Skip to main content

Development Work of Health PromotionLaajuus (5 cr)

Code: SX00BP04

Credits

5 op

Objective

Students
- show initiative and innovation in developing public health nursing based on the needs of society and the workplace while displaying their development, innovative and research competence
- work to promote public health and to narrow health differences between population groups
- can cooperate with the public, private and the third sector.
- can participate in the renewal and development process of service systems and products
- can apply foreknowledge to public health and take evidence-based actions on public health nursing and its development
- can participate in the public health nursing discussion as experts of their field in the media.

Content

Evidence-based public health nursing and development of health promotion, predicting future
Development of functional models, work methods and services
Networking with different professional groups
Health promotion of actors in the public, private and the third sector
Expert communication and professional visibility
Media relations
Productization

Assessment criteria, satisfactory (1)

Evaluating competences
evaluation criteria competent/intermediate level and expert are used.

Assessment criteria, approved/failed

Student
- can search for professional knowledge regarding a single issue
- is familiar with the professional knowledge base of the field
- distinguishes informal information from research knowledge
- can act in individual professional situations according to instruction
- aims to act in a client-oriented way
- proves to have adequate skills to act in professional situations
- is familiar with the ethical principles of the field
- can work as a member of a work group
- is able to evaluate personal strengths and development needs.

Enrollment

02.05.2023 - 14.05.2023

Timing

14.08.2023 - 30.11.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

3 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

40 % Contact teaching, 60 % Distance learning

Unit

School of Health Care

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Public Health Nursing
Teachers
  • Henna Hertell
Teacher in charge

Henna Hertell

Groups
  • SXQ20K1
    Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma päivä

Objective

Opiskelija
- osaa kehittää terveydenhoitajatyötä aloitteellisesti ja innovatiivisesti yhteiskunnan ja työelämän tarpeesta hyödyntäen kehittämis-, innovaatio- ja tutkimusosaamistaan
- osaa toimia kansanterveyden edistämiseksi ja väestöryhmien välisten terveyserojen kaventamiseksi
-osaa toimia yhteistyössä julkisen julkisen-, yksityisen ja kolmannen sektorin kanssa
-osaa osallistua palvelujärjestelmien ja tuotteiden uudistamiseen ja kehittämiseen
- osaa soveltaa ennakointitietoa kansanterveydestä ja toimia näyttöön perustuvasti terveydenhoitajatyössä ja sen kehittämisessä
- osaa osallistua asiantuntijana terveydenhoitajatyöhön liittyvään keskusteluun erilaisissa medioissa.

Content

Näyttöön perustuvan terveydenhoitajatyön ja terveyden edistämisen kehittäminen, tulevaisuuden lukutaito
Toimintamallien, työmenetelmien ja palvelujen kehittäminen
Verkostotyö eri ammattiryhmien kanssa
Julkisen-, yksityisen ja kolmannen sektorin toimijat terveyden edistämisessä
Asiantuntijaviestintä ja ammatillinen näkyvyys
Yhteistyö median kanssa

Location and time

Pakolliset :
Orientaatio, aloitus (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)

Seminaarit:
Ideaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Suunnitelmaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Kehittämistyön toteuttaminen (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Julkistaminen (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)

Luennot ja seminaarit toteutuvat zoomissa.

Materials

Tarkentuu opintojakson alussa

Teaching methods

Aktivoiva luento
Pienryhmätehtävän ohjaus
Itsenäinen työskentely
Työpajat
Seminaarit: idea-, suunnitelma- ja julkistamisseminaarit

Exam schedules

Pakolliset :
Orientaatio, aloitus (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)

Seminaarit:
Ideaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Suunnitelmaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Kehittämistyön toteutus (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Julkistaminen (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)

Completion alternatives

Ei valinnaista suoritustapaa

Student workload

5 op = 135 h opiskelijan työtä
Aktivoiva luento 20t
Oppimistehtävät 20t
Pienryhmätyöskentely 7x6 = 42t
Seminaarit 3 x 4t = 12t
Itsenäinen opiskelu = 41t
Lisää tietoa Moodlen työtilassa.

