Skip to main content

Design and Product Development ProcessLaajuus (5 cr)

Code: KQ00BT52

Credits

5 op

Objective

Upon completion the student will know the stages of the industrial design process and is able to recognize the role of a designer in product development and business operations. The student will learn about the factors affecting product design. The student will learn to recognize the problems in design work, solve these problems and justify the chosen solutions. The student will also understand the meaning of self-evaluation when producing a portfolio and developing a professional identity and is able to use a portfolio actively as a development method for his/her expertise and identity.

Content

- Project work within design
- Design process as part of product development
- Acquiring background information for a design process, analyzing data unsupervised and utilising the data in problem solving situations
- Different portfolios (process portfolio/professional portfolio)
-importance of portfolio in job search

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student is able to describe the stages of the design process.
The student knows the basics of project work within design.
The student knows how to acquire the background information for a design process, and how to analyze and utilise the data in problem solving situations. The student is able to present individual outputs through visual, written and oral communication.

Assessment criteria, good (3)

The student is able to describe well the stages of the design process. The student knows well the basics of project work within design. The student knowswell how to acquire the background information for a design process, and how to analyze and utilise the data in problem solving situations. The student is able to present individual outputs through visual, written and oral communication.

Assessment criteria, excellent (5)

The student is able to describe excellently the stages of the design process. The student knows very well the basics of project work within design. The student knows very well how to acquire the background information for a design process, and how to analyze and utilise the data in problem solving situations. The student is able to present excellently individual outputs through visual, written and oral communication.

Assessment criteria, approved/failed

The student is able to describe the stages of the design process.
The student knows the basics of project work within design.
The student knows how to acquire the background information for a design process, and how to analyze and utilise the data in problem solving situations. The student is able to present individual outputs through visual, written and oral communication.

Enrollment

01.11.2023 - 31.01.2024

Timing

26.02.2024 - 15.03.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 25

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Mika Ihanus
Teacher in charge

Juha Ainoa

Groups
  • KXE23S1TM
    Industrial Design

Objective

Opiskelija osaa muotoiluprosessin vaiheet ja hän tunnistaa muotoilijan roolin tuotekehityksessä ja liiketoiminnassa sekä tutustuu tuotesuunnitteluun vaikuttaviin tekijöihin. Hän harjaantuu tunnistamaan muotoiluongelmia, ratkaisemaan niitä ja perustelemaan toteuttamiaan muotoiluratkaisuja. Opiskelija osaa dokumentoida ammatillista kehittymistään ja esittää sitä kirjallisesti, visuaalisesti ja suullisesti. Opiskelija osaa arvioida omaa osaamistaan suhteessa työelämän vaatimuksiin.

Content

- Muotoilualan projektityöskentely
- Muotoiluprosessi osana tuotekehitystoimintaa
- Muotoiluprosessin taustatiedonhankinta, kerätyn aineiston itsenäinen analysointi ja hyödyntäminen ongelmaratkaisutilanteissa
- Projekti- ja ammatillinen portfolio
- Portfolion merkitys työnhakuprosessissa
- Henkilökohtaisten tuotosten esitteleminen visuaalisen, kirjallisen ja suullisen viestinnän avulla

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija osaa kuvata muotoiluprosessin vaiheet. Opiskelija osaa muotoilualan projektityöskentelyn perusteet. Opiskelija osaa taustatiedonhankinnan, kerätyn aineiston analysoinnin ja osaa hyödyntää tietoa ongelmanratkaisussa. Opiskelija osaa presentoida tuotoksiaan visuaalisen, kirjallisen ja suullisen viestinnän avulla.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osaa kuvata hyvin muotoiluprosessin vaiheet. Opiskelija osaa hyvin muotoilualan projektityöskentelyn perusteet. Opiskelija osaa hyvin taustatiedonhankinnan, kerätyn aineiston analysoinnin ja osaa hyödyntää tietoa ongelmanratkaisussa. Opiskelija osaa presentoida tuotoksiaan visuaalisen, kirjallisen ja suullisen viestinnän avulla.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa kuvata erinomaisesti muotoiluprosessin vaiheet. Opiskelija osaa kiitettävästi muotoilualan projektityöskentelyn perusteet. Opiskelija osaa kiitettävästi taustatiedonhankinnan, kerätyn aineiston analysoinnin ja osaa soveltaa tietoa ongelmanratkaisussa. Opiskelija osaa presentoida erinomaisesti tuotoksiaan visuaalisen, kirjallisen ja suullisen viestinnän avulla.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija osaa kuvata muotoiluprosessin vaiheet. Opiskelija osaa muotoilualan projektityöskentelyn perusteet. Opiskelija osaa taustatiedonhankinnan, kerätyn aineiston analysoinnin ja osaa hyödyntää tietoa ongelmanratkaisussa. Opiskelija osaa presentoida tuotoksiaan visuaalisen, kirjallisen ja suullisen viestinnän avulla.

Enrollment

01.11.2022 - 31.01.2023

Timing

01.01.2023 - 30.04.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Mika Ihanus
Teacher in charge

Merja Kosonen

Groups
  • KXE22S1TM
    Industrial Design

Objective

Opiskelija osaa muotoiluprosessin vaiheet ja hän tunnistaa muotoilijan roolin tuotekehityksessä ja liiketoiminnassa sekä tutustuu tuotesuunnitteluun vaikuttaviin tekijöihin. Hän harjaantuu tunnistamaan muotoiluongelmia, ratkaisemaan niitä ja perustelemaan toteuttamiaan muotoiluratkaisuja. Opiskelija osaa dokumentoida ammatillista kehittymistään ja esittää sitä kirjallisesti, visuaalisesti ja suullisesti. Opiskelija osaa arvioida omaa osaamistaan suhteessa työelämän vaatimuksiin.

