Skip to main content

Planning of the Thesis WorkLaajuus (5 cr)

Code: SX00EF11

Credits

5 op

Objective

The student will be able to
- identify questions and needs for development in the professional field and the working life and to plan for their solutions
- use reliable and confined information from various sources in the development work
- apply professional skills and knowledge and use appropriate methods for the development task.

Content

- familiarizing with the Thesis process
- agreement and permit practices
- familiarizing with health care context, and planning co-operation with working life partners
- recognizing developmental needs
- critical literature search in Finnish and English language
- choosing methodology and methods
- focusing Thesis topic
- preparing and presenting Thesis plan
- work shops

Prerequisites

Methods for Research and Development Work 5 ECTS

Assessment criteria, satisfactory (1)

See the attachment "Framework for evaluation: Final project (Bachelor's)"

Assessment criteria, approved/failed

Pass, Fail
See the attachment "Framework for evaluation: Final project (Bachelor's)"

Further information

The areas and targets in the assessment of the Bachelor’s Thesis

Professional competence and development
- significance for the profession and the connection to professional practices
- utilization of professional knowledge
- development of professional competence
- applicability in professional life

The methods used and the results obtained
- reliablility and ethics
- validity and innovation
- the usefulness of results
- the management of the thesis process and the development work

Communication and presentation
- structure and form
- the use of standard and professional language
- the focus, clarity and consistency of the text and expressions
- critical, analytical and reflective nature of communication
- argumentation and use of reference sources

Enrollment

02.05.2023 - 14.05.2023

Timing

30.10.2023 - 24.11.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Health Care

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • English
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Degree Programme in Nursing
Teachers
  • Tiina Varamäki
  • Lilli Ristevirta
  • Anna-Kaisa Partanen
Teacher in charge

Anna-Kaisa Partanen

Groups
  • SXN23K1BE
    Degree Programme in Nursing Daytime Studies

Objective

Opiskelija osaa
- tunnistaa työelämän ja oman alansa kehittämistarpeita tai ongelmakohtia ja suunnitella niihin
ratkaisuja
- käyttää työnsä perustassa ja rajauksessa luotettavaa tietoa eri lähteistä
- soveltaa kehittämistyössään ammatillista osaamistaan sekä sopivia menetelmiä ja työtapoja

Content

- opinnäytetyöprosessiin perehtyminen
- sopimus- ja lupakäytännöt
- toimintaympäristöön perehtyminen ja työelämäyhteistyön suunnittelu
- kehittämistarpeen tunnistaminen
- lähdekriittinen tiedonhankinta suomeksi ja englanniksi
- työtapojen ja menetelmien valinta
- aiheen täsmennys
- kehittämistyön suunnitelman laatiminen ja esittäminen
- työpajat

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksytty, hylätty
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko

Prerequisites

Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät 5 op

Further information

Opinnäytetyön arviointikohteet

Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
- merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
- ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
- ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
- työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa

Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
- luotettavuus ja eettisyys
- tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
- tulosten käyttökelpoisuus
- opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta

Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
- rakenne ja muoto
- yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
- ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
- kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
- argumentointi ja lähteiden käyttö

Enrollment

02.05.2023 - 14.05.2023

Timing

14.08.2023 - 22.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

3 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

40 % Contact teaching, 60 % Distance learning

Unit

School of Health Care

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 200

Degree programmes
  • Public Health Nursing
  • Nursing (in Finnish)
  • Midwifery
Teachers
  • Eini Koskimies
  • Riitta Vilkko
  • Marika Lähdetniemi
  • Hanna Vatanen
  • Leena Hinkkanen
  • Pirjo Vesa
  • Pihla Markkanen
  • Marianne Sipilä
  • Pirjo Koski
  • Tinja Kaivolahti
  • Jaana Seitovirta
  • Tiia Saastamoinen
  • Tuija Buure
Teacher in charge

Eini Koskimies

Groups
  • SXO21S2
    Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma monimuoto
  • SXO21S1B
    Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä B
  • SXO21S1C
    Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä C
  • SXO21S1A
    Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä A
  • SXQ21S1
    Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma päivä
  • SXL21S1
    Kätilötyön tutkinto-ohjelma päivä

Objective

Opiskelija osaa
- tunnistaa työelämän ja oman alansa kehittämistarpeita tai ongelmakohtia ja suunnitella niihin
ratkaisuja
- käyttää työnsä perustassa ja rajauksessa luotettavaa tietoa eri lähteistä
- soveltaa kehittämistyössään ammatillista osaamistaan sekä sopivia menetelmiä ja työtapoja

Content

- opinnäytetyöprosessiin perehtyminen
- sopimus- ja lupakäytännöt
- toimintaympäristöön perehtyminen ja työelämäyhteistyön suunnittelu
- kehittämistarpeen tunnistaminen
- lähdekriittinen tiedonhankinta suomeksi ja englanniksi
- työtapojen ja menetelmien valinta
- aiheen täsmennys
- kehittämistyön suunnitelman laatiminen ja esittäminen
- työpajat

Location and time

Lukujärjestyksen mukaan seminaarit, opinnäytetyön ohjaaja ilmoittaa seminaarien toteutusmuodon
Työpajatarjonta esitellään Moodlessa:
Työpajat (vähintään 3) pakollisia ont-prosessin aikana

Materials

Tutkimusmenetelmäkirjallisuus, alakohtainen, ammatillinen kirjallisuus ja tutkimusartikkelit

Teaching methods

Opiskelijan itsenäinen työskentely, ryhmä-/henkilökohtainen ohjaus, opponointi, työpajat, seminaarit

Employer connections

Hanke- /projektikohtainen työelämäyhteistyö

International connections

Hyväksytty suoritus edellyttää kansainvälistä lähdekirjallisuutta.

Student workload

5 op vastaa 135 tuntia opiskelijan työtä

Content scheduling

Viikot 33-46, seminaariviikot 37, 41, 46

Further information

Opinnäytetyön ohjausmuotoja ovat ryhmäohjaus (mm. seminaarit ja työpajat) ja yksilö-/pariohjaukset, joista sovitaan erikseen ohjaajan kanssa.

Opinnäytetyön hyväksytty tutkimussuunnitelma (ont-ohjaaja hyväksyy), opinnäytetyöseminaareihin osallistuminen ja opponointi sekä työpajoihin osallistuminen ovat edellytyksinä siirtymisessä Opinnäytyön toteutus-opintojaksolle. Tästä sovitaan tarkemmin oman ont-ohjaajan kanssa.

Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.

Toisten opiskelijoiden työt ovat luottamuksellisia!

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksytty, hylätty
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko

Assessment methods and criteria

Opinnäytetyön hyväksytty tutkimussuunnitelma (ont-ohjaaja hyväksyy), opinnäytetyöseminaareihin osallistuminen ja opponointi sekä työpajaan/pajoihin osallistuminen ovat edellytyksinä siirtymisessä Opinnäytyön toteutus-opintojaksolle.

Katso opinnäytetyön arviointikehikko.

