Marketing AutomationLaajuus (5 cr)
Code: LD00EH80
Credits
5 op
Objective
The student learns the ways companies build, develop, plan and implement lead management processes and develop conversion rates. The student understands the role of customer journeys and business processes for competitive advantage. The course is based on learning how to use marketing automation solutions as well as other marketing tools for planning and implementation of lead management and conversion processes.
Content
- Planning and producing digital marketing processes
- Marketing automation tool environments, features and settings
- Planning and producing inbound elements
- AI, Machine Learning and Marketing Automation
- Planning for marketing automation
- Developing a safe marketing environment
Prerequisites
Marketing, Developing Marketing Communications, Marketing Tools and Digital Business or equivalent competences
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student has achieved the course objectives fairly. The student will be able to identify, define and use the course subject area’s concepts and models. The student understands the criteria and principles of the expertise development.
Assessment criteria, good (3)
The student has achieved the course objectives well, even though the knowledge and skills need improvement on some areas. The student is able to define the course concepts and models and are able to justify the analysis. The student is able to apply his/her knowledge in leisure, study and work situations. The student understands the importance of expertise in the field of business and is able to analyze his/her own expertise.
Assessment criteria, excellent (5)
The student has achieved the objectives of the course with excellent marks. The student masters commendably the course subject area’s concepts and models. The student is able to make justified and fluent analysis and to present concrete development measures. The student is well prepared to apply his/her knowledge in leisure, study and work situations. The student is able to analyze the business sector expertise and the development of his/her own expertise.
Assessment criteria, approved/failed
The student has achieved the course objectives fairly. The student will be able to identify, define and use the course subject area’s concepts and models. The student understands the criteria and principles of the expertise development.
Enrollment
04.12.2023 - 07.01.2024
Timing
15.01.2024 - 24.05.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Economics and Business Administration
Teachers
- Pia Hellman
Teacher in charge
Anne Perkiö
Groups
-
LXD22S1_M1LXD22S1_M1
Objective
Opiskelija oppii miten yritys luo, kehittää, suunnittelee ja toteuttaa liidien hoitoprosesseja sekä konversioita. Opiskelija ymmärtää asiakaspolkujen sekä yrityksen prosessien merkityksen kilpailuedun luomisessa. Kurssi perustuu markkinointityökalujen suunnittelun sekä käytön opetteluun liidien hoidon ja konversion kehittämisessä.
Content
- markkinoinnin prosessien suunnittelu ja tuotanto
- markkinoinnin automaation mahdollistavien työkalujen ympäristöt, ominaisuudet ja asetukset
- inbound-elementtien suunnittelu ja tuotanto
- tekoäly, koneoppiminen ja markkinoinnin automaatio
- markkinoinnin automaation suunnittelu
- turvallisen markkinointiympäristön kehittäminen
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Prerequisites
Markkinointi 5 op, Markkinointiviestinnän kehittäminen 5 op, Markkinoinnin työkalut 5 op ja Digitaalinen liiketoiminta 5 op tai vastaava osaaminen
Enrollment
04.12.2023 - 07.01.2024
Timing
15.01.2024 - 24.05.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Economics and Business Administration
Teachers
- Pia Hellman
Teacher in charge
Anne Perkiö
Groups
-
LXD22S1_M2LXD22S1_M2
Objective
Opiskelija oppii miten yritys luo, kehittää, suunnittelee ja toteuttaa liidien hoitoprosesseja sekä konversioita. Opiskelija ymmärtää asiakaspolkujen sekä yrityksen prosessien merkityksen kilpailuedun luomisessa. Kurssi perustuu markkinointityökalujen suunnittelun sekä käytön opetteluun liidien hoidon ja konversion kehittämisessä.
Content
- markkinoinnin prosessien suunnittelu ja tuotanto
- markkinoinnin automaation mahdollistavien työkalujen ympäristöt, ominaisuudet ja asetukset
- inbound-elementtien suunnittelu ja tuotanto
- tekoäly, koneoppiminen ja markkinoinnin automaatio
- markkinoinnin automaation suunnittelu
- turvallisen markkinointiympäristön kehittäminen
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Prerequisites
Markkinointi 5 op, Markkinointiviestinnän kehittäminen 5 op, Markkinoinnin työkalut 5 op ja Digitaalinen liiketoiminta 5 op tai vastaava osaaminen
Enrollment
07.12.2022 - 08.01.2023
Timing
16.01.2023 - 12.05.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Economics and Business Administration
Teachers
- Pia Hellman
Teacher in charge
Anne Perkiö
Groups
-
LXD21S1_M1LXD21S1_M1
Objective
Opiskelija oppii miten yritys luo, kehittää, suunnittelee ja toteuttaa liidien hoitoprosesseja sekä konversioita. Opiskelija ymmärtää asiakaspolkujen sekä yrityksen prosessien merkityksen kilpailuedun luomisessa. Kurssi perustuu markkinointityökalujen suunnittelun sekä käytön opetteluun liidien hoidon ja konversion kehittämisessä.
