Skip to main content

Creative Activities and Arts Enhancing Inclusion and Well-Being in Different ContextsLaajuus (10 cr)

Code: KX00DX37

Credits

10 op

Teaching language

  • Finnish

Objective

The student can facilitate and support learning and self-expression as a part of well-being and good life in various music activities and in different contexts. They can apply their pedagogical knowledge and skills in different community music contexts. They are able to utilise their pedagogical and interaction skills in multi-professional collaboration and working life networks (for example, in audience outreach projects of arts institutions, in the social and health fields, and other arts projects enhancing inclusion and agency).

Content

Constructing and facilitating creative activities and pedagogical processes in different contexts, individual and group reflection, acting in different environments of community arts and versatile working life collaboration, music as part of community activities and good life.

Prerequisites

The student can work purposefully in the creative activities they have constructed, participate flexibly in teamwork and take into account the different needs of learners. They can implement creative music and arts activities also beyond the traditional education sector. They can consider different music education and community music environments and special learning needs when constructing musical activities. They can actively broaden their input to group efforts and act in new roles within different working groups, as well as recognize their own progress in professional interaction.

Assessment criteria, approved/failed

The student can facilitate and support learning and self-expression as a part of well-being and good life in various music activities and in different contexts. They can apply their pedagogical knowledge and skills in different community music contexts. They are able to utilise their pedagogical and interaction skills in multi-professional collaboration and working life networks (for example, in audience outreach projects of arts institutions, in the social and health fields, and other art projects enhancing inclusion and agency).

Enrollment

27.11.2023 - 07.01.2024

Timing

01.01.2024 - 17.05.2024

Number of ECTS credits allocated

10 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

10 op

Mode of delivery

50 % Contact teaching, 50 % Distance learning

Unit

Music

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 30

Degree programmes
  • Music
Teachers
  • Sanna Vuolteenaho
  • Minna Lamppu
  • musiikki virtuaali
  • Hanna-Maija Aarnio
Teacher in charge

Minna Lamppu

Groups
  • KXF21S1
    Musiikin tutkinto-ohjelma päivä

Objective

Opiskelija kykenee ohjaamaan yksilöitä ja ryhmiä sekä tukemaan oppimista ja itseilmaisua osana ihmisten hyvinvointia ja hyvää elämää erilaisissa tilanteissa. Opiskelija osaa suunnitella toimintaa taiteen soveltavan käytön erilaisissa ympäristöissä ja käyttää musiikkipedagogista osaamistaan ja vuorovaikutustaitojaan näissä yhteistyö- ja työelämäverkostoissa (esim. taidelaitosten yleisötyössä, sosiaali- ja terveysalalla sekä muissa osallistavaa taidetoimintaa hyödyntävissä työelämäkonteksteissa).

Content

Luovan toiminnan, opetus- ja ohjaustilanteiden suunnittelu ja toteutus erilaisissa konteksteissa, reflektointi yksin ja yhdessä, toimiminen taiteen soveltavan käytön erilaisissa ympäristöissä ja monenlaisessa työelämäyhteistyössä, musiikki osana yhteisöllistä toimintaa ja hyvää elämää.

Location and time

Opetus pääasiassa tiistaisin ja torstaisin klo 9-18 välisinä aikoina. Tarkempi aikataulu vamukan lukujärjestys-lakanassa.
Osallistuminen opetukseen, työelämäprojekteihin ja tehtäviin kunkin opiskelijan opintopolkua täydentävällä tavalla.
Sisältyvät projektit, kirjallisuus ja tehtävät sovitaan vuosikurssivastuuopettajan kanssa.

Materials

Opettajan ohjeistuksen mukaan; myös opettajan antama materiaali. Osallistuminen opetukseen, työelämäprojekteihin ja tehtäviin kunkin opiskelijan opintopolkua täydentävällä tavalla. Sisältyvät projektit, kirjallisuus ja tehtävät sovitaan tammikuussa 2024.

