Development Work of Health PromotionLaajuus (5 cr)
Code: SX00BP04
Credits
5 op
Objective
Students
- show initiative and innovation in developing public health nursing based on the needs of society and the workplace while displaying their development, innovative and research competence
- work to promote public health and to narrow health differences between population groups
- can cooperate with the public, private and the third sector.
- can participate in the renewal and development process of service systems and products
- can apply foreknowledge to public health and take evidence-based actions on public health nursing and its development
- can participate in the public health nursing discussion as experts of their field in the media.
Content
Evidence-based public health nursing and development of health promotion, predicting future
Development of functional models, work methods and services
Networking with different professional groups
Health promotion of actors in the public, private and the third sector
Expert communication and professional visibility
Media relations
Productization
Assessment criteria, satisfactory (1)
Evaluating competences
evaluation criteria competent/intermediate level and expert are used.
Assessment criteria, approved/failed
Student
- can search for professional knowledge regarding a single issue
- is familiar with the professional knowledge base of the field
- distinguishes informal information from research knowledge
- can act in individual professional situations according to instruction
- aims to act in a client-oriented way
- proves to have adequate skills to act in professional situations
- is familiar with the ethical principles of the field
- can work as a member of a work group
- is able to evaluate personal strengths and development needs.
Enrollment
02.05.2023 - 14.05.2023
Timing
14.08.2023 - 30.11.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
3 op
RDI portion
5 op
Mode of delivery
40 % Contact teaching, 60 % Distance learning
Unit
School of Health Care
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Public Health Nursing
Teachers
- Henna Hertell
Teacher in charge
Henna Hertell
Groups
-
SXQ20K1Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma päivä
Objective
Opiskelija
- osaa kehittää terveydenhoitajatyötä aloitteellisesti ja innovatiivisesti yhteiskunnan ja työelämän tarpeesta hyödyntäen kehittämis-, innovaatio- ja tutkimusosaamistaan
- osaa toimia kansanterveyden edistämiseksi ja väestöryhmien välisten terveyserojen kaventamiseksi
-osaa toimia yhteistyössä julkisen julkisen-, yksityisen ja kolmannen sektorin kanssa
-osaa osallistua palvelujärjestelmien ja tuotteiden uudistamiseen ja kehittämiseen
- osaa soveltaa ennakointitietoa kansanterveydestä ja toimia näyttöön perustuvasti terveydenhoitajatyössä ja sen kehittämisessä
- osaa osallistua asiantuntijana terveydenhoitajatyöhön liittyvään keskusteluun erilaisissa medioissa.
Content
Näyttöön perustuvan terveydenhoitajatyön ja terveyden edistämisen kehittäminen, tulevaisuuden lukutaito
Toimintamallien, työmenetelmien ja palvelujen kehittäminen
Verkostotyö eri ammattiryhmien kanssa
Julkisen-, yksityisen ja kolmannen sektorin toimijat terveyden edistämisessä
Asiantuntijaviestintä ja ammatillinen näkyvyys
Yhteistyö median kanssa
Location and time
Pakolliset :
Orientaatio, aloitus (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Seminaarit:
Ideaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Suunnitelmaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Kehittämistyön toteuttaminen (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Julkistaminen (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Luennot ja seminaarit toteutuvat zoomissa.
Materials
Tarkentuu opintojakson alussa
Teaching methods
Aktivoiva luento
Pienryhmätehtävän ohjaus
Itsenäinen työskentely
Työpajat
Seminaarit: idea-, suunnitelma- ja julkistamisseminaarit
Exam schedules
Pakolliset :
Orientaatio, aloitus (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Seminaarit:
Ideaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Suunnitelmaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Kehittämistyön toteutus (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Julkistaminen (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Completion alternatives
Ei valinnaista suoritustapaa
Student workload
5 op = 135 h opiskelijan työtä
Aktivoiva luento 20t
Oppimistehtävät 20t
Pienryhmätyöskentely 7x6 = 42t
Seminaarit 3 x 4t = 12t
Itsenäinen opiskelu = 41t
Lisää tietoa Moodlen työtilassa.
