Skip to main content

Pedagogy of Instrument One-to-One Tuition 3Laajuus (5 cr)

Code: KX00DX47

Credits

5 op

Teaching language

  • Finnish

Objective

The student is able to creatively apply learner-oriented teaching methods as a specialist of one-to-one tuition in their main instrument. The student is able to guide their learner to improvise. The student is capable of constructive interaction and goal-directed teaching in music pedagogy. The student can plan and implement larger pedagogical arcs based on the learner’s strengths. The student is able to give feedback from longer learning processes and is able to use feedback as an activating and encouraging teaching method. The student is able to analyse learning situations on a more profound level than the visible and is able to deepen their own pedagogical awareness as part of their professional development. The student is familiar with the more demanding repertoire of their instrument. The student has incorporated continuous reflection as a part of their professional development and is able to express it also in their ePortfolio.

Content

Advanced content of instrument pedagogy, demanding repertoire of one’s instrument, pedagogy of improvisation, individual and collaborative reflection, observation of teaching and learning, ePortfolio, one-to-one instrument teaching practice.

Prerequisites

The student can plan and implement logically advancing learning processes and apply learner-oriented, encouraging methods in the one-to-one tuition of their own instrument. The student can motivate the learner and provide multi-faceted feedback. The student can support the learner’s learning through planning of repertoire and is able to select teaching materials of a suitable level. The student can reflect their own learning process and activities as a teacher.

Assessment criteria, approved/failed

- The student is able to creatively apply learner-oriented teaching methods as a specialist of one-to-one tuition in their instrument.
- The student is able to guide the learner to improvise on a basic level.
- The student is capable of constructive interaction and goal-directed music teaching in music pedagogy.
- The student is able to plan and implement larger pedagogical arcs based on the learner’s strengths.
- The student is able to give feedback on longer learning processes and is able to use feedback as an activating and encouraging teaching method.
- The student is able to analyse learning situations at a more profound level than the visible.
- The student is acquainted with the more demanding repertoire of their instrument.
- The student has incorporated continuous reflection as a part of their professional development.
- ePortfolio

Enrollment

28.11.2022 - 11.12.2022

Timing

01.01.2023 - 14.06.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Music

Campus

Musiikki

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Music
Teachers
  • Silja Raitio-Heikinheimo
  • Sirkku Wahlroos-Kaitila
  • Raili Honkanen-Korhonen
  • Asta Levy
  • Jarmo Hynninen
  • Kimmo Salonen
  • Okko Kivikataja
  • Marko Liski
  • Juha Karvonen
  • Susanna Mesiä
  • Antti Rissanen
  • musiikki virtuaali
  • AriPekka Korhonen
  • Tommi Rautiainen
Teacher in charge

Kimmo Salonen

Groups
  • KXF21S1
    Musiikin tutkinto-ohjelma päivä

Objective

Opiskelija kykenee käyttämään luovasti oppijalähtöisen pedagogiikan menetelmiä oman instrumenttinsa yksilöopetuksen asiantuntijana. Opiskelija osaa ohjata oppilasta improvisoimaan. Hän kykenee rakentavaan vuorovaikutukseen ja tavoitteelliseen musiikkipedagogiikan sisältöjen opettamiseen. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa oppijan vahvuuksiin perustuvia laajempia opetuksellisia kaaria. Opiskelija kykenee antamaan palautetta pidemmistä oppimisprosesseista ja käyttämään palautteen antamista oppijaa aktivoivana ja kannustavana menetelmänä. Hän osaa analysoida oppimistapahtumia näkyvää toimintaa syvällisemmällä tasolla ja osaa syventää pedagogista tietoisuuttaan osana ammatillista kehittymistään. Opiskelija tuntee oman instrumenttinsa haastavampaa ohjelmistoa. Opiskelija on omaksunut jatkuvan reflektion osaksi omaa ammatillista kehittymistään ja osaa ilmaista sitä myös ePortfoliossa.