Teaching methods

Tehtäväohjattu opetus
Ohjatut harjoitukset
Työpaja
Ryhmäohjaus
Opintokäynti

Employer connections

Osallistuminen opetukseen, työelämäprojekteihin ja tehtäviin kunkin opiskelijan opintopolkua täydentävällä tavalla. Sisältyvät projektit, kirjallisuus ja tehtävät sovitaan tammikuussa -24.

Completion alternatives

Pedagogiset sovellukset sovitaan vuosikurssivastuu-opettajan kanssa.

Content scheduling

Opetus vamuka-aikoina ti ja to. Tarkemmat ohjeet lukujärjestyslakanassa.

Further information

Opetus pääasiassa ti klo 9-18 / to klo 9-18 välisinä aikoina. Tarkempi aikataulu vamukan lukujärjestys-lakanassa.
SISÄLTÄÄ:
- Luennot, workshopit, tehtävät ja megapäivät
- Kirjallisuuteen perustuvat oppimistehtävät
- KuKu-projekti
- "Monitaide"-projekti
Osallistuminen opetukseen, työelämäprojekteihin ja tehtäviin kunkin opiskelijan opintopolkua täydentävällä tavalla.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija kykenee ohjaamaan yksilöitä ja ryhmiä sekä tukemaan oppimista, kokemuksia ja itseilmaisua osana ihmisten hyvinvointia ja hyvää elämää erilaisissa tilanteissa. Opiskelija osaa suunnitella toimintaa taiteen soveltavan käytön erilaisissa ympäristöissä ja käyttää musiikkipedagogista osaamistaan ja vuorovaikutustaitojaan näissä yhteistyö- ja työelämäverkostoissa (esim. taidelaitosten yleisötyössä, sosiaali- ja terveysalalla sekä muissa osallistavaa taidetoimintaa hyödyntävissä työelämäkonteksteissa) sekä kehittää toimintaa moniammatillisissa tiimeissä.

Assessment methods and criteria

Jatkuva arviointi
Oppimispäiväkirja
Portfolio

Prerequisites

Opiskelija osaa toimia suunnittelemissaan luovan toiminnan tilanteissa tarkoituksenmukaisesti, ryhmätyössä joustavasti sekä osallistujien/oppijoiden tarpeita huomioiden. Opiskelija osaa toteuttaa luovaa musiikki- ja taidetoimintaa myös perinteisen opetuskentän ulkopuolella. Hän osaa huomioida erilaisia musiikin opettamisen ja taiteen soveltavan käytön toimintaympäristöjä sekä erityisen tuen tarpeita musiikkitoiminnan suunnittelussa. Hän kykenee aktiivisesti laajentamaan toimintaansa ryhmätyöskentelyssä ja toimimaan itselleen uusissakin rooleissa erilaisissa työryhmissä sekä tunnistamaan omaa kehittymistään vuorovaikutustilanteissa.

Enrollment

28.11.2022 - 11.12.2022

Timing

01.01.2023 - 31.07.2023

Number of ECTS credits allocated

10 op

Virtual portion

1 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

90 % Contact teaching, 10 % Distance learning

Unit

Music

Campus

Musiikki

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Music
Teachers
  • Sanna Vuolteenaho
  • Minna Lamppu
  • Laura Juvonen
  • musiikki virtuaali
  • Hanna-Maija Aarnio
Teacher in charge

Minna Lamppu

Groups
  • KXF20S1
    Musiikin tutkinto-ohjelma päivä

Objective

Opiskelija kykenee ohjaamaan yksilöitä ja ryhmiä sekä tukemaan oppimista ja itseilmaisua osana ihmisten hyvinvointia ja hyvää elämää erilaisissa tilanteissa. Opiskelija osaa suunnitella toimintaa taiteen soveltavan käytön erilaisissa ympäristöissä ja käyttää musiikkipedagogista osaamistaan ja vuorovaikutustaitojaan näissä yhteistyö- ja työelämäverkostoissa (esim. taidelaitosten yleisötyössä, sosiaali- ja terveysalalla sekä muissa osallistavaa taidetoimintaa hyödyntävissä työelämäkonteksteissa).