Content scheduling

Ilmoitetaan myöhemmin

Further information

Pakollinen orientaatio opintojaksolle (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Luennot ja seminaarit toteutetaan zoomin välityksellä. Tarkasta lukujärjestyksestä linkki

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointikriteerit ks. liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa edistynyt tai asiantuntija.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija
- osaa etsiä tietoa monipuolisesti oman ammattialan tietolähteistä ja käyttää alan tietoperustaa
- osoittaa perehtyneisyyden ammattialan tietoperustaan ja ydinainekseen
- osoittaa saavuttaneensa riittävät tiedot pystyäkseen toimimaan ammatillisissa tilanteissa
- osaa toimia asiakaslähtöisesti
- ratkaisee ammatillisia tehtäviä ja ongelmia
- toimii turvallisesti ja ammattialan eettisten periaatteiden mukaisesti
- osaa tuoda osaamisensa ryhmän tai projektin käyttöön
- kykenee arvioimaan omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan.

Assessment methods and criteria

Jatkuva arviointi, opiskelija osallistuu vastuullisesti opetukseen ja opiskeluun
Vertaisarviointi eli opponointi
Kirjallinen kehittämistyöraportti

Kehittämistyö arvioidaan 1-5

Enrollment

02.05.2023 - 14.05.2023

Timing

14.08.2023 - 30.11.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

3 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

40 % Contact teaching, 60 % Distance learning

Unit

School of Health Care

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Public Health Nursing
Teachers
  • Henna Hertell
  • Kati Ylikahri
Teacher in charge

Henna Hertell

Groups
  • SXQ23K2
    Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma monimuoto

Objective

Opiskelija
- osaa kehittää terveydenhoitajatyötä aloitteellisesti ja innovatiivisesti yhteiskunnan ja työelämän tarpeesta hyödyntäen kehittämis-, innovaatio- ja tutkimusosaamistaan
- osaa toimia kansanterveyden edistämiseksi ja väestöryhmien välisten terveyserojen kaventamiseksi
-osaa toimia yhteistyössä julkisen julkisen-, yksityisen ja kolmannen sektorin kanssa
-osaa osallistua palvelujärjestelmien ja tuotteiden uudistamiseen ja kehittämiseen
- osaa soveltaa ennakointitietoa kansanterveydestä ja toimia näyttöön perustuvasti terveydenhoitajatyössä ja sen kehittämisessä
- osaa osallistua asiantuntijana terveydenhoitajatyöhön liittyvään keskusteluun erilaisissa medioissa.

Content

Näyttöön perustuvan terveydenhoitajatyön ja terveyden edistämisen kehittäminen, tulevaisuuden lukutaito
Toimintamallien, työmenetelmien ja palvelujen kehittäminen
Verkostotyö eri ammattiryhmien kanssa
Julkisen-, yksityisen ja kolmannen sektorin toimijat terveyden edistämisessä
Asiantuntijaviestintä ja ammatillinen näkyvyys
Yhteistyö median kanssa

Location and time

Pakolliset :
Orientaatio, aloitus (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)

Seminaarit:
Ideaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Suunnitelmaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Kehittämistyön toteuttaminen (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Julkistaminen (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)

Luennot ja seminaarit toteutuvat zoomissa.

Materials

Tarkentuu opintojakson alussa

Teaching methods

Aktivoiva luento
Pienryhmätehtävän ohjaus
Itsenäinen työskentely
Työpajat
Seminaarit: idea-, suunnitelma- ja julkistamisseminaarit

Exam schedules

Pakolliset :
Orientaatio, aloitus (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)

Seminaarit:
Ideaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Suunnitelmaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Kehittämistyön toteutus (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Julkistaminen (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)

Completion alternatives

Ei valinnaista suoritustapaa

Student workload

5 op = 135 h opiskelijan työtä
Aktivoiva luento 20t
Oppimistehtävät 20t
Pienryhmätyöskentely 7x6 = 42t
Seminaarit 3 x 4t = 12t
Itsenäinen opiskelu = 41t
Lisää tietoa Moodlen työtilassa.

Content scheduling

Ilmoitetaan myöhemmin

Further information

Pakollinen orientaatio opintojaksolle (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Luennot ja seminaarit toteutetaan zoomin välityksellä. Tarkasta lukujärjestyksestä linkki

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointikriteerit ks. liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa edistynyt tai asiantuntija.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija
- osaa etsiä tietoa monipuolisesti oman ammattialan tietolähteistä ja käyttää alan tietoperustaa
- osoittaa perehtyneisyyden ammattialan tietoperustaan ja ydinainekseen
- osoittaa saavuttaneensa riittävät tiedot pystyäkseen toimimaan ammatillisissa tilanteissa
- osaa toimia asiakaslähtöisesti
- ratkaisee ammatillisia tehtäviä ja ongelmia
- toimii turvallisesti ja ammattialan eettisten periaatteiden mukaisesti
- osaa tuoda osaamisensa ryhmän tai projektin käyttöön
- kykenee arvioimaan omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan.

