XR Technologies and EcosystemsLaajuus (15 cr)
Code: KX00ED31
Credits
15 op
Objective
The student is able to implement XR applications on various platforms using game engines and software. The student is aware of the opportunities and limitations of XR technologies and different ecosystems and is familiar with the prospects of the industry.
Content
The student gets acquainted with different XR technologies and environments through a project. During the course, the student will design and produce XR applications utilising and supplementing previously acquired knowledge and skills.
- XR application design process: ideation, scheduling, project management, resourcing and implementation
- Knowledge of XR technology
- Further development of 3D modelling skills
- Further development of game engine skills
Prerequisites
The student must have completed the course “3D Software, Polygon Modelling and Animation” and “Game Engines and Real-Time Rendering”.
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student is able to implement XR applications on different platforms using game engines and industry software. The student is familiar with the possibilities and limitations of XR technologies and different ecosystems and is familiar with the future prospects of the field. He has completed the duties approved.
Assessment criteria, good (3)
The student is able to implement XR applications well on different platforms using game engines and industry software. The student is familiar with the possibilities and limitations of XR technologies and different ecosystems and is familiar with the future prospects of the field. He has completed the tasks of the course well and has been able to apply the lessons learned in completing them.
Assessment criteria, excellent (5)
The student is able to implement commendable XR applications on various platforms using game engines and industry software. The student is familiar with the possibilities and limitations of XR technologies and different ecosystems and is familiar with the future prospects of the field. He has completed the tasks of the course, applying what he has learned with particular merit.
Assessment criteria, approved/failed
The student is able to implement XR applications on different platforms using game engines and industry software. The student is familiar with the possibilities and limitations of XR technologies and different ecosystems and is familiar with the future prospects of the field. He has completed the duties approved.
Enrollment
06.05.2024 - 31.08.2024
Timing
27.08.2024 - 13.12.2024
Number of ECTS credits allocated
15 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 18
Degree programmes
- Design
Teachers
- Turkka Loimisto
- Markku Luotonen
Teacher in charge
Turkka Loimisto
Groups
-
KXE23S1XRXR Design
Objective
Opiskelija osaa toteuttaa XR-sovelluksia eri alustoille hyödyntäen pelimoottoreita ja alan ohjelmistoja. Opiskelija tuntee XR-teknologioiden ja eri ekosysteemien mahdollisuudet sekä rajoitteet ja on perehtynyt alan tulevaisuuden näkymiin.
Content
Opiskelija tutustuu projektityökentelyn kautta erilaisiin XR-teknologioihin ja -ympäristöihin. Opintojaksolla suunnitellaan ja toteutetaan XR-sovelluksia aiemmin opittua hyödyntäen ja täydentäen.
- XR-sovelluksen suunnitteluprosessi, ideointi, aikataulutus, projektinhallinta, resurssointi ja toteutus
- XR-teknologian tuntemus
- 3D-mallinnusosaamisen syventäminen
- pelimoottoriosaamisen syventäminen
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa toteuttaa XR-sovelluksia eri alustoille hyödyntäen pelimoottoreita ja alan ohjelmistoja. Opiskelija tuntee XR-teknologioiden ja eri ekosysteemien mahdollisuudet sekä rajoitteet ja on perehtynyt alan tulevaisuuden näkymiin. Hän on suorittanut tehtävät hyväksytysti.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa toteuttaa hyvin XR-sovelluksia eri alustoille hyödyntäen pelimoottoreita ja alan ohjelmistoja. Opiskelija tuntee XR-teknologioiden ja eri ekosysteemien mahdollisuudet sekä rajoitteet ja on perehtynyt alan tulevaisuuden näkymiin. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyvin ja on osannut soveltaa opittuja asioita niiden suorittamisessa.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa toteuttaa kiitettävästi XR-sovelluksia eri alustoille hyödyntäen pelimoottoreita ja alan ohjelmistoja. Opiskelija tuntee XR-teknologioiden ja eri ekosysteemien mahdollisuudet sekä rajoitteet ja on perehtynyt alan tulevaisuuden näkymiin. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät soveltaen opittua erityisen ansiokkaasti.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija osaa toteuttaa XR-sovelluksia eri alustoille hyödyntäen pelimoottoreita ja alan ohjelmistoja. Opiskelija tuntee XR-teknologioiden ja eri ekosysteemien mahdollisuudet sekä rajoitteet ja on perehtynyt alan tulevaisuuden näkymiin. Hän on suorittanut tehtävät hyväksytysti.