Prerequisites

Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät 5 op

Further information

Opinnäytetyön arviointikohteet

Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
- merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
- ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
- ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
- työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa

Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
- luotettavuus ja eettisyys
- tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
- tulosten käyttökelpoisuus
- opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta

Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
- rakenne ja muoto
- yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
- ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
- kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
- argumentointi ja lähteiden käyttö

Enrollment

02.05.2023 - 14.05.2023

Timing

14.08.2023 - 22.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Health Care

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

50 - 100

Degree programmes
  • Public Health Nursing
  • Nursing (in Finnish)
  • Midwifery
  • Degree Programme in Nursing
Teachers
  • Eini Koskimies
  • Pirjo Koski
  • Jaana Seitovirta
  • Tiia Saastamoinen
  • Pirjo Vesa
  • Pihla Markkanen
Teacher in charge

Pihla Markkanen

Groups
  • SXO21S2
    Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma monimuoto
  • SXO21S1B
    Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä B
  • SXO21S1C
    Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä C
  • SXO21S1A
    Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä A
  • SXQ21S1
    Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma päivä
  • SXL21S1
    Kätilötyön tutkinto-ohjelma päivä

Objective

Opiskelija osaa
- tunnistaa työelämän ja oman alansa kehittämistarpeita tai ongelmakohtia ja suunnitella niihin
ratkaisuja
- käyttää työnsä perustassa ja rajauksessa luotettavaa tietoa eri lähteistä
- soveltaa kehittämistyössään ammatillista osaamistaan sekä sopivia menetelmiä ja työtapoja

Content

- opinnäytetyöprosessiin perehtyminen
- sopimus- ja lupakäytännöt
- toimintaympäristöön perehtyminen ja työelämäyhteistyön suunnittelu
- kehittämistarpeen tunnistaminen
- lähdekriittinen tiedonhankinta suomeksi ja englanniksi
- työtapojen ja menetelmien valinta
- aiheen täsmennys
- kehittämistyön suunnitelman laatiminen ja esittäminen
- työpajat

Location and time

Syyslukukausi 2023, suosituksena on 4. lukukausi. Perustellusta syystä voidaan aloitusaikataulusta poiketa (esim. valmistuminen, hanketyö).

Materials

Alakohtainen, ammatillinen kirjallisuus ja tutkimusartikkelit

Teaching methods

Opiskelijan itsenäinen työskentely, henkilökohtainen ohjaus

Employer connections

-

Exam schedules

-

International connections

-

Completion alternatives

-

Student workload

5 op, n.135h
1 op. = 27h

Content scheduling

Artikkelikäsikirjoitus/Kirjallisuuskatsaus tehdään osana opinnäytetyön ahot-prosessia.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksytty, hylätty
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko

Assessment methods and criteria

Artikkelikäsikirjoitus/Kirjallisuuskatsaus arvioidaan, kun kaikki sen osat on hyväksytty.

Prerequisites

Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät 5 op

Further information

Opinnäytetyön arviointikohteet

Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
- merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
- ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
- ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
- työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa

Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
- luotettavuus ja eettisyys
- tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
- tulosten käyttökelpoisuus
- opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta

Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
- rakenne ja muoto
- yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
- ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
- kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
- argumentointi ja lähteiden käyttö

Enrollment

02.05.2023 - 14.05.2023

Timing

14.08.2023 - 17.11.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Health Care

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • English
Seats

20 - 80

Degree programmes
  • Degree Programme in Nursing
Teachers
  • Tiina Varamäki
  • Lilli Ristevirta
  • Anna-Kaisa Partanen
Teacher in charge

Anna-Kaisa Partanen

Groups
  • SXN21S1A
    Degree Programme in Nursing Daytime Studies
  • SXN22S1BE
    Degree Programme in Nursing Daytime Studies

Objective

Opiskelija osaa
- tunnistaa työelämän ja oman alansa kehittämistarpeita tai ongelmakohtia ja suunnitella niihin
ratkaisuja
- käyttää työnsä perustassa ja rajauksessa luotettavaa tietoa eri lähteistä
- soveltaa kehittämistyössään ammatillista osaamistaan sekä sopivia menetelmiä ja työtapoja

Content

- opinnäytetyöprosessiin perehtyminen
- sopimus- ja lupakäytännöt
- toimintaympäristöön perehtyminen ja työelämäyhteistyön suunnittelu
- kehittämistarpeen tunnistaminen
- lähdekriittinen tiedonhankinta suomeksi ja englanniksi
- työtapojen ja menetelmien valinta
- aiheen täsmennys
- kehittämistyön suunnitelman laatiminen ja esittäminen
- työpajat

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksytty, hylätty
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko

Prerequisites

Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät 5 op

Further information

Opinnäytetyön arviointikohteet

Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
- merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
- ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
- ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
- työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa

Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
- luotettavuus ja eettisyys
- tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
- tulosten käyttökelpoisuus
- opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta

Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
- rakenne ja muoto
- yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
- ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
- kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
- argumentointi ja lähteiden käyttö

Enrollment

02.05.2023 - 14.05.2023

Timing

01.08.2023 - 22.10.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

2 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

60 % Contact teaching, 40 % Distance learning

Unit

School of Rehabilitation and Examination

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 40

Degree programmes
  • Biomedical Laboratory Science
Teachers
  • Kirsi-Marja Kartastenpää-Wihlman
  • Heidi Malava
  • Suska Veltheim
  • Eija Metsälä
  • Riitta Lumme
  • Jaana Anttila
Teacher in charge

Riitta Lumme

Groups
  • SXJ21K2
    Bioanalytiikan tutkinto-ohjelma, monimuoto

Objective

Opiskelija osaa
- tunnistaa työelämän ja oman alansa kehittämistarpeita tai ongelmakohtia ja suunnitella niihin
ratkaisuja
- käyttää työnsä perustassa ja rajauksessa luotettavaa tietoa eri lähteistä
- soveltaa kehittämistyössään ammatillista osaamistaan sekä sopivia menetelmiä ja työtapoja

Content

- opinnäytetyöprosessiin perehtyminen
- sopimus- ja lupakäytännöt
- toimintaympäristöön perehtyminen ja työelämäyhteistyön suunnittelu
- kehittämistarpeen tunnistaminen
- lähdekriittinen tiedonhankinta suomeksi ja englanniksi
- työtapojen ja menetelmien valinta
- aiheen täsmennys
- kehittämistyön suunnitelman laatiminen ja esittäminen
- työpajat

Location and time

Ks. opinnäytetyöprosessin ohjeistus

Materials

Tutkimusmenetelmäkirjallisuus, alakohtainen ammatillinen kirjallisuus ja tutkimusartikkelit

Teaching methods

Opiskelijan itsenäinen työskentely, ryhmä-/henkilökohtainen ohjaus, työpajat

Employer connections

Hanke-/projektikohtainen työelämäyhteistyö

Exam schedules

-

International connections

-

Completion alternatives

-

Student workload

5 op

Content scheduling

-

Further information

Opinnäytetyöohjeet (Moodle)

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksytty, hylätty
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko

Assessment methods and criteria

Hyväksytty opinnäytetyön suunnitelma
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
- merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
- ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
- ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
- työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
- luotettavuus ja eettisyys
- tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
- tulosten käyttökelpoisuus
- opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
- rakenne ja muoto
- yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
- ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
- kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys

Prerequisites

Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät 5 op

Further information

Opinnäytetyön arviointikohteet

Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
- merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
- ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
- ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
- työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa

Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
- luotettavuus ja eettisyys
- tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
- tulosten käyttökelpoisuus
- opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta

Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
- rakenne ja muoto
- yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
- ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
- kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
- argumentointi ja lähteiden käyttö

Enrollment

28.11.2022 - 11.12.2022

Timing

01.05.2023 - 19.05.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Health Care

