Siirry suoraan sisältöön

Kehittämistyö (5 op)

Toteutuksen tunnus: SX00BP04-3020

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

28.11.2022 - 11.12.2022

Ajoitus

09.01.2023 - 12.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

3 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus

Yksikkö

Terveys

Toimipiste

Myllypurontie 1

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 40

Koulutus

  • Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Henna Hertell
  • Hanna Vatanen

Vastuuopettaja

Henna Hertell

Ryhmät

  • SXQ19S1
    Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma

Tavoitteet

Opiskelija
- osaa kehittää terveydenhoitajatyötä aloitteellisesti ja innovatiivisesti yhteiskunnan ja työelämän tarpeesta hyödyntäen kehittämis-, innovaatio- ja tutkimusosaamistaan
- osaa toimia kansanterveyden edistämiseksi ja väestöryhmien välisten terveyserojen kaventamiseksi
-osaa toimia yhteistyössä julkisen julkisen-, yksityisen ja kolmannen sektorin kanssa
-osaa osallistua palvelujärjestelmien ja tuotteiden uudistamiseen ja kehittämiseen
- osaa soveltaa ennakointitietoa kansanterveydestä ja toimia näyttöön perustuvasti terveydenhoitajatyössä ja sen kehittämisessä
- osaa osallistua asiantuntijana terveydenhoitajatyöhön liittyvään keskusteluun erilaisissa medioissa.

Sisältö

Näyttöön perustuvan terveydenhoitajatyön ja terveyden edistämisen kehittäminen, tulevaisuuden lukutaito
Toimintamallien, työmenetelmien ja palvelujen kehittäminen
Verkostotyö eri ammattiryhmien kanssa
Julkisen-, yksityisen ja kolmannen sektorin toimijat terveyden edistämisessä
Asiantuntijaviestintä ja ammatillinen näkyvyys
Yhteistyö median kanssa

Aika ja paikka

Pakolliset :
Orientaatio, aloitus (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)

Seminaarit:
Ideaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Suunnitelmaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Kehittämistyön toteuttaminen (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Julkistaminen (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)

Luennot ja seminaarit toteutuvat zoomissa.

Oppimateriaalit

Tarkentuu opintojakson alussa

Opetusmenetelmät

Aktivoiva luento
Pienryhmätehtävän ohjaus
Itsenäinen työskentely
Työpajat
Seminaarit: idea-, suunnitelma- ja julkistamisseminaarit

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Pakolliset :
Orientaatio, aloitus (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)

Seminaarit:
Ideaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Suunnitelmaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Kehittämistyön toteutus (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Julkistaminen (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)

Kansainvälisyys

-

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaista suoritustapaa

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op = 135 h opiskelijan työtä
Aktivoiva luento 20t
Oppimistehtävät 20t
Pienryhmätyöskentely 7x6 = 42t
Seminaarit 3 x 4t = 12t
Itsenäinen opiskelu = 41t
Lisää tietoa Moodlen työtilassa.

Sisällön jaksotus

Ilmoitetaan myöhemmin

Lisätietoja opiskelijoille

Pakollinen orientaatio opintojaksolle (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Luennot ja seminaarit toteutetaan zoomin välityksellä. Tarkasta lukujärjestyksestä linkki.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Arviointikriteerit ks. liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa edistynyt tai asiantuntija.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija
- osaa etsiä tietoa monipuolisesti oman ammattialan tietolähteistä ja käyttää alan tietoperustaa
- osoittaa perehtyneisyyden ammattialan tietoperustaan ja ydinainekseen
- osoittaa saavuttaneensa riittävät tiedot pystyäkseen toimimaan ammatillisissa tilanteissa
- osaa toimia asiakaslähtöisesti
- ratkaisee ammatillisia tehtäviä ja ongelmia
- toimii turvallisesti ja ammattialan eettisten periaatteiden mukaisesti
- osaa tuoda osaamisensa ryhmän tai projektin käyttöön
- kykenee arvioimaan omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Jatkuva arviointi, opiskelija osallistuu vastuullisesti opetukseen ja opiskeluun
Vertaisarviointi eli opponointi
Kirjallinen kehittämistyöraportti


Kehittämistyö arvioidaan 1-5