Assessment methods and criteria

Jatkuva arviointi, opiskelija osallistuu vastuullisesti opetukseen ja opiskeluun
Vertaisarviointi eli opponointi
Kirjallinen kehittämistyöraportti

Kehittämistyö arvioidaan 1-5

Enrollment

28.11.2022 - 11.12.2022

Timing

09.01.2023 - 12.05.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

3 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

40 % Contact teaching, 60 % Distance learning

Unit

School of Health Care

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Public Health Nursing
Teachers
  • Henna Hertell
  • Hanna Vatanen
Teacher in charge

Henna Hertell

Groups
  • SXQ19S1
    Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma

Objective

Opiskelija
- osaa kehittää terveydenhoitajatyötä aloitteellisesti ja innovatiivisesti yhteiskunnan ja työelämän tarpeesta hyödyntäen kehittämis-, innovaatio- ja tutkimusosaamistaan
- osaa toimia kansanterveyden edistämiseksi ja väestöryhmien välisten terveyserojen kaventamiseksi
-osaa toimia yhteistyössä julkisen julkisen-, yksityisen ja kolmannen sektorin kanssa
-osaa osallistua palvelujärjestelmien ja tuotteiden uudistamiseen ja kehittämiseen
- osaa soveltaa ennakointitietoa kansanterveydestä ja toimia näyttöön perustuvasti terveydenhoitajatyössä ja sen kehittämisessä
- osaa osallistua asiantuntijana terveydenhoitajatyöhön liittyvään keskusteluun erilaisissa medioissa.

Content

Näyttöön perustuvan terveydenhoitajatyön ja terveyden edistämisen kehittäminen, tulevaisuuden lukutaito
Toimintamallien, työmenetelmien ja palvelujen kehittäminen
Verkostotyö eri ammattiryhmien kanssa
Julkisen-, yksityisen ja kolmannen sektorin toimijat terveyden edistämisessä
Asiantuntijaviestintä ja ammatillinen näkyvyys
Yhteistyö median kanssa

Location and time

Pakolliset :
Orientaatio, aloitus (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)

Seminaarit:
Ideaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Suunnitelmaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Kehittämistyön toteuttaminen (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Julkistaminen (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)

Luennot ja seminaarit toteutuvat zoomissa.

Materials

Tarkentuu opintojakson alussa

Teaching methods

Aktivoiva luento
Pienryhmätehtävän ohjaus
Itsenäinen työskentely
Työpajat
Seminaarit: idea-, suunnitelma- ja julkistamisseminaarit

Employer connections

-

Exam schedules

Pakolliset :
Orientaatio, aloitus (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)

Seminaarit:
Ideaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Suunnitelmaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Kehittämistyön toteutus (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Julkistaminen (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)

International connections

-

Completion alternatives

Ei valinnaista suoritustapaa

Student workload

5 op = 135 h opiskelijan työtä
Aktivoiva luento 20t
Oppimistehtävät 20t
Pienryhmätyöskentely 7x6 = 42t
Seminaarit 3 x 4t = 12t
Itsenäinen opiskelu = 41t
Lisää tietoa Moodlen työtilassa.

Content scheduling

Ilmoitetaan myöhemmin

Further information

Pakollinen orientaatio opintojaksolle (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Luennot ja seminaarit toteutetaan zoomin välityksellä. Tarkasta lukujärjestyksestä linkki.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointikriteerit ks. liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa edistynyt tai asiantuntija.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija
- osaa etsiä tietoa monipuolisesti oman ammattialan tietolähteistä ja käyttää alan tietoperustaa
- osoittaa perehtyneisyyden ammattialan tietoperustaan ja ydinainekseen
- osoittaa saavuttaneensa riittävät tiedot pystyäkseen toimimaan ammatillisissa tilanteissa
- osaa toimia asiakaslähtöisesti
- ratkaisee ammatillisia tehtäviä ja ongelmia
- toimii turvallisesti ja ammattialan eettisten periaatteiden mukaisesti
- osaa tuoda osaamisensa ryhmän tai projektin käyttöön
- kykenee arvioimaan omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan.