Content scheduling
Ilmoitetaan myöhemmin
Further information
Pakollinen orientaatio opintojaksolle (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Luennot ja seminaarit toteutetaan zoomin välityksellä. Tarkasta lukujärjestyksestä linkki
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Arviointikriteerit ks. liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa edistynyt tai asiantuntija.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija
- osaa etsiä tietoa monipuolisesti oman ammattialan tietolähteistä ja käyttää alan tietoperustaa
- osoittaa perehtyneisyyden ammattialan tietoperustaan ja ydinainekseen
- osoittaa saavuttaneensa riittävät tiedot pystyäkseen toimimaan ammatillisissa tilanteissa
- osaa toimia asiakaslähtöisesti
- ratkaisee ammatillisia tehtäviä ja ongelmia
- toimii turvallisesti ja ammattialan eettisten periaatteiden mukaisesti
- osaa tuoda osaamisensa ryhmän tai projektin käyttöön
- kykenee arvioimaan omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan.
Assessment methods and criteria
Jatkuva arviointi, opiskelija osallistuu vastuullisesti opetukseen ja opiskeluun
Vertaisarviointi eli opponointi
Kirjallinen kehittämistyöraportti
Kehittämistyö arvioidaan 1-5
Enrollment
02.05.2023 - 14.05.2023
Timing
14.08.2023 - 30.11.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
3 op
RDI portion
5 op
Mode of delivery
40 % Contact teaching, 60 % Distance learning
Unit
School of Health Care
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Public Health Nursing
Teachers
- Henna Hertell
- Kati Ylikahri
Teacher in charge
Henna Hertell
Groups
-
SXQ23K2Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma monimuoto
Objective
Opiskelija
- osaa kehittää terveydenhoitajatyötä aloitteellisesti ja innovatiivisesti yhteiskunnan ja työelämän tarpeesta hyödyntäen kehittämis-, innovaatio- ja tutkimusosaamistaan
- osaa toimia kansanterveyden edistämiseksi ja väestöryhmien välisten terveyserojen kaventamiseksi
-osaa toimia yhteistyössä julkisen julkisen-, yksityisen ja kolmannen sektorin kanssa
-osaa osallistua palvelujärjestelmien ja tuotteiden uudistamiseen ja kehittämiseen
- osaa soveltaa ennakointitietoa kansanterveydestä ja toimia näyttöön perustuvasti terveydenhoitajatyössä ja sen kehittämisessä
- osaa osallistua asiantuntijana terveydenhoitajatyöhön liittyvään keskusteluun erilaisissa medioissa.
Content
Näyttöön perustuvan terveydenhoitajatyön ja terveyden edistämisen kehittäminen, tulevaisuuden lukutaito
Toimintamallien, työmenetelmien ja palvelujen kehittäminen
Verkostotyö eri ammattiryhmien kanssa
Julkisen-, yksityisen ja kolmannen sektorin toimijat terveyden edistämisessä
Asiantuntijaviestintä ja ammatillinen näkyvyys
Yhteistyö median kanssa
Location and time
Pakolliset :
Orientaatio, aloitus (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Seminaarit:
Ideaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Suunnitelmaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Kehittämistyön toteuttaminen (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Julkistaminen (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Luennot ja seminaarit toteutuvat zoomissa.
Materials
Tarkentuu opintojakson alussa
Teaching methods
Aktivoiva luento
Pienryhmätehtävän ohjaus
Itsenäinen työskentely
Työpajat
Seminaarit: idea-, suunnitelma- ja julkistamisseminaarit
Exam schedules
Pakolliset :
Orientaatio, aloitus (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Seminaarit:
Ideaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Suunnitelmaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Kehittämistyön toteutus (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Julkistaminen (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Completion alternatives
Ei valinnaista suoritustapaa
Student workload
5 op = 135 h opiskelijan työtä
Aktivoiva luento 20t
Oppimistehtävät 20t
Pienryhmätyöskentely 7x6 = 42t
Seminaarit 3 x 4t = 12t
Itsenäinen opiskelu = 41t
Lisää tietoa Moodlen työtilassa.
Content scheduling
Ilmoitetaan myöhemmin
Further information
Pakollinen orientaatio opintojaksolle (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Luennot ja seminaarit toteutetaan zoomin välityksellä. Tarkasta lukujärjestyksestä linkki
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Arviointikriteerit ks. liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa edistynyt tai asiantuntija.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija
- osaa etsiä tietoa monipuolisesti oman ammattialan tietolähteistä ja käyttää alan tietoperustaa
- osoittaa perehtyneisyyden ammattialan tietoperustaan ja ydinainekseen
- osoittaa saavuttaneensa riittävät tiedot pystyäkseen toimimaan ammatillisissa tilanteissa
- osaa toimia asiakaslähtöisesti
- ratkaisee ammatillisia tehtäviä ja ongelmia
- toimii turvallisesti ja ammattialan eettisten periaatteiden mukaisesti
- osaa tuoda osaamisensa ryhmän tai projektin käyttöön
- kykenee arvioimaan omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan.