Prerequisites
Opiskelijalla pitää olla suoritettuna opintojakso ”3D-ohjelmistot, polygonimallinnus ja animaatio” ja Pelimoottorit ja reaaliaikainen renderointi".
Enrollment
02.05.2023 - 27.08.2023
Timing
29.08.2023 - 14.12.2023
Number of ECTS credits allocated
15 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
- Design
Teachers
- Turkka Loimisto
- Markku Luotonen
Teacher in charge
Turkka Loimisto
Groups
-
KXE22S1XRXR Design
Objective
Opiskelija osaa toteuttaa XR-sovelluksia eri alustoille hyödyntäen pelimoottoreita ja alan ohjelmistoja. Opiskelija tuntee XR-teknologioiden ja eri ekosysteemien mahdollisuudet sekä rajoitteet ja on perehtynyt alan tulevaisuuden näkymiin.
Content
Opiskelija tutustuu projektityökentelyn kautta erilaisiin XR-teknologioihin ja -ympäristöihin. Opintojaksolla suunnitellaan ja toteutetaan XR-sovelluksia aiemmin opittua hyödyntäen ja täydentäen.
- XR-sovelluksen suunnitteluprosessi, ideointi, aikataulutus, projektinhallinta, resurssointi ja toteutus
- XR-teknologian tuntemus
- 3D-mallinnusosaamisen syventäminen
- pelimoottoriosaamisen syventäminen
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa toteuttaa XR-sovelluksia eri alustoille hyödyntäen pelimoottoreita ja alan ohjelmistoja. Opiskelija tuntee XR-teknologioiden ja eri ekosysteemien mahdollisuudet sekä rajoitteet ja on perehtynyt alan tulevaisuuden näkymiin. Hän on suorittanut tehtävät hyväksytysti.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa toteuttaa hyvin XR-sovelluksia eri alustoille hyödyntäen pelimoottoreita ja alan ohjelmistoja. Opiskelija tuntee XR-teknologioiden ja eri ekosysteemien mahdollisuudet sekä rajoitteet ja on perehtynyt alan tulevaisuuden näkymiin. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyvin ja on osannut soveltaa opittuja asioita niiden suorittamisessa.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa toteuttaa kiitettävästi XR-sovelluksia eri alustoille hyödyntäen pelimoottoreita ja alan ohjelmistoja. Opiskelija tuntee XR-teknologioiden ja eri ekosysteemien mahdollisuudet sekä rajoitteet ja on perehtynyt alan tulevaisuuden näkymiin. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät soveltaen opittua erityisen ansiokkaasti.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija osaa toteuttaa XR-sovelluksia eri alustoille hyödyntäen pelimoottoreita ja alan ohjelmistoja. Opiskelija tuntee XR-teknologioiden ja eri ekosysteemien mahdollisuudet sekä rajoitteet ja on perehtynyt alan tulevaisuuden näkymiin. Hän on suorittanut tehtävät hyväksytysti.
Prerequisites
Opiskelijalla pitää olla suoritettuna opintojakso ”3D-ohjelmistot, polygonimallinnus ja animaatio” ja Pelimoottorit ja reaaliaikainen renderointi".