Content

Instrumenttipedagogiikan syventävät sisällöt, oman instrumentin vaikeampi ohjelmisto, improvisoinnin pedagogiikka, reflektointi yksin ja ryhmässä, opetuksen ja oppimisen observointi, portfoliotyöskentely, yksilöopetuksen opetusharjoittelu.

Location and time

KAIKILLE YHTEISET LUENNOT ovat aikataulussa ilmoitettuina keskiviikkoina klo 13-15.30. Luentopaikat, aika, aiheet ja opettaja löytyy Google Driven - musiikin oppiminen ja opettaminen kansiosta, jonne pääsee Toteutuksen Työtilan kautta (Työkalut-Luentoaikataulut)

INSTRUMENTTILUENTOJA varten varattu aika on keskiviikkoisin klo 13-16 välillä.
Instrumenttiluennot ja opetusharjoittelu tapahtuvat kunkin instrumentin vastuuopettajan ilmoittamassa paikassa ja aikana.

OPETUSHARJOITTELUN ajat ja paikan ilmoittaa kunkin instrumentin opetusharjoittelusta vastaava opettaja, pääsääntöisesti instrumenttipedagogiikasta vastaava opettaja.

Materials

Opettajien luentomateriaali, työtilan dokumentit -kansio

Riittävän hyvä opettaja, Stenberg (2011)
Huomaa hyvä, Uusitalo, Vuorinen (2017)
Hauskan oppimisen vallankumous, Järvilehto (2014)
Opetushallitus: taiteen perusopetus, linkki: https://www.oph.fi/fi/koulutus-ja-tutkinnot/taiteen-perusopetus
Opettajan arvot ja eettiset periaatteet, Linkki: https://www.oaj.fi/arjessa/opetustyon-eettiset-periaatteet/opettajan-arvot-ja-eettiset-periaatteet/
Sosiaalisuus ja sosiaaliset taidot, Keltikangas-Järvinen (2010)
Musiikki ja aivot, Levitin (2010)
Tunne aivosi Huotilainen, Peltonen (2017)

Teaching methods

Aktivoiva luento
Harjoitustehtävät
Lähiopetus

Employer connections

Kokonaisopintopistemäärästä 2 op opetusharjoittelua kahden harjoitusoppilaan kanssa.

Harjoitusoppilastoiminnasta ja sen kehittämisestä vastaa Metropolia musiikin tutkinto-ohjelma yhdessä Luova Dimensio -yhteistyöalustan kanssa.

Completion alternatives

AHOT työelämäkokemuksen tai aikaisempien korkeakouluopintojen perusteella

Kaikissa tapahtumissa on läsnäolopakko. Jos hyväksyttävästä syystä et pääse yhteisille luennoille, tulee sinun opiskella luennolla läpikäydyt asiat omaehtoisesti ja tehdä annetut tehtävät. Luennon materiaalit ja tarkemmat ohjeet tulevat ko luennon jälkeen työtilaan.

Instrumenttiluentojen ja opetusharjoittelun poissaolot sovitaan kunkin instrumentin ohjaavien opettajien kanssa.

Student workload

Yhteiset luennot 1,5 op
Instrumenttiluennot 1,5 op
Instrumentin opetusharjoittelu 2 oppilasta + ohjaus 2 op

Content scheduling

OSA1: KAIKILLE YHTEISET LUENNOT
Yhteiset luennot keskiviikkoisin klo 13-15.30 lk AS102
pe 13.1. 10-12.15 Pirkko Simojoen luento harjoittelusta ja sen opettamisesta & myönteisestä vaatimisesta (KAIKILLE OPISKELIJOILLE). Paikkana KAMMARI.
18.1. Opintojakson aloitusinfo Kimmo Salonen
8.2. Ammatillinen kehittyminen: Susanna Mesiä
1.3. Opettajan kommunikaatio ja vuorovaikustustaidot: Asta Levy
29.3 Musiikki, aivot ja oppiminen Tanja Linnavalli, opettaja etänä, opiskelijat luokassa 102
19.4. Reflektio ja palaute: Kimmo Salonen

