Marketing and BrandingLaajuus (5 cr)
Code: KX00EE12
Credits
5 op
Objective
After completing the course, the students are able to:
• describe the fundamentals and the basic concepts of marketing.
• explain the importance of customer-oriented marketing as part of business operations.
• understand the principles of visual marketing and brand management.
Content
Marketing environments of the company and competitive marketing tools. Different forms of marketing communication and advertising, including online marketing and visual marketing, as part of fashion marketing. Principles of customer behavior and segmentation. Product as a tool for competition and principles of brand building.
Prerequisites
-
Assessment criteria, satisfactory (1)
The students have partly reached the goals of the course. They have adequately completed the set assignments.
Assessment criteria, good (3)
The students have successfully reached the goals of the course. They have successfully completed the set assignments applying learned information.
Assessment criteria, excellent (5)
The students have reached the goals of the course to an excellent degree. They have completed the set assignments applying learned information with distinction.
Assessment criteria, approved/failed
Pass:
The students have partly reached the goals of the course. They have adequately completed the set assignments.
Enrollment
28.11.2022 - 11.12.2022
Timing
03.02.2023 - 15.05.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Cultural Management & Fashion and Clothing
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
10 - 23
Degree programmes
- Fashion and Clothing
Teachers
- Päivi Lonka
Teacher in charge
Päivi Lonka
Groups
-
KXI22S1Vaatetusalan tutkinto-ohjelma päivä
Objective
Opintojakson jälkeen opiskelija:
• osaa markkinoinnin perusteet ja peruskäsitteet.
• ymmärtää asiakaslähtöisen markkinoinnin merkityksen osana yritystoimintaa.
• osaa mielikuvamarkkinoinnin ja brändin hallinnan periaatteet.
Content
Yrityksen markkinointiympäristö ja markkinoinnin kilpailukeinot. Markkinointiviestinnän ja mainonnan eri muodot sisältäen verkkomarkkinoinnin ja visuaalisen markkinoinnin osana muodin markkinointia. Asiakaskäyttäytymisen ja segmentoinnin periaatteet. Tuote kilpailukeinona ja brändin rakentamisen periaatteet.
Location and time
lukujärjestyksen mukaan. mahdolliset yritysvierailut ilmoitetaan erikseen
Materials
jaetaan kurssin aikana
Teaching methods
Lähiopetus sekä ryhmä- ja yksilötehtävät, oppimispäiväkirja
Employer connections
-
Exam schedules
-
International connections
-
Completion alternatives
-
Student workload
1 op = 27 h
kurssin laajuus 5 op = 135 h
lähiopetusta ja ryhmä- sekä yksilötehtävien läpikäyntiä n. 50 h, oppimispäiväkirja 50 h, viikkkotehtävät n. 20 h, itsenäistä opiskelua n. 15 h
Content scheduling
Sisällön jaksottuminen eri opetuskerroille käydään läpi ensimmäisellä lähiopetuskerralla
Further information
-
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut osittain opintojakson tavoitteet. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyväksytysti.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut hyvin opintojakson tavoitteet. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyväksytysti ja on osannut soveltaa opittuja asioita niiden suorittamisessa.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut erinomaisesti opintojakson tavoitteet. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät soveltaen opittua erityisen ansiokkaasti.
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty:
Opiskelija on saavuttanut osittain opintojakson tavoitteet. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyväksytysti.
Assessment methods and criteria
Pääosa kurssin arvosanasta koostuu jokaisen opiskelijan omasta oppimispäiväkirjasta. Kurssilla tehdään ryhmätyönä uuden yrityksen brändi- ja markkinointisuunnitelma jonka perusteella muodostuu arvosanasta 30%. Lisäksi 20% erilaisista muista ryhmä- ym tuntitehtävistä sekä tuntiaktiivisuudesta .
Arvioinnin perusteet
Opintojakson arviointikriteeri, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija on saavuttanut osittain opintojakson tavoitteet. Hän tuntee ja ymmärtää brändin ja markkinoinnin peruskäsitteet ja näiden soveltamisen tekstiili- ja vaatetusalalla. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyväksytysti ja osallistunut oppimistilanteisiin.
Opintojakson arviointikriteeri, hyvä (3-4)
Opiskelija on saavuttanut hyvin opintojakson tavoitteet. Hän tuntee ja ymmärtää brändin ja markkinoinnin peruskäsitteet ja toimintamallit sekä niiden soveltamisen ja vaikutukset tekstiili- ja vaatetusalalla. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyväksytysti soveltaen opittua ja osallistunut aktiivisesti oppimistilanteisiin.
Opintojakson arviointikriteeri, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut erinomaisesti opintojakson tavoitteet. Hän hallitsee laajasti brändin ja markkinoinnin merkityksen, soveltamisen ja toimintatavat tekstiili- ja vaatetusalalla. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät määräajassa soveltaen opittua erityisen ansiokkaasti ja osallistunut rakentavasti oppimistilanteisiin.
Opintojakson arviointikriteeri, hyväksytty
Hyväksytty:
Opiskelija on saavuttanut osittain opintojakson tavoitteet. Hän tietää brändin ja markkinoinnin keskeisiä periaatteita ja toimintoja tekstiili- ja vaatetusalalla. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyväksytysti ja osallistunut oppimistilanteisiin.
Prerequisites
-
Enrollment
29.11.2021 - 12.12.2021
Timing
24.01.2022 - 21.03.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Cultural Management & Fashion and Clothing
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
10 - 23
Degree programmes
- Fashion and Clothing
Teachers
- Marja Amgwerd
Teacher in charge
Irmeli Osara
Groups
-
KXI21S1Vaatetusalan tutkinto-ohjelma päivä
Objective
Opintojakson jälkeen opiskelija:
• osaa markkinoinnin perusteet ja peruskäsitteet.
• ymmärtää asiakaslähtöisen markkinoinnin merkityksen osana yritystoimintaa.
• osaa mielikuvamarkkinoinnin ja brändin hallinnan periaatteet.
Content
Yrityksen markkinointiympäristö ja markkinoinnin kilpailukeinot. Markkinointiviestinnän ja mainonnan eri muodot sisältäen verkkomarkkinoinnin ja visuaalisen markkinoinnin osana muodin markkinointia. Asiakaskäyttäytymisen ja segmentoinnin periaatteet. Tuote kilpailukeinona ja brändin rakentamisen periaatteet.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut osittain opintojakson tavoitteet. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyväksytysti.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut hyvin opintojakson tavoitteet. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyväksytysti ja on osannut soveltaa opittuja asioita niiden suorittamisessa.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut erinomaisesti opintojakson tavoitteet. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät soveltaen opittua erityisen ansiokkaasti.
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty:
Opiskelija on saavuttanut osittain opintojakson tavoitteet. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyväksytysti.
Prerequisites
-