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 35

Degree programmes
  • Degree Programme in Emergency Care
Teachers
  • Eini Koskimies
  • Marika Lähdetniemi
Teacher in charge

Marika Lähdetniemi

Groups
  • SXK21K1
    Ensihoidon tutkinto-ohjelma, päivä

Objective

Opiskelija osaa
- tunnistaa työelämän ja oman alansa kehittämistarpeita tai ongelmakohtia ja suunnitella niihin
ratkaisuja
- käyttää työnsä perustassa ja rajauksessa luotettavaa tietoa eri lähteistä
- soveltaa kehittämistyössään ammatillista osaamistaan sekä sopivia menetelmiä ja työtapoja

Content

- opinnäytetyöprosessiin perehtyminen
- sopimus- ja lupakäytännöt
- toimintaympäristöön perehtyminen ja työelämäyhteistyön suunnittelu
- kehittämistarpeen tunnistaminen
- lähdekriittinen tiedonhankinta suomeksi ja englanniksi
- työtapojen ja menetelmien valinta
- aiheen täsmennys
- kehittämistyön suunnitelman laatiminen ja esittäminen
- työpajat

Location and time

Katso moodlessa oleva opinnäytetyöprosessin ohjeistus.

Materials

Tutkimusmenetelmäkirjallisuus, alakohtainen ammatillinen kirjallisuus ja tutkimusartikkelit

Teaching methods

Opiskelijan itsenäinen työskentely, ryhmä-/henkilökohtainen ohjaus, työpajat

Employer connections

Hanke-/projektikohtainen työelämäyhteistyö

Completion alternatives

Opiskelija voi hakea opinnäytetyöprosessista hyväksilukua, jos hänellä on aikaisempi korkeakoulututkinto.

AHOT-hakemus osoitetaan omalle uraohjaajalle, joka tekee päätöksen hyväksiluvusta. Opinnäytetyöstä ei ole mahdollista saada kokonaista hyväksilukua vaan opiskelijan on osoitettava osaaminen pedagogisella ratkaisulla. Ahot-hakemus tehdään hyvissä ajoin ennen ahot-prosessin alkamista. Pedagogisen päätöksen saatuaan opiskelija ilmoittautuu edellisellä lukukaudella kaikille opinnäytetyön opintojaksoille: Suunnitteluvaihe (ahot) , toteutusvaihe (ahot) ja raportointi, hyödyntäminen ja kypsyysnäyte (ahot). Lähetä ahot-päätös ensihoidon tutkinnon opinnäytetyön koordinaattorille (Marika Lähdetniemi).

Opinnäytetyö korvautuu osittain/pedagoginen ratkaisu:

• Ammattikorkeakoulussa tai yliopistossa tehty opinnäytetyö.
• Opiskelija osoittaa osaamisensa kirjoittamalla omaan tutkintoonsa/ammattialaansa liitty-vän asiantuntija-artikkelin tai tekee kirjallisuuskatsauksen.
• Artikkeli tai kirjallisuuskatsaus tehdään, kun opiskelijalla on riittävä määrä ammatillisia opintoja ja osaamista.
• Tutkimus- ja kehitystyön menetelmien 5 op:n opintojakso tulee olla suoritettuna tai hyväksiluettuna.

Opinnäytetyön ahot-prosessin aloitus tulee ajankohtaiseksi yleensä siinä vaiheessa, kun opiskelijalla on suoritettuna noin 120–150 op tutkinnon opintoja tai muulla tavoin hankittu vastaava osaaminen. Prosessin aloituksesta sovitaan hyvissä ajoin ennen uutta lukukautta tai heti lukukauden alussa uraohjaajan ja opinnäytetyön koordinaattorin kanssa. Prosessi kestää noin yhden lukukauden ajan.

Koska ahot-päätös perustuu opiskelijan aikaisempaan osaamiseen ja on henkilökohtainen, myös opinnäytetyötä korvaava suoritus tehdään yksilötyönä.

Ensihoidon tutkinnossa ahot - prosessia ohjaa Marika Lähdetniemi.

Student workload

Opintojakson laajuus on 5op eli opiskelijan työnä tämä on 27x5=135h.

Opintojakso toteutuu periodilla 4 (viikot 18-20).
Opintojaksoon sisältyvät pakolliset läsnäolopäivät toteutetaan zoomin välityksellä. Linkki löytyy lukujärjestyksistä.
1. Suunnitteluvaiheen aloitustapaaminen (kts. lukujärjestyksestä tarkempi ajanohta)
2. Suunnitteluvaiheen seminaaripäivä/päivät

Yllä mainittujen lisäksi opiskelijoiden tulee osallistua suunnitteluvaiheen työpajoihin sekä opinnäytetyön yksilöohjauksiin.

Content scheduling

Moodlessa: Opinnäytetyö 15op (Ensihoidon tutkinto) sekä OMAn työtilassa: Terveysalan opinnäytetyö

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksytty, hylätty
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko

Assessment methods and criteria

Hyväksytty opinnäytetyön suunnitelma
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
- merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
- ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
- ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
- työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
- luotettavuus ja eettisyys
- tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
- tulosten käyttökelpoisuus
- opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
- rakenne ja muoto
- yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
- ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
- kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys

Prerequisites

Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät 5 op

Further information

Opinnäytetyön arviointikohteet

Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
- merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
- ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
- ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
- työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa

Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
- luotettavuus ja eettisyys
- tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
- tulosten käyttökelpoisuus
- opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta

Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
- rakenne ja muoto
- yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
- ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
- kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
- argumentointi ja lähteiden käyttö

Enrollment

28.11.2022 - 03.02.2023

Timing

13.03.2023 - 19.05.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Health Care

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • English
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Degree Programme in Nursing
Teachers
  • Tiina Varamäki
  • Kirsi Talman
  • Katja Hämäläinen
  • Anna-Kaisa Partanen
  • Pirjo Vesa
Teacher in charge

Anna-Kaisa Partanen

Groups
  • SXN22S1B
    Degree Programme in Nursing Daytime Studies

Objective

Opiskelija osaa
- tunnistaa työelämän ja oman alansa kehittämistarpeita tai ongelmakohtia ja suunnitella niihin
ratkaisuja
- käyttää työnsä perustassa ja rajauksessa luotettavaa tietoa eri lähteistä
- soveltaa kehittämistyössään ammatillista osaamistaan sekä sopivia menetelmiä ja työtapoja

Content

- opinnäytetyöprosessiin perehtyminen
- sopimus- ja lupakäytännöt
- toimintaympäristöön perehtyminen ja työelämäyhteistyön suunnittelu
- kehittämistarpeen tunnistaminen
- lähdekriittinen tiedonhankinta suomeksi ja englanniksi
- työtapojen ja menetelmien valinta
- aiheen täsmennys
- kehittämistyön suunnitelman laatiminen ja esittäminen
- työpajat

Location and time

See the orientation slides
ks. orientaatio diat

Materials

Literature of research- and development methods, research articles of the professional area. You will find the literature and materials in Research Methods and Development work -course´s Moodle platform.


Tutkimusmenetelmäkirjallisuus, alakohtainen ammatillinen kirjallisuus ja tutkimusartikkelit. Löydät kirjallisuutta ja materiaalia Research Methods and Development work-kurssin Moodle työtilasta.

