Siirry suoraan sisältöön

Syventävä palvelumuotoiluLaajuus (10 op)

Tunnus: KM00EI80

Laajuus

10 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija tuntee laajasti palvelumuotoilun osa-alueita ja syventää ymmärrystään valitsemaltaan osa-alueelta. Opiskelija tuntee palvelumuotoilukirjallisuutta ja alalla käytävää keskustelua. Hän perehtyy valitsemansa palvelun muotoiluun hyödyntämällä palvelumuotoilua kokonaisvaltaisesti. Hän osaa soveltaa tutkimuksellista toimintaa suunnittelutyössä.

Sisältö

- palvelumuotoilun osa-alueet ja syventyminen valittuihin osa-alueisiin
- palvelun kokonaisvaltainen suunnittelu
- palvelukokemus
- palvelumuotoilukirjallisuus ja julkaisut
- tutkimuksellinen toiminta suunnittelutyössä

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tietää palvelumuotoilun osa-alueet ja on syventynyt niistä muutamaan. Hänellä on käsitys palvelukokemuksesta. Hän tietää jossain määrin palvelumuotoilukirjallisuutta ja muuta keskustelua. Hänellä on käsitys kokonaisvaltaisesta suunnittelusta ja kokemusta palvelumuotoiluprosessista ja niihin liittyvästä tutkimuksellisesta toiminnasta käytännössä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tuntee palvelumuotoilun osa-alueet ja ymmärtää valitsemansa osa-alueet hyvin. Hänellä on hyvä käsitys palvelukokemuksesta. Hän tietää palvelumuotoilukirjallisuutta ja muuta keskustelua. Hänellä on monipuolinen kokemus kokonaisvaltaisesta suunnittelusta ja palvelumuotoiluprosessista ja niihin liittyvästä tutkimuksellisesta toiminnasta käytännössä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija ymmärtää palvelumuotoilun osa-alueet ja hallitsee valitsemansa osa-alueet hyvin. Hänellä on syvällinen käsitys palvelukokemuksesta. Hän tuntee palvelumuotoilukirjallisuutta ja muuta keskustelua ja osaa reflektoida niitä kriittisesti. Opiskelija hallitsee monipuolisesti kokonaisvaltaisen suunnittelun ja palvelumuotoiluprosessin ja osaa soveltaa näitä luovasti käytännön työssä. Hän tuntee laajasti ja käytännönläheisesti palvelumuotoiluun liittyvän tutkimuksellisen toiminnan mahdollisuudet.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija tietää palvelumuotoilun osa-alueet ja on syventynyt niistä muutamaan. Hänellä on käsitys palvelukokemuksesta. Hän tietää jossain määrin palvelumuotoilukirjallisuutta ja muuta keskustelua. Hänellä on käsitys kokonaisvaltaisesta suunnittelusta ja kokemusta palvelumuotoiluprosessista ja niihin liittyvästä tutkimuksellisesta toiminnasta käytännössä.

Ilmoittautumisaika

02.05.2023 - 27.08.2023

Ajoitus

05.09.2023 - 15.12.2023

Opintopistemäärä

10 op

TKI-osuus

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media, muotoilu ja konservointi

Toimipiste

Hämeentie 135

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 20

Koulutus
  • Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Juhana Kokkonen
Vastuuopettaja

Juhana Kokkonen

Ryhmät
  • KXE21S1DM
    Digitaalinen muotoilu

Tavoitteet

Opiskelija tuntee laajasti palvelumuotoilun osa-alueita ja syventää ymmärrystään valitsemaltaan osa-alueelta. Opiskelija tuntee palvelumuotoilukirjallisuutta ja alalla käytävää keskustelua. Hän perehtyy valitsemansa palvelun muotoiluun hyödyntämällä palvelumuotoilua kokonaisvaltaisesti. Hän osaa soveltaa tutkimuksellista toimintaa suunnittelutyössä.

Sisältö

- palvelumuotoilun osa-alueet ja syventyminen valittuihin osa-alueisiin
- palvelun kokonaisvaltainen suunnittelu
- palvelukokemus
- palvelumuotoilukirjallisuus ja julkaisut
- tutkimuksellinen toiminta suunnittelutyössä

