Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin automatisointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: LD00EH80-3008

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 05.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
13.01.2025 - 11.05.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
1 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
Lähi- ja etäopetus
Yksikkö
(2019-2024) Liiketalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettajat
Pia Hellman
Vastuuopettaja
Anne Perkiö
Ryhmät
LXD23S1_M2
LXD23S1_M2
Opintojakso
LD00EH80

Toteutuksella on 14 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 33 t 45 min.

Aika Aihe Tila
Ke 15.01.2025 klo 14:00 - 16:15
(2 t 15 min)
Markkinoinnin automatisointi LD00EH80-3008
Online Zoom mutta myös B330 varattu tarvitseville
Ke 22.01.2025 klo 14:00 - 16:15
(2 t 15 min)
Markkinoinnin automatisointi LD00EH80-3008
Ei luentoa, katso Oma Inbound sertifikaatti tehtävä, luokka B330 käytettävissä
Ke 29.01.2025 klo 14:00 - 16:15
(2 t 15 min)
Markkinoinnin automatisointi LD00EH80-3008
Ei opetusta opettaja sairaana
Ke 05.02.2025 klo 14:00 - 17:00
(3 t 0 min)
Markkinoinnin automatisointi LD00EH80-3008
MMB330 IT-Tila
Ke 12.02.2025 klo 14:00 - 17:00
(3 t 0 min)
Markkinoinnin automatisointi LD00EH80-3008
MMB330 IT-Tila
Ke 26.02.2025 klo 14:00 - 17:00
(3 t 0 min)
Markkinoinnin automatisointi LD00EH80-3008
MMB330 IT-Tila
Ke 05.03.2025 klo 14:15 - 16:30
(2 t 15 min)
Markkinoinnin automatisointi LD00EH80-3008
MMB330 IT-Tila
Ke 12.03.2025 klo 14:15 - 16:30
(2 t 15 min)
Markkinoinnin automatisointi LD00EH80-3008
MMB348 IT-Tila
Ke 19.03.2025 klo 14:15 - 16:30
(2 t 15 min)
Markkinoinnin automatisointi LD00EH80-3008
MMB348 IT-Tila
Ke 26.03.2025 klo 14:15 - 16:30
(2 t 15 min)
Markkinoinnin automatisointi LD00EH80-3008
MMB348 IT-Tila
Ke 02.04.2025 klo 14:15 - 16:30
(2 t 15 min)
Markkinoinnin automatisointi LD00EH80-3008
MMB348 IT-Tila
Ke 09.04.2025 klo 14:15 - 16:30
(2 t 15 min)
Markkinoinnin automatisointi LD00EH80-3008
MMB348 IT-Tila
Ke 16.04.2025 klo 14:15 - 16:30
(2 t 15 min)
Markkinoinnin automatisointi LD00EH80-3008
MMB348 IT-Tila
Ke 23.04.2025 klo 14:15 - 16:30
(2 t 15 min)
Markkinoinnin automatisointi LD00EH80-3008
MMB348 IT-Tila
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija oppii miten yritys luo, kehittää, suunnittelee ja toteuttaa liidien hoitoprosesseja sekä konversioita. Opiskelija ymmärtää asiakaspolkujen sekä yrityksen prosessien merkityksen kilpailuedun luomisessa. Kurssi perustuu markkinointityökalujen suunnittelun sekä käytön opetteluun liidien hoidon ja konversion kehittämisessä.

Sisältö

- markkinoinnin prosessien suunnittelu ja tuotanto
- markkinoinnin automaation mahdollistavien työkalujen ympäristöt, ominaisuudet ja asetukset
- inbound-elementtien suunnittelu ja tuotanto
- tekoäly, koneoppiminen ja markkinoinnin automaatio
- markkinoinnin automaation suunnittelu
- turvallisen markkinointiympäristön kehittäminen

Aika ja paikka

Katso kurssiaikataulu Oma/kurssityötila, lähiopetus verkossa alkaa viikolla 3 viikolla 4 ennakkotehtävä/yksilötyö.

Oppimateriaalit

o Luentomateriaalit o HubSpot manuaalit ja videot o Inbound certificate materiaalit o Chaffey, Dave & Smith P R. Digital Marketing eXcellence: Planning and Optimizing Online Marketing, Routledge 2023, 6th Edition Required Resources and Readings: o Inbound Marketing, Revised and Updated: Attract, Engage, and Delight Customers Online. Brian Halligan, Dharmesh Shah; Wiley, 2014.

Opetusmenetelmät

• Luennot ja työpajat verkossa • HubSpot Inbound sertifikaatti (yksilötyö) • HubSpot Inbound kehityssuunnitelman videolle 2-3 hlön ryhmissä • HubSpot kehityssuunnitelmien vertaisarviointi (yksilötyö)

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

na

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

na

Kansainvälisyys

na

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

na

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

100 tuntia itsenäistä/ryhmätyöskentelyä ?35 tuntia luennot ja työpajat

Sisällön jaksotus

Katso kurssin aikataulu Oma/kurssin työtila, lähiopetus verkossa alkaa vkolla 3. viikolla 4 ennakkotehtävä/yksilötyö,

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

• Luennot ja videot • HubSpot Inbound sertifikaatti (yksilötyö) suoritettuna • HubSpot Inbound kehityssuunnitelma (3 hlön ryhmissä = projektityö, Esitysmuotona video/screencast) • Projektitöiden vertaisarviointi (yksilötyö)

Esitietovaatimukset

Markkinointi 5 op, Markkinointiviestinnän kehittäminen 5 op, Markkinoinnin työkalut 5 op ja Digitaalinen liiketoiminta 5 op tai vastaava osaaminen

Siirry alkuun