Siirry suoraan sisältöön

Taiteen soveltavan käytön monet mahdollisuudetLaajuus (10 op)

Tunnus: KX00DX37

Laajuus

10 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija kykenee ohjaamaan yksilöitä ja ryhmiä sekä tukemaan oppimista ja itseilmaisua osana ihmisten hyvinvointia ja hyvää elämää erilaisissa tilanteissa. Opiskelija osaa suunnitella toimintaa taiteen soveltavan käytön erilaisissa ympäristöissä ja käyttää musiikkipedagogista osaamistaan ja vuorovaikutustaitojaan näissä yhteistyö- ja työelämäverkostoissa (esim. taidelaitosten yleisötyössä, sosiaali- ja terveysalalla sekä muissa osallistavaa taidetoimintaa hyödyntävissä työelämäkonteksteissa).

Sisältö

Luovan toiminnan, opetus- ja ohjaustilanteiden suunnittelu ja toteutus erilaisissa konteksteissa, reflektointi yksin ja yhdessä, toimiminen taiteen soveltavan käytön erilaisissa ympäristöissä ja monenlaisessa työelämäyhteistyössä, musiikki osana yhteisöllistä toimintaa ja hyvää elämää.

Esitietovaatimukset

Opiskelija osaa toimia suunnittelemissaan luovan toiminnan tilanteissa tarkoituksenmukaisesti, ryhmätyössä joustavasti sekä osallistujien/oppijoiden tarpeita huomioiden. Opiskelija osaa toteuttaa luovaa musiikki- ja taidetoimintaa myös perinteisen opetuskentän ulkopuolella. Hän osaa huomioida erilaisia musiikin opettamisen ja taiteen soveltavan käytön toimintaympäristöjä sekä erityisen tuen tarpeita musiikkitoiminnan suunnittelussa. Hän kykenee aktiivisesti laajentamaan toimintaansa ryhmätyöskentelyssä ja toimimaan itselleen uusissakin rooleissa erilaisissa työryhmissä sekä tunnistamaan omaa kehittymistään vuorovaikutustilanteissa.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija kykenee ohjaamaan yksilöitä ja ryhmiä sekä tukemaan oppimista, kokemuksia ja itseilmaisua osana ihmisten hyvinvointia ja hyvää elämää erilaisissa tilanteissa. Opiskelija osaa suunnitella toimintaa taiteen soveltavan käytön erilaisissa ympäristöissä ja käyttää musiikkipedagogista osaamistaan ja vuorovaikutustaitojaan näissä yhteistyö- ja työelämäverkostoissa (esim. taidelaitosten yleisötyössä, sosiaali- ja terveysalalla sekä muissa osallistavaa taidetoimintaa hyödyntävissä työelämäkonteksteissa) sekä kehittää toimintaa moniammatillisissa tiimeissä.

Ilmoittautumisaika

27.11.2023 - 07.01.2024

Ajoitus

01.01.2024 - 17.05.2024

Opintopistemäärä

10 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

10 op

Toteutustapa

50 % Lähiopetus, 50 % Etäopetus

Yksikkö

Musiikin tiimi

Toimipiste

Hämeentie 135

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 30

Koulutus
  • Musiikin tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Sanna Vuolteenaho
  • Minna Lamppu
  • musiikki virtuaali
  • Hanna-Maija Aarnio
Vastuuopettaja

Minna Lamppu

Ryhmät
  • KXF21S1
    Musiikin tutkinto-ohjelma päivä

Tavoitteet

Opiskelija kykenee ohjaamaan yksilöitä ja ryhmiä sekä tukemaan oppimista ja itseilmaisua osana ihmisten hyvinvointia ja hyvää elämää erilaisissa tilanteissa. Opiskelija osaa suunnitella toimintaa taiteen soveltavan käytön erilaisissa ympäristöissä ja käyttää musiikkipedagogista osaamistaan ja vuorovaikutustaitojaan näissä yhteistyö- ja työelämäverkostoissa (esim. taidelaitosten yleisötyössä, sosiaali- ja terveysalalla sekä muissa osallistavaa taidetoimintaa hyödyntävissä työelämäkonteksteissa).

Sisältö

Luovan toiminnan, opetus- ja ohjaustilanteiden suunnittelu ja toteutus erilaisissa konteksteissa, reflektointi yksin ja yhdessä, toimiminen taiteen soveltavan käytön erilaisissa ympäristöissä ja monenlaisessa työelämäyhteistyössä, musiikki osana yhteisöllistä toimintaa ja hyvää elämää.

