Siirry suoraan sisältöön

2D-animaatioLaajuus (5 op)

Tunnus: KM00ER58

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa soveltaa animaation yleisiä lainalaisuuksia 2D-animaatiossa, toteuttaa lyhyitä interaktiivisia 2D-animaatioita ja toteuttaa toimivia käyttöliittymiä.

Sisältö

• 2D-animaatiokerronnan erityispiirteet
• vektori- ja bittikartta-animaation perusteet
• interaktiivisen animaation perusteet
• käyttöliittymäsuunnittelun perusteet

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tuntee 2D-animaatiotuotannon terminologian ja hallitsee perustasolla 2D-animaatiotuotannon eri työvaiheet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tuntee 2D-animaatiotuotannon terminologian ja hallitsee perustasolla 2D-animaatiotuotannon eri työvaiheet. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa 2D-animaation suunnittelussa ja toteutuksessa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija tuntee 2D-animaatiotuotannon terminologian ja hallitsee 2D-animaatiotuotannon eri työvaiheet. Opiskelija osaa itsenäisesti soveltaa oppimaansa 2D-animaation suunnittelussa ja toteutuksessa.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija tuntee 2D-animaatiotuotannon terminologian ja hallitsee perustasolla 2D-animaatiotuotannon eri työvaiheet.

Ilmoittautumisaika

27.11.2023 - 14.01.2024

Ajoitus

08.01.2024 - 26.01.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media, muotoilu ja konservointi

Toimipiste

Hämeentie 135

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 20

Koulutus
  • Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Heta Jäälinoja
Vastuuopettaja

Jaro Lehtonen

Ryhmät
  • KXE23S13D
    3d-animointi ja -visualisointi

Tavoitteet

Opiskelija osaa soveltaa animaation yleisiä lainalaisuuksia 2D-animaatiossa, toteuttaa lyhyitä interaktiivisia 2D-animaatioita ja toteuttaa toimivia käyttöliittymiä.

Sisältö

• 2D-animaatiokerronnan erityispiirteet
• vektori- ja bittikartta-animaation perusteet
• interaktiivisen animaation perusteet
• käyttöliittymäsuunnittelun perusteet

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tuntee 2D-animaatiotuotannon terminologian ja hallitsee perustasolla 2D-animaatiotuotannon eri työvaiheet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tuntee 2D-animaatiotuotannon terminologian ja hallitsee perustasolla 2D-animaatiotuotannon eri työvaiheet. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa 2D-animaation suunnittelussa ja toteutuksessa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija tuntee 2D-animaatiotuotannon terminologian ja hallitsee 2D-animaatiotuotannon eri työvaiheet. Opiskelija osaa itsenäisesti soveltaa oppimaansa 2D-animaation suunnittelussa ja toteutuksessa.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija tuntee 2D-animaatiotuotannon terminologian ja hallitsee perustasolla 2D-animaatiotuotannon eri työvaiheet.

Ilmoittautumisaika

28.11.2022 - 08.01.2023

Ajoitus

09.01.2023 - 29.01.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media, muotoilu ja konservointi

Toimipiste

Hämeentie 135

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 22

Koulutus
  • Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Heta Jäälinoja
Vastuuopettaja

Heta Jäälinoja

Ryhmät
  • KXE22S13D
    3d-animointi ja -visualisointi

Tavoitteet

Opiskelija osaa soveltaa animaation yleisiä lainalaisuuksia 2D-animaatiossa, toteuttaa lyhyitä interaktiivisia 2D-animaatioita ja toteuttaa toimivia käyttöliittymiä.

Sisältö

• 2D-animaatiokerronnan erityispiirteet
• vektori- ja bittikartta-animaation perusteet
• interaktiivisen animaation perusteet
• käyttöliittymäsuunnittelun perusteet

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tuntee 2D-animaatiotuotannon terminologian ja hallitsee perustasolla 2D-animaatiotuotannon eri työvaiheet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tuntee 2D-animaatiotuotannon terminologian ja hallitsee perustasolla 2D-animaatiotuotannon eri työvaiheet. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa 2D-animaation suunnittelussa ja toteutuksessa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija tuntee 2D-animaatiotuotannon terminologian ja hallitsee 2D-animaatiotuotannon eri työvaiheet. Opiskelija osaa itsenäisesti soveltaa oppimaansa 2D-animaation suunnittelussa ja toteutuksessa.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija tuntee 2D-animaatiotuotannon terminologian ja hallitsee perustasolla 2D-animaatiotuotannon eri työvaiheet.

Ilmoittautumisaika

01.12.2021 - 09.01.2022

Ajoitus

10.01.2022 - 28.01.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Media, muotoilu ja konservointi

Toimipiste

Hämeentie 135

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 20

Koulutus
  • Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Heta Jäälinoja
Vastuuopettaja

Jaro Lehtonen

Ryhmät
  • KXE21S13D
    3d-animointi ja -visualisointi

Tavoitteet

Opiskelija osaa soveltaa animaation yleisiä lainalaisuuksia 2D-animaatiossa, toteuttaa lyhyitä interaktiivisia 2D-animaatioita ja toteuttaa toimivia käyttöliittymiä.

Sisältö

• 2D-animaatiokerronnan erityispiirteet
• vektori- ja bittikartta-animaation perusteet
• interaktiivisen animaation perusteet
• käyttöliittymäsuunnittelun perusteet

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tuntee 2D-animaatiotuotannon terminologian ja hallitsee perustasolla 2D-animaatiotuotannon eri työvaiheet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tuntee 2D-animaatiotuotannon terminologian ja hallitsee perustasolla 2D-animaatiotuotannon eri työvaiheet. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa 2D-animaation suunnittelussa ja toteutuksessa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija tuntee 2D-animaatiotuotannon terminologian ja hallitsee 2D-animaatiotuotannon eri työvaiheet. Opiskelija osaa itsenäisesti soveltaa oppimaansa 2D-animaation suunnittelussa ja toteutuksessa.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija tuntee 2D-animaatiotuotannon terminologian ja hallitsee perustasolla 2D-animaatiotuotannon eri työvaiheet.