Content
- markkinoinnin prosessien suunnittelu ja tuotanto
- markkinoinnin automaation mahdollistavien työkalujen ympäristöt, ominaisuudet ja asetukset
- inbound-elementtien suunnittelu ja tuotanto
- tekoäly, koneoppiminen ja markkinoinnin automaatio
- markkinoinnin automaation suunnittelu
- turvallisen markkinointiympäristön kehittäminen
Location and time
Kurssi toteutetaan verkossa. Kurssin puolivälissä workshop tapaaminen jossa ratkotaan luokassa mahd. kysymyksiä tms. liittyen HubSpotin käyttöön. Päivä sovitaan kurssin alussa.
Zoom linkki löytyy kurssin online tilasta ja kalenterista
Materials
o Luentomateriaalit
o HubSpot manuaalit ja videot
o Inbound certificate materiaalit
o Chaffey, Dave & Smith P R. Digital Marketing eXcellence: Planning and Optimizing Online Marketing, Routledge 2017, 5th Edition Required Resources and Readings:
o Inbound Marketing, Revised and Updated: Attract, Engage, and Delight Customers Online. Brian Halligan, Dharmesh Shah; Wiley, 2014.
Teaching methods
• Luennot ja työpajat verkossa
• Vierailijat (videoilla verkossa)
• HubSpot Inbound sertifikaatti (yksilötyö)
• HubSpot Inbound kehityssuunnitelman videolle 3 hlön ryhmissä
• HubSpot kehityssuunnitelmien vertaisarviointi (yksilötyö)
Employer connections
Vierailijat (videoilla verkossa)
Exam schedules
NA
International connections
NA
Completion alternatives
NA
Student workload
100 tuntia itsenäistä/ryhmätyöskentelyä
35 tuntia luennot ja työpajat
Content scheduling
Katso kurssin aikataulu Oma/kurssin työtila, ensimmäisellä viikolla 3 ennakkotehtävä/yksilötyö, lähiopetus verkossa alkaa vkolla 4.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment methods and criteria
• Luennot ja videot
• HubSpot Inbound sertifikaatti (yksilötyö) 25 p suoritettuna
• HubSpot Inbound kehityssuunnitelma (3 hlön ryhmissä = projektityö,
Esitysmuotona video/screencast) 0-50p.
• Projektitöiden vertaisarviointi (yksilötyö) 0-25p.
• Jokainen arvioitava osa-alue on suoritettava hyväksytysti ja palautettava/esitettävä alla olevan aikataulun mukaisesti.
• Tehtävien suorittaminen myöhässä -10p.
• Pakollinen läsnäolo, vierailijoiden luennoilla, poissaolo – 10p.
• Tehtäväuusintojen ja myöhästyneiden tehtäväpalautusten mahdollinen maksimipistemäärä on 50%.
Prerequisites
Markkinointi 5 op, Markkinointiviestinnän kehittäminen 5 op, Markkinoinnin työkalut 5 op ja Digitaalinen liiketoiminta 5 op tai vastaava osaaminen
Enrollment
07.12.2022 - 08.01.2023
Timing
16.01.2023 - 12.05.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Economics and Business Administration
Teachers
- Pia Hellman
Teacher in charge
Anne Perkiö
Groups
-
LXD21S1_M2LXD21S1_M2
Objective
Opiskelija oppii miten yritys luo, kehittää, suunnittelee ja toteuttaa liidien hoitoprosesseja sekä konversioita. Opiskelija ymmärtää asiakaspolkujen sekä yrityksen prosessien merkityksen kilpailuedun luomisessa. Kurssi perustuu markkinointityökalujen suunnittelun sekä käytön opetteluun liidien hoidon ja konversion kehittämisessä.
Content
- markkinoinnin prosessien suunnittelu ja tuotanto
- markkinoinnin automaation mahdollistavien työkalujen ympäristöt, ominaisuudet ja asetukset
- inbound-elementtien suunnittelu ja tuotanto
- tekoäly, koneoppiminen ja markkinoinnin automaatio
- markkinoinnin automaation suunnittelu
- turvallisen markkinointiympäristön kehittäminen
Location and time
Kurssi toteutetaan verkossa. Kurssin puolivälissä workshop tapaaminen jossa ratkotaan luokassa mahd. kysymyksiä tms. liittyen HubSpotin käyttöön. Päivä sovitaan kurssin alussa.