Assessment methods and criteria
Jatkuva arviointi, opiskelija osallistuu vastuullisesti opetukseen ja opiskeluun
Vertaisarviointi eli opponointi
Kirjallinen kehittämistyöraportti
Kehittämistyö arvioidaan 1-5
Enrollment
28.11.2022 - 11.12.2022
Timing
09.01.2023 - 12.05.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
3 op
RDI portion
5 op
Mode of delivery
40 % Contact teaching, 60 % Distance learning
Unit
School of Health Care
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Public Health Nursing
Teachers
- Henna Hertell
- Hanna Vatanen
Teacher in charge
Henna Hertell
Groups
-
SXQ19S1Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma
Objective
Opiskelija
- osaa kehittää terveydenhoitajatyötä aloitteellisesti ja innovatiivisesti yhteiskunnan ja työelämän tarpeesta hyödyntäen kehittämis-, innovaatio- ja tutkimusosaamistaan
- osaa toimia kansanterveyden edistämiseksi ja väestöryhmien välisten terveyserojen kaventamiseksi
-osaa toimia yhteistyössä julkisen julkisen-, yksityisen ja kolmannen sektorin kanssa
-osaa osallistua palvelujärjestelmien ja tuotteiden uudistamiseen ja kehittämiseen
- osaa soveltaa ennakointitietoa kansanterveydestä ja toimia näyttöön perustuvasti terveydenhoitajatyössä ja sen kehittämisessä
- osaa osallistua asiantuntijana terveydenhoitajatyöhön liittyvään keskusteluun erilaisissa medioissa.
Content
Näyttöön perustuvan terveydenhoitajatyön ja terveyden edistämisen kehittäminen, tulevaisuuden lukutaito
Toimintamallien, työmenetelmien ja palvelujen kehittäminen
Verkostotyö eri ammattiryhmien kanssa
Julkisen-, yksityisen ja kolmannen sektorin toimijat terveyden edistämisessä
Asiantuntijaviestintä ja ammatillinen näkyvyys
Yhteistyö median kanssa
Location and time
Pakolliset :
Orientaatio, aloitus (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Seminaarit:
Ideaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Suunnitelmaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Kehittämistyön toteuttaminen (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Julkistaminen (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Luennot ja seminaarit toteutuvat zoomissa.
Materials
Tarkentuu opintojakson alussa
Teaching methods
Aktivoiva luento
Pienryhmätehtävän ohjaus
Itsenäinen työskentely
Työpajat
Seminaarit: idea-, suunnitelma- ja julkistamisseminaarit
Employer connections
-
Exam schedules
Pakolliset :
Orientaatio, aloitus (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Seminaarit:
Ideaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Suunnitelmaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Kehittämistyön toteutus (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Julkistaminen (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
International connections
-
Completion alternatives
Ei valinnaista suoritustapaa
Student workload
5 op = 135 h opiskelijan työtä
Aktivoiva luento 20t
Oppimistehtävät 20t
Pienryhmätyöskentely 7x6 = 42t
Seminaarit 3 x 4t = 12t
Itsenäinen opiskelu = 41t
Lisää tietoa Moodlen työtilassa.
Content scheduling
Ilmoitetaan myöhemmin
Further information
Pakollinen orientaatio opintojaksolle (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Luennot ja seminaarit toteutetaan zoomin välityksellä. Tarkasta lukujärjestyksestä linkki.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Arviointikriteerit ks. liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa edistynyt tai asiantuntija.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija
- osaa etsiä tietoa monipuolisesti oman ammattialan tietolähteistä ja käyttää alan tietoperustaa
- osoittaa perehtyneisyyden ammattialan tietoperustaan ja ydinainekseen
- osoittaa saavuttaneensa riittävät tiedot pystyäkseen toimimaan ammatillisissa tilanteissa
- osaa toimia asiakaslähtöisesti
- ratkaisee ammatillisia tehtäviä ja ongelmia
- toimii turvallisesti ja ammattialan eettisten periaatteiden mukaisesti
- osaa tuoda osaamisensa ryhmän tai projektin käyttöön
- kykenee arvioimaan omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan.