Teaching methods

Student's independent work, group-/individual supervision, workshops (academic writing, literature review/QI project) -more information provided on orientation day

Opiskelijan itsenäinen työskentely, ryhmä-/henkilökohtainen ohjaus, työpajat

Employer connections

-

Exam schedules

In order to pass the course student must attend all the workshops, tutorials and seminarday (presentation and acting as an opponent)
Opintojakson suorituksiin kuuluu osallistuminen työpajoihin, ohjauksiin sekä seminaariin (esitys ja opponointi).

Completion alternatives

RPL -more information from your own tutor-teacher

AHOT - lisätietoja saat uraohjaajaltasi

Student workload

Opintojakson laajuus on 5op (1 op = 27h opiskelijan työtä, jolloin 5op = yht 135h opiskelijan työtä)

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksytty, hylätty
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko

Assessment methods and criteria

Hyväksytty opinnäytetyön suunnitelma

Prerequisites

Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät 5 op

Further information

Opinnäytetyön arviointikohteet

Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
- merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
- ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
- ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
- työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa

Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
- luotettavuus ja eettisyys
- tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
- tulosten käyttökelpoisuus
- opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta

Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
- rakenne ja muoto
- yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
- ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
- kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
- argumentointi ja lähteiden käyttö

Enrollment

28.11.2022 - 11.12.2022

Timing

16.01.2023 - 12.03.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

4 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

20 % Contact teaching, 80 % Distance learning

Unit

School of Rehabilitation and Examination

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Oral Hygiene
Teachers
  • Saila Pakarinen
  • Ulla Marjosola
  • Anna Sundblom
Teacher in charge

Saila Pakarinen

Groups
  • SXP21K2
    Suun terveydenhuollon tutkinto-ohjelma, monimuoto

Objective

Opiskelija osaa
- tunnistaa työelämän ja oman alansa kehittämistarpeita tai ongelmakohtia ja suunnitella niihin
ratkaisuja
- käyttää työnsä perustassa ja rajauksessa luotettavaa tietoa eri lähteistä
- soveltaa kehittämistyössään ammatillista osaamistaan sekä sopivia menetelmiä ja työtapoja

Content

- opinnäytetyöprosessiin perehtyminen
- sopimus- ja lupakäytännöt
- toimintaympäristöön perehtyminen ja työelämäyhteistyön suunnittelu
- kehittämistarpeen tunnistaminen
- lähdekriittinen tiedonhankinta suomeksi ja englanniksi
- työtapojen ja menetelmien valinta
- aiheen täsmennys
- kehittämistyön suunnitelman laatiminen ja esittäminen
- työpajat

Materials

Tutkimusmenetelmäkirjallisuus, alakohtainen ammatillinen kirjallisuus ja tutkimusartikkelit

Teaching methods

piskelijan itsenäinen työskentely, ryhmä-/henkilökohtainen ohjaus, työpajat.
Opiskelija vahvistaa paikkansa opintojaksototeutuksella olemalla läsnä opetuksen alkaessa tai muutoin opettajan kanssa erikseen sovitulla tavalla, joka voi esimerkiksi olla ensimmäisen oppimistehtävän palautus. Jos opiskelija ei sairauden vuoksi pysty osallistumaan opetuksen alkuun, hän voi myös vahvistaa opiskelupaikkansa ilmoittamalla siitä opettajalle etukäteen. Opiskelijan tulee osallistua vähintään kahdeksaan seminaariin.

Employer connections

Hanke-/projektikohtainen työelämäyhteistyö

Exam schedules

-

International connections

-

Student workload

5 op (135 h)
5 op (135 h)
• Hyväksytyn opinnäytetyön suunnitelman laatiminen
• Suunnitelman esittäminen seminaarissa
• Opiskelijatovereiden suunnitelman opponointi seminaarissa
• Opponentin kirjallinen raportti opiskelijatovereille ja ohjaajalle
• Aktiivinen osallistuminen 8 seminaariin
• Työpajoihin osallistuminen
• Sopimus opinnäytetyöstä
• TurnItIn-raportti alkuperäisyyden tarkastuksesta ohjaajalle (keskeneräisen työn tarkistus)

Content scheduling

Opintojakson sisältö
• Opinnäytetyöprosessiin perehtyminen
• Sopimus- ja lupakäytännöt
• Toimintaympäristöön perehtyminen ja työelämäyhteistyön suunnittelu
• Kehittämistarpeen tunnistaminen
• Lähdekriittinen tiedonhankinta suomeksi ja englanniksi
• Työtapojen ja menetelmien valinta
• Aiheen täsmennys
• Opinnäytetyön suunnitelman laatiminen ja esittäminen
• Työpajat: menetelmät, tekstinohjaus ja tiedonhankinta

Further information

Opintojakson esitietovaatimukset
• Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät -opintojakso tulee olla hyväksytysti suoritettu ennen siirtymistä Opinnäytetyön suunnitteluun
Opinnäytetyön arviointikohteet :
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
• merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
• ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
• ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
• työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset:
• luotettavuus ja eettisyys
• tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
• tulosten käyttökelpoisuus
• opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen:
• rakenne ja muoto
• yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
• ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
• kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
Opiskelijoiden tulee opinnäytetyön materiaali vähintään viikkoa ennen seminaaria tai ohjausta opettajalle, opponenteille ja opiskelijatovereille.
Opiskelija kirjaa suoritukset ja ohjauksien sisällön opinnäytetyöpassiin.
Passi luovutetaan valmiin opinnäytetyön kanssa sisällönohjaajalle.
Opinnäytetyöprosessin aikana suositellaan 1-2 ohjauskertaa / opinnäytetyön opintojakso
Osallistuminen vähintään kolmeen työpajaan koko opinnäytetyöprosessin aikana.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksytty, hylätty
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko

Assessment methods and criteria

• Arviointikriteerit (ks. Oma/Terveysalan opinnäytetyö)
• Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa edistynyt.
• Opinnäytetyön suunnitelma arvioidaan: hyväksytty/hylätty.
• Opinnäytetyö arvioidaan projektina koko prosessin päätyttyä.
• Hyväksytty suunnitelman esitys seminaarissa ja toisen opinnäytetyön suullinen ja kirjallinen vertaisarviointi sekä osallistuminen kahdeksaan seminaariin.

Tutkintosääntö 36 §:
Arviointi toteutetaan neljän työviikon kuluessa toteutuksen päättymisen jälkeen.

Prerequisites

Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät 5 op

Further information

Opinnäytetyön arviointikohteet

Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
- merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
- ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
- ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
- työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa

Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
- luotettavuus ja eettisyys
- tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
- tulosten käyttökelpoisuus
- opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta

Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
- rakenne ja muoto
- yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
- ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
- kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
- argumentointi ja lähteiden käyttö

Enrollment

28.11.2022 - 11.12.2022

Timing

10.01.2023 - 10.03.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Rehabilitation and Examination

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Radiography and Radiotherapy
Teachers
  • Heli Patanen
  • Aino Vuorijärvi
  • Ulla Nikupaavo
Teacher in charge

Heli Patanen

Groups
  • SXM21K2
    Radiografian ja sädehoidon tutkinto-ohjelma, monimuoto

Objective

Opiskelija osaa
- tunnistaa työelämän ja oman alansa kehittämistarpeita tai ongelmakohtia ja suunnitella niihin
ratkaisuja
- käyttää työnsä perustassa ja rajauksessa luotettavaa tietoa eri lähteistä
- soveltaa kehittämistyössään ammatillista osaamistaan sekä sopivia menetelmiä ja työtapoja

Content

- opinnäytetyöprosessiin perehtyminen
- sopimus- ja lupakäytännöt
- toimintaympäristöön perehtyminen ja työelämäyhteistyön suunnittelu
- kehittämistarpeen tunnistaminen
- lähdekriittinen tiedonhankinta suomeksi ja englanniksi
- työtapojen ja menetelmien valinta
- aiheen täsmennys
- kehittämistyön suunnitelman laatiminen ja esittäminen
- työpajat

Location and time

Opinnäytetyöprosessi käynnistyy marraskuussa aiheen valinnalla.
Yhteinen aloitus lukujärjestyksen mukaan.
Opinnäytetyökohtaiset ohjaukset
Seminaari lukujärjestyksen mukaan.
Oman työn esittely sekä opponointi kuuluvat osaksi suoritusta.

