Siirry suoraan sisältöön

Myynnin verkkokurssiLaajuus (5 op)

Tunnus: LD00EH46

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää myyntiprosessin ja sen merkityksen kuluttajalle suuntautuvassa ja yritysten välisessä myynnissä. Opiskelija tunnistaa erilaisia myyjä- ja asiakastyyppejä ja niiden vaikutuksen myyntityöhön. Opiskelija tunnistaa ja ymmärtää myynnissä hyödynnettävien vuorovaikutuksen elementtejä, käytännön taktiikoita ja menetelmiä.

Sisältö

- myyntiprosessi
- vuorovaikutusmenetelmät ja taktiikat
- myyjä- ja asiakastyypit

Esitietovaatimukset

Markkinointi 5 op tai vastaava osaaminen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Ilmoittautumisaika

02.05.2023 - 13.08.2023

Ajoitus

28.08.2023 - 22.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

Leiritie 1

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 35

Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Pia Väkiparta-Lehtonen
  • LII Liiketalous ope
Vastuuopettaja

Anne Perkiö

Ryhmät
  • LXD21S1
    Liiketalouden tutkinto-ohjelma päivä
  • LITO_VV
    Vapaastivalittavat, liiketalous

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää myyntiprosessin ja sen merkityksen kuluttajalle suuntautuvassa ja yritysten välisessä myynnissä. Opiskelija tunnistaa erilaisia myyjä- ja asiakastyyppejä ja niiden vaikutuksen myyntityöhön. Opiskelija tunnistaa ja ymmärtää myynnissä hyödynnettävien vuorovaikutuksen elementtejä, käytännön taktiikoita ja menetelmiä.

Sisältö

- myyntiprosessi
- vuorovaikutusmenetelmät ja taktiikat
- myyjä- ja asiakastyypit

Aika ja paikka

Itsenäisenäisesti suoritettava verkkokurssi. Kurssisuoritettu viimeistään 17.12.2023.

Opetusmenetelmät

Itsenäisesti tehtävä verkkokurssi

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

-

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Esitietovaatimukset

Markkinointi 5 op tai vastaava osaaminen

Ilmoittautumisaika

02.05.2022 - 14.08.2022

Ajoitus

01.08.2022 - 18.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

Leiritie 1

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 35

Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • MAR Liiketalous ope
  • Pia Väkiparta-Lehtonen
Vastuuopettaja

Anne Perkiö

Ryhmät
  • LITO_VV
    Vapaastivalittavat, liiketalous
  • LXD20S1
    Liiketalouden tutkinto-ohjelma päivä

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää myyntiprosessin ja sen merkityksen kuluttajalle suuntautuvassa ja yritysten välisessä myynnissä. Opiskelija tunnistaa erilaisia myyjä- ja asiakastyyppejä ja niiden vaikutuksen myyntityöhön. Opiskelija tunnistaa ja ymmärtää myynnissä hyödynnettävien vuorovaikutuksen elementtejä, käytännön taktiikoita ja menetelmiä.

Sisältö

- myyntiprosessi
- vuorovaikutusmenetelmät ja taktiikat
- myyjä- ja asiakastyypit

Aika ja paikka

itsenäisesti. Kurssisuoritettu viimeistään 20.11.2022.

Opetusmenetelmät

Itsenäisesti tehtävä verkkokurssi

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

-

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Esitietovaatimukset

Markkinointi 5 op tai vastaava osaaminen