Assessment methods and criteria

Jatkuva arviointi, opiskelija osallistuu vastuullisesti opetukseen ja opiskeluun
Vertaisarviointi eli opponointi
Kirjallinen kehittämistyöraportti


Kehittämistyö arvioidaan 1-5

Enrollment

02.05.2022 - 15.05.2022

Timing

15.08.2022 - 23.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

2 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

60 % Contact teaching, 40 % Distance learning

Unit

School of Health Care

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Public Health Nursing
Teachers
  • Henna Hertell
  • Tiina Ahti
  • Hanna Vatanen
Teacher in charge

Henna Hertell

Groups
  • SXQ22K2
    Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma, monimuoto, 90 op

Objective

Opiskelija
- osaa kehittää terveydenhoitajatyötä aloitteellisesti ja innovatiivisesti yhteiskunnan ja työelämän tarpeesta hyödyntäen kehittämis-, innovaatio- ja tutkimusosaamistaan
- osaa toimia kansanterveyden edistämiseksi ja väestöryhmien välisten terveyserojen kaventamiseksi
-osaa toimia yhteistyössä julkisen julkisen-, yksityisen ja kolmannen sektorin kanssa
-osaa osallistua palvelujärjestelmien ja tuotteiden uudistamiseen ja kehittämiseen
- osaa soveltaa ennakointitietoa kansanterveydestä ja toimia näyttöön perustuvasti terveydenhoitajatyössä ja sen kehittämisessä
- osaa osallistua asiantuntijana terveydenhoitajatyöhön liittyvään keskusteluun erilaisissa medioissa.

Content

Näyttöön perustuvan terveydenhoitajatyön ja terveyden edistämisen kehittäminen, tulevaisuuden lukutaito
Toimintamallien, työmenetelmien ja palvelujen kehittäminen
Verkostotyö eri ammattiryhmien kanssa
Julkisen-, yksityisen ja kolmannen sektorin toimijat terveyden edistämisessä
Asiantuntijaviestintä ja ammatillinen näkyvyys
Yhteistyö median kanssa

Location and time

Pakolliset :
Orientaatio, aloitus 17.08.2022 klo 13.00 - 15.30

Seminaarit:
Ideaseminaari 24.08.2022 klo 13.00 - 15.30
Suunnitelmaseminaari 05.09.2022 klo 13.00 - 15.45
Kehittämistyön toteuttaminen vko 46 tai erikseen sovittuna ajankohtana
Julkistaminen 5.12.2022 klo 9.00-15.00

Luennot ja seminaarit toteutuvat zoomissa.

Materials

Tarkentuu opintojakson alussa

Teaching methods

Aktivoiva luento
Pienryhmätehtävän ohjaus
Itsenäinen työskentely
Työpajat
Seminaarit: idea-, suunnitelma- ja julkistamisseminaarit

Employer connections

-

Exam schedules

Pakolliset :
Orientaatio, aloitus 17.08.2022 klo 13.00 - 15.30

Seminaarit:
Ideaseminaari 24.08.2022 klo 13.00 - 15.30
Suunnitelmaseminaari 05.09.2022 klo 13.00 - 15.45
Kehittämistyön toteuttaminen vko 46 tai erikseen sovittuna ajankohtana
Julkistaminen 5.12.2022 klo 9.00-15.00

International connections

-

Completion alternatives

Ei valinnaista suoritustapaa

Student workload

5 op = 135 h opiskelijan työtä
Aktivoiva luento 20t
Oppimistehtävät 20t
Pienryhmätyöskentely 7x6 = 42t
Seminaarit 3 x 4t = 12t
Itsenäinen opiskelu = 41t
Lisää tietoa Moodlen työtilassa.

Content scheduling

Ilmoitetaan myöhemmin

Further information

Pakollinen orientaatio opintojaksolle 17.8.22 klo 13.00 - 15.30
Luennot ja seminaarit toteutetaan zoomin välityksellä. Tarkasta lukujärjestyksestä linkki.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointikriteerit ks. liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa edistynyt tai asiantuntija.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija
- osaa etsiä tietoa monipuolisesti oman ammattialan tietolähteistä ja käyttää alan tietoperustaa
- osoittaa perehtyneisyyden ammattialan tietoperustaan ja ydinainekseen
- osoittaa saavuttaneensa riittävät tiedot pystyäkseen toimimaan ammatillisissa tilanteissa
- osaa toimia asiakaslähtöisesti
- ratkaisee ammatillisia tehtäviä ja ongelmia
- toimii turvallisesti ja ammattialan eettisten periaatteiden mukaisesti
- osaa tuoda osaamisensa ryhmän tai projektin käyttöön
- kykenee arvioimaan omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan.