Materials

Menetelmäkirjallisuus.
TYöpajat

Teaching methods

Opinnäytetyön suunnittelu --opintojakson tarkoituksena on, että opiskelijat työstävät opinnäytetyön aiheesta suunnitelman, jossa määritellään opinnäytetyötyöskentelyn tarkoitus, tavoite sekä teoreettinen viitekehys ja toteutussuunnitelma.
Opiskelijan itsenäinen työskentely ja työskentely opinnäytetyöryhmässä
ryhmä-/henkilökohtainen ohjaus,
työpajat
opinnäytetyön suunnitelmaseminaari
Wihi-järjestelmän perehdytys.

Employer connections

Hanke/projektikohtainen yhteistyö

Student workload

Ohjaus noin 0.5 op. Itsenäinen työskentely 4,5 op = 121,5 h opiskelijan työaikaa

Further information

Opinnäytetyön suunnittelu -opintojaksolle osallistumisen vaatimuksena on, että Tutkimus- ja kehittämistyön perusteet -opintojakso on suoritettu ja kirjattu eikä ole miltään osin kesken.
Aloitusinfoon ja ryhmän tapaamisiin on pakollinen osallistuminen
Työpajoihin osallistuminen ja ohjaukseen osallistuminen pakollista
Seminaaripäivään ja opponointiin osallistuminen pakollista

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksytty, hylätty
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko

Assessment methods and criteria

Hyväksytty opinnäytetyön suunnitelma
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
- merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
- ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
- ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
- työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
- luotettavuus ja eettisyys
- tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
- tulosten käyttökelpoisuus
- opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
- rakenne ja muoto
- yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
- ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
- kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys

Prerequisites

Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät 5 op

Further information

Opinnäytetyön arviointikohteet

Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
- merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
- ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
- ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
- työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa

Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
- luotettavuus ja eettisyys
- tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
- tulosten käyttökelpoisuus
- opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta

Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
- rakenne ja muoto
- yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
- ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
- kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
- argumentointi ja lähteiden käyttö

Enrollment

28.11.2022 - 11.12.2022

Timing

10.01.2023 - 12.03.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

2 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

60 % Contact teaching, 40 % Distance learning

Unit

School of Rehabilitation and Examination

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 30

Degree programmes
  • Biomedical Laboratory Science
Teachers
  • Suska Veltheim
  • Merja Ojala
  • Heidi Malava
  • Jaana Anttila
  • Riitta Lumme
Teacher in charge

Riitta Lumme

Groups
  • SXJ20S1
    Bioanalytiikan tutkinto-ohjelma päivä

Objective

Opiskelija osaa
- tunnistaa työelämän ja oman alansa kehittämistarpeita tai ongelmakohtia ja suunnitella niihin
ratkaisuja
- käyttää työnsä perustassa ja rajauksessa luotettavaa tietoa eri lähteistä
- soveltaa kehittämistyössään ammatillista osaamistaan sekä sopivia menetelmiä ja työtapoja

Content

- opinnäytetyöprosessiin perehtyminen
- sopimus- ja lupakäytännöt
- toimintaympäristöön perehtyminen ja työelämäyhteistyön suunnittelu
- kehittämistarpeen tunnistaminen
- lähdekriittinen tiedonhankinta suomeksi ja englanniksi
- työtapojen ja menetelmien valinta
- aiheen täsmennys
- kehittämistyön suunnitelman laatiminen ja esittäminen
- työpajat

Location and time

Ks. opinnäytetyöprosessin ohjeistus

Materials

Tutkimusmenetelmäkirjallisuus, alakohtainen ammatillinen kirjallisuus ja tutkimusartikkelit

Teaching methods

Opiskelijan itsenäinen työskentely, ryhmä-/henkilökohtainen ohjaus, työpajat

Employer connections

Hanke-/projektikohtainen työelämäyhteistyö

Exam schedules

-

International connections

-

Completion alternatives

-

Student workload

5 op

Content scheduling

-

Further information

Opinnäytetyöohjeet (Moodle)

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksytty, hylätty
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko

Assessment methods and criteria

Hyväksytty opinnäytetyön suunnitelma
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
- merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
- ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
- ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
- työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
- luotettavuus ja eettisyys
- tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
- tulosten käyttökelpoisuus
- opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
- rakenne ja muoto
- yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
- ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
- kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys

Prerequisites

Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät 5 op

Further information

Opinnäytetyön arviointikohteet

Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
- merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
- ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
- ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
- työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa

Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
- luotettavuus ja eettisyys
- tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
- tulosten käyttökelpoisuus
- opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta

Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
- rakenne ja muoto
- yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
- ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
- kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
- argumentointi ja lähteiden käyttö

Enrollment

28.11.2022 - 11.12.2022

Timing

09.01.2023 - 19.05.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Health Care

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 200

Degree programmes
  • Public Health Nursing
  • Nursing (in Finnish)
  • Midwifery
Teachers
  • Marianne Sipilä
  • Maija-Riitta Jouhki
  • Riitta Vilkko
  • Johanna Nieminen
  • Pirjo Koski
  • Hanna Vatanen
  • Jaana Seitovirta
  • Tinja Kaivolahti
  • Leena Hinkkanen
  • Pirjo Vesa
  • Tuija Buure
  • Pihla Markkanen
Groups
  • SXL21K1
    Kätilötyön tutkinto-ohjelma päivä
  • SXQ21K1
    Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma päivä
  • SXO21K1C
    Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä C
  • SXO21K1B
    Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä B
  • SXO21K1A
    Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä A
  • SXO21K2
    Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, monimuoto

Objective

Opiskelija osaa
- tunnistaa työelämän ja oman alansa kehittämistarpeita tai ongelmakohtia ja suunnitella niihin
ratkaisuja
- käyttää työnsä perustassa ja rajauksessa luotettavaa tietoa eri lähteistä
- soveltaa kehittämistyössään ammatillista osaamistaan sekä sopivia menetelmiä ja työtapoja

Content

- opinnäytetyöprosessiin perehtyminen
- sopimus- ja lupakäytännöt
- toimintaympäristöön perehtyminen ja työelämäyhteistyön suunnittelu
- kehittämistarpeen tunnistaminen
- lähdekriittinen tiedonhankinta suomeksi ja englanniksi
- työtapojen ja menetelmien valinta
- aiheen täsmennys
- kehittämistyön suunnitelman laatiminen ja esittäminen
- työpajat

Location and time

Lukujärjestyksen mukaan seminaarit, opinnäytetyön ohjaaja ilmoittaa seminaarien toteutusmuodon
Työpajatarjonta esitellään Moodlessa:
Työpajat (vähintään 3) pakollisia ont-prosessin aikana

Materials

Tutkimusmenetelmäkirjallisuus, alakohtainen, ammatillinen kirjallisuus ja tutkimusartikkelit

Teaching methods

Opiskelijan itsenäinen työskentely, ryhmä-/henkilökohtainen ohjaus, opponointi, työpajat, seminaarit

Employer connections

Hanke- /projektikohtainen työelämäyhteistyö

Exam schedules

-

International connections

Hyväksytty suoritus edellyttää kansainvälistä lähdekirjallisuutta.

