Game Engines and Real-Time RenderingLaajuus (15 cr)
Code: KX00ED28
Credits
15 op
Objective
The student understands the importance of game engines in the development of interactive applications and XR production. The student is able to use media elements in the game engine, to program functionalities and to produce interactive publications on various platforms using the game engine.
Content
During the course, the student will study real-time rendering with game engines.
- 3D modeling and animation for game engines
- Making and editing media elements for game engines.
- Principles and usage of game engines
- Implementation of interactivity with programming tools
- Publishing platforms
Prerequisites
The student must have completed the course “3D Software, Polygon Modeling and Animation”.
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student outlines the basics of working with game engines and is able to produce interactive applications.
Assessment criteria, good (3)
The student masters the basics of working with game engines and is able to produce interactive applications for different platforms. The student is able to create their own interactive functionalities for applications.
Assessment criteria, excellent (5)
The student is able to apply versatile and game engine features and produce interactive applications for different platforms. The student is able to create their own interactive functionalities for applications. The student is able to optimize game engine work and the use of media elements.
Assessment criteria, approved/failed
The student outlines the basics of working with game engines and is able to produce interactive applications.
Enrollment
27.11.2023 - 14.01.2024
Timing
11.03.2024 - 02.05.2024
Number of ECTS credits allocated
15 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
- Design
Teachers
- Turkka Loimisto
Teacher in charge
Turkka Loimisto
Groups
-
KXE23S1XRXR Design
Objective
Opiskelija ymmärtää pelimoottoreiden merkityksen interaktiivisten sovellusten toteuttamisessa ja XR-tuotannossa. Opiskelija osaa käyttää mediaelementtejä pelimoottorissa, ohjelmoida toiminnallisuuksia sekä tuottaa pelimoottorilla interaktiivisia julkaisuja eri alustoille.
Content
Opintojaksolla opiskellaan reaaliaikaista renderointia pelimoottoreilla.
- 3D-mallinnus ja -animaatio pelimoottorikäyttöön
- mediaelementtien teko ja muokkaus pelimoottorikäyttöön.
- pelimoottorien toimintaperiaatteet ja käyttö
- interaktiivisuuden toteuttaminen ohjelmointityökaluilla
- julkaisualustat
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija hahmottaa pelimoottoreilla työskentelyn perusteet ja kykenee tuottamaan interaktiivisia sovelluksia.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija hallitsee pelimoottoreilla työskentelyn perusteet ja kykenee tuottamaan interaktiivisia sovelluksia eri alustoille. Opiskelija osaa luoda omia interaktiivisia toiminnallisuuksia sovelluksiin.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija kykenee soveltamaan monipuolisesti ja pelimoottoreiden ominaisuuksia ja tuottamaan interaktiivisia sovelluksia eri alustoille. Opiskelija osaa luoda omia interaktiivisia toiminnallisuuksia sovelluksiin. Opiskelija osaa optimoida pelimoottorityöskentelyn ja mediaelemettien käytön.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija hahmottaa pelimoottoreilla työskentelyn perusteet ja kykenee tuottamaan interaktiivisia sovelluksia.
Prerequisites
Opiskelijalla pitää olla suoritettuna opintojakso ”3D-ohjelmistot, polygonimallinnus ja animaatio”.
Enrollment
28.11.2022 - 08.01.2023
Timing
13.03.2023 - 05.05.2023
Number of ECTS credits allocated
15 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
- Design
Teachers
- Turkka Loimisto
Teacher in charge
Turkka Loimisto
Groups
-
KXE22S1XRXR Design
Objective
Opiskelija ymmärtää pelimoottoreiden merkityksen interaktiivisten sovellusten toteuttamisessa ja XR-tuotannossa. Opiskelija osaa käyttää mediaelementtejä pelimoottorissa, ohjelmoida toiminnallisuuksia sekä tuottaa pelimoottorilla interaktiivisia julkaisuja eri alustoille.
Content
Opintojaksolla opiskellaan reaaliaikaista renderointia pelimoottoreilla.