Content

- Muotoilualan projektityöskentely
- Muotoiluprosessi osana tuotekehitystoimintaa
- Muotoiluprosessin taustatiedonhankinta, kerätyn aineiston itsenäinen analysointi ja hyödyntäminen ongelmaratkaisutilanteissa
- Projekti- ja ammatillinen portfolio
- Portfolion merkitys työnhakuprosessissa
- Henkilökohtaisten tuotosten esitteleminen visuaalisen, kirjallisen ja suullisen viestinnän avulla

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija osaa kuvata muotoiluprosessin vaiheet. Opiskelija osaa muotoilualan projektityöskentelyn perusteet. Opiskelija osaa taustatiedonhankinnan, kerätyn aineiston analysoinnin ja osaa hyödyntää tietoa ongelmanratkaisussa. Opiskelija osaa presentoida tuotoksiaan visuaalisen, kirjallisen ja suullisen viestinnän avulla.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osaa kuvata hyvin muotoiluprosessin vaiheet. Opiskelija osaa hyvin muotoilualan projektityöskentelyn perusteet. Opiskelija osaa hyvin taustatiedonhankinnan, kerätyn aineiston analysoinnin ja osaa hyödyntää tietoa ongelmanratkaisussa. Opiskelija osaa presentoida tuotoksiaan visuaalisen, kirjallisen ja suullisen viestinnän avulla.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa kuvata erinomaisesti muotoiluprosessin vaiheet. Opiskelija osaa kiitettävästi muotoilualan projektityöskentelyn perusteet. Opiskelija osaa kiitettävästi taustatiedonhankinnan, kerätyn aineiston analysoinnin ja osaa soveltaa tietoa ongelmanratkaisussa. Opiskelija osaa presentoida erinomaisesti tuotoksiaan visuaalisen, kirjallisen ja suullisen viestinnän avulla.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija osaa kuvata muotoiluprosessin vaiheet. Opiskelija osaa muotoilualan projektityöskentelyn perusteet. Opiskelija osaa taustatiedonhankinnan, kerätyn aineiston analysoinnin ja osaa hyödyntää tietoa ongelmanratkaisussa. Opiskelija osaa presentoida tuotoksiaan visuaalisen, kirjallisen ja suullisen viestinnän avulla.

Enrollment

01.11.2021 - 31.01.2022

Timing

08.01.2022 - 30.04.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Mika Ihanus
Teacher in charge

Merja Kosonen

Groups
  • KXE21S1TM
    Industrial Design

Objective

Opiskelija osaa muotoiluprosessin vaiheet ja hän tunnistaa muotoilijan roolin tuotekehityksessä ja liiketoiminnassa sekä tutustuu tuotesuunnitteluun vaikuttaviin tekijöihin. Hän harjaantuu tunnistamaan muotoiluongelmia, ratkaisemaan niitä ja perustelemaan toteuttamiaan muotoiluratkaisuja. Opiskelija osaa dokumentoida ammatillista kehittymistään ja esittää sitä kirjallisesti, visuaalisesti ja suullisesti. Opiskelija osaa arvioida omaa osaamistaan suhteessa työelämän vaatimuksiin.

Content

- Muotoilualan projektityöskentely
- Muotoiluprosessi osana tuotekehitystoimintaa
- Muotoiluprosessin taustatiedonhankinta, kerätyn aineiston itsenäinen analysointi ja hyödyntäminen ongelmaratkaisutilanteissa
- Projekti- ja ammatillinen portfolio
- Portfolion merkitys työnhakuprosessissa
- Henkilökohtaisten tuotosten esitteleminen visuaalisen, kirjallisen ja suullisen viestinnän avulla

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija osaa kuvata muotoiluprosessin vaiheet. Opiskelija osaa muotoilualan projektityöskentelyn perusteet. Opiskelija osaa taustatiedonhankinnan, kerätyn aineiston analysoinnin ja osaa hyödyntää tietoa ongelmanratkaisussa. Opiskelija osaa presentoida tuotoksiaan visuaalisen, kirjallisen ja suullisen viestinnän avulla.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osaa kuvata hyvin muotoiluprosessin vaiheet. Opiskelija osaa hyvin muotoilualan projektityöskentelyn perusteet. Opiskelija osaa hyvin taustatiedonhankinnan, kerätyn aineiston analysoinnin ja osaa hyödyntää tietoa ongelmanratkaisussa. Opiskelija osaa presentoida tuotoksiaan visuaalisen, kirjallisen ja suullisen viestinnän avulla.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa kuvata erinomaisesti muotoiluprosessin vaiheet. Opiskelija osaa kiitettävästi muotoilualan projektityöskentelyn perusteet. Opiskelija osaa kiitettävästi taustatiedonhankinnan, kerätyn aineiston analysoinnin ja osaa soveltaa tietoa ongelmanratkaisussa. Opiskelija osaa presentoida erinomaisesti tuotoksiaan visuaalisen, kirjallisen ja suullisen viestinnän avulla.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija osaa kuvata muotoiluprosessin vaiheet. Opiskelija osaa muotoilualan projektityöskentelyn perusteet. Opiskelija osaa taustatiedonhankinnan, kerätyn aineiston analysoinnin ja osaa hyödyntää tietoa ongelmanratkaisussa. Opiskelija osaa presentoida tuotoksiaan visuaalisen, kirjallisen ja suullisen viestinnän avulla.