Media ProductionLaajuus (15 ECTS)
Course unit code: TX00CG62
General information
- Credits
- 15 ECTS
Objective
- Is able to work in media production workflow in different positions.
- Is able to communicate fluently and effectively in Finnish and English in their studies and work and be able to use them in their own professional skills development.
- Knows how to use 3D modeling tool, and is able to produce the model, lighting, and texturing, and is able to animate and to render the final animation.
- Is able to create and develop a 3D character and create a skeletal structure for animation.
- Is able to produce a model of the browser environment, and game engines.
- Is able to use 3D printer, the basic operation and workflow.
- Can use vector and matrix algebra required in 3D.
- Knowledge of physical phenomena related to games and the skeletal structures.
Content
The course focuses on 3D-production theory and practical methods.
Their skills can be developed in the following areas: modeling, lighting, texturing and rendering.
Students also study the 3D character creation, animation and Web3D technologies, including the game models and engines.
Technical skills, learn to work as part of the 3D production process, as well as teamwork.
Students learn to take advantage of net rendering systems to render animation projects.
During the course is made 3D models, which are finally printed with a 3D printer.
The course includes a small group project task.
Qualifications
Mediatekniikan suuntaavat opinnot
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson minimitavoitteet. Opiskelija osaa luoda yksinkertaisia 3D malleja ja animaatioita. Osaa matematiikasta ja vektorien ja matriisien pisteet. Ymmärtää fysiikan mekaanisten ilmiöiden perusteet. Osaa tuottaa kurssin projektiin liittyvän dokumentaation englannin kiellä.
Assessment criteria, good (3)
Edellisten lisäksi pystyy tuottamaan laadukkaan ja monipuolisen animaation ja ymmärtää valaistuksen, materiaalien ja renderöinnin merkityksen. Pystyy soveltamaan itsenäisesti matematiikan vektoreita ja matriiseja 3D malleissa ja animaatiossa. Ymmärtää pelimoottoreihin liittyvät fysikaaliset ilmiöt ja niiden rajoitteet. Osaa soveltaa fysiikan mekaniikkaa projektissa. Osaa viedä 3D mallin web-ympäristöön ja pelimoottoriin. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa työelämän tilanteissa.
Assessment criteria, excellent (5)
Edellisten lisäksi animaatio on ammattimaisesti tuotettu ja laadullisesti kiitettävä. Opiskelija pystyy itsenäisesti tuottamaan laadukasta interaktiivista sisältöä web- ja peliympäristöihin. Opiskelija tuntee 3D tulostukseen tarvittavan teorian ja työnkulun ja pystyy tuottamaan laadukkaita tulostettuja 3D malleja. Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija pystyy tuottamaan 3D animaation ja luomaan 3D hahmon. Opiskelija osaa opintojakson matematiikan ja fysiikan perusteet. Opiskelija on tehnyt tarvittavat dokumentoinnit englanniksi.