Assessment methods and criteria

Jatkuva arviointi, opiskelija osallistuu vastuullisesti opetukseen ja opiskeluun
Vertaisarviointi eli opponointi
Kirjallinen kehittämistyöraportti


Kehittämistyö arvioidaan 1-5

Enrollment

02.05.2022 - 15.05.2022

Timing

15.08.2022 - 16.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

2 op

Mode of delivery

60 % Contact teaching, 40 % Distance learning

Unit

School of Health Care

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Public Health Nursing
Teachers
  • Tiina Ahti
  • Hanna Vatanen
Teacher in charge

Marita Räsänen

Groups
  • SXQ19K1
    Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivä

Objective

Opiskelija
- osaa kehittää terveydenhoitajatyötä aloitteellisesti ja innovatiivisesti yhteiskunnan ja työelämän tarpeesta hyödyntäen kehittämis-, innovaatio- ja tutkimusosaamistaan
- osaa toimia kansanterveyden edistämiseksi ja väestöryhmien välisten terveyserojen kaventamiseksi
-osaa toimia yhteistyössä julkisen julkisen-, yksityisen ja kolmannen sektorin kanssa
-osaa osallistua palvelujärjestelmien ja tuotteiden uudistamiseen ja kehittämiseen
- osaa soveltaa ennakointitietoa kansanterveydestä ja toimia näyttöön perustuvasti terveydenhoitajatyössä ja sen kehittämisessä
- osaa osallistua asiantuntijana terveydenhoitajatyöhön liittyvään keskusteluun erilaisissa medioissa.

Content

Näyttöön perustuvan terveydenhoitajatyön ja terveyden edistämisen kehittäminen, tulevaisuuden lukutaito
Toimintamallien, työmenetelmien ja palvelujen kehittäminen
Verkostotyö eri ammattiryhmien kanssa
Julkisen-, yksityisen ja kolmannen sektorin toimijat terveyden edistämisessä
Asiantuntijaviestintä ja ammatillinen näkyvyys
Yhteistyö median kanssa

Location and time

Aikataulu tarkentuu lukujärjestykseen

Materials

Tarkentuu opintojakson alussa

Teaching methods

Aktivoiva luento
Pienryhmätehtävän ohjaus
Itsenäinen työskentely
Työpajat
Seminaarit: idea-, suunnitelma- ja julkistamisseminaarit

Employer connections

-

Exam schedules

Pakolliset :
Orientaatio, aloitus (tarkentuu myöhemmin)

Seminaarit:
Ideaseminaari (tarkentuu myöhemmin)
Suunnitelmaseminaari (tarkentuu myöhemmin)
Työskentely HyMy-kylässä tai jalkautuen HyMy-kylästä.
Kehittämistyön toteuttaminen (tarkentuu myöhemmin)
Julkistaminen (tarkentuu myöhemmin)

International connections

-

Completion alternatives

Ei valinnaista suoritustapaa

Student workload

5 op = 135 h opiskelijan työtä
Aktivoiva luento 20t
Oppimistehtävät 20t
Pienryhmätyöskentely 7x6 = 42t
Seminaarit 3 x 4t = 12t
Itsenäinen opiskelu = 41t
Lisää tietoa Moodlen työtilassa.

Content scheduling

Ilmoitetaan myöhemmin

Further information

Pakollinen orientaatio opintojaksolle, ilmoitetaan myöhemmin.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointikriteerit ks. liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa edistynyt tai asiantuntija.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija
- osaa etsiä tietoa monipuolisesti oman ammattialan tietolähteistä ja käyttää alan tietoperustaa
- osoittaa perehtyneisyyden ammattialan tietoperustaan ja ydinainekseen
- osoittaa saavuttaneensa riittävät tiedot pystyäkseen toimimaan ammatillisissa tilanteissa
- osaa toimia asiakaslähtöisesti
- ratkaisee ammatillisia tehtäviä ja ongelmia
- toimii turvallisesti ja ammattialan eettisten periaatteiden mukaisesti
- osaa tuoda osaamisensa ryhmän tai projektin käyttöön
- kykenee arvioimaan omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan.