Completion alternatives

-

Student workload

5 op vastaa 135 tuntia opiskelijan työtä

Content scheduling

Kevään 2023 seminaariviikot 7, 11, 17, 20 (eh ja DPN oma aikataulu)

Further information

Opinnäytetyön ensisijainen ohjausmuoto on ryhmäohjaus (mm. seminaarit ja työpajat), jonka lisäksi voidaan sopia yksilöohjauksista.

Opinnäytetyön hyväksytty tutkimussuunnitelma (ont-ohjaaja hyväksyy), opinnäytetyöseminaareihin osallistuminen ja opponointi sekä työpajoihin osallistuminen ovat edellytyksinä siirtymisessä Opinnäytyön toteutus-opintojaksolle. Tästä sovitaan tarkemmin oman ont-ohjaajan kanssa.

Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.

Toisten opiskelijoiden työt ovat luottamuksellisia!

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksytty, hylätty
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko

Assessment methods and criteria

Opinnäytetyön hyväksytty tutkimussuunnitelma (ont-ohjaaja hyväksyy), opinnäytetyöseminaareihin osallistuminen ja opponointi sekä työpajoihin osallistuminen ovat edellytyksinä siirtymisessä Opinnäytyön toteutus-opintojaksolle.

Katso opinnäytetyön arviointikehikko valmiin työn osalta.

Prerequisites

Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät 5 op

Further information

Opinnäytetyön arviointikohteet

Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
- merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
- ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
- ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
- työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa

Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
- luotettavuus ja eettisyys
- tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
- tulosten käyttökelpoisuus
- opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta

Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
- rakenne ja muoto
- yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
- ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
- kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
- argumentointi ja lähteiden käyttö

Enrollment

28.11.2022 - 11.12.2022

Timing

09.01.2023 - 19.05.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Health Care

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

50 - 300

Degree programmes
  • Public Health Nursing
  • Degree Programme in Emergency Care
  • Nursing (in Finnish)
  • Midwifery
  • Degree Programme in Nursing
Teachers
  • Maija-Riitta Jouhki
  • Eini Koskimies
  • Pirjo Koski
  • Jaana Seitovirta
  • Marika Lähdetniemi
  • Anna-Kaisa Partanen
  • Pirjo Vesa
  • Pihla Markkanen
Teacher in charge

Anna-Kaisa Partanen

Groups
  • SXL21K1
    Kätilötyön tutkinto-ohjelma päivä
  • SXQ21K1
    Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma päivä
  • SXO21K1C
    Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä C
  • SXO21K1B
    Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä B
  • SXK21K1
    Ensihoidon tutkinto-ohjelma, päivä
  • SXO21K1A
    Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä A
  • SXO21K2
    Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, monimuoto

Objective

Opiskelija osaa
- tunnistaa työelämän ja oman alansa kehittämistarpeita tai ongelmakohtia ja suunnitella niihin
ratkaisuja
- käyttää työnsä perustassa ja rajauksessa luotettavaa tietoa eri lähteistä
- soveltaa kehittämistyössään ammatillista osaamistaan sekä sopivia menetelmiä ja työtapoja

Content

- opinnäytetyöprosessiin perehtyminen
- sopimus- ja lupakäytännöt
- toimintaympäristöön perehtyminen ja työelämäyhteistyön suunnittelu
- kehittämistarpeen tunnistaminen
- lähdekriittinen tiedonhankinta suomeksi ja englanniksi
- työtapojen ja menetelmien valinta
- aiheen täsmennys
- kehittämistyön suunnitelman laatiminen ja esittäminen
- työpajat

Location and time

Kevätlukukausi 2023 , suosituksena on 4. lukukausi. Perustellusta syystä voidaan aloitusaikataulusta poiketa (esim. valmistuminen, hanketyö).

Materials

Alakohtainen, ammatillinen kirjallisuus ja tutkimusartikkelit

Teaching methods

Opiskelijan itsenäinen työskentely, henkilökohtainen ohjaus

Employer connections

-

Exam schedules

-

International connections

-

Completion alternatives

-

Student workload

5 op, n.135h
1 op. = 27h

Content scheduling

Artikkelikäsikirjoitus/Kirjallisuuskatsaus tehdään osana opinnäytetyön ahot-prosessia.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksytty, hylätty
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko

Assessment methods and criteria

Artikkelikäsikirjoitus/Kirjallisuuskatsaus arvioidaan, kun kaikki sen osat on hyväksytty.

Prerequisites

Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät 5 op

Further information

Opinnäytetyön arviointikohteet

Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
- merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
- ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
- ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
- työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa

Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
- luotettavuus ja eettisyys
- tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
- tulosten käyttökelpoisuus
- opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta

Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
- rakenne ja muoto
- yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
- ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
- kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
- argumentointi ja lähteiden käyttö

Enrollment

02.05.2022 - 15.05.2022

Timing

10.10.2022 - 02.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Health Care

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • English
Seats

20 - 60

Degree programmes
  • Degree Programme in Nursing
Teachers
  • Tiina Varamäki
  • Kirsi Talman
  • Katja Hämäläinen
  • Nea Lehtimäki
  • Anna-Kaisa Partanen
Teacher in charge

Anna-Kaisa Partanen

Groups
  • SXN22K1BE
    Degree Programme in Nursing Daytime Studies
  • SXN20S1
    Degree Programme in Nursing päivä

Objective

Opiskelija osaa
- tunnistaa työelämän ja oman alansa kehittämistarpeita tai ongelmakohtia ja suunnitella niihin
ratkaisuja
- käyttää työnsä perustassa ja rajauksessa luotettavaa tietoa eri lähteistä
- soveltaa kehittämistyössään ammatillista osaamistaan sekä sopivia menetelmiä ja työtapoja

Content

- opinnäytetyöprosessiin perehtyminen
- sopimus- ja lupakäytännöt
- toimintaympäristöön perehtyminen ja työelämäyhteistyön suunnittelu
- kehittämistarpeen tunnistaminen
- lähdekriittinen tiedonhankinta suomeksi ja englanniksi
- työtapojen ja menetelmien valinta
- aiheen täsmennys
- kehittämistyön suunnitelman laatiminen ja esittäminen
- työpajat

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksytty, hylätty
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko

Prerequisites

Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät 5 op

Further information

Opinnäytetyön arviointikohteet

Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
- merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
- ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
- ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
- työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa

Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
- luotettavuus ja eettisyys
- tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
- tulosten käyttökelpoisuus
- opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta

Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
- rakenne ja muoto
- yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
- ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
- kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
- argumentointi ja lähteiden käyttö