Aika ja paikka

Opetus pääasiassa tiistaisin ja torstaisin klo 9-18 välisinä aikoina. Tarkempi aikataulu vamukan lukujärjestys-lakanassa.
Osallistuminen opetukseen, työelämäprojekteihin ja tehtäviin kunkin opiskelijan opintopolkua täydentävällä tavalla.
Sisältyvät projektit, kirjallisuus ja tehtävät sovitaan vuosikurssivastuuopettajan kanssa.

Oppimateriaalit

Opettajan ohjeistuksen mukaan; myös opettajan antama materiaali. Osallistuminen opetukseen, työelämäprojekteihin ja tehtäviin kunkin opiskelijan opintopolkua täydentävällä tavalla. Sisältyvät projektit, kirjallisuus ja tehtävät sovitaan tammikuussa 2024.

Opetusmenetelmät

Tehtäväohjattu opetus
Ohjatut harjoitukset
Työpaja
Ryhmäohjaus
Opintokäynti

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Osallistuminen opetukseen, työelämäprojekteihin ja tehtäviin kunkin opiskelijan opintopolkua täydentävällä tavalla. Sisältyvät projektit, kirjallisuus ja tehtävät sovitaan tammikuussa -24.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Pedagogiset sovellukset sovitaan vuosikurssivastuu-opettajan kanssa.

Sisällön jaksotus

Opetus vamuka-aikoina ti ja to. Tarkemmat ohjeet lukujärjestyslakanassa.

Lisätietoja opiskelijoille

Opetus pääasiassa ti klo 9-18 / to klo 9-18 välisinä aikoina. Tarkempi aikataulu vamukan lukujärjestys-lakanassa.
SISÄLTÄÄ:
- Luennot, workshopit, tehtävät ja megapäivät
- Kirjallisuuteen perustuvat oppimistehtävät
- KuKu-projekti
- "Monitaide"-projekti
Osallistuminen opetukseen, työelämäprojekteihin ja tehtäviin kunkin opiskelijan opintopolkua täydentävällä tavalla.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija kykenee ohjaamaan yksilöitä ja ryhmiä sekä tukemaan oppimista, kokemuksia ja itseilmaisua osana ihmisten hyvinvointia ja hyvää elämää erilaisissa tilanteissa. Opiskelija osaa suunnitella toimintaa taiteen soveltavan käytön erilaisissa ympäristöissä ja käyttää musiikkipedagogista osaamistaan ja vuorovaikutustaitojaan näissä yhteistyö- ja työelämäverkostoissa (esim. taidelaitosten yleisötyössä, sosiaali- ja terveysalalla sekä muissa osallistavaa taidetoimintaa hyödyntävissä työelämäkonteksteissa) sekä kehittää toimintaa moniammatillisissa tiimeissä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Jatkuva arviointi
Oppimispäiväkirja
Portfolio

Esitietovaatimukset

Opiskelija osaa toimia suunnittelemissaan luovan toiminnan tilanteissa tarkoituksenmukaisesti, ryhmätyössä joustavasti sekä osallistujien/oppijoiden tarpeita huomioiden. Opiskelija osaa toteuttaa luovaa musiikki- ja taidetoimintaa myös perinteisen opetuskentän ulkopuolella. Hän osaa huomioida erilaisia musiikin opettamisen ja taiteen soveltavan käytön toimintaympäristöjä sekä erityisen tuen tarpeita musiikkitoiminnan suunnittelussa. Hän kykenee aktiivisesti laajentamaan toimintaansa ryhmätyöskentelyssä ja toimimaan itselleen uusissakin rooleissa erilaisissa työryhmissä sekä tunnistamaan omaa kehittymistään vuorovaikutustilanteissa.

