Skip to main content

Game Engines and Real-Time RenderingLaajuus (15 cr)

Code: KX00ED28

Credits

15 op

Objective

The student understands the importance of game engines in the development of interactive applications and XR production. The student is able to use media elements in the game engine, to program functionalities and to produce interactive publications on various platforms using the game engine.

Content

During the course, the student will study real-time rendering with game engines.
- 3D modeling and animation for game engines
- Making and editing media elements for game engines.
- Principles and usage of game engines
- Implementation of interactivity with programming tools
- Publishing platforms

Prerequisites

The student must have completed the course “3D Software, Polygon Modeling and Animation”.

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student outlines the basics of working with game engines and is able to produce interactive applications.

Assessment criteria, good (3)

The student masters the basics of working with game engines and is able to produce interactive applications for different platforms. The student is able to create their own interactive functionalities for applications.

Assessment criteria, excellent (5)

The student is able to apply versatile and game engine features and produce interactive applications for different platforms. The student is able to create their own interactive functionalities for applications. The student is able to optimize game engine work and the use of media elements.

Assessment criteria, approved/failed

The student outlines the basics of working with game engines and is able to produce interactive applications.

Enrollment

27.11.2023 - 14.01.2024

Timing

11.03.2024 - 02.05.2024

Number of ECTS credits allocated

15 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 20

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Turkka Loimisto
Teacher in charge

Turkka Loimisto

Groups
  • KXE23S1XR
    XR Design

Objective

Opiskelija ymmärtää pelimoottoreiden merkityksen interaktiivisten sovellusten toteuttamisessa ja XR-tuotannossa. Opiskelija osaa käyttää mediaelementtejä pelimoottorissa, ohjelmoida toiminnallisuuksia sekä tuottaa pelimoottorilla interaktiivisia julkaisuja eri alustoille.

Content

Opintojaksolla opiskellaan reaaliaikaista renderointia pelimoottoreilla.
- 3D-mallinnus ja -animaatio pelimoottorikäyttöön
- mediaelementtien teko ja muokkaus pelimoottorikäyttöön.
- pelimoottorien toimintaperiaatteet ja käyttö
- interaktiivisuuden toteuttaminen ohjelmointityökaluilla
- julkaisualustat

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija hahmottaa pelimoottoreilla työskentelyn perusteet ja kykenee tuottamaan interaktiivisia sovelluksia.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija hallitsee pelimoottoreilla työskentelyn perusteet ja kykenee tuottamaan interaktiivisia sovelluksia eri alustoille. Opiskelija osaa luoda omia interaktiivisia toiminnallisuuksia sovelluksiin.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija kykenee soveltamaan monipuolisesti ja pelimoottoreiden ominaisuuksia ja tuottamaan interaktiivisia sovelluksia eri alustoille. Opiskelija osaa luoda omia interaktiivisia toiminnallisuuksia sovelluksiin. Opiskelija osaa optimoida pelimoottorityöskentelyn ja mediaelemettien käytön.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija hahmottaa pelimoottoreilla työskentelyn perusteet ja kykenee tuottamaan interaktiivisia sovelluksia.

Prerequisites

Opiskelijalla pitää olla suoritettuna opintojakso ”3D-ohjelmistot, polygonimallinnus ja animaatio”.

Enrollment

28.11.2022 - 08.01.2023

Timing

13.03.2023 - 05.05.2023

Number of ECTS credits allocated

15 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 20

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Turkka Loimisto
Teacher in charge

Turkka Loimisto

Groups
  • KXE22S1XR
    XR Design

Objective

Opiskelija ymmärtää pelimoottoreiden merkityksen interaktiivisten sovellusten toteuttamisessa ja XR-tuotannossa. Opiskelija osaa käyttää mediaelementtejä pelimoottorissa, ohjelmoida toiminnallisuuksia sekä tuottaa pelimoottorilla interaktiivisia julkaisuja eri alustoille.

