Skip to main content

Advanced Service DesignLaajuus (10 cr)

Code: KM00EI80

Credits

10 op

Objective

The student has broad knowledge of service design and will further expand their understanding of an area of their choice. The student is familiar with service design literature and discussion in the field. The student becomes familiar with the holistic design of a service. The student is able to apply research to design work.

Content

- Service design aspects and exploring selected areas
- Holistic service design
- Service experience
- Service design literature and publications
- Research in design work

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student is familiar with the areas of service design and has studied a few of them. The student has an understanding of the service experience. The student has some knowledge of service design literature and other ongoing discussions. The student has an understanding of holistic design and experience in service design and related research in practice.

Assessment criteria, good (3)

The student knows the areas of service design and understands the chosen areas well. The student has a good understanding of the service experience. The student knows service design literature and other discussions. The student has extensive experience in holistic design and the service design process in practice. The student has good knowledge of the possibilities of research related to service design.

Assessment criteria, excellent (5)

The student understands the areas of service design and knows the areas of their choice well. The student has a deep understanding of the service experience. The student knows service design literature and other discussions in the field and can reflect critically on them. The student is proficient in the holistic design and service design process and can apply these creatively in practice. The student has extensive and practical knowledge of the possibilities of research related to service design.

Assessment criteria, approved/failed

The student is familiar with the areas of service design and has studied a few of them. The student has an understanding of the service experience. The student has some knowledge of service design literature and other ongoing discussions. The student has an understanding of holistic design and experience in service design and related research in practice.

Enrollment

06.05.2024 - 31.08.2024

Timing

03.09.2024 - 13.12.2024

Number of ECTS credits allocated

10 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 20

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Juhana Kokkonen
Teacher in charge

Juhana Kokkonen

Groups
  • KXE22S1DM
    Digital Design

Objective

Opiskelija tuntee laajasti palvelumuotoilun osa-alueita ja syventää ymmärrystään valitsemaltaan osa-alueelta. Opiskelija tuntee palvelumuotoilukirjallisuutta ja alalla käytävää keskustelua. Hän perehtyy valitsemansa palvelun muotoiluun hyödyntämällä palvelumuotoilua kokonaisvaltaisesti. Hän osaa soveltaa tutkimuksellista toimintaa suunnittelutyössä.

Content

- palvelumuotoilun osa-alueet ja syventyminen valittuihin osa-alueisiin
- palvelun kokonaisvaltainen suunnittelu
- palvelukokemus
- palvelumuotoilukirjallisuus ja julkaisut
- tutkimuksellinen toiminta suunnittelutyössä

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tietää palvelumuotoilun osa-alueet ja on syventynyt niistä muutamaan. Hänellä on käsitys palvelukokemuksesta. Hän tietää jossain määrin palvelumuotoilukirjallisuutta ja muuta keskustelua. Hänellä on käsitys kokonaisvaltaisesta suunnittelusta ja kokemusta palvelumuotoiluprosessista ja niihin liittyvästä tutkimuksellisesta toiminnasta käytännössä.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija tuntee palvelumuotoilun osa-alueet ja ymmärtää valitsemansa osa-alueet hyvin. Hänellä on hyvä käsitys palvelukokemuksesta. Hän tietää palvelumuotoilukirjallisuutta ja muuta keskustelua. Hänellä on monipuolinen kokemus kokonaisvaltaisesta suunnittelusta ja palvelumuotoiluprosessista ja niihin liittyvästä tutkimuksellisesta toiminnasta käytännössä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija ymmärtää palvelumuotoilun osa-alueet ja hallitsee valitsemansa osa-alueet hyvin. Hänellä on syvällinen käsitys palvelukokemuksesta. Hän tuntee palvelumuotoilukirjallisuutta ja muuta keskustelua ja osaa reflektoida niitä kriittisesti. Opiskelija hallitsee monipuolisesti kokonaisvaltaisen suunnittelun ja palvelumuotoiluprosessin ja osaa soveltaa näitä luovasti käytännön työssä. Hän tuntee laajasti ja käytännönläheisesti palvelumuotoiluun liittyvän tutkimuksellisen toiminnan mahdollisuudet.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija tietää palvelumuotoilun osa-alueet ja on syventynyt niistä muutamaan. Hänellä on käsitys palvelukokemuksesta. Hän tietää jossain määrin palvelumuotoilukirjallisuutta ja muuta keskustelua. Hänellä on käsitys kokonaisvaltaisesta suunnittelusta ja kokemusta palvelumuotoiluprosessista ja niihin liittyvästä tutkimuksellisesta toiminnasta käytännössä.

Enrollment

02.05.2023 - 27.08.2023

Timing

05.09.2023 - 15.12.2023

Number of ECTS credits allocated

10 op

RDI portion

10 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 20

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Juhana Kokkonen
Teacher in charge

Juhana Kokkonen

Groups
  • KXE21S1DM
    Digital Design

Objective

Opiskelija tuntee laajasti palvelumuotoilun osa-alueita ja syventää ymmärrystään valitsemaltaan osa-alueelta. Opiskelija tuntee palvelumuotoilukirjallisuutta ja alalla käytävää keskustelua. Hän perehtyy valitsemansa palvelun muotoiluun hyödyntämällä palvelumuotoilua kokonaisvaltaisesti. Hän osaa soveltaa tutkimuksellista toimintaa suunnittelutyössä.