Content

Luovan toiminnan, opetus- ja ohjaustilanteiden suunnittelu ja toteutus erilaisissa konteksteissa, reflektointi yksin ja yhdessä, toimiminen taiteen soveltavan käytön erilaisissa ympäristöissä ja monenlaisessa työelämäyhteistyössä, musiikki osana yhteisöllistä toimintaa ja hyvää elämää.

Location and time

Opetus pääasiassa tiistaisin ja torstaisin klo 9-18 välisinä aikoina. Tarkempi aikataulu vamukan lukujärjestys-lakanassa.
Osallistuminen opetukseen, työelämäprojekteihin ja tehtäviin kunkin opiskelijan opintopolkua täydentävällä tavalla. Sisältyvät projektit, kirjallisuus ja tehtävät sovitaan tammikuussa 2023.

Materials

Opettajan ohjeistuksen mukaan; myös opettajan antama materiaali.

Teaching methods

Tehtäväohjattu opetus
Ohjatut harjoitukset
Työpaja
Ryhmäohjaus
Opintokäynti

Completion alternatives

Pedagogiset sovellukset sovitaan vuosikurssivastuu-opettajan kanssa.

Further information

Opetus pääasiassa ti klo 9-18 / to klo 9-18 välisinä aikoina. Tarkempi aikataulu vamukan lukujärjestys-lakanassa.

Tähän 10op projektiin sisältyvät:
Yhteiset luennot, workshopit ja seminaarit (kirkkaan keltaisella lakanassa)
Megat
Musiikkipedagogiikkaa kolmosille
Kirjallisuuteen perustuvat oppimistehtävät
OPH 3 op
Moduuli: Lapsikuoronjohto 2op

Osallistuminen opetukseen, työelämäprojekteihin ja tehtäviin kunkin opiskelijan opintopolkua täydentävällä tavalla. Sisältyvät projektit, kirjallisuus ja tehtävät sovitaan tammikuussa 2023.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija kykenee ohjaamaan yksilöitä ja ryhmiä sekä tukemaan oppimista, kokemuksia ja itseilmaisua osana ihmisten hyvinvointia ja hyvää elämää erilaisissa tilanteissa. Opiskelija osaa suunnitella toimintaa taiteen soveltavan käytön erilaisissa ympäristöissä ja käyttää musiikkipedagogista osaamistaan ja vuorovaikutustaitojaan näissä yhteistyö- ja työelämäverkostoissa (esim. taidelaitosten yleisötyössä, sosiaali- ja terveysalalla sekä muissa osallistavaa taidetoimintaa hyödyntävissä työelämäkonteksteissa) sekä kehittää toimintaa moniammatillisissa tiimeissä.

Assessment methods and criteria

Jatkuva arviointi
Oppimispäiväkirja
Portfolio

Prerequisites

Opiskelija osaa toimia suunnittelemissaan luovan toiminnan tilanteissa tarkoituksenmukaisesti, ryhmätyössä joustavasti sekä osallistujien/oppijoiden tarpeita huomioiden. Opiskelija osaa toteuttaa luovaa musiikki- ja taidetoimintaa myös perinteisen opetuskentän ulkopuolella. Hän osaa huomioida erilaisia musiikin opettamisen ja taiteen soveltavan käytön toimintaympäristöjä sekä erityisen tuen tarpeita musiikkitoiminnan suunnittelussa. Hän kykenee aktiivisesti laajentamaan toimintaansa ryhmätyöskentelyssä ja toimimaan itselleen uusissakin rooleissa erilaisissa työryhmissä sekä tunnistamaan omaa kehittymistään vuorovaikutustilanteissa.