Assessment methods and criteria
Jatkuva arviointi, opiskelija osallistuu vastuullisesti opetukseen ja opiskeluun
Vertaisarviointi eli opponointi
Kirjallinen kehittämistyöraportti
Kehittämistyö arvioidaan 1-5
Enrollment
02.05.2022 - 15.05.2022
Timing
15.08.2022 - 23.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
2 op
RDI portion
5 op
Mode of delivery
60 % Contact teaching, 40 % Distance learning
Unit
School of Health Care
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Public Health Nursing
Teachers
- Henna Hertell
- Tiina Ahti
- Hanna Vatanen
Teacher in charge
Henna Hertell
Groups
-
SXQ22K2Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma, monimuoto, 90 op
Objective
Opiskelija
- osaa kehittää terveydenhoitajatyötä aloitteellisesti ja innovatiivisesti yhteiskunnan ja työelämän tarpeesta hyödyntäen kehittämis-, innovaatio- ja tutkimusosaamistaan
- osaa toimia kansanterveyden edistämiseksi ja väestöryhmien välisten terveyserojen kaventamiseksi
-osaa toimia yhteistyössä julkisen julkisen-, yksityisen ja kolmannen sektorin kanssa
-osaa osallistua palvelujärjestelmien ja tuotteiden uudistamiseen ja kehittämiseen
- osaa soveltaa ennakointitietoa kansanterveydestä ja toimia näyttöön perustuvasti terveydenhoitajatyössä ja sen kehittämisessä
- osaa osallistua asiantuntijana terveydenhoitajatyöhön liittyvään keskusteluun erilaisissa medioissa.
Content
Näyttöön perustuvan terveydenhoitajatyön ja terveyden edistämisen kehittäminen, tulevaisuuden lukutaito
Toimintamallien, työmenetelmien ja palvelujen kehittäminen
Verkostotyö eri ammattiryhmien kanssa
Julkisen-, yksityisen ja kolmannen sektorin toimijat terveyden edistämisessä
Asiantuntijaviestintä ja ammatillinen näkyvyys
Yhteistyö median kanssa
Location and time
Pakolliset :
Orientaatio, aloitus 17.08.2022 klo 13.00 - 15.30
Seminaarit:
Ideaseminaari 24.08.2022 klo 13.00 - 15.30
Suunnitelmaseminaari 05.09.2022 klo 13.00 - 15.45
Kehittämistyön toteuttaminen vko 46 tai erikseen sovittuna ajankohtana
Julkistaminen 5.12.2022 klo 9.00-15.00
Luennot ja seminaarit toteutuvat zoomissa.
Materials
Tarkentuu opintojakson alussa
Teaching methods
Aktivoiva luento
Pienryhmätehtävän ohjaus
Itsenäinen työskentely
Työpajat
Seminaarit: idea-, suunnitelma- ja julkistamisseminaarit
Employer connections
-
Exam schedules
Pakolliset :
Orientaatio, aloitus 17.08.2022 klo 13.00 - 15.30
Seminaarit:
Ideaseminaari 24.08.2022 klo 13.00 - 15.30
Suunnitelmaseminaari 05.09.2022 klo 13.00 - 15.45
Kehittämistyön toteuttaminen vko 46 tai erikseen sovittuna ajankohtana
Julkistaminen 5.12.2022 klo 9.00-15.00
International connections
-
Completion alternatives
Ei valinnaista suoritustapaa
Student workload
5 op = 135 h opiskelijan työtä
Aktivoiva luento 20t
Oppimistehtävät 20t
Pienryhmätyöskentely 7x6 = 42t
Seminaarit 3 x 4t = 12t
Itsenäinen opiskelu = 41t
Lisää tietoa Moodlen työtilassa.
Content scheduling
Ilmoitetaan myöhemmin
Further information
Pakollinen orientaatio opintojaksolle 17.8.22 klo 13.00 - 15.30
Luennot ja seminaarit toteutetaan zoomin välityksellä. Tarkasta lukujärjestyksestä linkki.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Arviointikriteerit ks. liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa edistynyt tai asiantuntija.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija
- osaa etsiä tietoa monipuolisesti oman ammattialan tietolähteistä ja käyttää alan tietoperustaa
- osoittaa perehtyneisyyden ammattialan tietoperustaan ja ydinainekseen
- osoittaa saavuttaneensa riittävät tiedot pystyäkseen toimimaan ammatillisissa tilanteissa
- osaa toimia asiakaslähtöisesti
- ratkaisee ammatillisia tehtäviä ja ongelmia
- toimii turvallisesti ja ammattialan eettisten periaatteiden mukaisesti
- osaa tuoda osaamisensa ryhmän tai projektin käyttöön
- kykenee arvioimaan omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan.