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tietää palvelumuotoilun osa-alueet ja on syventynyt niistä muutamaan. Hänellä on käsitys palvelukokemuksesta. Hän tietää jossain määrin palvelumuotoilukirjallisuutta ja muuta keskustelua. Hänellä on käsitys kokonaisvaltaisesta suunnittelusta ja kokemusta palvelumuotoiluprosessista ja niihin liittyvästä tutkimuksellisesta toiminnasta käytännössä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tuntee palvelumuotoilun osa-alueet ja ymmärtää valitsemansa osa-alueet hyvin. Hänellä on hyvä käsitys palvelukokemuksesta. Hän tietää palvelumuotoilukirjallisuutta ja muuta keskustelua. Hänellä on monipuolinen kokemus kokonaisvaltaisesta suunnittelusta ja palvelumuotoiluprosessista ja niihin liittyvästä tutkimuksellisesta toiminnasta käytännössä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija ymmärtää palvelumuotoilun osa-alueet ja hallitsee valitsemansa osa-alueet hyvin. Hänellä on syvällinen käsitys palvelukokemuksesta. Hän tuntee palvelumuotoilukirjallisuutta ja muuta keskustelua ja osaa reflektoida niitä kriittisesti. Opiskelija hallitsee monipuolisesti kokonaisvaltaisen suunnittelun ja palvelumuotoiluprosessin ja osaa soveltaa näitä luovasti käytännön työssä. Hän tuntee laajasti ja käytännönläheisesti palvelumuotoiluun liittyvän tutkimuksellisen toiminnan mahdollisuudet.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija tietää palvelumuotoilun osa-alueet ja on syventynyt niistä muutamaan. Hänellä on käsitys palvelukokemuksesta. Hän tietää jossain määrin palvelumuotoilukirjallisuutta ja muuta keskustelua. Hänellä on käsitys kokonaisvaltaisesta suunnittelusta ja kokemusta palvelumuotoiluprosessista ja niihin liittyvästä tutkimuksellisesta toiminnasta käytännössä.

Ilmoittautumisaika

02.05.2022 - 04.09.2022

Ajoitus

05.09.2022 - 16.12.2022

Opintopistemäärä

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media, muotoilu ja konservointi

Toimipiste

Hämeentie 135

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 20

Koulutus
  • Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Juhana Kokkonen
Vastuuopettaja

Juhana Kokkonen

Ryhmät
  • KXE20S1DM
    Digitaalinen muotoilu

Tavoitteet

Opiskelija tuntee laajasti palvelumuotoilun osa-alueita ja syventää ymmärrystään valitsemaltaan osa-alueelta. Opiskelija tuntee palvelumuotoilukirjallisuutta ja alalla käytävää keskustelua. Hän perehtyy valitsemansa palvelun muotoiluun hyödyntämällä palvelumuotoilua kokonaisvaltaisesti. Hän osaa soveltaa tutkimuksellista toimintaa suunnittelutyössä.

Sisältö

- palvelumuotoilun osa-alueet ja syventyminen valittuihin osa-alueisiin
- palvelun kokonaisvaltainen suunnittelu
- palvelukokemus
- palvelumuotoilukirjallisuus ja julkaisut
- tutkimuksellinen toiminta suunnittelutyössä

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tietää palvelumuotoilun osa-alueet ja on syventynyt niistä muutamaan. Hänellä on käsitys palvelukokemuksesta. Hän tietää jossain määrin palvelumuotoilukirjallisuutta ja muuta keskustelua. Hänellä on käsitys kokonaisvaltaisesta suunnittelusta ja kokemusta palvelumuotoiluprosessista ja niihin liittyvästä tutkimuksellisesta toiminnasta käytännössä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tuntee palvelumuotoilun osa-alueet ja ymmärtää valitsemansa osa-alueet hyvin. Hänellä on hyvä käsitys palvelukokemuksesta. Hän tietää palvelumuotoilukirjallisuutta ja muuta keskustelua. Hänellä on monipuolinen kokemus kokonaisvaltaisesta suunnittelusta ja palvelumuotoiluprosessista ja niihin liittyvästä tutkimuksellisesta toiminnasta käytännössä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija ymmärtää palvelumuotoilun osa-alueet ja hallitsee valitsemansa osa-alueet hyvin. Hänellä on syvällinen käsitys palvelukokemuksesta. Hän tuntee palvelumuotoilukirjallisuutta ja muuta keskustelua ja osaa reflektoida niitä kriittisesti. Opiskelija hallitsee monipuolisesti kokonaisvaltaisen suunnittelun ja palvelumuotoiluprosessin ja osaa soveltaa näitä luovasti käytännön työssä. Hän tuntee laajasti ja käytännönläheisesti palvelumuotoiluun liittyvän tutkimuksellisen toiminnan mahdollisuudet.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija tietää palvelumuotoilun osa-alueet ja on syventynyt niistä muutamaan. Hänellä on käsitys palvelukokemuksesta. Hän tietää jossain määrin palvelumuotoilukirjallisuutta ja muuta keskustelua. Hänellä on käsitys kokonaisvaltaisesta suunnittelusta ja kokemusta palvelumuotoiluprosessista ja niihin liittyvästä tutkimuksellisesta toiminnasta käytännössä.