Liikegrafiikka ja efektitLaajuus (15 op)
Tunnus: KM00ES22
Laajuus
15 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa suunnitella graafiseen ilmeeseen perustuvaa liikegrafiikkaa eri käyttötarkoituksiin hyödyntäen videokuvaa sekä 2D- ja 3D-grafiikkaa. Hän ymmärtää digitaalisten lavasteiden ja elokuvatehosteiden mahdollisuudet kuvallisessa ilmaisussa sekä hyödyntää niitä efektien, tehosteiden ja virtuaalilavasteiden tai taiteellisesti tyylitellyn kokonaisuuden luomiseksi.
Sisältö
• liikegrafiikan tuotanto ja käyttökohteet
• liikkuvan kuvan ja 3D-animaation jälkikäsittely
• digitaalisten elokuva tehosteiden tuotantotekniikat
• osaamisen soveltaminen projektityössä
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee asiakaslähtöisen suunnitteluprosessin vaiheet liikegrafiikan tuotannossa, sekä elokuvatehosteiden tuotantotapoja ja niihin liittyvää terminologiaa. Hän tuntee liikegrafiikan käyttökohteita ja osaa tuottaa mediaelementtejä valittuun julkaisuympäristöön.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tuntee asiakaslähtöisen suunnitteluprosessin vaiheet liikegrafiikan tuotannossa ja elokuvatehosteiden tuotantotapoja sekä niihin liittyvää terminologiaa. Hän osaa ottaa visuaalisen tyylin huomioon liikkuvan grafiikan tuotannossa ja huomioida julkaisuympäristön ominaispiirteet. Hän osaa yhdistää 2D- ja 3D-grafiikkaa kuvattuun videoon ja ymmärtää digitaalisten lavasteiden ja elokuvatehosteiden mahdollisuuksia.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija ymmärtää asiakaslähtöisen suunnitteluprosessin vaiheet liikegrafiikan tuotannossa ja elokuvatehosteiden tuotantotapoja sekä hallitsee niihin liittyvää terminologiaa. Hän osaa soveltaa visuaalista tyyliä liikkuvan grafiikan tuotannossa ja huomioida julkaisuympäristön ominaispiirteet luovasti. Hän osaa yhdistää 2D- ja 3D-grafiikkaa kuvattuun videoon ja ymmärtää digitaalisten lavasteiden ja elokuvatehosteiden mahdollisuuksia sekä osaa toteuttaa tehosteprojektin.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija tuntee asiakaslähtöisen suunnitteluprosessin vaiheet liikegrafiikan tuotannossa, sekä elokuvatehosteiden tuotantotapoja ja niihin liittyvää terminologiaa. Hän tuntee liikegrafiikan käyttökohteita ja osaa tuottaa mediaelementtejä valittuun julkaisuympäristöön.
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 31.08.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
15 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 20
Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Samuli Homanen
- Lauri Huikuri
Vastuuopettaja
Samuli Homanen
Ryhmät
-
KXE22S1LGVisuaalisen viestinnän muotoilu - Liikkuva grafiikka
Tavoitteet
Opiskelija osaa suunnitella graafiseen ilmeeseen perustuvaa liikegrafiikkaa eri käyttötarkoituksiin hyödyntäen videokuvaa sekä 2D- ja 3D-grafiikkaa. Hän ymmärtää digitaalisten lavasteiden ja elokuvatehosteiden mahdollisuudet kuvallisessa ilmaisussa sekä hyödyntää niitä efektien, tehosteiden ja virtuaalilavasteiden tai taiteellisesti tyylitellyn kokonaisuuden luomiseksi.