Assessment methods and criteria
Jatkuva arviointi, opiskelija osallistuu vastuullisesti opetukseen ja opiskeluun
Vertaisarviointi eli opponointi
Kirjallinen kehittämistyöraportti
Kehittämistyö arvioidaan 1-5
Enrollment
02.05.2022 - 15.05.2022
Timing
15.08.2022 - 16.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
2 op
Mode of delivery
60 % Contact teaching, 40 % Distance learning
Unit
School of Health Care
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Public Health Nursing
Teachers
- Tiina Ahti
- Hanna Vatanen
Teacher in charge
Marita Räsänen
Groups
-
SXQ19K1Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivä
Objective
Opiskelija
- osaa kehittää terveydenhoitajatyötä aloitteellisesti ja innovatiivisesti yhteiskunnan ja työelämän tarpeesta hyödyntäen kehittämis-, innovaatio- ja tutkimusosaamistaan
- osaa toimia kansanterveyden edistämiseksi ja väestöryhmien välisten terveyserojen kaventamiseksi
-osaa toimia yhteistyössä julkisen julkisen-, yksityisen ja kolmannen sektorin kanssa
-osaa osallistua palvelujärjestelmien ja tuotteiden uudistamiseen ja kehittämiseen
- osaa soveltaa ennakointitietoa kansanterveydestä ja toimia näyttöön perustuvasti terveydenhoitajatyössä ja sen kehittämisessä
- osaa osallistua asiantuntijana terveydenhoitajatyöhön liittyvään keskusteluun erilaisissa medioissa.
Content
Näyttöön perustuvan terveydenhoitajatyön ja terveyden edistämisen kehittäminen, tulevaisuuden lukutaito
Toimintamallien, työmenetelmien ja palvelujen kehittäminen
Verkostotyö eri ammattiryhmien kanssa
Julkisen-, yksityisen ja kolmannen sektorin toimijat terveyden edistämisessä
Asiantuntijaviestintä ja ammatillinen näkyvyys
Yhteistyö median kanssa
Location and time
Aikataulu tarkentuu lukujärjestykseen
Materials
Tarkentuu opintojakson alussa
Teaching methods
Aktivoiva luento
Pienryhmätehtävän ohjaus
Itsenäinen työskentely
Työpajat
Seminaarit: idea-, suunnitelma- ja julkistamisseminaarit
Employer connections
-
Exam schedules
Pakolliset :
Orientaatio, aloitus (tarkentuu myöhemmin)
Seminaarit:
Ideaseminaari (tarkentuu myöhemmin)
Suunnitelmaseminaari (tarkentuu myöhemmin)
Työskentely HyMy-kylässä tai jalkautuen HyMy-kylästä.
Kehittämistyön toteuttaminen (tarkentuu myöhemmin)
Julkistaminen (tarkentuu myöhemmin)
International connections
-
Completion alternatives
Ei valinnaista suoritustapaa
Student workload
5 op = 135 h opiskelijan työtä
Aktivoiva luento 20t
Oppimistehtävät 20t
Pienryhmätyöskentely 7x6 = 42t
Seminaarit 3 x 4t = 12t
Itsenäinen opiskelu = 41t
Lisää tietoa Moodlen työtilassa.
Content scheduling
Ilmoitetaan myöhemmin
Further information
Pakollinen orientaatio opintojaksolle, ilmoitetaan myöhemmin.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Arviointikriteerit ks. liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa edistynyt tai asiantuntija.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija
- osaa etsiä tietoa monipuolisesti oman ammattialan tietolähteistä ja käyttää alan tietoperustaa
- osoittaa perehtyneisyyden ammattialan tietoperustaan ja ydinainekseen
- osoittaa saavuttaneensa riittävät tiedot pystyäkseen toimimaan ammatillisissa tilanteissa
- osaa toimia asiakaslähtöisesti
- ratkaisee ammatillisia tehtäviä ja ongelmia
- toimii turvallisesti ja ammattialan eettisten periaatteiden mukaisesti
- osaa tuoda osaamisensa ryhmän tai projektin käyttöön
- kykenee arvioimaan omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan.