Assessment methods and criteria

Jatkuva arviointi, opiskelija osallistuu vastuullisesti opetukseen ja opiskeluun
Vertaisarviointi eli opponointi
Kirjallinen kehittämistyöraportti


Kehittämistyö arvioidaan 1-5

Enrollment

29.11.2021 - 12.12.2021

Timing

10.01.2022 - 15.05.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

3 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

40 % Contact teaching, 60 % Distance learning

Unit

School of Health Care

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Public Health Nursing
Teachers
  • Henna Hertell
  • Asta Lassila
Teacher in charge

Asta Lassila

Groups
  • SXQ18S1
    Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma päivä

Objective

Opiskelija
- osaa kehittää terveydenhoitajatyötä aloitteellisesti ja innovatiivisesti yhteiskunnan ja työelämän tarpeesta hyödyntäen kehittämis-, innovaatio- ja tutkimusosaamistaan
- osaa toimia kansanterveyden edistämiseksi ja väestöryhmien välisten terveyserojen kaventamiseksi
-osaa toimia yhteistyössä julkisen julkisen-, yksityisen ja kolmannen sektorin kanssa
-osaa osallistua palvelujärjestelmien ja tuotteiden uudistamiseen ja kehittämiseen
- osaa soveltaa ennakointitietoa kansanterveydestä ja toimia näyttöön perustuvasti terveydenhoitajatyössä ja sen kehittämisessä
- osaa osallistua asiantuntijana terveydenhoitajatyöhön liittyvään keskusteluun erilaisissa medioissa.

Content

Näyttöön perustuvan terveydenhoitajatyön ja terveyden edistämisen kehittäminen, tulevaisuuden lukutaito
Toimintamallien, työmenetelmien ja palvelujen kehittäminen
Verkostotyö eri ammattiryhmien kanssa
Julkisen-, yksityisen ja kolmannen sektorin toimijat terveyden edistämisessä
Asiantuntijaviestintä ja ammatillinen näkyvyys
Yhteistyö median kanssa

Location and time

Työskentelyviikot:
8 ,
12 (toteutukset pääosin tällöin) ja
19

Materials

Tarkentuu opintojakson alussa

Teaching methods

Aktivoiva luento
Pienryhmätehtävän ohjaus
Itsenäinen työskentely
Työpajat
Seminaarit: idea-, suunnitelma- ja julkistamisseminaarit

Employer connections

-

Exam schedules

Pakolliset :
Orientaatio, aloitus (tarkentuu myöhemmin)

Seminaarit:
Ideaseminaari (tarkentuu myöhemmin)
Suunnitelmaseminaari, vko 8 (tarkentuu myöhemmin)
Työskentely HyMy-kylässä tai jalkautuen HyMy-kylästä.
Kehittämistyön toteuttaminen (tarkentuu myöhemmin, pääosin vko 12)
Julkistaminen (tarkentuu myöhemmin)

International connections

-

Completion alternatives

Ei valinnaista suoritustapaa

Student workload

5 op = 135 h opiskelijan työtä
Aktivoiva luento 20t
Oppimistehtävät 20t
Pienryhmätyöskentely 7x6 = 42t
Seminaarit 3 x 4t = 12t
Itsenäinen opiskelu = 41t
Lisää tietoa Moodlen työtilassa.

Content scheduling

Ilmoitetaan myöhemmin

Further information

Pakollinen orientaatio opintojaksolle, ilmoitetaan myöhemmin.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointikriteerit ks. liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa edistynyt tai asiantuntija.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija
- osaa etsiä tietoa monipuolisesti oman ammattialan tietolähteistä ja käyttää alan tietoperustaa
- osoittaa perehtyneisyyden ammattialan tietoperustaan ja ydinainekseen
- osoittaa saavuttaneensa riittävät tiedot pystyäkseen toimimaan ammatillisissa tilanteissa
- osaa toimia asiakaslähtöisesti
- ratkaisee ammatillisia tehtäviä ja ongelmia
- toimii turvallisesti ja ammattialan eettisten periaatteiden mukaisesti
- osaa tuoda osaamisensa ryhmän tai projektin käyttöön
- kykenee arvioimaan omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan.

Assessment methods and criteria

Jatkuva arviointi, opiskelija osallistuu vastuullisesti opetukseen ja opiskeluun
Vertaisarviointi= opponointi
pienryhmäohjaus ajankohdat (ilmoitetaan myöhemmin)
Kirjallinen kehittämistyöraportti
Toteutus
Pienryhmä- ja seminaarityöskentely

kehittämistyö terveydenhoitajaopintojen opinnäytetyö, arvioidaan 1-5