Siirry suoraan sisältöön

Peliohjelmointi ja tekoälytLaajuus (5 op)

Tunnus: TX00CG88

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija oppii erilaisten peleissä hyödynnettävissä olevien tekoälytekniikoiden periaatteet. Hän osaa käytännössä valita ja toteuttaa tarvittavia tekniikoita peliprojekteissa. Hän hallitsee koneoppimisen perusteet.

Sisältö

Kurssilla tutustutaan erilaisiin tietokonepelien tekoälymenetelmiin. Teoreettisen pohjan lisäksi kurssilla saa myös käytännönläheistä kokemusta tekoälyjen rakentamisesta. Käsiteltäviä asioita ovat mm. liikealgoritmit, polunetsintä, päätöksentekoalgoritmit, pelipuut ja koneoppiminen.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija hallitsee tärkeimmät kurssilla tutkitut tekoälytekniikat sekä teoriassa että käytännössä. Hän osaa soveltaa tekniikoita yksinkertaisissa tilanteissa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija hallitsee useimmat kurssilla tutkitut tekoälytekniikat sekä teoriassa että käytännössä. Hän osaa soveltaa omissapeli projekteissaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija hallitsee kaikki kurssilla tutkitut tekoälytekniikat sekä teoriassa että käytännössä. Hän osaa soveltaa ja muokata tekniikoita omissa peliprojekteissaan.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija hallitsee tärkeimmät kurssilla tutkitut tekoälytekniikat sekä teoriassa että käytännössä. Hän osaa soveltaa tekniikoita yksinkertaisissa tilanteissa.

Lisätiedot

Tietorakenteet ja algoritmit, C++

Ilmoittautumisaika

02.05.2023 - 20.08.2023

Ajoitus

21.08.2023 - 15.10.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 35

Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Miikka Mäki-Uuro
Ryhmät
  • TVT21-PE
    Pelisovellukset

Tavoitteet

Opiskelija oppii erilaisten peleissä hyödynnettävissä olevien tekoälytekniikoiden periaatteet. Hän osaa käytännössä valita ja toteuttaa tarvittavia tekniikoita peliprojekteissa. Hän hallitsee koneoppimisen perusteet.

Sisältö

Kurssilla tutustutaan erilaisiin tietokonepelien tekoälymenetelmiin. Teoreettisen pohjan lisäksi kurssilla saa myös käytännönläheistä kokemusta tekoälyjen rakentamisesta. Käsiteltäviä asioita ovat mm. liikealgoritmit, polunetsintä, päätöksentekoalgoritmit, pelipuut ja koneoppiminen.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija hallitsee tärkeimmät kurssilla tutkitut tekoälytekniikat sekä teoriassa että käytännössä. Hän osaa soveltaa tekniikoita yksinkertaisissa tilanteissa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija hallitsee useimmat kurssilla tutkitut tekoälytekniikat sekä teoriassa että käytännössä. Hän osaa soveltaa omissapeli projekteissaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija hallitsee kaikki kurssilla tutkitut tekoälytekniikat sekä teoriassa että käytännössä. Hän osaa soveltaa ja muokata tekniikoita omissa peliprojekteissaan.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija hallitsee tärkeimmät kurssilla tutkitut tekoälytekniikat sekä teoriassa että käytännössä. Hän osaa soveltaa tekniikoita yksinkertaisissa tilanteissa.

Lisätiedot

Tietorakenteet ja algoritmit, C++

Ilmoittautumisaika

02.05.2022 - 21.08.2022

Ajoitus

22.08.2022 - 16.10.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 40

Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Miikka Mäki-Uuro
Ryhmät
  • TVT20-PE
    Pelisovellukset

Tavoitteet

Opiskelija oppii erilaisten peleissä hyödynnettävissä olevien tekoälytekniikoiden periaatteet. Hän osaa käytännössä valita ja toteuttaa tarvittavia tekniikoita peliprojekteissa. Hän hallitsee koneoppimisen perusteet.

Sisältö

Kurssilla tutustutaan erilaisiin tietokonepelien tekoälymenetelmiin. Teoreettisen pohjan lisäksi kurssilla saa myös käytännönläheistä kokemusta tekoälyjen rakentamisesta. Käsiteltäviä asioita ovat mm. liikealgoritmit, polunetsintä, päätöksentekoalgoritmit, pelipuut ja koneoppiminen.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija hallitsee tärkeimmät kurssilla tutkitut tekoälytekniikat sekä teoriassa että käytännössä. Hän osaa soveltaa tekniikoita yksinkertaisissa tilanteissa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija hallitsee useimmat kurssilla tutkitut tekoälytekniikat sekä teoriassa että käytännössä. Hän osaa soveltaa omissapeli projekteissaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija hallitsee kaikki kurssilla tutkitut tekoälytekniikat sekä teoriassa että käytännössä. Hän osaa soveltaa ja muokata tekniikoita omissa peliprojekteissaan.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija hallitsee tärkeimmät kurssilla tutkitut tekoälytekniikat sekä teoriassa että käytännössä. Hän osaa soveltaa tekniikoita yksinkertaisissa tilanteissa.

Lisätiedot

Tietorakenteet ja algoritmit, C++