnus: LD00EH46
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää myyntiprosessin ja sen merkityksen kuluttajalle suuntautuvassa ja yritysten välisessä myynnissä. Opiskelija tunnistaa erilaisia myyjä- ja asiakastyyppejä ja niiden vaikutuksen myyntityöhön. Opiskelija tunnistaa ja ymmärtää myynnissä hyödynnettävien vuorovaikutuksen elementtejä, käytännön taktiikoita ja menetelmiä.
Sisältö
- myyntiprosessi
- vuorovaikutusmenetelmät ja taktiikat
- myyjä- ja asiakastyypit
Esitietovaatimukset
Markkinointi 5 op tai vastaava osaaminen
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 11.08.2024
Ajoitus
26.08.2024 - 20.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Pia Väkiparta-Lehtonen
Vastuuopettaja
Anne Perkiö
Ryhmät
-
LITO_VVVapaastivalittavat, liiketalous
-
LXD22S1Liiketalouden tutkinto-ohjelma päivä
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää myyntiprosessin ja sen merkityksen kuluttajalle suuntautuvassa ja yritysten välisessä myynnissä. Opiskelija tunnistaa erilaisia myyjä- ja asiakastyyppejä ja niiden vaikutuksen myyntityöhön. Opiskelija tunnistaa ja ymmärtää myynnissä hyödynnettävien vuorovaikutuksen elementtejä, käytännön taktiikoita ja menetelmiä.
Sisältö
- myyntiprosessi
- vuorovaikutusmenetelmät ja taktiikat
- myyjä- ja asiakastyypit
Aika ja paikka
Itsenäisenäisesti suoritettava verkkokurssi. Kurssisuoritettu viimeistään 15.12.2024
Opetusmenetelmät
Itsenäisesti tehtävä verkkokurssi
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kurssin kokonaispisteistä
90% - 5
80% - 4
70% - 3
60% - 2
50% - 1
Esitietovaatimukset
Markkinointi 5 op tai vastaava osaaminen
Ilmoittautumisaika
02.05.2023 - 13.08.2023
Ajoitus
28.08.2023 - 22.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Pia Väkiparta-Lehtonen
- LII Liiketalous ope
Vastuuopettaja
Anne Perkiö
Ryhmät
-
LXD21S1Liiketalouden tutkinto-ohjelma päivä
-
LITO_VVVapaastivalittavat, liiketalous
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää myyntiprosessin ja sen merkityksen kuluttajalle suuntautuvassa ja yritysten välisessä myynnissä. Opiskelija tunnistaa erilaisia myyjä- ja asiakastyyppejä ja niiden vaikutuksen myyntityöhön. Opiskelija tunnistaa ja ymmärtää myynnissä hyödynnettävien vuorovaikutuksen elementtejä, käytännön taktiikoita ja menetelmiä.
Sisältö
- myyntiprosessi
- vuorovaikutusmenetelmät ja taktiikat
- myyjä- ja asiakastyypit
Aika ja paikka
Itsenäisenäisesti suoritettava verkkokurssi. Kurssisuoritettu viimeistään 17.12.2023.
Opetusmenetelmät
Itsenäisesti tehtävä verkkokurssi
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Esitietovaatimukset
Markkinointi 5 op tai vastaava osaaminen
Ilmoittautumisaika
02.05.2022 - 14.08.2022
Ajoitus
01.08.2022 - 18.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- MAR Liiketalous ope
- Pia Väkiparta-Lehtonen
Vastuuopettaja
Anne Perkiö
Ryhmät
-
LITO_VVVapaastivalittavat, liiketalous
-
LXD20S1Liiketalouden tutkinto-ohjelma päivä
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää myyntiprosessin ja sen merkityksen kuluttajalle suuntautuvassa ja yritysten välisessä myynnissä. Opiskelija tunnistaa erilaisia myyjä- ja asiakastyyppejä ja niiden vaikutuksen myyntityöhön. Opiskelija tunnistaa ja ymmärtää myynnissä hyödynnettävien vuorovaikutuksen elementtejä, käytännön taktiikoita ja menetelmiä.
Sisältö
- myyntiprosessi
- vuorovaikutusmenetelmät ja taktiikat
- myyjä- ja asiakastyypit
Aika ja paikka
itsenäisesti. Kurssisuoritettu viimeistään 20.11.2022.
Opetusmenetelmät
Itsenäisesti tehtävä verkkokurssi
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Esitietovaatimukset
Markkinointi 5 op tai vastaava osaaminen