Skip to main content

ProgrammingLaajuus (5 cr)

Code: KX00ED30

Credits

5 op

Objective

The student recognises the importance of programming in the production of services, products and content in information society. The student recognises the most common programming languages ??and their uses. The student is able to produce and modify the functionalities required for XR applications and understands the importance of programming in application development.

Content

The course introduces the importance of programming and provides the essential functions needed in game engines and XR environments.

- Programming as part of information society
- Importance of programming in XR technology
- Programming in game engines
- Programming the basic functionalities of XR applications

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student knows the basics of programming as well as programming tools and environments.

Assessment criteria, good (3)

The student is able to program his / her own XR applications using programming tools and environments sensibly.

Assessment criteria, excellent (5)

The student is able to create high-quality own XR applications using professional programming tools and environments. He is able to compare different technical solutions and apply the ones best suited to his own needs.

Assessment criteria, approved/failed

The student knows the basics of programming as well as programming tools and environments.

Enrollment

06.05.2024 - 31.08.2024

Timing

21.10.2024 - 05.11.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 18

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Turkka Loimisto
Teacher in charge

Turkka Loimisto

Groups
  • KXE23S1XR
    XR Design

Objective

Opiskelija tunnistaa ohjelmoinnin merkityksen tietoyhteiskunnan palveluiden, tuotteiden ja sisältöjen tuotannossa. Opiskelija tunnistaa yleisimmät ohjelmointikielet ja niiden käyttötarkoitukset. Opiskelija osaa tuottaa ja muokata XR-sovelluksissa tarvittavavia toiminnallisuuksia ja ymmärtää ohjelmoinnin merkityksen sovelluksen toiminnassa.

Content

Opintojakso- ohjelmointi osana tietoyhteiskuntaa

- ohjelmointiosaamisen merkitys XR-ympäristöissä
- ohjelmointi pelimoottoreissa
- XR-sovellusten perustoimintojen ohjelmointi lla perehdytään ohjelmoinnin merkitykseen ja opitaan tuottamaan pelimoottoreissa ja XR-ympäristöissä tarvittavia keskeisiä toimintoja.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tuntee ohjelmoinnin perusteet sekä ohjelmoinnin työkaluja ja ympäristöjä.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osaa ohjelmoida omia XR-sovelluksia käyttäen järkevästi ohjelmointityökaluja ja -ympäristöjä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa luoda laadukkaita omia XR-sovelluksia käyttäen ammattimaisesti ohjelmointityökaluja ja -ympäristöjä. Hän osaa vertailla erilaisia teknisiä ratkaisutapoja ja soveltaa niistä parhaiten sopivia omiin tarpeisiinsa.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija tuntee ohjelmoinnin perusteet sekä ohjelmoinnin työkaluja ja ympäristöjä.

Enrollment

02.05.2023 - 27.08.2023

Timing

23.10.2023 - 07.11.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 20

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Turkka Loimisto
Teacher in charge

Turkka Loimisto

Groups
  • KXE22S1XR
    XR Design

Objective

Opiskelija tunnistaa ohjelmoinnin merkityksen tietoyhteiskunnan palveluiden, tuotteiden ja sisältöjen tuotannossa. Opiskelija tunnistaa yleisimmät ohjelmointikielet ja niiden käyttötarkoitukset. Opiskelija osaa tuottaa ja muokata XR-sovelluksissa tarvittavavia toiminnallisuuksia ja ymmärtää ohjelmoinnin merkityksen sovelluksen toiminnassa.

Content

Opintojakso- ohjelmointi osana tietoyhteiskuntaa

- ohjelmointiosaamisen merkitys XR-ympäristöissä
- ohjelmointi pelimoottoreissa
- XR-sovellusten perustoimintojen ohjelmointi lla perehdytään ohjelmoinnin merkitykseen ja opitaan tuottamaan pelimoottoreissa ja XR-ympäristöissä tarvittavia keskeisiä toimintoja.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tuntee ohjelmoinnin perusteet sekä ohjelmoinnin työkaluja ja ympäristöjä.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osaa ohjelmoida omia XR-sovelluksia käyttäen järkevästi ohjelmointityökaluja ja -ympäristöjä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa luoda laadukkaita omia XR-sovelluksia käyttäen ammattimaisesti ohjelmointityökaluja ja -ympäristöjä. Hän osaa vertailla erilaisia teknisiä ratkaisutapoja ja soveltaa niistä parhaiten sopivia omiin tarpeisiinsa.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija tuntee ohjelmoinnin perusteet sekä ohjelmoinnin työkaluja ja ympäristöjä.

Enrollment

02.05.2022 - 04.09.2022

Timing

24.10.2022 - 08.11.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 20

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Turkka Loimisto
Teacher in charge

Turkka Loimisto

Groups
  • KXE21S1XR
    XR Design

Objective

Opiskelija tunnistaa ohjelmoinnin merkityksen tietoyhteiskunnan palveluiden, tuotteiden ja sisältöjen tuotannossa. Opiskelija tunnistaa yleisimmät ohjelmointikielet ja niiden käyttötarkoitukset. Opiskelija osaa tuottaa ja muokata XR-sovelluksissa tarvittavavia toiminnallisuuksia ja ymmärtää ohjelmoinnin merkityksen sovelluksen toiminnassa.

Content

Opintojakso- ohjelmointi osana tietoyhteiskuntaa

- ohjelmointiosaamisen merkitys XR-ympäristöissä
- ohjelmointi pelimoottoreissa
- XR-sovellusten perustoimintojen ohjelmointi lla perehdytään ohjelmoinnin merkitykseen ja opitaan tuottamaan pelimoottoreissa ja XR-ympäristöissä tarvittavia keskeisiä toimintoja.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tuntee ohjelmoinnin perusteet sekä ohjelmoinnin työkaluja ja ympäristöjä.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osaa ohjelmoida omia XR-sovelluksia käyttäen järkevästi ohjelmointityökaluja ja -ympäristöjä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa luoda laadukkaita omia XR-sovelluksia käyttäen ammattimaisesti ohjelmointityökaluja ja -ympäristöjä. Hän osaa vertailla erilaisia teknisiä ratkaisutapoja ja soveltaa niistä parhaiten sopivia omiin tarpeisiinsa.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija tuntee ohjelmoinnin perusteet sekä ohjelmoinnin työkaluja ja ympäristöjä.