Zoom linkki löytyy kurssin online tilasta ja kalenterista
Materials
o Luentomateriaalit
o HubSpot manuaalit ja videot
o Inbound certificate materiaalit
o Chaffey, Dave & Smith P R. Digital Marketing eXcellence: Planning and Optimizing Online Marketing, Routledge 2017, 5th Edition Required Resources and Readings:
o Inbound Marketing, Revised and Updated: Attract, Engage, and Delight Customers Online. Brian Halligan, Dharmesh Shah; Wiley, 2014.
Teaching methods
• Luennot ja työpajat verkossa
• Vierailijat (videoilla verkossa)
• HubSpot Inbound sertifikaatti (yksilötyö)
• HubSpot Inbound kehityssuunnitelman videolle 3 hlön ryhmissä
• HubSpot kehityssuunnitelmien vertaisarviointi (yksilötyö)
Employer connections
Vierailijat (videoilla verkossa)
Exam schedules
NA
International connections
NA
Completion alternatives
NA
Student workload
100 tuntia itsenäistä/ryhmätyöskentelyä
35 tuntia luennot ja työpajat
Content scheduling
Katso kurssin aikataulu Oma/kurssin työtila, ensimmäisellä viikolla 3 ennakkotehtävä/yksilötyö, lähiopetus verkossa alkaa vkolla 4.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment methods and criteria
• Luennot ja videot
• HubSpot Inbound sertifikaatti (yksilötyö) 25 p suoritettuna
• HubSpot Inbound kehityssuunnitelma (3 hlön ryhmissä = projektityö,
Esitysmuotona video/screencast) 0-50p.
• Projektitöiden vertaisarviointi (yksilötyö) 0-25p.
• Jokainen arvioitava osa-alue on suoritettava hyväksytysti ja palautettava/esitettävä alla olevan aikataulun mukaisesti.
• Tehtävien suorittaminen myöhässä -10p.
• Pakollinen läsnäolo, vierailijoiden luennoilla, poissaolo – 10p.
• Tehtäväuusintojen ja myöhästyneiden tehtäväpalautusten mahdollinen maksimipistemäärä on 50%.
Prerequisites
Markkinointi 5 op, Markkinointiviestinnän kehittäminen 5 op, Markkinoinnin työkalut 5 op ja Digitaalinen liiketoiminta 5 op tai vastaava osaaminen
Enrollment
07.12.2021 - 09.01.2022
Timing
17.01.2022 - 15.05.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Economics and Business Administration
Teachers
- Pia Hellman
Teacher in charge
Anne Perkiö
Groups
-
LXD20S1_M1LXD20S1_M1
Objective
Opiskelija oppii miten yritys luo, kehittää, suunnittelee ja toteuttaa liidien hoitoprosesseja sekä konversioita. Opiskelija ymmärtää asiakaspolkujen sekä yrityksen prosessien merkityksen kilpailuedun luomisessa. Kurssi perustuu markkinointityökalujen suunnittelun sekä käytön opetteluun liidien hoidon ja konversion kehittämisessä.
Content
- markkinoinnin prosessien suunnittelu ja tuotanto
- markkinoinnin automaation mahdollistavien työkalujen ympäristöt, ominaisuudet ja asetukset
- inbound-elementtien suunnittelu ja tuotanto
- tekoäly, koneoppiminen ja markkinoinnin automaatio
- markkinoinnin automaation suunnittelu
- turvallisen markkinointiympäristön kehittäminen
Materials
o Luentomateriaalit
o HubSpot manuaalit ja videot
o Inbound certificate materiaalit
o Chaffey, Dave & Smith P R. Digital Marketing eXcellence: Planning and Optimizing Online Marketing, Routledge 2017, 5th Edition Required Resources and Readings:
o Inbound Marketing, Revised and Updated: Attract, Engage, and Delight Customers Online. Brian Halligan, Dharmesh Shah; Wiley, 2014.