OSA 2. INSTRUMENTTILUENNOT
INSTRUMENTTILUENNOT ovat keskiviikkoiltapäivisin välillä 13-16, opettajien Google -drivessä ilmoittamien aikataulujen mukaan. (linkki Driveen työtilan etusivulla)
Opintojakson instrumenttiluentoihin kuuluu 3 observointitapahtumaa, joiden ohjeistuksesta, tehtävistä ja ajoituksesta vastaa instrumenttiluentojen opettaja/opettajat.
- KL laulu: Sirkku Wahlroos-Kaitila
- PJ laulu: Asta Levy
- KL piano: Kimmo Salonen
- PJ piano: Ari Pekka Korhonen
- KL puhaltimet: Okko Kivikataja
- PJ puhaltimet: Antti Rissanen
- KL kitara: Okko Kivikataja
- PJ kitara: Jarmo Hynninen
- Basso: Marko Liski /Juhani Ahlajoki (opetusharjoittelu)
- Rummut: Tommi Rautiainen, Seppo Suhonen
- Viulut: Silja Raitio-Heikinheimo
- Sello: Tapani Heikinheimo

OSA 3 OPETUSHARJOITTELU
OPETUSHARJOITTELU keskiviikkoisin kunkin instrumenttipedagogiikasta vastaavan opettajan tiedotuksen mukaisesti. Harjoittelu suoritetaan kahden oppilaan kanssa 45 min./13 viikkoa. Opetusharjoittelun ohjausta 7x45 min. + 15min. palaute lukukauden aikana tai vastaava määrä.
Opetuksen päiväkirjat palautetaan lukukauden päätteeksi osoitteeseen kimmo.salonen@metropolia.fo

Further information

OSA1: KAIKILLE YHTEISET LUENNOT
Yhteiset luennot keskiviikkoisin klo 13-15.30 lk AS102
pe 13.1. 10-12.15 Pirkko Simojoen luento harjoittelusta ja sen opettamisesta & myönteisestä vaatimisesta (KAIKILLE OPISKELIJOILLE). Paikkana KAMMARI.
18.1. Opintojakson aloitusinfo Kimmo Salonen
8.2. Ammatillinen kehittyminen: Susanna Mesiä
1.3. Opettajan kommunikaatio ja vuorovaikustustaidot: Asta Levy
29.3 Musiikki, aivot ja oppiminen Tanja Linnavalli, opettaja etänä, opiskelijat luokassa 102
19.4. Reflektio ja palaute: Kimmo Salonen

OSA 2. INSTRUMENTTILUENNOT
INSTRUMENTTILUENNOT ovat keskiviikkoiltapäivisin välillä 13-16, opettajien Google -drivessä ilmoittamien aikataulujen mukaan. (linkki Driveen työtilan etusivulla)
Opintojakson instrumenttiluentoihin kuuluu 3 observointitapahtumaa, joiden ohjeistuksesta, tehtävistä ja ajoituksesta vastaa instrumenttiluentojen opettaja/opettajat.
- KL laulu: Sirkku Wahlroos-Kaitila
- PJ laulu: Asta Levy
- KL piano: Kimmo Salonen
- PJ piano: Ari Pekka Korhonen
- KL puhaltimet: Okko Kivikataja
- PJ puhaltimet: Antti Rissanen
- KL kitara: Okko Kivikataja
- PJ kitara: Jarmo Hynninen
- Basso: Marko Liski /Juhani Ahlajoki (opetusharjoittelu)
- Rummut: Tommi Rautiainen, Seppo Suhonen
- Viulut: Silja Raitio-Heikinheimo
- Sello: Tapani Heikinheimo

