ProgrammingLaajuus (5 cr)
Code: KX00ED30
Credits
5 op
Objective
The student recognises the importance of programming in the production of services, products and content in information society. The student recognises the most common programming languages ??and their uses. The student is able to produce and modify the functionalities required for XR applications and understands the importance of programming in application development.
Content
The course introduces the importance of programming and provides the essential functions needed in game engines and XR environments.
- Programming as part of information society
- Importance of programming in XR technology
- Programming in game engines
- Programming the basic functionalities of XR applications
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student knows the basics of programming as well as programming tools and environments.
Assessment criteria, good (3)
The student is able to program his / her own XR applications using programming tools and environments sensibly.
Assessment criteria, excellent (5)
The student is able to create high-quality own XR applications using professional programming tools and environments. He is able to compare different technical solutions and apply the ones best suited to his own needs.
Assessment criteria, approved/failed
The student knows the basics of programming as well as programming tools and environments.
Enrollment
06.05.2024 - 31.08.2024
Timing
21.10.2024 - 05.11.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 18
Degree programmes
- Design
Teachers
- Turkka Loimisto
Teacher in charge
Turkka Loimisto
Groups
-
KXE23S1XRXR Design
Objective
Opiskelija tunnistaa ohjelmoinnin merkityksen tietoyhteiskunnan palveluiden, tuotteiden ja sisältöjen tuotannossa. Opiskelija tunnistaa yleisimmät ohjelmointikielet ja niiden käyttötarkoitukset. Opiskelija osaa tuottaa ja muokata XR-sovelluksissa tarvittavavia toiminnallisuuksia ja ymmärtää ohjelmoinnin merkityksen sovelluksen toiminnassa.
Content
Opintojakso- ohjelmointi osana tietoyhteiskuntaa
- ohjelmointiosaamisen merkitys XR-ympäristöissä
- ohjelmointi pelimoottoreissa
- XR-sovellusten perustoimintojen ohjelmointi lla perehdytään ohjelmoinnin merkitykseen ja opitaan tuottamaan pelimoottoreissa ja XR-ympäristöissä tarvittavia keskeisiä toimintoja.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija tuntee ohjelmoinnin perusteet sekä ohjelmoinnin työkaluja ja ympäristöjä.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa ohjelmoida omia XR-sovelluksia käyttäen järkevästi ohjelmointityökaluja ja -ympäristöjä.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa luoda laadukkaita omia XR-sovelluksia käyttäen ammattimaisesti ohjelmointityökaluja ja -ympäristöjä. Hän osaa vertailla erilaisia teknisiä ratkaisutapoja ja soveltaa niistä parhaiten sopivia omiin tarpeisiinsa.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija tuntee ohjelmoinnin perusteet sekä ohjelmoinnin työkaluja ja ympäristöjä.
Enrollment
02.05.2023 - 27.08.2023
Timing
23.10.2023 - 07.11.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
- Design
Teachers
- Turkka Loimisto
Teacher in charge
Turkka Loimisto
Groups
-
KXE22S1XRXR Design
Objective
Opiskelija tunnistaa ohjelmoinnin merkityksen tietoyhteiskunnan palveluiden, tuotteiden ja sisältöjen tuotannossa. Opiskelija tunnistaa yleisimmät ohjelmointikielet ja niiden käyttötarkoitukset. Opiskelija osaa tuottaa ja muokata XR-sovelluksissa tarvittavavia toiminnallisuuksia ja ymmärtää ohjelmoinnin merkityksen sovelluksen toiminnassa.
Content
Opintojakso- ohjelmointi osana tietoyhteiskuntaa
- ohjelmointiosaamisen merkitys XR-ympäristöissä
- ohjelmointi pelimoottoreissa
- XR-sovellusten perustoimintojen ohjelmointi lla perehdytään ohjelmoinnin merkitykseen ja opitaan tuottamaan pelimoottoreissa ja XR-ympäristöissä tarvittavia keskeisiä toimintoja.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija tuntee ohjelmoinnin perusteet sekä ohjelmoinnin työkaluja ja ympäristöjä.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa ohjelmoida omia XR-sovelluksia käyttäen järkevästi ohjelmointityökaluja ja -ympäristöjä.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa luoda laadukkaita omia XR-sovelluksia käyttäen ammattimaisesti ohjelmointityökaluja ja -ympäristöjä. Hän osaa vertailla erilaisia teknisiä ratkaisutapoja ja soveltaa niistä parhaiten sopivia omiin tarpeisiinsa.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija tuntee ohjelmoinnin perusteet sekä ohjelmoinnin työkaluja ja ympäristöjä.
Enrollment
02.05.2022 - 04.09.2022
Timing
24.10.2022 - 08.11.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
- Design
Teachers
- Turkka Loimisto
Teacher in charge
Turkka Loimisto
Groups
-
KXE21S1XRXR Design
Objective
Opiskelija tunnistaa ohjelmoinnin merkityksen tietoyhteiskunnan palveluiden, tuotteiden ja sisältöjen tuotannossa. Opiskelija tunnistaa yleisimmät ohjelmointikielet ja niiden käyttötarkoitukset. Opiskelija osaa tuottaa ja muokata XR-sovelluksissa tarvittavavia toiminnallisuuksia ja ymmärtää ohjelmoinnin merkityksen sovelluksen toiminnassa.
Content
Opintojakso- ohjelmointi osana tietoyhteiskuntaa
- ohjelmointiosaamisen merkitys XR-ympäristöissä
- ohjelmointi pelimoottoreissa
- XR-sovellusten perustoimintojen ohjelmointi lla perehdytään ohjelmoinnin merkitykseen ja opitaan tuottamaan pelimoottoreissa ja XR-ympäristöissä tarvittavia keskeisiä toimintoja.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija tuntee ohjelmoinnin perusteet sekä ohjelmoinnin työkaluja ja ympäristöjä.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa ohjelmoida omia XR-sovelluksia käyttäen järkevästi ohjelmointityökaluja ja -ympäristöjä.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa luoda laadukkaita omia XR-sovelluksia käyttäen ammattimaisesti ohjelmointityökaluja ja -ympäristöjä. Hän osaa vertailla erilaisia teknisiä ratkaisutapoja ja soveltaa niistä parhaiten sopivia omiin tarpeisiinsa.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija tuntee ohjelmoinnin perusteet sekä ohjelmoinnin työkaluja ja ympäristöjä.