Markkinoinnin automatisointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: LD00EH80-3008
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.12.2024 - 05.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
13.01.2025 - 11.05.2025
Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 1 op
- Virtuaaliosuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Lähi- ja etäopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Liiketalous
- Toimipiste
- Leiritie 1
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 35
- Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Toteutuksella on 14 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 33 t 45 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ke 15.01.2025 klo 14:00 - 16:15 (2 t 15 min) |
Markkinoinnin automatisointi LD00EH80-3008 |
Online Zoom mutta myös B330 varattu tarvitseville
|
Ke 22.01.2025 klo 14:00 - 16:15 (2 t 15 min) |
Markkinoinnin automatisointi LD00EH80-3008 |
Ei luentoa, katso Oma Inbound sertifikaatti tehtävä, luokka B330 käytettävissä
|
Ke 29.01.2025 klo 14:00 - 16:15 (2 t 15 min) |
Markkinoinnin automatisointi LD00EH80-3008 |
Ei opetusta opettaja sairaana
|
Ke 05.02.2025 klo 14:00 - 17:00 (3 t 0 min) |
Markkinoinnin automatisointi LD00EH80-3008 |
MMB330
IT-Tila
|
Ke 12.02.2025 klo 14:00 - 17:00 (3 t 0 min) |
Markkinoinnin automatisointi LD00EH80-3008 |
MMB330
IT-Tila
|
Ke 26.02.2025 klo 14:00 - 17:00 (3 t 0 min) |
Markkinoinnin automatisointi LD00EH80-3008 |
MMB330
IT-Tila
|
Ke 05.03.2025 klo 14:15 - 16:30 (2 t 15 min) |
Markkinoinnin automatisointi LD00EH80-3008 |
MMB330
IT-Tila
|
Ke 12.03.2025 klo 14:15 - 16:30 (2 t 15 min) |
Markkinoinnin automatisointi LD00EH80-3008 |
MMB348
IT-Tila
|
Ke 19.03.2025 klo 14:15 - 16:30 (2 t 15 min) |
Markkinoinnin automatisointi LD00EH80-3008 |
MMB348
IT-Tila
|
Ke 26.03.2025 klo 14:15 - 16:30 (2 t 15 min) |
Markkinoinnin automatisointi LD00EH80-3008 |
MMB348
IT-Tila
|
Ke 02.04.2025 klo 14:15 - 16:30 (2 t 15 min) |
Markkinoinnin automatisointi LD00EH80-3008 |
MMB348
IT-Tila
|
Ke 09.04.2025 klo 14:15 - 16:30 (2 t 15 min) |
Markkinoinnin automatisointi LD00EH80-3008 |
MMB348
IT-Tila
|
Ke 16.04.2025 klo 14:15 - 16:30 (2 t 15 min) |
Markkinoinnin automatisointi LD00EH80-3008 |
MMB348
IT-Tila
|
Ke 23.04.2025 klo 14:15 - 16:30 (2 t 15 min) |
Markkinoinnin automatisointi LD00EH80-3008 |
MMB348
IT-Tila
|
Tavoitteet
Opiskelija oppii miten yritys luo, kehittää, suunnittelee ja toteuttaa liidien hoitoprosesseja sekä konversioita. Opiskelija ymmärtää asiakaspolkujen sekä yrityksen prosessien merkityksen kilpailuedun luomisessa. Kurssi perustuu markkinointityökalujen suunnittelun sekä käytön opetteluun liidien hoidon ja konversion kehittämisessä.
Sisältö
- markkinoinnin prosessien suunnittelu ja tuotanto
- markkinoinnin automaation mahdollistavien työkalujen ympäristöt, ominaisuudet ja asetukset
- inbound-elementtien suunnittelu ja tuotanto
- tekoäly, koneoppiminen ja markkinoinnin automaatio
- markkinoinnin automaation suunnittelu
- turvallisen markkinointiympäristön kehittäminen
Aika ja paikka
Katso kurssiaikataulu Oma/kurssityötila, lähiopetus verkossa alkaa viikolla 3 viikolla 4 ennakkotehtävä/yksilötyö.
Oppimateriaalit
o Luentomateriaalit o HubSpot manuaalit ja videot o Inbound certificate materiaalit o Chaffey, Dave & Smith P R. Digital Marketing eXcellence: Planning and Optimizing Online Marketing, Routledge 2023, 6th Edition Required Resources and Readings: o Inbound Marketing, Revised and Updated: Attract, Engage, and Delight Customers Online. Brian Halligan, Dharmesh Shah; Wiley, 2014.
Opetusmenetelmät
• Luennot ja työpajat verkossa • HubSpot Inbound sertifikaatti (yksilötyö) • HubSpot Inbound kehityssuunnitelman videolle 2-3 hlön ryhmissä • HubSpot kehityssuunnitelmien vertaisarviointi (yksilötyö)
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
na
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
na
Kansainvälisyys
na
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
na
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
100 tuntia itsenäistä/ryhmätyöskentelyä ?35 tuntia luennot ja työpajat
Sisällön jaksotus
Katso kurssin aikataulu Oma/kurssin työtila, lähiopetus verkossa alkaa vkolla 3. viikolla 4 ennakkotehtävä/yksilötyö,
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
• Luennot ja videot • HubSpot Inbound sertifikaatti (yksilötyö) suoritettuna • HubSpot Inbound kehityssuunnitelma (3 hlön ryhmissä = projektityö, Esitysmuotona video/screencast) • Projektitöiden vertaisarviointi (yksilötyö)
Esitietovaatimukset
Markkinointi 5 op, Markkinointiviestinnän kehittäminen 5 op, Markkinoinnin työkalut 5 op ja Digitaalinen liiketoiminta 5 op tai vastaava osaaminen