OSA 3 OPETUSHARJOITTELU
OPETUSHARJOITTELU keskiviikkoisin kunkin instrumenttipedagogiikasta vastaavan opettajan tiedotuksen mukaisesti. Harjoittelu suoritetaan kahden oppilaan kanssa 45 min./13 viikkoa. Opetusharjoittelun ohjausta 7x45 min. + 15min. palaute lukukauden aikana tai vastaava määrä.
Opetuksen päiväkirjat palautetaan lukukauden päätteeksi osoitteeseen kimmo.salonen@metropolia.fo

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, approved/failed

- Opiskelija kykenee käyttämään luovasti oppijalähtöisen pedagogiikan menetelmiä oman instrumenttinsa yksilöopetuksen asiantuntijana.
- Opiskelija osaa ohjata oppilasta improvisoinnin alkeissa.
- Opiskelija kykenee rakentavaan vuorovaikutukseen ja tavoitteelliseen musiikkipedagogiikan sisältöjen opettamiseen.
- Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa oppijan vahvuuksiin perustuvia laajempia opetuksellisia kaaria.
- Opiskelija kykenee antamaan palautetta pidemmistä oppimisprosesseista ja käyttämään palautteen antamista oppijaa aktivoivana ja kannustavana menetelmänä.
- Opiskelija osaa analysoida oppimistapahtumia näkyvää toimintaa syvällisemmällä tasolla.
- Opiskelija tuntee oman instrumenttinsa vaativampaa ohjemistoa.
- Opiskelija osaa reflektoida pedagogista ajatteluaan ja toimintaansa.
- ePortfolio

Assessment methods and criteria

Opintojakso koostuu kolmesta osasta:
1. yhteiset luennot
2. instrumenttiluennot
3. opetusharjoittelu
Opintojakso on suoritettu hyväksytysti, kun kaikkien kolmen osa-alueen vaaditut suoritukset on arvioitu hyväksytyiksi.

Jatkuva arviointi (arvioinnin perusteina tuntien pitäminen ja päiväkirjan palauttaminen, tuntisuunnitelmien tekeminen tunneille ja observointitehtävien tekeminen), oppimistehtävät (oma kirjallinen reflektointi) ja läsnäolo (tai korvaavien tehtävien tekeminen) kaikille yhteisillä pedagogiikkaluennoilla.

Prerequisites

Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa loogisesti eteneviä oppimiskokonaisuuksia ja osaa soveltaa oppijalähtöisiä ja kannustavia työtapoja oman instrumenttinsa yksilöopetuksessa. Opiskelija osaa motivoida oppilasta ja antaa monipuolisesti palautetta. Opiskelija osaa tukea oppilaan oppimista ohjelmiston suunnittelun avulla ja osaa valita oppilaalleen sopivan tasoista opetusmateriaalia. Opiskelija kykenee reflektoimaan omaa oppimisprosessiaan ja toimintaansa opettajana.

Enrollment

29.11.2021 - 12.01.2022

Timing

01.01.2022 - 31.07.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Music

Campus

Musiikki

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Music
Teachers
  • Sirkku Wahlroos-Kaitila
  • Silja Raitio-Heikinheimo
  • Ilkka Teerijoki
  • Sanna Syrjänen
  • Raili Honkanen-Korhonen
  • Jarmo Hynninen
  • Asta Levy
  • Kimmo Salonen
  • Pekka Luukka
  • Marko Liski
  • Susanna Mesiä
  • Juha Karvonen
  • Antti Rissanen
  • AriPekka Korhonen
  • Tommi Rautiainen
Teacher in charge

