Skip to main content

Game Programming and AILaajuus (5 cr)

Code: TX00CG88

Credits

5 op

Objective

Student learns principles of various artificial intelligence techniques that are applicable in games. In practice, he/she is able to choose and implement necessary techniques in game programming projects. He/she knows basics in machine learning.

Content

The course covers various artificial intelligence techniques in computer games. Student will get both a solid theoretical foundation in AI and hands on experience in building working AI systems. Topics will include movement algorithms, path finding, decision making algorithms, game trees and machine learning

Assessment criteria, satisfactory (1)

Student has learned the most important AI techniques covered, both in theory and in practice. Student is able to apply AI techniques in simple situations.

Assessment criteria, good (3)

Student has learned most of the AI techniques covered, both in theory and in practice. Student is able to apply AI techniques in his own gaming projects.

Assessment criteria, excellent (5)

Student has learned all the AI techniques covered, both in theory and in practice. Student is able to apply and modify AI techniques in his own gaming projects.

Assessment criteria, approved/failed

Student has learned the most important AI techniques covered, both in theory and in practice. Student is able to apply AI techniques in simple situations.

Further information

Data structures and algorithms, C++

Enrollment

02.05.2023 - 20.08.2023

Timing

21.08.2023 - 15.10.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of ICT

Campus

Karaportti 2

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 35

Degree programmes
  • Information and Communication Technology
Teachers
  • Miikka Mäki-Uuro
Groups
  • TVT21-PE
    Pelisovellukset

Objective

Opiskelija oppii erilaisten peleissä hyödynnettävissä olevien tekoälytekniikoiden periaatteet. Hän osaa käytännössä valita ja toteuttaa tarvittavia tekniikoita peliprojekteissa. Hän hallitsee koneoppimisen perusteet.

Content

Kurssilla tutustutaan erilaisiin tietokonepelien tekoälymenetelmiin. Teoreettisen pohjan lisäksi kurssilla saa myös käytännönläheistä kokemusta tekoälyjen rakentamisesta. Käsiteltäviä asioita ovat mm. liikealgoritmit, polunetsintä, päätöksentekoalgoritmit, pelipuut ja koneoppiminen.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija hallitsee tärkeimmät kurssilla tutkitut tekoälytekniikat sekä teoriassa että käytännössä. Hän osaa soveltaa tekniikoita yksinkertaisissa tilanteissa.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija hallitsee useimmat kurssilla tutkitut tekoälytekniikat sekä teoriassa että käytännössä. Hän osaa soveltaa omissapeli projekteissaan.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija hallitsee kaikki kurssilla tutkitut tekoälytekniikat sekä teoriassa että käytännössä. Hän osaa soveltaa ja muokata tekniikoita omissa peliprojekteissaan.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija hallitsee tärkeimmät kurssilla tutkitut tekoälytekniikat sekä teoriassa että käytännössä. Hän osaa soveltaa tekniikoita yksinkertaisissa tilanteissa.

Further information

Tietorakenteet ja algoritmit, C++

Enrollment

02.05.2022 - 21.08.2022

Timing

22.08.2022 - 16.10.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of ICT

Campus

Karaportti 2

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 40

Degree programmes
  • Information and Communication Technology
Teachers
  • Miikka Mäki-Uuro
Groups
  • TVT20-PE
    Pelisovellukset

Objective

Opiskelija oppii erilaisten peleissä hyödynnettävissä olevien tekoälytekniikoiden periaatteet. Hän osaa käytännössä valita ja toteuttaa tarvittavia tekniikoita peliprojekteissa. Hän hallitsee koneoppimisen perusteet.

Content

Kurssilla tutustutaan erilaisiin tietokonepelien tekoälymenetelmiin. Teoreettisen pohjan lisäksi kurssilla saa myös käytännönläheistä kokemusta tekoälyjen rakentamisesta. Käsiteltäviä asioita ovat mm. liikealgoritmit, polunetsintä, päätöksentekoalgoritmit, pelipuut ja koneoppiminen.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija hallitsee tärkeimmät kurssilla tutkitut tekoälytekniikat sekä teoriassa että käytännössä. Hän osaa soveltaa tekniikoita yksinkertaisissa tilanteissa.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija hallitsee useimmat kurssilla tutkitut tekoälytekniikat sekä teoriassa että käytännössä. Hän osaa soveltaa omissapeli projekteissaan.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija hallitsee kaikki kurssilla tutkitut tekoälytekniikat sekä teoriassa että käytännössä. Hän osaa soveltaa ja muokata tekniikoita omissa peliprojekteissaan.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija hallitsee tärkeimmät kurssilla tutkitut tekoälytekniikat sekä teoriassa että käytännössä. Hän osaa soveltaa tekniikoita yksinkertaisissa tilanteissa.

Further information

Tietorakenteet ja algoritmit, C++