Enrollment

02.05.2022 - 15.05.2022

Timing

15.08.2022 - 23.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Health Care

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

50 - 300

Degree programmes
  • Public Health Nursing
  • Degree Programme in Emergency Care
  • Nursing (in Finnish)
  • Midwifery
Teachers
  • Eini Koskimies
  • Johanna Nieminen
  • Riitta Vilkko
  • Anu Leppänen
  • Nea Lehtimäki
  • Marika Lähdetniemi
  • Hanna Vatanen
  • Pasi Miettinen
  • Mari Manninen
  • Pihla Markkanen
  • Marianne Sipilä
  • Maija-Riitta Jouhki
  • Pirjo Koski
  • Jaana Seitovirta
  • Tinja Kaivolahti
  • Tiia Saastamoinen
  • Anna Sievers
Groups
  • SXO20S1B
    Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä B
  • SXO20S1A
    Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä A
  • SXK20S1
    Ensihoidon tutkinto-ohjelma, päivä
  • SXO20S2
    Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelmaa monimuoto
  • SXO20S1D
    Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä D
  • SXL20S1
    Kätilötyön tutkinto-ohjelma päivä
  • SXO20S1C
    Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä C
  • SXQ20S1
    Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma päivä

Objective

Opiskelija osaa
- tunnistaa työelämän ja oman alansa kehittämistarpeita tai ongelmakohtia ja suunnitella niihin
ratkaisuja
- käyttää työnsä perustassa ja rajauksessa luotettavaa tietoa eri lähteistä
- soveltaa kehittämistyössään ammatillista osaamistaan sekä sopivia menetelmiä ja työtapoja

Content

- opinnäytetyöprosessiin perehtyminen
- sopimus- ja lupakäytännöt
- toimintaympäristöön perehtyminen ja työelämäyhteistyön suunnittelu
- kehittämistarpeen tunnistaminen
- lähdekriittinen tiedonhankinta suomeksi ja englanniksi
- työtapojen ja menetelmien valinta
- aiheen täsmennys
- kehittämistyön suunnitelman laatiminen ja esittäminen
- työpajat

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksytty, hylätty
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko

Prerequisites

Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät 5 op

Further information

Opinnäytetyön arviointikohteet

Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
- merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
- ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
- ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
- työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa

Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
- luotettavuus ja eettisyys
- tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
- tulosten käyttökelpoisuus
- opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta

Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
- rakenne ja muoto
- yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
- ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
- kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
- argumentointi ja lähteiden käyttö

Enrollment

02.05.2022 - 15.05.2022

Timing

15.08.2022 - 23.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Health Care

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

50 - 300

Degree programmes
  • Public Health Nursing
  • Degree Programme in Emergency Care
  • Nursing (in Finnish)
  • Midwifery
  • Degree Programme in Nursing
Teachers
  • Maija-Riitta Jouhki
  • Pirjo Koski
  • Jaana Seitovirta
  • Marika Lähdetniemi
  • Pihla Markkanen
Groups
  • SXO20S1B
    Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä B
  • SXO20S1A
    Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä A
  • SXK20S1
    Ensihoidon tutkinto-ohjelma, päivä
  • SXO20S2
    Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelmaa monimuoto
  • SXO20S1D
    Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä D
  • SXN20S1
    Degree Programme in Nursing päivä
  • SXL20S1
    Kätilötyön tutkinto-ohjelma päivä
  • SXO20S1C
    Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä C
  • SXQ20S1
    Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma päivä

Objective

Opiskelija osaa
- tunnistaa työelämän ja oman alansa kehittämistarpeita tai ongelmakohtia ja suunnitella niihin
ratkaisuja
- käyttää työnsä perustassa ja rajauksessa luotettavaa tietoa eri lähteistä
- soveltaa kehittämistyössään ammatillista osaamistaan sekä sopivia menetelmiä ja työtapoja

Content

- opinnäytetyöprosessiin perehtyminen
- sopimus- ja lupakäytännöt
- toimintaympäristöön perehtyminen ja työelämäyhteistyön suunnittelu
- kehittämistarpeen tunnistaminen
- lähdekriittinen tiedonhankinta suomeksi ja englanniksi
- työtapojen ja menetelmien valinta
- aiheen täsmennys
- kehittämistyön suunnitelman laatiminen ja esittäminen
- työpajat

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksytty, hylätty
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko

Prerequisites

Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät 5 op

Further information

Opinnäytetyön arviointikohteet

Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
- merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
- ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
- ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
- työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa

Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
- luotettavuus ja eettisyys
- tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
- tulosten käyttökelpoisuus
- opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta

Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
- rakenne ja muoto
- yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
- ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
- kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
- argumentointi ja lähteiden käyttö

Enrollment

02.05.2022 - 15.05.2022

Timing

15.08.2022 - 31.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Rehabilitation and Examination

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Radiography and Radiotherapy
Teachers
  • Heli Patanen
  • Aino Vuorijärvi
  • Ulla Nikupaavo
Teacher in charge

Sanna Törnroos

Groups
  • SXM20S1
    Radiografian ja sädehoidon tutkinto-ohjelma päivä

Objective

Opiskelija osaa
- tunnistaa työelämän ja oman alansa kehittämistarpeita tai ongelmakohtia ja suunnitella niihin
ratkaisuja
- käyttää työnsä perustassa ja rajauksessa luotettavaa tietoa eri lähteistä
- soveltaa kehittämistyössään ammatillista osaamistaan sekä sopivia menetelmiä ja työtapoja

Content

- opinnäytetyöprosessiin perehtyminen
- sopimus- ja lupakäytännöt
- toimintaympäristöön perehtyminen ja työelämäyhteistyön suunnittelu
- kehittämistarpeen tunnistaminen
- lähdekriittinen tiedonhankinta suomeksi ja englanniksi
- työtapojen ja menetelmien valinta
- aiheen täsmennys
- kehittämistyön suunnitelman laatiminen ja esittäminen
- työpajat

Location and time

Yhteinen aloitus lukujärjestyksen mukaan.
Opinnäytetyökohtaiset ohjaukset
Seminaari lukujärjestyksen mukaan.
Oman työn esittely sekä opponointi kuuluvat osaksi suoritusta.

Materials

Menetelmäkirjallisuus.
TYöpajat

Teaching methods

Opinnäytetyön suunnittelu --opintojakson tarkoituksena on, että opiskelijat työstävät opinnäytetyön aiheesta suunnitelman, jossa määritellään opinnäytetyötyöskentelyn tarkoitus, tavoite sekä teoreettinen viitekehys ja toteutussuunnitelma.
Opiskelijan itsenäinen työskentely ja työskentely opinnäytetyöryhmässä
ryhmä-/henkilökohtainen ohjaus,
työpajat
opinnäytetyön suunnitelmaseminaari
Wihi-järjestelmän perehdytys.