Raili Honkanen-Korhonen

Groups
  • KXF20S1
    Musiikin tutkinto-ohjelma päivä

Objective

Opiskelija kykenee käyttämään luovasti oppijalähtöisen pedagogiikan menetelmiä oman instrumenttinsa yksilöopetuksen asiantuntijana. Opiskelija osaa ohjata oppilasta improvisoimaan. Hän kykenee rakentavaan vuorovaikutukseen ja tavoitteelliseen musiikkipedagogiikan sisältöjen opettamiseen. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa oppijan vahvuuksiin perustuvia laajempia opetuksellisia kaaria. Opiskelija kykenee antamaan palautetta pidemmistä oppimisprosesseista ja käyttämään palautteen antamista oppijaa aktivoivana ja kannustavana menetelmänä. Hän osaa analysoida oppimistapahtumia näkyvää toimintaa syvällisemmällä tasolla ja osaa syventää pedagogista tietoisuuttaan osana ammatillista kehittymistään. Opiskelija tuntee oman instrumenttinsa haastavampaa ohjelmistoa. Opiskelija on omaksunut jatkuvan reflektion osaksi omaa ammatillista kehittymistään ja osaa ilmaista sitä myös ePortfoliossa.

Content

Instrumenttipedagogiikan syventävät sisällöt, oman instrumentin vaikeampi ohjelmisto, improvisoinnin pedagogiikka, reflektointi yksin ja ryhmässä, opetuksen ja oppimisen observointi, portfoliotyöskentely, yksilöopetuksen opetusharjoittelu.

Location and time

KAIKILLE YHTEISET LUENNOT ovat aikataulussa ilmoitettuina keskiviikkoina klo 13-15.30. Luentopaikat, aika, aiheet ja opettaja löytyy Google Driven - musiikin oppiminen ja opettaminen kansiosta, jonne pääsee Toteutuksen Työtilan kautta (Työkalut-Luentoaikataulut)

INSTRUMENTTILUENTOJA varten varattu aika on keskiviikkoisin klo 13-16 välillä.
Instrumenttiluennot ja opetusharjoittelu tapahtuvat kunkin instrumentin vastuuopettajan ilmoittamassa paikassa ja aikana.

OPETUSHARJOITTELUN ajat ja paikan ilmoittaa kunkin instrumentin opetusharjoittelusta vastaava opettaja, pääsääntöisesti instrumenttipedagogiikasta vastaava opettaja.

Materials

Opettajien luentomateriaali, työtilan dokumentit -kansio

Riittävän hyvä opettaja, Stenberg (2011)
Huomaa hyvä, Uusitalo, Vuorinen (2017)
Hauskan oppimisen vallankumous, Järvilehto (2014)
Opetushallitus: taiteen perusopetus, linkki: https://www.oph.fi/fi/koulutus-ja-tutkinnot/taiteen-perusopetus
Opettajan arvot ja eettiset periaatteet, Linkki: https://www.oaj.fi/arjessa/opetustyon-eettiset-periaatteet/opettajan-arvot-ja-eettiset-periaatteet/
Sosiaalisuus ja sosiaaliset taidot, Keltikangas-Järvinen (2010)
Musiikki ja aivot, Levitin (2010)
Tunne aivosi Huotilainen, Peltonen (2017)

Teaching methods

Aktivoiva luento
Harjoitustehtävät
Lähiopetus

Employer connections

Kokonaisopintopistemäärästä 2 op opetusharjoittelua kahden harjoitusoppilaan kanssa.

Completion alternatives

AHOT työelämäkokemuksen tai aikaisempien korkeakouluopintojen perusteella

Kaikissa tapahtumissa on läsnäolopakko. Jos hyväksyttävästä syystä et pääse yhteisille luennoille, tulee sinun opiskella luennolla läpikäydyt asiat omaehtoisesti ja tehdä annetut tehtävät. Luennon materiaalit ja tarkemmat ohjeet tulevat ko luennon jälkeen työtilaan.

Instrumenttiluentojen ja opetusharjoittelun poissaolot sovitaan kunkin instrumentin ohjaavien opettajien kanssa.