- 3D-mallinnus ja -animaatio pelimoottorikäyttöön
- mediaelementtien teko ja muokkaus pelimoottorikäyttöön.
- pelimoottorien toimintaperiaatteet ja käyttö
- interaktiivisuuden toteuttaminen ohjelmointityökaluilla
- julkaisualustat
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija hahmottaa pelimoottoreilla työskentelyn perusteet ja kykenee tuottamaan interaktiivisia sovelluksia.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija hallitsee pelimoottoreilla työskentelyn perusteet ja kykenee tuottamaan interaktiivisia sovelluksia eri alustoille. Opiskelija osaa luoda omia interaktiivisia toiminnallisuuksia sovelluksiin.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija kykenee soveltamaan monipuolisesti ja pelimoottoreiden ominaisuuksia ja tuottamaan interaktiivisia sovelluksia eri alustoille. Opiskelija osaa luoda omia interaktiivisia toiminnallisuuksia sovelluksiin. Opiskelija osaa optimoida pelimoottorityöskentelyn ja mediaelemettien käytön.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija hahmottaa pelimoottoreilla työskentelyn perusteet ja kykenee tuottamaan interaktiivisia sovelluksia.
Prerequisites
Opiskelijalla pitää olla suoritettuna opintojakso ”3D-ohjelmistot, polygonimallinnus ja animaatio”.
Enrollment
01.12.2021 - 09.01.2022
Timing
10.01.2022 - 23.03.2022
Number of ECTS credits allocated
15 op
Virtual portion
3 op
Mode of delivery
80 % Contact teaching, 20 % Distance learning
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
- Design
Teachers
- Turkka Loimisto
Teacher in charge
Markku Luotonen
Groups
-
KXE21S1XRXR Design
Objective
Opiskelija ymmärtää pelimoottoreiden merkityksen interaktiivisten sovellusten toteuttamisessa ja XR-tuotannossa. Opiskelija osaa käyttää mediaelementtejä pelimoottorissa, ohjelmoida toiminnallisuuksia sekä tuottaa pelimoottorilla interaktiivisia julkaisuja eri alustoille.
Content
Opintojaksolla opiskellaan reaaliaikaista renderointia pelimoottoreilla.
- 3D-mallinnus ja -animaatio pelimoottorikäyttöön
- mediaelementtien teko ja muokkaus pelimoottorikäyttöön.
- pelimoottorien toimintaperiaatteet ja käyttö
- interaktiivisuuden toteuttaminen ohjelmointityökaluilla
- julkaisualustat
Teaching methods
Opintojakson sisältö
Opintojaksolla opiskellaan reaaliaikaista renderointia pelimoottoreilla.
- 3D-mallinnus ja -animaatio pelimoottorikäyttöön
- mediaelementtien teko ja muokkaus pelimoottorikäyttöön.
- pelimoottorien toimintaperiaatteet ja käyttö
- interaktiivisuuden toteuttaminen ohjelmointityökaluilla
- julkaisualustat
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija hahmottaa pelimoottoreilla työskentelyn perusteet ja kykenee tuottamaan interaktiivisia sovelluksia.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija hallitsee pelimoottoreilla työskentelyn perusteet ja kykenee tuottamaan interaktiivisia sovelluksia eri alustoille. Opiskelija osaa luoda omia interaktiivisia toiminnallisuuksia sovelluksiin.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija kykenee soveltamaan monipuolisesti ja pelimoottoreiden ominaisuuksia ja tuottamaan interaktiivisia sovelluksia eri alustoille. Opiskelija osaa luoda omia interaktiivisia toiminnallisuuksia sovelluksiin. Opiskelija osaa optimoida pelimoottorityöskentelyn ja mediaelemettien käytön.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija hahmottaa pelimoottoreilla työskentelyn perusteet ja kykenee tuottamaan interaktiivisia sovelluksia.
Prerequisites
Opiskelijalla pitää olla suoritettuna opintojakso ”3D-ohjelmistot, polygonimallinnus ja animaatio”.