Siirry suoraan sisältöön

Tekninen myyntiLaajuus (5 op)

Tunnus: TX00CN65

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää myyntitoiminnan roolin ja sen miten se voi tuottaa lisäarvoa sekä yritykselle itselleen että sen asiakkaille. Opiskelija ymmärtää miten myyntiprosessi nivoutuu asiakkaan päätöksentekoprosessiin. Opiskelija osaa systemaattisen myyntitoiminnan menetelmiä. Opiskelija tuntee teknisen myynnin roolin sekä markkinoinnin, myynnin ja toteutuksen keskinäiset riippuvuussuhteet. Opiskelija ymmärtää kansainvälisen yrityksen myynnin luonteen. Opiskelija tuntee teknisen arvomyynnin johtamisen ja asiakkuuden hallinnan osa-alueet ja käytäntöjä.

Sisältö

Tekninen myynti (kansainvälisessä kontekstissa)
Asiakkaan tarpeiden ymmärtäminen ja asiakkaaseen vaikuttaminen
Yritysten päätöksentekoprosessit toimittajien valinnassa
Myyntitoiminta prosessina, sen liittymät markkinointiin ja toteutukseen
Asiakashallinta

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja osaa perustella tekemiään ratkaisuja. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tuotantotalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan ja määrittää, missä alueella tarvitsee kehittymistä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet, mallit työkalut. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tuotantotalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Lisätiedot

Englanniksi

Ilmoittautumisaika

06.05.2024 - 18.08.2024

Ajoitus

19.08.2024 - 16.03.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

60 - 90

Koulutus
  • Tuotantotalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Anna Sperryn
Ryhmät
  • TXQ24S2
    Tuotantotalouden tutkinto-ohjelma, monimuoto-opinnot
  • TXQ24S2P
    Tuotantotalous, monimuoto-opinnot, avoin amk väyläopiskelijat

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää myyntitoiminnan roolin ja sen miten se voi tuottaa lisäarvoa sekä yritykselle itselleen että sen asiakkaille. Opiskelija ymmärtää miten myyntiprosessi nivoutuu asiakkaan päätöksentekoprosessiin. Opiskelija osaa systemaattisen myyntitoiminnan menetelmiä. Opiskelija tuntee teknisen myynnin roolin sekä markkinoinnin, myynnin ja toteutuksen keskinäiset riippuvuussuhteet. Opiskelija ymmärtää kansainvälisen yrityksen myynnin luonteen. Opiskelija tuntee teknisen arvomyynnin johtamisen ja asiakkuuden hallinnan osa-alueet ja käytäntöjä.

Sisältö

Tekninen myynti (kansainvälisessä kontekstissa)
Asiakkaan tarpeiden ymmärtäminen ja asiakkaaseen vaikuttaminen
Yritysten päätöksentekoprosessit toimittajien valinnassa
Myyntitoiminta prosessina, sen liittymät markkinointiin ja toteutukseen
Asiakashallinta

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja osaa perustella tekemiään ratkaisuja. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tuotantotalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan ja määrittää, missä alueella tarvitsee kehittymistä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet, mallit työkalut. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tuotantotalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Lisätiedot

Englanniksi

Ilmoittautumisaika

27.11.2023 - 14.01.2024

Ajoitus

15.01.2024 - 12.05.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Leiritie 1

Opetuskielet
  • Suomi
Opettaja
  • Anna Sperryn
  • Tuire Ranta-Meyer

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää myyntitoiminnan roolin ja sen miten se voi tuottaa lisäarvoa sekä yritykselle itselleen että sen asiakkaille. Opiskelija ymmärtää miten myyntiprosessi nivoutuu asiakkaan päätöksentekoprosessiin. Opiskelija osaa systemaattisen myyntitoiminnan menetelmiä. Opiskelija tuntee teknisen myynnin roolin sekä markkinoinnin, myynnin ja toteutuksen keskinäiset riippuvuussuhteet. Opiskelija ymmärtää kansainvälisen yrityksen myynnin luonteen. Opiskelija tuntee teknisen arvomyynnin johtamisen ja asiakkuuden hallinnan osa-alueet ja käytäntöjä.