Student workload

Yhteiset luennot 1,5 op
Instrumenttiluennot 1,5 op
Instrumentin opetusharjoittelu 2 oppilasta + ohjaus 2 op

Content scheduling

OSA1: KAIKILLE YHTEISET LUENNOT
Yhteiset luennot keskiviikkoisin klo 13-15.30 lk AS102
14.1. Pedagogiikan pöhinäpäivä perjantaiaamuna klo 9-12.30, kaikkien vuosikurssien pedagogiikkaopiskelijat. Tarkemmat tiedot päivän ohjelmasta myöhemmin syksyllä.
19.1. Opintojakson aloitusinfo Kimmo Salonen
9.2. Pedagogiikan evoluutio, Leena Unkari-Virtanen
23.3. Ammatillinen kehittyminen: Susanna Mesiä
6.4. klo 13-14.30 Musiikki, aivot ja oppiminen Tanja Linnavalli, opettaja etänä, opiskelijat luokassa 102
27.4. Reflektio ja palaute: Kimmo Salonen

OSA 2. INSTRUMENTTILUENNOT
- Kevään mittaan olevista instrumenttikohtaisista luennoista ja opetusharjoittelun järjestämisestä vastaa ja antaa lisätietoja kunkin instrumentin pedagogisista opinnoista vastaava opettaja. Kunkin instrumentin oma luentoaikataulu löytyy työtilan dokumentit- kansiosta. Mikäli oman instrumenttisi tiedot puuttuvat, ota yhteyttä instrumenttisi pedagogisten opintojen vastuuopettajaan.

- KL laulu: Sirkku Wahlroos-Kaitila
- PJ laulu: Asta Levy
- KL piano: Kimmo Salonen
- PJ piano: Ari Pekka Korhonen
- KL puhaltimet: Ilkka Teerijoki
- PJ puhaltimet: Antti Rissanen
- KL kitara: Ilkka Teerijoki
- PJ kitara: Jarmo Hynninen
- Basso: Marko Liski /Juhani Ahlajoki (opetusharjoittelu)
- Rummut: Tommi Rautiainen
- Viulut: Silja Raitio-Heikinheimo,
- Sello: Tapani Heikinheimo

OSA 3 OPETUSHARJOITTELU
- Kevään aikana suoritettava opetusharjoittelu (13x45min) tehdään kahden harjoitusoppilaan kanssa. Myös opetusharjoittelun järjestelyistä ja ajankohdasta sovitaan pedagogisista opinnoista vastaavan opettajan kanssa.
- Opetusharjoittelua ohjaava opettaja seuraa kevään aikana jokaisen opiskelijan opetusharjoittelua 7x45min ja käy seuraamansa tunnin jälkeen 15 min. palautekeskustelun.
- opetusharjoittelun päiväkirjat palautetaan asianmukaisesti täytettyinä opetusharjoittelun päätyttyä mutta viimeistään 13.5. sähköisesti: kimmo.salonen@metropolia.fi

Myös opintojakson muut oppimistehtävät tulee olla palautettuina viimeistään 14.5.

Further information

OSA1: KAIKILLE YHTEISET LUENNOT
Yhteiset luennot keskiviikkoisin klo 13-15.30 lk AS102
14.1. Pedagogiikan pöhinäpäivä perjantaiaamuna klo 9-12.30, kaikkien vuosikurssien pedagogiikkaopiskelijat. Tarkemmat tiedot päivän ohjelmasta myöhemmin syksyllä.
19.1. Opintojakson aloitusinfo Kimmo Salonen
9.2. Pedagogiikan evoluutio, Leena Unkari-Virtanen
23.3. Ammatillinen kehittyminen: Susanna Mesiä
6.4. klo 13-14.30 Musiikki, aivot ja oppiminen Tanja Linnavalli, opettaja etänä, opiskelijat luokassa 102
27.4. Reflektio ja palaute: Kimmo Salonen

OSA 2. INSTRUMENTTILUENNOT
- Kevään mittaan olevista instrumenttikohtaisista luennoista ja opetusharjoittelun järjestämisestä vastaa ja antaa lisätietoja kunkin instrumentin pedagogisista opinnoista vastaava opettaja. Kunkin instrumentin oma luentoaikataulu löytyy työtilan dokumentit- kansiosta. Mikäli oman instrumenttisi tiedot puuttuvat, ota yhteyttä instrumenttisi pedagogisten opintojen vastuuopettajaan.