Enrollment
02.05.2022 - 04.09.2022
Timing
22.08.2022 - 15.12.2022
Number of ECTS credits allocated
15 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
- Design
Teachers
- Turkka Loimisto
- Markku Luotonen
Teacher in charge
Turkka Loimisto
Groups
-
KXE21S1XRXR Design
Objective
Opiskelija osaa toteuttaa XR-sovelluksia eri alustoille hyödyntäen pelimoottoreita ja alan ohjelmistoja. Opiskelija tuntee XR-teknologioiden ja eri ekosysteemien mahdollisuudet sekä rajoitteet ja on perehtynyt alan tulevaisuuden näkymiin.
Content
Opiskelija tutustuu projektityökentelyn kautta erilaisiin XR-teknologioihin ja -ympäristöihin. Opintojaksolla suunnitellaan ja toteutetaan XR-sovelluksia aiemmin opittua hyödyntäen ja täydentäen.
- XR-sovelluksen suunnitteluprosessi, ideointi, aikataulutus, projektinhallinta, resurssointi ja toteutus
- XR-teknologian tuntemus
- 3D-mallinnusosaamisen syventäminen
- pelimoottoriosaamisen syventäminen
Teaching methods
Kurssilla perehdytään VR- ja AR-sovellusten luomisen työnkulkuihin.
Opintojakson osaamistavoitteet:
Opiskelija osaa toteuttaa XR-sovelluksia eri alustoille hyödyntäen pelimoottoreita ja alan ohjelmistoja. Opiskelija tuntee XR-teknologioiden ja eri ekosysteemien mahdollisuudet sekä rajoitteet ja on perehtynyt alan tulevaisuuden näkymiin.
Edeltävä osaaminen
Opiskelijalla pitää olla suoritettuna opintojakso ”3D-ohjelmistot, polygonimallinnus ja animaatio” ja Pelimoottorit ja reaaliaikainen renderointi".
Opintojakson sisältö
Opiskelija tutustuu projektityökentelyn kautta erilaisiin XR-teknologioihin ja -ympäristöihin. Opintojaksolla suunnitellaan ja toteutetaan XR-sovelluksia aiemmin opittua hyödyntäen ja täydentäen.
- XR-sovelluksen suunnitteluprosessi, ideointi, aikataulutus, projektinhallinta, resurssointi ja toteutus
- XR-teknologian tuntemus
- 3D-mallinnusosaamisen syventäminen
- pelimoottoriosaamisen syventäminen
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa toteuttaa XR-sovelluksia eri alustoille hyödyntäen pelimoottoreita ja alan ohjelmistoja. Opiskelija tuntee XR-teknologioiden ja eri ekosysteemien mahdollisuudet sekä rajoitteet ja on perehtynyt alan tulevaisuuden näkymiin. Hän on suorittanut tehtävät hyväksytysti.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa toteuttaa hyvin XR-sovelluksia eri alustoille hyödyntäen pelimoottoreita ja alan ohjelmistoja. Opiskelija tuntee XR-teknologioiden ja eri ekosysteemien mahdollisuudet sekä rajoitteet ja on perehtynyt alan tulevaisuuden näkymiin. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyvin ja on osannut soveltaa opittuja asioita niiden suorittamisessa.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa toteuttaa kiitettävästi XR-sovelluksia eri alustoille hyödyntäen pelimoottoreita ja alan ohjelmistoja. Opiskelija tuntee XR-teknologioiden ja eri ekosysteemien mahdollisuudet sekä rajoitteet ja on perehtynyt alan tulevaisuuden näkymiin. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät soveltaen opittua erityisen ansiokkaasti.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija osaa toteuttaa XR-sovelluksia eri alustoille hyödyntäen pelimoottoreita ja alan ohjelmistoja. Opiskelija tuntee XR-teknologioiden ja eri ekosysteemien mahdollisuudet sekä rajoitteet ja on perehtynyt alan tulevaisuuden näkymiin. Hän on suorittanut tehtävät hyväksytysti.
Prerequisites
Opiskelijalla pitää olla suoritettuna opintojakso ”3D-ohjelmistot, polygonimallinnus ja animaatio” ja Pelimoottorit ja reaaliaikainen renderointi".