Sisältö

Tekninen myynti (kansainvälisessä kontekstissa)
Asiakkaan tarpeiden ymmärtäminen ja asiakkaaseen vaikuttaminen
Yritysten päätöksentekoprosessit toimittajien valinnassa
Myyntitoiminta prosessina, sen liittymät markkinointiin ja toteutukseen
Asiakashallinta

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja osaa perustella tekemiään ratkaisuja. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tuotantotalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan ja määrittää, missä alueella tarvitsee kehittymistä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet, mallit työkalut. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tuotantotalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Lisätiedot

Englanniksi

Ilmoittautumisaika

27.11.2023 - 14.01.2024

Ajoitus

15.01.2024 - 12.05.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tuotantotalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Anna Sperryn
Ryhmät
  • TXQ22SCM
    Tuotantotalous, Toiminnan johtaminen
  • TXQ22ICT
    Tuotantotalous, ICT-liiketoiminnan johtaminen

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää myyntitoiminnan roolin ja sen miten se voi tuottaa lisäarvoa sekä yritykselle itselleen että sen asiakkaille. Opiskelija ymmärtää miten myyntiprosessi nivoutuu asiakkaan päätöksentekoprosessiin. Opiskelija osaa systemaattisen myyntitoiminnan menetelmiä. Opiskelija tuntee teknisen myynnin roolin sekä markkinoinnin, myynnin ja toteutuksen keskinäiset riippuvuussuhteet. Opiskelija ymmärtää kansainvälisen yrityksen myynnin luonteen. Opiskelija tuntee teknisen arvomyynnin johtamisen ja asiakkuuden hallinnan osa-alueet ja käytäntöjä.

Sisältö

Tekninen myynti (kansainvälisessä kontekstissa)
Asiakkaan tarpeiden ymmärtäminen ja asiakkaaseen vaikuttaminen
Yritysten päätöksentekoprosessit toimittajien valinnassa
Myyntitoiminta prosessina, sen liittymät markkinointiin ja toteutukseen
Asiakashallinta

Lisätietoja opiskelijoille

Esitietovaatimus: Tuotantotalouden perusteet

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja osaa perustella tekemiään ratkaisuja. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tuotantotalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan ja määrittää, missä alueella tarvitsee kehittymistä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet, mallit työkalut. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tuotantotalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Lisätiedot

Englanniksi

Ilmoittautumisaika

02.05.2023 - 20.08.2023

Ajoitus

21.08.2023 - 17.03.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

50 - 100

Koulutus
  • Tuotantotalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Anna Sperryn
Ryhmät
  • TXQ23S2P
    Tuotantotalous, avoin amk polkuopiskelijat, monimuoto
  • TXQ23S2
    Tuotantotalouden tutkinto-ohjelma monimuoto
  • TXQ22S2
    Tuotantotalouden tutkinto-ohjelma monimuoto

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää myyntitoiminnan roolin ja sen miten se voi tuottaa lisäarvoa sekä yritykselle itselleen että sen asiakkaille. Opiskelija ymmärtää miten myyntiprosessi nivoutuu asiakkaan päätöksentekoprosessiin. Opiskelija osaa systemaattisen myyntitoiminnan menetelmiä. Opiskelija tuntee teknisen myynnin roolin sekä markkinoinnin, myynnin ja toteutuksen keskinäiset riippuvuussuhteet. Opiskelija ymmärtää kansainvälisen yrityksen myynnin luonteen. Opiskelija tuntee teknisen arvomyynnin johtamisen ja asiakkuuden hallinnan osa-alueet ja käytäntöjä.