- KL laulu: Sirkku Wahlroos-Kaitila
- PJ laulu: Asta Levy
- KL piano: Kimmo Salonen
- PJ piano: Ari Pekka Korhonen
- KL puhaltimet: Ilkka Teerijoki
- PJ puhaltimet: Antti Rissanen
- KL kitara: Ilkka Teerijoki
- PJ kitara: Jarmo Hynninen
- Basso: Marko Liski /Juhani Ahlajoki (opetusharjoittelu)
- Rummut: Tommi Rautiainen
- Viulut: Silja Raitio-Heikinheimo,
- Sello: Tapani Heikinheimo

OSA 3 OPETUSHARJOITTELU
- Kevään aikana suoritettava opetusharjoittelu (13x45min) tehdään kahden harjoitusoppilaan kanssa. Myös opetusharjoittelun järjestelyistä ja ajankohdasta sovitaan pedagogisista opinnoista vastaavan opettajan kanssa.
- Opetusharjoittelua ohjaava opettaja seuraa kevään aikana jokaisen opiskelijan opetusharjoittelua 7x45min ja käy seuraamansa tunnin jälkeen 15 min. palautekeskustelun.
- opetusharjoittelun päiväkirjat palautetaan asianmukaisesti täytettyinä opetusharjoittelun päätyttyä mutta viimeistään 13.5. sähköisesti: kimmo.salonen@metropolia.fi

Myös opintojakson muut oppimistehtävät tulee olla palautettuina viimeistään 14.5.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, approved/failed

- Opiskelija kykenee käyttämään luovasti oppijalähtöisen pedagogiikan menetelmiä oman instrumenttinsa yksilöopetuksen asiantuntijana.
- Opiskelija osaa ohjata oppilasta improvisoinnin alkeissa.
- Opiskelija kykenee rakentavaan vuorovaikutukseen ja tavoitteelliseen musiikkipedagogiikan sisältöjen opettamiseen.
- Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa oppijan vahvuuksiin perustuvia laajempia opetuksellisia kaaria.
- Opiskelija kykenee antamaan palautetta pidemmistä oppimisprosesseista ja käyttämään palautteen antamista oppijaa aktivoivana ja kannustavana menetelmänä.
- Opiskelija osaa analysoida oppimistapahtumia näkyvää toimintaa syvällisemmällä tasolla.
- Opiskelija tuntee oman instrumenttinsa vaativampaa ohjemistoa.
- Opiskelija osaa reflektoida pedagogista ajatteluaan ja toimintaansa.
- ePortfolio

Assessment methods and criteria

Opintojakso koostuu kolmesta osasta:
1. yhteiset luennot
2. instrumenttiluennot
3. opetusharjoittelu
Opintojakso on suoritettu hyväksytysti, kun kaikkien kolmen osa-alueen vaaditut suoritukset on arvioitu hyväksytyiksi.

Jatkuva arviointi (arvioinnin perusteina tuntien pitäminen ja päiväkirjan palauttaminen, tuntisuunnitelmien tekeminen tunneille ja observointitehtävien tekeminen), oppimistehtävät (oma kirjallinen reflektointi) ja läsnäolo (tai korvaavien tehtävien tekeminen) kaikille yhteisillä pedagogiikkaluennoilla.

Prerequisites

Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa loogisesti eteneviä oppimiskokonaisuuksia ja osaa soveltaa oppijalähtöisiä ja kannustavia työtapoja oman instrumenttinsa yksilöopetuksessa. Opiskelija osaa motivoida oppilasta ja antaa monipuolisesti palautetta. Opiskelija osaa tukea oppilaan oppimista ohjelmiston suunnittelun avulla ja osaa valita oppilaalleen sopivan tasoista opetusmateriaalia. Opiskelija kykenee reflektoimaan omaa oppimisprosessiaan ja toimintaansa opettajana.