Content

Opintojaksolla opiskellaan reaaliaikaista renderointia pelimoottoreilla.
- 3D-mallinnus ja -animaatio pelimoottorikäyttöön
- mediaelementtien teko ja muokkaus pelimoottorikäyttöön.
- pelimoottorien toimintaperiaatteet ja käyttö
- interaktiivisuuden toteuttaminen ohjelmointityökaluilla
- julkaisualustat

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija hahmottaa pelimoottoreilla työskentelyn perusteet ja kykenee tuottamaan interaktiivisia sovelluksia.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija hallitsee pelimoottoreilla työskentelyn perusteet ja kykenee tuottamaan interaktiivisia sovelluksia eri alustoille. Opiskelija osaa luoda omia interaktiivisia toiminnallisuuksia sovelluksiin.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija kykenee soveltamaan monipuolisesti ja pelimoottoreiden ominaisuuksia ja tuottamaan interaktiivisia sovelluksia eri alustoille. Opiskelija osaa luoda omia interaktiivisia toiminnallisuuksia sovelluksiin. Opiskelija osaa optimoida pelimoottorityöskentelyn ja mediaelemettien käytön.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija hahmottaa pelimoottoreilla työskentelyn perusteet ja kykenee tuottamaan interaktiivisia sovelluksia.

Prerequisites

Opiskelijalla pitää olla suoritettuna opintojakso ”3D-ohjelmistot, polygonimallinnus ja animaatio”.

Enrollment

01.12.2021 - 09.01.2022

Timing

10.01.2022 - 23.03.2022

Number of ECTS credits allocated

15 op

Virtual portion

3 op

Mode of delivery

80 % Contact teaching, 20 % Distance learning

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 20

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Turkka Loimisto
Teacher in charge

Markku Luotonen

Groups
  • KXE21S1XR
    XR Design

Objective

Opiskelija ymmärtää pelimoottoreiden merkityksen interaktiivisten sovellusten toteuttamisessa ja XR-tuotannossa. Opiskelija osaa käyttää mediaelementtejä pelimoottorissa, ohjelmoida toiminnallisuuksia sekä tuottaa pelimoottorilla interaktiivisia julkaisuja eri alustoille.

Content

Opintojaksolla opiskellaan reaaliaikaista renderointia pelimoottoreilla.
- 3D-mallinnus ja -animaatio pelimoottorikäyttöön
- mediaelementtien teko ja muokkaus pelimoottorikäyttöön.
- pelimoottorien toimintaperiaatteet ja käyttö
- interaktiivisuuden toteuttaminen ohjelmointityökaluilla
- julkaisualustat

Teaching methods

Opintojakson sisältö
Opintojaksolla opiskellaan reaaliaikaista renderointia pelimoottoreilla.
- 3D-mallinnus ja -animaatio pelimoottorikäyttöön
- mediaelementtien teko ja muokkaus pelimoottorikäyttöön.
- pelimoottorien toimintaperiaatteet ja käyttö
- interaktiivisuuden toteuttaminen ohjelmointityökaluilla
- julkaisualustat

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija hahmottaa pelimoottoreilla työskentelyn perusteet ja kykenee tuottamaan interaktiivisia sovelluksia.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija hallitsee pelimoottoreilla työskentelyn perusteet ja kykenee tuottamaan interaktiivisia sovelluksia eri alustoille. Opiskelija osaa luoda omia interaktiivisia toiminnallisuuksia sovelluksiin.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija kykenee soveltamaan monipuolisesti ja pelimoottoreiden ominaisuuksia ja tuottamaan interaktiivisia sovelluksia eri alustoille. Opiskelija osaa luoda omia interaktiivisia toiminnallisuuksia sovelluksiin. Opiskelija osaa optimoida pelimoottorityöskentelyn ja mediaelemettien käytön.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija hahmottaa pelimoottoreilla työskentelyn perusteet ja kykenee tuottamaan interaktiivisia sovelluksia.

Prerequisites

Opiskelijalla pitää olla suoritettuna opintojakso ”3D-ohjelmistot, polygonimallinnus ja animaatio”.