Sisältö

Tekninen myynti (kansainvälisessä kontekstissa)
Asiakkaan tarpeiden ymmärtäminen ja asiakkaaseen vaikuttaminen
Yritysten päätöksentekoprosessit toimittajien valinnassa
Myyntitoiminta prosessina, sen liittymät markkinointiin ja toteutukseen
Asiakashallinta

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja osaa perustella tekemiään ratkaisuja. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tuotantotalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan ja määrittää, missä alueella tarvitsee kehittymistä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet, mallit työkalut. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tuotantotalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Lisätiedot

Englanniksi

Ilmoittautumisaika

14.11.2022 - 22.12.2022

Ajoitus

09.01.2023 - 12.03.2023

Opintopistemäärä

5 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Leiritie 1

Opetuskielet
  • Suomi
Opettaja
  • Anna Sperryn
  • Tuire Ranta-Meyer

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää myyntitoiminnan roolin ja sen miten se voi tuottaa lisäarvoa sekä yritykselle itselleen että sen asiakkaille. Opiskelija ymmärtää miten myyntiprosessi nivoutuu asiakkaan päätöksentekoprosessiin. Opiskelija osaa systemaattisen myyntitoiminnan menetelmiä. Opiskelija tuntee teknisen myynnin roolin sekä markkinoinnin, myynnin ja toteutuksen keskinäiset riippuvuussuhteet. Opiskelija ymmärtää kansainvälisen yrityksen myynnin luonteen. Opiskelija tuntee teknisen arvomyynnin johtamisen ja asiakkuuden hallinnan osa-alueet ja käytäntöjä.

Sisältö

Tekninen myynti (kansainvälisessä kontekstissa)
Asiakkaan tarpeiden ymmärtäminen ja asiakkaaseen vaikuttaminen
Yritysten päätöksentekoprosessit toimittajien valinnassa
Myyntitoiminta prosessina, sen liittymät markkinointiin ja toteutukseen
Asiakashallinta

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja osaa perustella tekemiään ratkaisuja. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tuotantotalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan ja määrittää, missä alueella tarvitsee kehittymistä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet, mallit työkalut. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tuotantotalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Lisätiedot

Englanniksi

Ilmoittautumisaika

14.11.2022 - 01.03.2023

Ajoitus

09.01.2023 - 17.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Leiritie 1

Opetuskielet
  • Suomi
Opettaja
  • Anna Sperryn
  • Tuire Ranta-Meyer

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää myyntitoiminnan roolin ja sen miten se voi tuottaa lisäarvoa sekä yritykselle itselleen että sen asiakkaille. Opiskelija ymmärtää miten myyntiprosessi nivoutuu asiakkaan päätöksentekoprosessiin. Opiskelija osaa systemaattisen myyntitoiminnan menetelmiä. Opiskelija tuntee teknisen myynnin roolin sekä markkinoinnin, myynnin ja toteutuksen keskinäiset riippuvuussuhteet. Opiskelija ymmärtää kansainvälisen yrityksen myynnin luonteen. Opiskelija tuntee teknisen arvomyynnin johtamisen ja asiakkuuden hallinnan osa-alueet ja käytäntöjä.

Sisältö

Tekninen myynti (kansainvälisessä kontekstissa)
Asiakkaan tarpeiden ymmärtäminen ja asiakkaaseen vaikuttaminen
Yritysten päätöksentekoprosessit toimittajien valinnassa
Myyntitoiminta prosessina, sen liittymät markkinointiin ja toteutukseen
Asiakashallinta

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja osaa perustella tekemiään ratkaisuja. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tuotantotalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan ja määrittää, missä alueella tarvitsee kehittymistä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet, mallit työkalut. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tuotantotalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Lisätiedot

Englanniksi

Ilmoittautumisaika

28.11.2022 - 08.01.2023

Ajoitus

09.01.2023 - 07.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tuotantotalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Anna Sperryn
Ryhmät
  • TXQ21ICT
    Tuotantotalous, ICT-liiketoiminnan johtaminen
  • TXQ21SCM
    Tuotantotalous, Toiminnan johtaminen

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää myyntitoiminnan roolin ja sen miten se voi tuottaa lisäarvoa sekä yritykselle itselleen että sen asiakkaille. Opiskelija ymmärtää miten myyntiprosessi nivoutuu asiakkaan päätöksentekoprosessiin. Opiskelija osaa systemaattisen myyntitoiminnan menetelmiä. Opiskelija tuntee teknisen myynnin roolin sekä markkinoinnin, myynnin ja toteutuksen keskinäiset riippuvuussuhteet. Opiskelija ymmärtää kansainvälisen yrityksen myynnin luonteen. Opiskelija tuntee teknisen arvomyynnin johtamisen ja asiakkuuden hallinnan osa-alueet ja käytäntöjä.

