Sales Course (Online)Laajuus (5 cr)
Code: LD00EH46
Credits
5 op
Objective
Upon completion of the course students will understand the sales process and its relevance to business-to-consumer and business-to-business sales. The student will be able to recognise different types of sellers and customers and their respective impact on sales work. The student will be able to recognise and understand elements, methods and practical tactics of interaction utilised in sales work
Content
- The sales process
- Methods and tactics of interaction
- Seller and customer types
Prerequisites
Marketing or equivalent competences
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student has achieved the course objectives fairly. The student will be able to identify, define and use the course subject area’s concepts and models. The student understands the criteria and principles of the expertise development.
Assessment criteria, good (3)
The student has achieved the course objectives well, even though the knowledge and skills need improvement on some areas. The student is able to define the course concepts and models and are able to justify the analysis. The student is able to apply his/her knowledge in leisure, study and work situations. The student understands the importance of expertise in the field of business and is able to analyze his/her own expertise.
Assessment criteria, excellent (5)
The student has achieved the objectives of the course with excellent marks. The student masters commendably the course subject area’s concepts and models. The student is able to make justified and fluent analysis and to present concrete development measures. The student is well prepared to apply his/her knowledge in leisure, study and work situations. The student is able to analyze the business sector expertise and the development of his/her own expertise.
Assessment criteria, approved/failed
The student has achieved the course objectives fairly. The student will be able to identify, define and use the course subject area’s concepts and models. The student understands the criteria and principles of the expertise development.
Enrollment
06.05.2024 - 11.08.2024
Timing
26.08.2024 - 20.12.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Economics and Business Administration
Teachers
- Pia Väkiparta-Lehtonen
Teacher in charge
Anne Perkiö
Groups
-
LITO_VVVapaastivalittavat, liiketalous
-
LXD22S1Liiketalouden tutkinto-ohjelma päivä
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää myyntiprosessin ja sen merkityksen kuluttajalle suuntautuvassa ja yritysten välisessä myynnissä. Opiskelija tunnistaa erilaisia myyjä- ja asiakastyyppejä ja niiden vaikutuksen myyntityöhön. Opiskelija tunnistaa ja ymmärtää myynnissä hyödynnettävien vuorovaikutuksen elementtejä, käytännön taktiikoita ja menetelmiä.
Content
- myyntiprosessi
- vuorovaikutusmenetelmät ja taktiikat
- myyjä- ja asiakastyypit
Location and time
Itsenäisenäisesti suoritettava verkkokurssi. Kurssisuoritettu viimeistään 15.12.2024
Teaching methods
Itsenäisesti tehtävä verkkokurssi
Employer connections
-
Exam schedules
-
Completion alternatives
-
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment methods and criteria
Kurssin kokonaispisteistä
90% - 5
80% - 4
70% - 3
60% - 2
50% - 1
Prerequisites
Markkinointi 5 op tai vastaava osaaminen
Enrollment
02.05.2023 - 13.08.2023
Timing
28.08.2023 - 22.12.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Economics and Business Administration
Teachers
- Pia Väkiparta-Lehtonen
- LII Liiketalous ope
Teacher in charge
Anne Perkiö
Groups
-
LXD21S1Liiketalouden tutkinto-ohjelma päivä
-
LITO_VVVapaastivalittavat, liiketalous
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää myyntiprosessin ja sen merkityksen kuluttajalle suuntautuvassa ja yritysten välisessä myynnissä. Opiskelija tunnistaa erilaisia myyjä- ja asiakastyyppejä ja niiden vaikutuksen myyntityöhön. Opiskelija tunnistaa ja ymmärtää myynnissä hyödynnettävien vuorovaikutuksen elementtejä, käytännön taktiikoita ja menetelmiä.
Content
- myyntiprosessi
- vuorovaikutusmenetelmät ja taktiikat
- myyjä- ja asiakastyypit
Location and time
Itsenäisenäisesti suoritettava verkkokurssi. Kurssisuoritettu viimeistään 17.12.2023.
Teaching methods
Itsenäisesti tehtävä verkkokurssi
Employer connections
-
Exam schedules
-
Completion alternatives
-
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Prerequisites
Markkinointi 5 op tai vastaava osaaminen
Enrollment
02.05.2022 - 14.08.2022
Timing
01.08.2022 - 18.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Economics and Business Administration
Teachers
- MAR Liiketalous ope
- Pia Väkiparta-Lehtonen
Teacher in charge
Anne Perkiö
Groups
-
LITO_VVVapaastivalittavat, liiketalous
-
LXD20S1Liiketalouden tutkinto-ohjelma päivä
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää myyntiprosessin ja sen merkityksen kuluttajalle suuntautuvassa ja yritysten välisessä myynnissä. Opiskelija tunnistaa erilaisia myyjä- ja asiakastyyppejä ja niiden vaikutuksen myyntityöhön. Opiskelija tunnistaa ja ymmärtää myynnissä hyödynnettävien vuorovaikutuksen elementtejä, käytännön taktiikoita ja menetelmiä.
Content
- myyntiprosessi
- vuorovaikutusmenetelmät ja taktiikat
- myyjä- ja asiakastyypit
Location and time
itsenäisesti. Kurssisuoritettu viimeistään 20.11.2022.
Teaching methods
Itsenäisesti tehtävä verkkokurssi
Employer connections
-
Exam schedules
-
Completion alternatives
-
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Prerequisites
Markkinointi 5 op tai vastaava osaaminen