Skip to main content

Advanced C++ ProgrammingLaajuus (5 cr)

Code: TX00EX67

Credits

5 op

Objective

Student is able to utilize modern C++ features. He/she is able to profile and optimize programs, and evaluate code quality based on static and dynamic analysis. He/she is able to use various build tools and implement unit tests. The student know how to integrate 3rd party libraries and is familiar with the most important object-oriented design patterns. He/she is able to utilize C++ based game engines.

Content

- modern C++
- profiling
- optimization
- static and dynamic code analysis
- tools and libraries
- design patterns
- game engines that use C++

Assessment criteria, satisfactory (1)

Student has satisfactory command of C++ language and its tools. He/she is able to profile programs and know some design patterns.

Assessment criteria, good (3)

Student has good command of C++ language and its tools. He/she is able to profile programs and make simple optimizations accordingly, and knows some design patterns.

Assessment criteria, excellent (5)

Student has excellent command of C++ language and its tools. He/she is able to profile programs and make optimizations accordingly, and knows several design patterns.

Assessment criteria, approved/failed

Student has satisfactory command of C++ language and its tools. He/she is able to profile programs and know some design patterns.

Enrollment

06.05.2024 - 18.08.2024

Timing

19.08.2024 - 13.10.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of ICT

Campus

Karaportti 2

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 35

Degree programmes
  • Information and Communication Technology
Teachers
  • Miikka Mäki-Uuro
Groups
  • TVT22-PE
    Pelikehitys

Objective

Opiskelija tutustuu C++ -kielen edistyneisiin ja uusiin ominaisuuksiin. Hän osaa profiloida ja optimoida ohjelmia, sekä arvioida koodin laatua staattisen ja dynaamisen analyysin pohjalta. Opiskelija osaa käyttää käännös- ja kokoamistyökaluja ja määritellä yksikkötestejä. Hän pystyy hyödyntämään kirjastoja ja osaa toteuttaa tärkeimpiä olio-ohjelmoinnin suunnittelumalleja C++ -kielellä. Hän osaa käyttää hyödyntää C++ -pohjaisia pelimoottoreita.

Content

- moderni C++
- profilointi
- optimointi
- koodin staattinen ja dynaaminen analyysi
- työkalut ja kirjastot
- suunnittelumallit
- C++:aa hyödyntävät pelimoottorit

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija hallitsee C++ -kielen ja siihen liittyvät työkalut tyydyttävästi. Hän osaa profiloida ja tuntee tärkeimpiä suunnittelumalleja.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija hallitsee C++ -kielen ja siihen liittyvät työkalut hyvin. Hän osaa profiloida ohjelmia ja tehdä tähän perustuen yksinkertaisia optimointeja. Hän tuntee ja osaa toteuttaa muutamia suunnittelumalleja.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija hallitsee C++ -kielen ja siihen liittyvät työkalut erinomaisesti. Hän osaa profiloida ja optimoida ohjelmia. Hän tuntee ja osaa toteuttaa suunnittelumalleja.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija hallitsee C++ -kielen ja siihen liittyvät työkalut tyydyttävästi. Hän osaa profiloida ja tuntee tärkeimpiä suunnittelumalleja.

Enrollment

06.05.2024 - 18.08.2024

Timing

19.08.2024 - 13.10.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of ICT

Campus

Karaportti 2

Teaching languages
  • English
Seats

0 - 35

Degree programmes
  • Degree Programme in Information Technology
Teachers
  • Jarkko Vuori
Groups
  • ICT22-G
    Game Development

Objective

Opiskelija tutustuu C++ -kielen edistyneisiin ja uusiin ominaisuuksiin. Hän osaa profiloida ja optimoida ohjelmia, sekä arvioida koodin laatua staattisen ja dynaamisen analyysin pohjalta. Opiskelija osaa käyttää käännös- ja kokoamistyökaluja ja määritellä yksikkötestejä. Hän pystyy hyödyntämään kirjastoja ja osaa toteuttaa tärkeimpiä olio-ohjelmoinnin suunnittelumalleja C++ -kielellä. Hän osaa käyttää hyödyntää C++ -pohjaisia pelimoottoreita.

Content

- moderni C++
- profilointi
- optimointi
- koodin staattinen ja dynaaminen analyysi
- työkalut ja kirjastot
- suunnittelumallit
- C++:aa hyödyntävät pelimoottorit

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija hallitsee C++ -kielen ja siihen liittyvät työkalut tyydyttävästi. Hän osaa profiloida ja tuntee tärkeimpiä suunnittelumalleja.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija hallitsee C++ -kielen ja siihen liittyvät työkalut hyvin. Hän osaa profiloida ohjelmia ja tehdä tähän perustuen yksinkertaisia optimointeja. Hän tuntee ja osaa toteuttaa muutamia suunnittelumalleja.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija hallitsee C++ -kielen ja siihen liittyvät työkalut erinomaisesti. Hän osaa profiloida ja optimoida ohjelmia. Hän tuntee ja osaa toteuttaa suunnittelumalleja.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija hallitsee C++ -kielen ja siihen liittyvät työkalut tyydyttävästi. Hän osaa profiloida ja tuntee tärkeimpiä suunnittelumalleja.