Sisältö

Tekninen myynti (kansainvälisessä kontekstissa)
Asiakkaan tarpeiden ymmärtäminen ja asiakkaaseen vaikuttaminen
Yritysten päätöksentekoprosessit toimittajien valinnassa
Myyntitoiminta prosessina, sen liittymät markkinointiin ja toteutukseen
Asiakashallinta

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja osaa perustella tekemiään ratkaisuja. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tuotantotalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan ja määrittää, missä alueella tarvitsee kehittymistä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet, mallit työkalut. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tuotantotalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Lisätiedot

Englanniksi

Ilmoittautumisaika

15.11.2021 - 22.12.2021

Ajoitus

10.01.2022 - 04.03.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Leiritie 1

Opetuskielet
  • Suomi
Opettaja
  • Anna Sperryn

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää myyntitoiminnan roolin ja sen miten se voi tuottaa lisäarvoa sekä yritykselle itselleen että sen asiakkaille. Opiskelija ymmärtää miten myyntiprosessi nivoutuu asiakkaan päätöksentekoprosessiin. Opiskelija osaa systemaattisen myyntitoiminnan menetelmiä. Opiskelija tuntee teknisen myynnin roolin sekä markkinoinnin, myynnin ja toteutuksen keskinäiset riippuvuussuhteet. Opiskelija ymmärtää kansainvälisen yrityksen myynnin luonteen. Opiskelija tuntee teknisen arvomyynnin johtamisen ja asiakkuuden hallinnan osa-alueet ja käytäntöjä.

Sisältö

Tekninen myynti (kansainvälisessä kontekstissa)
Asiakkaan tarpeiden ymmärtäminen ja asiakkaaseen vaikuttaminen
Yritysten päätöksentekoprosessit toimittajien valinnassa
Myyntitoiminta prosessina, sen liittymät markkinointiin ja toteutukseen
Asiakashallinta

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja osaa perustella tekemiään ratkaisuja. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tuotantotalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan ja määrittää, missä alueella tarvitsee kehittymistä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet, mallit työkalut. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tuotantotalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Lisätiedot

Englanniksi

Ilmoittautumisaika

29.11.2021 - 09.01.2022

Ajoitus

10.01.2022 - 13.03.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tuotantotalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Anna Sperryn
Ryhmät
  • TXQ20SCM
    Tuotantotalous, Toiminnan johtaminen
  • TXQ20ICT
    Tuotantotalous, ICT-liiketoiminta

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää myyntitoiminnan roolin ja sen miten se voi tuottaa lisäarvoa sekä yritykselle itselleen että sen asiakkaille. Opiskelija ymmärtää miten myyntiprosessi nivoutuu asiakkaan päätöksentekoprosessiin. Opiskelija osaa systemaattisen myyntitoiminnan menetelmiä. Opiskelija tuntee teknisen myynnin roolin sekä markkinoinnin, myynnin ja toteutuksen keskinäiset riippuvuussuhteet. Opiskelija ymmärtää kansainvälisen yrityksen myynnin luonteen. Opiskelija tuntee teknisen arvomyynnin johtamisen ja asiakkuuden hallinnan osa-alueet ja käytäntöjä.

Sisältö

Tekninen myynti (kansainvälisessä kontekstissa)
Asiakkaan tarpeiden ymmärtäminen ja asiakkaaseen vaikuttaminen
Yritysten päätöksentekoprosessit toimittajien valinnassa
Myyntitoiminta prosessina, sen liittymät markkinointiin ja toteutukseen
Asiakashallinta

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja osaa perustella tekemiään ratkaisuja. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tuotantotalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan ja määrittää, missä alueella tarvitsee kehittymistä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet, mallit työkalut. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tuotantotalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Lisätiedot

Englanniksi