Content

- palvelumuotoilun osa-alueet ja syventyminen valittuihin osa-alueisiin
- palvelun kokonaisvaltainen suunnittelu
- palvelukokemus
- palvelumuotoilukirjallisuus ja julkaisut
- tutkimuksellinen toiminta suunnittelutyössä

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tietää palvelumuotoilun osa-alueet ja on syventynyt niistä muutamaan. Hänellä on käsitys palvelukokemuksesta. Hän tietää jossain määrin palvelumuotoilukirjallisuutta ja muuta keskustelua. Hänellä on käsitys kokonaisvaltaisesta suunnittelusta ja kokemusta palvelumuotoiluprosessista ja niihin liittyvästä tutkimuksellisesta toiminnasta käytännössä.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija tuntee palvelumuotoilun osa-alueet ja ymmärtää valitsemansa osa-alueet hyvin. Hänellä on hyvä käsitys palvelukokemuksesta. Hän tietää palvelumuotoilukirjallisuutta ja muuta keskustelua. Hänellä on monipuolinen kokemus kokonaisvaltaisesta suunnittelusta ja palvelumuotoiluprosessista ja niihin liittyvästä tutkimuksellisesta toiminnasta käytännössä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija ymmärtää palvelumuotoilun osa-alueet ja hallitsee valitsemansa osa-alueet hyvin. Hänellä on syvällinen käsitys palvelukokemuksesta. Hän tuntee palvelumuotoilukirjallisuutta ja muuta keskustelua ja osaa reflektoida niitä kriittisesti. Opiskelija hallitsee monipuolisesti kokonaisvaltaisen suunnittelun ja palvelumuotoiluprosessin ja osaa soveltaa näitä luovasti käytännön työssä. Hän tuntee laajasti ja käytännönläheisesti palvelumuotoiluun liittyvän tutkimuksellisen toiminnan mahdollisuudet.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija tietää palvelumuotoilun osa-alueet ja on syventynyt niistä muutamaan. Hänellä on käsitys palvelukokemuksesta. Hän tietää jossain määrin palvelumuotoilukirjallisuutta ja muuta keskustelua. Hänellä on käsitys kokonaisvaltaisesta suunnittelusta ja kokemusta palvelumuotoiluprosessista ja niihin liittyvästä tutkimuksellisesta toiminnasta käytännössä.

Enrollment

02.05.2022 - 04.09.2022

Timing

05.09.2022 - 16.12.2022

Number of ECTS credits allocated

10 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 20

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Juhana Kokkonen
Teacher in charge

Juhana Kokkonen

Groups
  • KXE20S1DM
    Digital Design

Objective

Opiskelija tuntee laajasti palvelumuotoilun osa-alueita ja syventää ymmärrystään valitsemaltaan osa-alueelta. Opiskelija tuntee palvelumuotoilukirjallisuutta ja alalla käytävää keskustelua. Hän perehtyy valitsemansa palvelun muotoiluun hyödyntämällä palvelumuotoilua kokonaisvaltaisesti. Hän osaa soveltaa tutkimuksellista toimintaa suunnittelutyössä.

Content

- palvelumuotoilun osa-alueet ja syventyminen valittuihin osa-alueisiin
- palvelun kokonaisvaltainen suunnittelu
- palvelukokemus
- palvelumuotoilukirjallisuus ja julkaisut
- tutkimuksellinen toiminta suunnittelutyössä

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tietää palvelumuotoilun osa-alueet ja on syventynyt niistä muutamaan. Hänellä on käsitys palvelukokemuksesta. Hän tietää jossain määrin palvelumuotoilukirjallisuutta ja muuta keskustelua. Hänellä on käsitys kokonaisvaltaisesta suunnittelusta ja kokemusta palvelumuotoiluprosessista ja niihin liittyvästä tutkimuksellisesta toiminnasta käytännössä.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija tuntee palvelumuotoilun osa-alueet ja ymmärtää valitsemansa osa-alueet hyvin. Hänellä on hyvä käsitys palvelukokemuksesta. Hän tietää palvelumuotoilukirjallisuutta ja muuta keskustelua. Hänellä on monipuolinen kokemus kokonaisvaltaisesta suunnittelusta ja palvelumuotoiluprosessista ja niihin liittyvästä tutkimuksellisesta toiminnasta käytännössä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija ymmärtää palvelumuotoilun osa-alueet ja hallitsee valitsemansa osa-alueet hyvin. Hänellä on syvällinen käsitys palvelukokemuksesta. Hän tuntee palvelumuotoilukirjallisuutta ja muuta keskustelua ja osaa reflektoida niitä kriittisesti. Opiskelija hallitsee monipuolisesti kokonaisvaltaisen suunnittelun ja palvelumuotoiluprosessin ja osaa soveltaa näitä luovasti käytännön työssä. Hän tuntee laajasti ja käytännönläheisesti palvelumuotoiluun liittyvän tutkimuksellisen toiminnan mahdollisuudet.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija tietää palvelumuotoilun osa-alueet ja on syventynyt niistä muutamaan. Hänellä on käsitys palvelukokemuksesta. Hän tietää jossain määrin palvelumuotoilukirjallisuutta ja muuta keskustelua. Hänellä on käsitys kokonaisvaltaisesta suunnittelusta ja kokemusta palvelumuotoiluprosessista ja niihin liittyvästä tutkimuksellisesta toiminnasta käytännössä.