Ohjelmointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: KX00ED30-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
06.05.2024 - 31.08.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
21.10.2024 - 05.11.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Media, muotoilu ja konservointi
- Toimipiste
- Hämeentie 135 D
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 18
- Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Turkka Loimisto
- Vastuuopettaja
- Turkka Loimisto
- Ryhmät
-
KXE23S1XRXR Design
- Opintojakso
- KX00ED30
Toteutuksella on 12 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 84 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ma 21.10.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Ohjelmointi KX00ED30-3004 |
AR454
Digitila Rotation
|
Ti 22.10.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Ohjelmointi KX00ED30-3004 |
AR454
Digitila Rotation
|
Ke 23.10.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Ohjelmointi KX00ED30-3004 |
AR454
Digitila Rotation
|
To 24.10.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Ohjelmointi KX00ED30-3004 |
AR454
Digitila Rotation
|
Pe 25.10.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Ohjelmointi KX00ED30-3004 |
AR454
Digitila Rotation
|
Ma 28.10.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Ohjelmointi KX00ED30-3004 |
AR454
Digitila Rotation
|
Ti 29.10.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Ohjelmointi KX00ED30-3004 |
AR454
Digitila Rotation
|
Ke 30.10.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Ohjelmointi KX00ED30-3004 |
AR454
Digitila Rotation
|
To 31.10.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Ohjelmointi KX00ED30-3004 |
AR454
Digitila Rotation
|
Pe 01.11.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Ohjelmointi KX00ED30-3004 |
AR454
Digitila Rotation
|
Ma 04.11.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Ohjelmointi KX00ED30-3004 |
AR454
Digitila Rotation
|
Ti 05.11.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Ohjelmointi KX00ED30-3004 |
AR454
Digitila Rotation
|
Tavoitteet
Opiskelija tunnistaa ohjelmoinnin merkityksen tietoyhteiskunnan palveluiden, tuotteiden ja sisältöjen tuotannossa. Opiskelija tunnistaa yleisimmät ohjelmointikielet ja niiden käyttötarkoitukset. Opiskelija osaa tuottaa ja muokata XR-sovelluksissa tarvittavavia toiminnallisuuksia ja ymmärtää ohjelmoinnin merkityksen sovelluksen toiminnassa.
Sisältö
Opintojakso- ohjelmointi osana tietoyhteiskuntaa
- ohjelmointiosaamisen merkitys XR-ympäristöissä
- ohjelmointi pelimoottoreissa
- XR-sovellusten perustoimintojen ohjelmointi lla perehdytään ohjelmoinnin merkitykseen ja opitaan tuottamaan pelimoottoreissa ja XR-ympäristöissä tarvittavia keskeisiä toimintoja.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee ohjelmoinnin perusteet sekä ohjelmoinnin työkaluja ja ympäristöjä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa ohjelmoida omia XR-sovelluksia käyttäen järkevästi ohjelmointityökaluja ja -ympäristöjä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa luoda laadukkaita omia XR-sovelluksia käyttäen ammattimaisesti ohjelmointityökaluja ja -ympäristöjä. Hän osaa vertailla erilaisia teknisiä ratkaisutapoja ja soveltaa niistä parhaiten sopivia omiin tarpeisiinsa.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija tuntee ohjelmoinnin perusteet sekä ohjelmoinnin työkaluja ja ympäristöjä.