Skip to main content

2D AnimationLaajuus (5 cr)

Code: KM00ER58

Credits

5 op

Objective

Students can apply the general principles of animation in a 2D animation project and implement short, interactive 2D animations and functional user interfaces.

Content

• Characteristics of storytelling in 2D animation
• Fundamentals of bitmap and vector animation
• Fundamentals of interactive animation
• Fundamentals of user interface design

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student knows the terminology of 2D animation production and masters the different stages of 2D animation production at a basic level.

Assessment criteria, good (3)

The student knows the terminology of 2D animation production and masters the different stages of 2D animation production at a basic level. The student is able to apply what he or she has learned in the design and implementation of 2D animation.

Assessment criteria, excellent (5)

The student knows the terminology of 2D animation production and masters the different stages of 2D animation production. The student is able to independently apply what he or she has learned in the design and implementation of 2D animation.

Assessment criteria, approved/failed

The student knows the terminology of 2D animation production and masters the different stages of 2D animation production at a basic level.

Enrollment

27.11.2023 - 14.01.2024

Timing

08.01.2024 - 26.01.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 20

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Heta Jäälinoja
Teacher in charge

Jaro Lehtonen

Groups
  • KXE23S13D
    3D Animation and Visualization

Objective

Opiskelija osaa soveltaa animaation yleisiä lainalaisuuksia 2D-animaatiossa, toteuttaa lyhyitä interaktiivisia 2D-animaatioita ja toteuttaa toimivia käyttöliittymiä.

Content

• 2D-animaatiokerronnan erityispiirteet
• vektori- ja bittikartta-animaation perusteet
• interaktiivisen animaation perusteet
• käyttöliittymäsuunnittelun perusteet

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tuntee 2D-animaatiotuotannon terminologian ja hallitsee perustasolla 2D-animaatiotuotannon eri työvaiheet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija tuntee 2D-animaatiotuotannon terminologian ja hallitsee perustasolla 2D-animaatiotuotannon eri työvaiheet. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa 2D-animaation suunnittelussa ja toteutuksessa.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija tuntee 2D-animaatiotuotannon terminologian ja hallitsee 2D-animaatiotuotannon eri työvaiheet. Opiskelija osaa itsenäisesti soveltaa oppimaansa 2D-animaation suunnittelussa ja toteutuksessa.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija tuntee 2D-animaatiotuotannon terminologian ja hallitsee perustasolla 2D-animaatiotuotannon eri työvaiheet.

Enrollment

28.11.2022 - 08.01.2023

Timing

09.01.2023 - 29.01.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 22

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Heta Jäälinoja
Teacher in charge

Heta Jäälinoja

Groups
  • KXE22S13D
    3D Animation and Visualization

Objective

Opiskelija osaa soveltaa animaation yleisiä lainalaisuuksia 2D-animaatiossa, toteuttaa lyhyitä interaktiivisia 2D-animaatioita ja toteuttaa toimivia käyttöliittymiä.

Content

• 2D-animaatiokerronnan erityispiirteet
• vektori- ja bittikartta-animaation perusteet
• interaktiivisen animaation perusteet
• käyttöliittymäsuunnittelun perusteet

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tuntee 2D-animaatiotuotannon terminologian ja hallitsee perustasolla 2D-animaatiotuotannon eri työvaiheet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija tuntee 2D-animaatiotuotannon terminologian ja hallitsee perustasolla 2D-animaatiotuotannon eri työvaiheet. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa 2D-animaation suunnittelussa ja toteutuksessa.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija tuntee 2D-animaatiotuotannon terminologian ja hallitsee 2D-animaatiotuotannon eri työvaiheet. Opiskelija osaa itsenäisesti soveltaa oppimaansa 2D-animaation suunnittelussa ja toteutuksessa.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija tuntee 2D-animaatiotuotannon terminologian ja hallitsee perustasolla 2D-animaatiotuotannon eri työvaiheet.

Enrollment

01.12.2021 - 09.01.2022

Timing

10.01.2022 - 28.01.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

1 op

Mode of delivery

80 % Contact teaching, 20 % Distance learning

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 20

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Heta Jäälinoja
Teacher in charge

Jaro Lehtonen

Groups
  • KXE21S13D
    3D Animation and Visualization

Objective

Opiskelija osaa soveltaa animaation yleisiä lainalaisuuksia 2D-animaatiossa, toteuttaa lyhyitä interaktiivisia 2D-animaatioita ja toteuttaa toimivia käyttöliittymiä.

Content

• 2D-animaatiokerronnan erityispiirteet
• vektori- ja bittikartta-animaation perusteet
• interaktiivisen animaation perusteet
• käyttöliittymäsuunnittelun perusteet

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tuntee 2D-animaatiotuotannon terminologian ja hallitsee perustasolla 2D-animaatiotuotannon eri työvaiheet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija tuntee 2D-animaatiotuotannon terminologian ja hallitsee perustasolla 2D-animaatiotuotannon eri työvaiheet. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa 2D-animaation suunnittelussa ja toteutuksessa.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija tuntee 2D-animaatiotuotannon terminologian ja hallitsee 2D-animaatiotuotannon eri työvaiheet. Opiskelija osaa itsenäisesti soveltaa oppimaansa 2D-animaation suunnittelussa ja toteutuksessa.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija tuntee 2D-animaatiotuotannon terminologian ja hallitsee perustasolla 2D-animaatiotuotannon eri työvaiheet.