Ilmoittautumisaika

28.11.2022 - 11.12.2022

Ajoitus

01.01.2023 - 31.07.2023

Opintopistemäärä

10 op

Virtuaaliosuus

1 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

90 % Lähiopetus, 10 % Etäopetus

Yksikkö

Musiikin tiimi

Toimipiste

Musiikki

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Musiikin tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Sanna Vuolteenaho
  • Minna Lamppu
  • Laura Juvonen
  • musiikki virtuaali
  • Hanna-Maija Aarnio
Vastuuopettaja

Minna Lamppu

Ryhmät
  • KXF20S1
    Musiikin tutkinto-ohjelma päivä

Tavoitteet

Opiskelija kykenee ohjaamaan yksilöitä ja ryhmiä sekä tukemaan oppimista ja itseilmaisua osana ihmisten hyvinvointia ja hyvää elämää erilaisissa tilanteissa. Opiskelija osaa suunnitella toimintaa taiteen soveltavan käytön erilaisissa ympäristöissä ja käyttää musiikkipedagogista osaamistaan ja vuorovaikutustaitojaan näissä yhteistyö- ja työelämäverkostoissa (esim. taidelaitosten yleisötyössä, sosiaali- ja terveysalalla sekä muissa osallistavaa taidetoimintaa hyödyntävissä työelämäkonteksteissa).

Sisältö

Luovan toiminnan, opetus- ja ohjaustilanteiden suunnittelu ja toteutus erilaisissa konteksteissa, reflektointi yksin ja yhdessä, toimiminen taiteen soveltavan käytön erilaisissa ympäristöissä ja monenlaisessa työelämäyhteistyössä, musiikki osana yhteisöllistä toimintaa ja hyvää elämää.

Aika ja paikka

Opetus pääasiassa tiistaisin ja torstaisin klo 9-18 välisinä aikoina. Tarkempi aikataulu vamukan lukujärjestys-lakanassa.
Osallistuminen opetukseen, työelämäprojekteihin ja tehtäviin kunkin opiskelijan opintopolkua täydentävällä tavalla. Sisältyvät projektit, kirjallisuus ja tehtävät sovitaan tammikuussa 2023.

Oppimateriaalit

Opettajan ohjeistuksen mukaan; myös opettajan antama materiaali.

Opetusmenetelmät

Tehtäväohjattu opetus
Ohjatut harjoitukset
Työpaja
Ryhmäohjaus
Opintokäynti

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Pedagogiset sovellukset sovitaan vuosikurssivastuu-opettajan kanssa.

Lisätietoja opiskelijoille

Opetus pääasiassa ti klo 9-18 / to klo 9-18 välisinä aikoina. Tarkempi aikataulu vamukan lukujärjestys-lakanassa.

Tähän 10op projektiin sisältyvät:
Yhteiset luennot, workshopit ja seminaarit (kirkkaan keltaisella lakanassa)
Megat
Musiikkipedagogiikkaa kolmosille
Kirjallisuuteen perustuvat oppimistehtävät
OPH 3 op
Moduuli: Lapsikuoronjohto 2op

Osallistuminen opetukseen, työelämäprojekteihin ja tehtäviin kunkin opiskelijan opintopolkua täydentävällä tavalla. Sisältyvät projektit, kirjallisuus ja tehtävät sovitaan tammikuussa 2023.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija kykenee ohjaamaan yksilöitä ja ryhmiä sekä tukemaan oppimista, kokemuksia ja itseilmaisua osana ihmisten hyvinvointia ja hyvää elämää erilaisissa tilanteissa. Opiskelija osaa suunnitella toimintaa taiteen soveltavan käytön erilaisissa ympäristöissä ja käyttää musiikkipedagogista osaamistaan ja vuorovaikutustaitojaan näissä yhteistyö- ja työelämäverkostoissa (esim. taidelaitosten yleisötyössä, sosiaali- ja terveysalalla sekä muissa osallistavaa taidetoimintaa hyödyntävissä työelämäkonteksteissa) sekä kehittää toimintaa moniammatillisissa tiimeissä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Jatkuva arviointi
Oppimispäiväkirja
Portfolio

Esitietovaatimukset

Opiskelija osaa toimia suunnittelemissaan luovan toiminnan tilanteissa tarkoituksenmukaisesti, ryhmätyössä joustavasti sekä osallistujien/oppijoiden tarpeita huomioiden. Opiskelija osaa toteuttaa luovaa musiikki- ja taidetoimintaa myös perinteisen opetuskentän ulkopuolella. Hän osaa huomioida erilaisia musiikin opettamisen ja taiteen soveltavan käytön toimintaympäristöjä sekä erityisen tuen tarpeita musiikkitoiminnan suunnittelussa. Hän kykenee aktiivisesti laajentamaan toimintaansa ryhmätyöskentelyssä ja toimimaan itselleen uusissakin rooleissa erilaisissa työryhmissä sekä tunnistamaan omaa kehittymistään vuorovaikutustilanteissa.