Skip to main content

Basics of Game GraphicsLaajuus (5 cr)

Code: TX00EX64

Credits

5 op

Objective

Student grasps basic know about creating game graphics. He/she is able to design a coherent moodboard, and implement corresponding composition, utilizing various tools. The student is able to control camera movement programmatically.

Content

- moodboards (theme, lighting, location, color harmony, color scheme)
- primitive objects, compositions
- tools (Blender, ZBrush, Substance Painter, ...), tool chains
- camera
- 3D modelling
- UV mapping
- animation
- texturing

Assessment criteria, satisfactory (1)

Student has achieved the course objectives fairly. Student will be able to identify, define and use the course subject area’s concepts and models. Student understands the criteria and principles of the expertise development.

Assessment criteria, good (3)

Student has achieved the course objectives well, even though the knowledge and skills need improvement on some areas. Student is able to define the course concepts and models and is able to justify the analysis. Student is able to apply his/her knowledge in study and work situations. Student understands the importance of expertise in the field of information and communication technology and is able to analyze his/her own expertise.

Assessment criteria, excellent (5)

Student has achieved the objectives of the course with excellent marks. Student masters commendably the course subject area’s concepts and models. Student is able to make justified and fluent analysis and to present concrete development measures. Student is well prepared to apply his/her knowledge in study and work situations. Student is able to analyze expertise in the information and communication technology sector and the development of his/her own expertise.

Assessment criteria, approved/failed

Student has achieved the course objectives fairly. Student will be able to identify, define and use the course subject area’s concepts and models. Student understands the criteria and principles of the expertise development.

Enrollment

01.01.2020

Timing

21.10.2024 - 15.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of ICT

Campus

Karaportti 2

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 35

Degree programmes
  • Information and Communication Technology
Teachers
  • TIVI NN
Groups
  • TVT23-PE
    Pelikehitys

Objective

Opiskelija omaksuu peligrafiikan tuottamisen perusteet, ja ymmärtää peligraafikkojen työnkuvaa. Opiskelija osaa suunnitella koherentin moodboardin ja toteuttaa vastaavan asetelman, erilaisia työkaluja hyödyntäen. Hän osaa suunnitella ja toteuttaa tarkoituksenmukaisia kamera-ajoja.

Content

- moodboardit (teema, muotokieli, lokaatio, valaistus, väriharmonia, väriskeema)
- primitiiviobjektit, asetelmat
- työkalut (Blender, ZBrush, Substance Painter, ...), työkaluketjut
- kamera
- 3D-mallinnus
- UV-mappaus
- animaatio
- teksturointi

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tieto- ja viestintätekniikan alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tieto- ja viestintätekniikan alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Enrollment

06.05.2024 - 31.07.2024

Timing

21.10.2024 - 15.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of ICT

Campus

Karaportti 2

Teaching languages
  • English
Seats

0 - 35

Degree programmes
  • Degree Programme in Information Technology
Teachers
  • TIVI NN
Groups
  • ICT23-G
    Game Development

Objective

Opiskelija omaksuu peligrafiikan tuottamisen perusteet, ja ymmärtää peligraafikkojen työnkuvaa. Opiskelija osaa suunnitella koherentin moodboardin ja toteuttaa vastaavan asetelman, erilaisia työkaluja hyödyntäen. Hän osaa suunnitella ja toteuttaa tarkoituksenmukaisia kamera-ajoja.

Content

- moodboardit (teema, muotokieli, lokaatio, valaistus, väriharmonia, väriskeema)
- primitiiviobjektit, asetelmat
- työkalut (Blender, ZBrush, Substance Painter, ...), työkaluketjut
- kamera
- 3D-mallinnus
- UV-mappaus
- animaatio
- teksturointi

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tieto- ja viestintätekniikan alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tieto- ja viestintätekniikan alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Enrollment

01.01.2020

Timing

23.10.2023 - 17.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of ICT

Campus

Karaportti 2

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 35

Degree programmes
  • Information and Communication Technology
Teachers
  • Tivi Virtuaali
Groups
  • TVT22-PE
    Pelikehitys

Objective

Opiskelija omaksuu peligrafiikan tuottamisen perusteet, ja ymmärtää peligraafikkojen työnkuvaa. Opiskelija osaa suunnitella koherentin moodboardin ja toteuttaa vastaavan asetelman, erilaisia työkaluja hyödyntäen. Hän osaa suunnitella ja toteuttaa tarkoituksenmukaisia kamera-ajoja.

Content

- moodboardit (teema, muotokieli, lokaatio, valaistus, väriharmonia, väriskeema)
- primitiiviobjektit, asetelmat
- työkalut (Blender, ZBrush, Substance Painter, ...), työkaluketjut
- kamera
- 3D-mallinnus
- UV-mappaus
- animaatio
- teksturointi

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tieto- ja viestintätekniikan alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tieto- ja viestintätekniikan alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Enrollment

29.05.2023 - 31.07.2023

Timing

23.10.2023 - 17.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of ICT

Campus

Karaportti 2

Teaching languages
  • English
Seats

0 - 35

Degree programmes
  • Degree Programme in Information Technology
Teachers
  • Tivi Virtuaali
Groups
  • ICT22-G
    Game Development

Objective

Opiskelija omaksuu peligrafiikan tuottamisen perusteet, ja ymmärtää peligraafikkojen työnkuvaa. Opiskelija osaa suunnitella koherentin moodboardin ja toteuttaa vastaavan asetelman, erilaisia työkaluja hyödyntäen. Hän osaa suunnitella ja toteuttaa tarkoituksenmukaisia kamera-ajoja.

Content

- moodboardit (teema, muotokieli, lokaatio, valaistus, väriharmonia, väriskeema)
- primitiiviobjektit, asetelmat
- työkalut (Blender, ZBrush, Substance Painter, ...), työkaluketjut
- kamera
- 3D-mallinnus
- UV-mappaus
- animaatio
- teksturointi

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tieto- ja viestintätekniikan alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tieto- ja viestintätekniikan alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.