Employer connections

Hanke/projektikohtainen yhteistyö

Student workload

Ohjaus noin 0.5 op. Itsenäinen työskentely 4,5 op = 121,5 h opiskelijan työaikaa

Further information

Opinnäytetyön suunnittelu -opintojaksolle osallistumisen vaatimuksena on, että Tutkimus- ja kehittämistyön perusteet -opintojakso on suoritettu ja kirjattu eikä ole miltään osin kesken.
Aloitusinfoon ja ryhmän tapaamisiin on pakollinen osallistuminen
Työpajoihin osallistuminen ja ohjaukseen osallistuminen pakollista
Seminaaripäivään ja opponointiin osallistuminen pakollista

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksytty, hylätty
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko

Assessment methods and criteria

Hyväksytty opinnäytetyön suunnitelma
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
- merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
- ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
- ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
- työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
- luotettavuus ja eettisyys
- tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
- tulosten käyttökelpoisuus
- opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
- rakenne ja muoto
- yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
- ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
- kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys

Prerequisites

Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät 5 op

Further information

Opinnäytetyön arviointikohteet

Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
- merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
- ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
- ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
- työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa

Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
- luotettavuus ja eettisyys
- tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
- tulosten käyttökelpoisuus
- opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta

Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
- rakenne ja muoto
- yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
- ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
- kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
- argumentointi ja lähteiden käyttö

Enrollment

02.05.2022 - 15.05.2022

Timing

15.08.2022 - 23.10.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Rehabilitation and Examination

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Oral Hygiene
Teachers
  • Saila Pakarinen
  • Ulla Marjosola
  • Anna Sundblom
Teacher in charge

Saila Pakarinen

Groups
  • SXP20S1
    Suun terveydenhuollon tutkinto-ohjelma päivä

Objective

Opiskelija osaa
- tunnistaa työelämän ja oman alansa kehittämistarpeita tai ongelmakohtia ja suunnitella niihin
ratkaisuja
- käyttää työnsä perustassa ja rajauksessa luotettavaa tietoa eri lähteistä
- soveltaa kehittämistyössään ammatillista osaamistaan sekä sopivia menetelmiä ja työtapoja

Content

- opinnäytetyöprosessiin perehtyminen
- sopimus- ja lupakäytännöt
- toimintaympäristöön perehtyminen ja työelämäyhteistyön suunnittelu
- kehittämistarpeen tunnistaminen
- lähdekriittinen tiedonhankinta suomeksi ja englanniksi
- työtapojen ja menetelmien valinta
- aiheen täsmennys
- kehittämistyön suunnitelman laatiminen ja esittäminen
- työpajat

Materials

Tutkimusmenetelmäkirjallisuus, alakohtainen ammatillinen kirjallisuus ja tutkimusartikkelit

Teaching methods

Opiskelijan itsenäinen työskentely, ryhmä-/henkilökohtainen ohjaus, työpajat.
Opiskelija vahvistaa paikkansa opintojaksototeutuksella olemalla läsnä opetuksen alkaessa tai muutoin opettajan kanssa erikseen sovitulla tavalla, joka voi esimerkiksi olla ensimmäisen oppimistehtävän palautus. Jos opiskelija ei sairauden vuoksi pysty osallistumaan opetuksen alkuun, hän voi myös vahvistaa opiskelupaikkansa ilmoittamalla siitä opettajalle etukäteen.Opiskelijan tulee osallistua vähintään kahdeksaan seminaariin,

Employer connections

Hanke-/projektikohtainen työelämäyhteistyö

Exam schedules

-

International connections

-

Student workload

5 op (135 h)
5 op (135 h)
• Hyväksytyn opinnäytetyön suunnitelman laatiminen
• Suunnitelman esittäminen seminaarissa
• Opiskelijatovereiden suunnitelman opponointi seminaarissa
• Opponentin kirjallinen raportti opiskelijatovereille ja ohjaajalle
• Aktiivinen osallistuminen 8 seminaariin
• Työpajoihin osallistuminen
• Sopimus opinnäytetyöstä
• TurnItIn-raportti alkuperäisyyden tarkastuksesta ohjaajalle (keskeneräisen työn tarkistus)

Content scheduling

Opintojakson sisältö
• Opinnäytetyöprosessiin perehtyminen
• Sopimus- ja lupakäytännöt
• Toimintaympäristöön perehtyminen ja työelämäyhteistyön suunnittelu
• Kehittämistarpeen tunnistaminen
• Lähdekriittinen tiedonhankinta suomeksi ja englanniksi
• Työtapojen ja menetelmien valinta
• Aiheen täsmennys
• Opinnäytetyön suunnitelman laatiminen ja esittäminen
• Työpajat: menetelmät, tekstinohjaus ja tiedonhankinta

Further information

Opintojakson esitietovaatimukset
• Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät -opintojakso tulee olla hyväksytysti suoritettu ennen siirtymistä Opinnäytetyön suunnitteluun
Opinnäytetyön arviointikohteet :
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
• merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
• ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
• ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
• työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset:
• luotettavuus ja eettisyys
• tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
• tulosten käyttökelpoisuus
• opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen:
• rakenne ja muoto
• yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
• ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
• kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
Opiskelijoiden tulee opinnäytetyön materiaali vähintään viikkoa ennen seminaaria tai ohjausta opettajalle, opponenteille ja opiskelijatovereille.
Opiskelija kirjaa suoritukset ja ohjauksien sisällön opinnäytetyöpassiin.
Passi luovutetaan valmiin opinnäytetyön kanssa sisällönohjaajalle.
Opinnäytetyöprosessin aikana suositellaan 1-2 ohjauskertaa / opinnäytetyön opintojakso
Osallistuminen vähintään kolmeen työpajaan koko opinnäytetyöprosessin aikana.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksytty, hylätty
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko

Assessment methods and criteria

Arviointikriteerit (ks. Oma/Terveysalan opinnäytetyö)
• Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa edistynyt.
• Opinnäytetyön suunnitelma arvioidaan: hyväksytty/hylätty.
• Opinnäytetyö arvioidaan projektina koko prosessin päätyttyä.
• Hyväksytty suunnitelman esitys seminaarissa ja toisen opinnäytetyön suullinen ja kirjallinen vertaisarviointi sekä osallistuminen kahdeksaan seminaariin.

Tutkintosääntö 36 §:
Arviointi toteutetaan neljän työviikon kuluessa toteutuksen päättymisen jälkeen.

Prerequisites

Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät 5 op

Further information

Opinnäytetyön arviointikohteet

Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
- merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
- ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
- ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
- työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa

Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
- luotettavuus ja eettisyys
- tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
- tulosten käyttökelpoisuus
- opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta

Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
- rakenne ja muoto
- yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
- ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
- kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
- argumentointi ja lähteiden käyttö

Enrollment

29.11.2021 - 12.12.2021

Timing

21.02.2022 - 31.07.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Health Care

Teaching languages
  • English
Degree programmes
  • Degree Programme in Nursing
Teachers
  • Tiina Varamäki
  • Anna-Kaisa Partanen
Teacher in charge

Anna-Kaisa Partanen

Groups
  • SXN21S1B
    Degree Programme in Nursing Daytime Studies
  • SXN22K1D
    Degree Programme in Nursing Daytime Studies

Objective

Opiskelija osaa
- tunnistaa työelämän ja oman alansa kehittämistarpeita tai ongelmakohtia ja suunnitella niihin
ratkaisuja
- käyttää työnsä perustassa ja rajauksessa luotettavaa tietoa eri lähteistä
- soveltaa kehittämistyössään ammatillista osaamistaan sekä sopivia menetelmiä ja työtapoja

Content

- opinnäytetyöprosessiin perehtyminen
- sopimus- ja lupakäytännöt
- toimintaympäristöön perehtyminen ja työelämäyhteistyön suunnittelu
- kehittämistarpeen tunnistaminen
- lähdekriittinen tiedonhankinta suomeksi ja englanniksi
- työtapojen ja menetelmien valinta
- aiheen täsmennys
- kehittämistyön suunnitelman laatiminen ja esittäminen
- työpajat

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksytty, hylätty
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko

Prerequisites

Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät 5 op

Further information

Opinnäytetyön arviointikohteet

Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
- merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
- ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
- ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
- työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa

Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
- luotettavuus ja eettisyys
- tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
- tulosten käyttökelpoisuus
- opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta

Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
- rakenne ja muoto
- yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
- ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
- kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
- argumentointi ja lähteiden käyttö