Assessment methods and criteria
Jatkuva arviointi, opiskelija osallistuu vastuullisesti opetukseen ja opiskeluun
Vertaisarviointi eli opponointi
Kirjallinen kehittämistyöraportti
Kehittämistyö arvioidaan 1-5
Enrollment
29.11.2021 - 12.12.2021
Timing
10.01.2022 - 15.05.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
3 op
RDI portion
5 op
Mode of delivery
40 % Contact teaching, 60 % Distance learning
Unit
School of Health Care
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Public Health Nursing
Teachers
- Henna Hertell
- Asta Lassila
Teacher in charge
Asta Lassila
Groups
-
SXQ18S1Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma päivä
Objective
Opiskelija
- osaa kehittää terveydenhoitajatyötä aloitteellisesti ja innovatiivisesti yhteiskunnan ja työelämän tarpeesta hyödyntäen kehittämis-, innovaatio- ja tutkimusosaamistaan
- osaa toimia kansanterveyden edistämiseksi ja väestöryhmien välisten terveyserojen kaventamiseksi
-osaa toimia yhteistyössä julkisen julkisen-, yksityisen ja kolmannen sektorin kanssa
-osaa osallistua palvelujärjestelmien ja tuotteiden uudistamiseen ja kehittämiseen
- osaa soveltaa ennakointitietoa kansanterveydestä ja toimia näyttöön perustuvasti terveydenhoitajatyössä ja sen kehittämisessä
- osaa osallistua asiantuntijana terveydenhoitajatyöhön liittyvään keskusteluun erilaisissa medioissa.
Content
Näyttöön perustuvan terveydenhoitajatyön ja terveyden edistämisen kehittäminen, tulevaisuuden lukutaito
Toimintamallien, työmenetelmien ja palvelujen kehittäminen
Verkostotyö eri ammattiryhmien kanssa
Julkisen-, yksityisen ja kolmannen sektorin toimijat terveyden edistämisessä
Asiantuntijaviestintä ja ammatillinen näkyvyys
Yhteistyö median kanssa
Location and time
Työskentelyviikot:
8 ,
12 (toteutukset pääosin tällöin) ja
19
Materials
Tarkentuu opintojakson alussa
Teaching methods
Aktivoiva luento
Pienryhmätehtävän ohjaus
Itsenäinen työskentely
Työpajat
Seminaarit: idea-, suunnitelma- ja julkistamisseminaarit
Employer connections
-
Exam schedules
Pakolliset :
Orientaatio, aloitus (tarkentuu myöhemmin)
Seminaarit:
Ideaseminaari (tarkentuu myöhemmin)
Suunnitelmaseminaari, vko 8 (tarkentuu myöhemmin)
Työskentely HyMy-kylässä tai jalkautuen HyMy-kylästä.
Kehittämistyön toteuttaminen (tarkentuu myöhemmin, pääosin vko 12)
Julkistaminen (tarkentuu myöhemmin)
International connections
-
Completion alternatives
Ei valinnaista suoritustapaa
Student workload
5 op = 135 h opiskelijan työtä
Aktivoiva luento 20t
Oppimistehtävät 20t
Pienryhmätyöskentely 7x6 = 42t
Seminaarit 3 x 4t = 12t
Itsenäinen opiskelu = 41t
Lisää tietoa Moodlen työtilassa.
Content scheduling
Ilmoitetaan myöhemmin
Further information
Pakollinen orientaatio opintojaksolle, ilmoitetaan myöhemmin.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Arviointikriteerit ks. liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa edistynyt tai asiantuntija.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija
- osaa etsiä tietoa monipuolisesti oman ammattialan tietolähteistä ja käyttää alan tietoperustaa
- osoittaa perehtyneisyyden ammattialan tietoperustaan ja ydinainekseen
- osoittaa saavuttaneensa riittävät tiedot pystyäkseen toimimaan ammatillisissa tilanteissa
- osaa toimia asiakaslähtöisesti
- ratkaisee ammatillisia tehtäviä ja ongelmia
- toimii turvallisesti ja ammattialan eettisten periaatteiden mukaisesti
- osaa tuoda osaamisensa ryhmän tai projektin käyttöön
- kykenee arvioimaan omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan.
Assessment methods and criteria
Jatkuva arviointi, opiskelija osallistuu vastuullisesti opetukseen ja opiskeluun
Vertaisarviointi= opponointi
pienryhmäohjaus ajankohdat (ilmoitetaan myöhemmin)
Kirjallinen kehittämistyöraportti
Toteutus
Pienryhmä- ja seminaarityöskentely
kehittämistyö terveydenhoitajaopintojen opinnäytetyö, arvioidaan 1-5