Sisältö
• liikegrafiikan tuotanto ja käyttökohteet
• liikkuvan kuvan ja 3D-animaation jälkikäsittely
• digitaalisten elokuva tehosteiden tuotantotekniikat
• osaamisen soveltaminen projektityössä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee asiakaslähtöisen suunnitteluprosessin vaiheet liikegrafiikan tuotannossa, sekä elokuvatehosteiden tuotantotapoja ja niihin liittyvää terminologiaa. Hän tuntee liikegrafiikan käyttökohteita ja osaa tuottaa mediaelementtejä valittuun julkaisuympäristöön.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tuntee asiakaslähtöisen suunnitteluprosessin vaiheet liikegrafiikan tuotannossa ja elokuvatehosteiden tuotantotapoja sekä niihin liittyvää terminologiaa. Hän osaa ottaa visuaalisen tyylin huomioon liikkuvan grafiikan tuotannossa ja huomioida julkaisuympäristön ominaispiirteet. Hän osaa yhdistää 2D- ja 3D-grafiikkaa kuvattuun videoon ja ymmärtää digitaalisten lavasteiden ja elokuvatehosteiden mahdollisuuksia.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija ymmärtää asiakaslähtöisen suunnitteluprosessin vaiheet liikegrafiikan tuotannossa ja elokuvatehosteiden tuotantotapoja sekä hallitsee niihin liittyvää terminologiaa. Hän osaa soveltaa visuaalista tyyliä liikkuvan grafiikan tuotannossa ja huomioida julkaisuympäristön ominaispiirteet luovasti. Hän osaa yhdistää 2D- ja 3D-grafiikkaa kuvattuun videoon ja ymmärtää digitaalisten lavasteiden ja elokuvatehosteiden mahdollisuuksia sekä osaa toteuttaa tehosteprojektin.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija tuntee asiakaslähtöisen suunnitteluprosessin vaiheet liikegrafiikan tuotannossa, sekä elokuvatehosteiden tuotantotapoja ja niihin liittyvää terminologiaa. Hän tuntee liikegrafiikan käyttökohteita ja osaa tuottaa mediaelementtejä valittuun julkaisuympäristöön.
Ilmoittautumisaika
02.05.2023 - 27.08.2023
Ajoitus
13.09.2023 - 10.11.2023
Opintopistemäärä
15 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 20
Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Samuli Homanen
- Lauri Huikuri
Vastuuopettaja
Samuli Homanen
Ryhmät
-
KXE21S1LGVisuaalisen viestinnän muotoilu – Liikkuva grafiikka
Tavoitteet
Opiskelija osaa suunnitella graafiseen ilmeeseen perustuvaa liikegrafiikkaa eri käyttötarkoituksiin hyödyntäen videokuvaa sekä 2D- ja 3D-grafiikkaa. Hän ymmärtää digitaalisten lavasteiden ja elokuvatehosteiden mahdollisuudet kuvallisessa ilmaisussa sekä hyödyntää niitä efektien, tehosteiden ja virtuaalilavasteiden tai taiteellisesti tyylitellyn kokonaisuuden luomiseksi.
Sisältö
• liikegrafiikan tuotanto ja käyttökohteet
• liikkuvan kuvan ja 3D-animaation jälkikäsittely
• digitaalisten elokuva tehosteiden tuotantotekniikat
• osaamisen soveltaminen projektityössä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee asiakaslähtöisen suunnitteluprosessin vaiheet liikegrafiikan tuotannossa, sekä elokuvatehosteiden tuotantotapoja ja niihin liittyvää terminologiaa. Hän tuntee liikegrafiikan käyttökohteita ja osaa tuottaa mediaelementtejä valittuun julkaisuympäristöön.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tuntee asiakaslähtöisen suunnitteluprosessin vaiheet liikegrafiikan tuotannossa ja elokuvatehosteiden tuotantotapoja sekä niihin liittyvää terminologiaa. Hän osaa ottaa visuaalisen tyylin huomioon liikkuvan grafiikan tuotannossa ja huomioida julkaisuympäristön ominaispiirteet. Hän osaa yhdistää 2D- ja 3D-grafiikkaa kuvattuun videoon ja ymmärtää digitaalisten lavasteiden ja elokuvatehosteiden mahdollisuuksia.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija ymmärtää asiakaslähtöisen suunnitteluprosessin vaiheet liikegrafiikan tuotannossa ja elokuvatehosteiden tuotantotapoja sekä hallitsee niihin liittyvää terminologiaa. Hän osaa soveltaa visuaalista tyyliä liikkuvan grafiikan tuotannossa ja huomioida julkaisuympäristön ominaispiirteet luovasti. Hän osaa yhdistää 2D- ja 3D-grafiikkaa kuvattuun videoon ja ymmärtää digitaalisten lavasteiden ja elokuvatehosteiden mahdollisuuksia sekä osaa toteuttaa tehosteprojektin.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija tuntee asiakaslähtöisen suunnitteluprosessin vaiheet liikegrafiikan tuotannossa, sekä elokuvatehosteiden tuotantotapoja ja niihin liittyvää terminologiaa. Hän tuntee liikegrafiikan käyttökohteita ja osaa tuottaa mediaelementtejä valittuun julkaisuympäristöön.