Teaching methods
• Luennot ja työpajat
• Vierailijat
• HubSpot Inbound sertifikaatti
• HubSpot Inbound kehityssuunnitelman video yksin tai maks. 3 hlön ryhmissä
• HubSpot kehityssuunnitelmien vertaisarviointi
Employer connections
Vierailijat
Exam schedules
NA
International connections
NA
Completion alternatives
NA
Student workload
100 tuntia itsenäistä/ryhmätyöskentelyä
35 tuntia luennot ja työpajat
Content scheduling
Katso kurssin aikataulu Oma/kurssin työtila, ensimmäisellä viikolla 3 ennakkotehtävä/yksilötyö, lähiopetus alkaa vkolla 4.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment methods and criteria
• Luennot ja videot
• HubSpot Inbound sertifikaatti (yksilötyö) 25 p suoritettuna
• HubSpot Inbound kehityssuunnitelma (3 hlön ryhmissä = projektityö,
Esitysmuotona video/screencast) 0-50p.
• Projektitöiden vertaisarviointi (yksilötyö) 0-25p.
• Jokainen arvioitava osa-alue on suoritettava hyväksytysti ja palautettava/esitettävä alla olevan aikataulun mukaisesti.
• Tehtävien suorittaminen myöhässä -10p.
• Pakollinen läsnäolo, vierailijoiden luennoilla, poissaolo – 10p.
• Tehtäväuusintojen ja myöhästyneiden tehtäväpalautusten mahdollinen maksimipistemäärä on 50%.
Prerequisites
Markkinointi 5 op, Markkinointiviestinnän kehittäminen 5 op, Markkinoinnin työkalut 5 op ja Digitaalinen liiketoiminta 5 op tai vastaava osaaminen
Enrollment
07.12.2021 - 09.01.2022
Timing
17.01.2022 - 15.05.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Economics and Business Administration
Teachers
- Pia Hellman
Teacher in charge
Anne Perkiö
Groups
-
LXD20S1_M2LXD20S1_M2
Objective
Opiskelija oppii miten yritys luo, kehittää, suunnittelee ja toteuttaa liidien hoitoprosesseja sekä konversioita. Opiskelija ymmärtää asiakaspolkujen sekä yrityksen prosessien merkityksen kilpailuedun luomisessa. Kurssi perustuu markkinointityökalujen suunnittelun sekä käytön opetteluun liidien hoidon ja konversion kehittämisessä.
Content
- markkinoinnin prosessien suunnittelu ja tuotanto
- markkinoinnin automaation mahdollistavien työkalujen ympäristöt, ominaisuudet ja asetukset
- inbound-elementtien suunnittelu ja tuotanto
- tekoäly, koneoppiminen ja markkinoinnin automaatio
- markkinoinnin automaation suunnittelu
- turvallisen markkinointiympäristön kehittäminen
Materials
o Luentomateriaalit
o HubSpot manuaalit ja videot
o Inbound certificate materiaalit
o Chaffey, Dave & Smith P R. Digital Marketing eXcellence: Planning and Optimizing Online Marketing, Routledge 2017, 5th Edition Required Resources and Readings:
o Inbound Marketing, Revised and Updated: Attract, Engage, and Delight Customers Online. Brian Halligan, Dharmesh Shah; Wiley, 2014.
Teaching methods
• Luennot ja työpajat
• Vierailijat
• HubSpot Inbound sertifikaatti
• HubSpot Inbound kehityssuunnitelman video yksin tai maks. 3 hlön ryhmissä
• HubSpot kehityssuunnitelmien vertaisarviointi
Employer connections
Vierailijat
Exam schedules
NA
International connections
NA
Completion alternatives
NA
Student workload
100 tuntia itsenäistä/ryhmätyöskentelyä
35 tuntia luennot ja työpajat
Content scheduling
Katso kurssin aikataulu Oma/kurssin työtila, ensimmäisellä viikolla 3 ennakkotehtävä/yksilötyö, lähiopetus alkaa vkolla 4.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment methods and criteria
• Luennot ja videot
• HubSpot Inbound sertifikaatti (yksilötyö) 25 p suoritettuna
• HubSpot Inbound kehityssuunnitelma (3 hlön ryhmissä = projektityö,
Esitysmuotona video/screencast) 0-50p.
• Projektitöiden vertaisarviointi (yksilötyö) 0-25p.
• Jokainen arvioitava osa-alue on suoritettava hyväksytysti ja palautettava/esitettävä alla olevan aikataulun mukaisesti.
• Tehtävien suorittaminen myöhässä -10p.
• Pakollinen läsnäolo, vierailijoiden luennoilla, poissaolo – 10p.
• Tehtäväuusintojen ja myöhästyneiden tehtäväpalautusten mahdollinen maksimipistemäärä on 50%.
Prerequisites
Markkinointi 5 op, Markkinointiviestinnän kehittäminen 5 op, Markkinoinnin työkalut 5 op ja Digitaalinen liiketoiminta 5 op tai vastaava osaaminen