Skip to main content

Sales Course (Online)Laajuus (5 cr)

Code: LD00EH46

Credits

5 op

Objective

Upon completion of the course students will understand the sales process and its relevance to business-to-consumer and business-to-business sales. The student will be able to recognise different types of sellers and customers and their respective impact on sales work. The student will be able to recognise and understand elements, methods and practical tactics of interaction utilised in sales work

Content

- The sales process
- Methods and tactics of interaction
- Seller and customer types

Prerequisites

Marketing or equivalent competences

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student has achieved the course objectives fairly. The student will be able to identify, define and use the course subject area’s concepts and models. The student understands the criteria and principles of the expertise development.

Assessment criteria, good (3)

The student has achieved the course objectives well, even though the knowledge and skills need improvement on some areas. The student is able to define the course concepts and models and are able to justify the analysis. The student is able to apply his/her knowledge in leisure, study and work situations. The student understands the importance of expertise in the field of business and is able to analyze his/her own expertise.

Assessment criteria, excellent (5)

The student has achieved the objectives of the course with excellent marks. The student masters commendably the course subject area’s concepts and models. The student is able to make justified and fluent analysis and to present concrete development measures. The student is well prepared to apply his/her knowledge in leisure, study and work situations. The student is able to analyze the business sector expertise and the development of his/her own expertise.

Assessment criteria, approved/failed

The student has achieved the course objectives fairly. The student will be able to identify, define and use the course subject area’s concepts and models. The student understands the criteria and principles of the expertise development.

Enrollment

06.05.2024 - 11.08.2024

Timing

26.08.2024 - 20.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Business

Campus

Leiritie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 35

Degree programmes
  • Economics and Business Administration
Teacher in charge

Anne Perkiö

Groups
  • LITO_VV
    Vapaastivalittavat, liiketalous
  • LXD22S1
    Liiketalouden tutkinto-ohjelma päivä

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää myyntiprosessin ja sen merkityksen kuluttajalle suuntautuvassa ja yritysten välisessä myynnissä. Opiskelija tunnistaa erilaisia myyjä- ja asiakastyyppejä ja niiden vaikutuksen myyntityöhön. Opiskelija tunnistaa ja ymmärtää myynnissä hyödynnettävien vuorovaikutuksen elementtejä, käytännön taktiikoita ja menetelmiä.

Content

- myyntiprosessi
- vuorovaikutusmenetelmät ja taktiikat
- myyjä- ja asiakastyypit

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Prerequisites

Markkinointi 5 op tai vastaava osaaminen

Enrollment

02.05.2023 - 13.08.2023

Timing

28.08.2023 - 22.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

School of Business

Campus

Leiritie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 35

Degree programmes
  • Economics and Business Administration
Teachers
  • Pia Väkiparta-Lehtonen
  • LII Liiketalous ope
Teacher in charge

Anne Perkiö

Groups
  • LXD21S1
    Liiketalouden tutkinto-ohjelma päivä
  • LITO_VV
    Vapaastivalittavat, liiketalous

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää myyntiprosessin ja sen merkityksen kuluttajalle suuntautuvassa ja yritysten välisessä myynnissä. Opiskelija tunnistaa erilaisia myyjä- ja asiakastyyppejä ja niiden vaikutuksen myyntityöhön. Opiskelija tunnistaa ja ymmärtää myynnissä hyödynnettävien vuorovaikutuksen elementtejä, käytännön taktiikoita ja menetelmiä.

Content

- myyntiprosessi
- vuorovaikutusmenetelmät ja taktiikat
- myyjä- ja asiakastyypit

Location and time

Itsenäisenäisesti suoritettava verkkokurssi. Kurssisuoritettu viimeistään 17.12.2023.

Teaching methods

Itsenäisesti tehtävä verkkokurssi

Employer connections

-

Exam schedules

-

Completion alternatives

-

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Prerequisites

Markkinointi 5 op tai vastaava osaaminen

Enrollment

02.05.2022 - 14.08.2022

Timing

01.08.2022 - 18.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

School of Business

Campus

Leiritie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 35

Degree programmes
  • Economics and Business Administration
Teachers
  • MAR Liiketalous ope
  • Pia Väkiparta-Lehtonen
Teacher in charge

Anne Perkiö

Groups
  • LITO_VV
    Vapaastivalittavat, liiketalous
  • LXD20S1
    Liiketalouden tutkinto-ohjelma päivä

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää myyntiprosessin ja sen merkityksen kuluttajalle suuntautuvassa ja yritysten välisessä myynnissä. Opiskelija tunnistaa erilaisia myyjä- ja asiakastyyppejä ja niiden vaikutuksen myyntityöhön. Opiskelija tunnistaa ja ymmärtää myynnissä hyödynnettävien vuorovaikutuksen elementtejä, käytännön taktiikoita ja menetelmiä.

Content

- myyntiprosessi
- vuorovaikutusmenetelmät ja taktiikat
- myyjä- ja asiakastyypit

Location and time

itsenäisesti. Kurssisuoritettu viimeistään 20.11.2022.

Teaching methods

Itsenäisesti tehtävä verkkokurssi

Employer connections

-

Exam schedules

-

Completion alternatives

-

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Prerequisites

Markkinointi 5 op tai vastaava osaaminen