HahmosuunnitteluLaajuus (5 op)
Tunnus: KM00DS86
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Animoitavien hahmojen suunnittelu ja animointi. Hahmon rigaaminen. Hahmot peleissä ja mainoksissa.
Opiskelija osaa suunnitella ja visualisoida haluttuja persoonallisia ominaisuuksia viestivän hahmon. Opiskelija osaa rakentaa hahmolle animaatiorigin. Hän osaa animoida hahmoa rigin avulla animaation lainalaisuuksia noudattaen.
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään yhteen animaatio- ja rigaustekniikkaan ja sovelletaan opittua omaan jaksolla suunniteltavaan hahmoon.
Esitietovaatimukset
Animaation ja liikegrafiikan perusteet
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Osallistuminen projektityöskentelyyn. Puutteita oman tehtävän suorittamisessa tai ryhmätyöskentelyssä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Aktiivinen osallistuminen projektityöskentelyyn. Kyky soveltaa opittua. Omien tehtävien suorittaminen hyvin ja aktiivinen osallistuminen ryhmätyöskentelyyn.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Aktiivinen osallistuminen projektityöskentelyyn. Kyky soveltaa opittua itsenäisesti. Omien tehtävien suorittaminen erinomaisesti sekä vastuullinen ja kannustava osallistuminen ryhmätyöskentelyyn.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Osallistuminen projektityöskentelyyn. Puutteita oman tehtävän suorittamisessa tai ryhmätyöskentelyssä.
Ilmoittautumisaika
28.11.2022 - 15.01.2023
Ajoitus
10.02.2023 - 15.03.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 20
Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Samuli Homanen
Vastuuopettaja
Samuli Homanen
Ryhmät
-
KXE20S1LGVisuaalisen viestinnän muotoilu – Liikkuva grafiikka
Tavoitteet
Animoitavien hahmojen suunnittelu ja animointi. Hahmon rigaaminen. Hahmot peleissä ja mainoksissa.
Opiskelija osaa suunnitella ja visualisoida haluttuja persoonallisia ominaisuuksia viestivän hahmon. Opiskelija osaa rakentaa hahmolle animaatiorigin. Hän osaa animoida hahmoa rigin avulla animaation lainalaisuuksia noudattaen.
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään yhteen animaatio- ja rigaustekniikkaan ja sovelletaan opittua omaan jaksolla suunniteltavaan hahmoon.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Osallistuminen projektityöskentelyyn. Puutteita oman tehtävän suorittamisessa tai ryhmätyöskentelyssä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Aktiivinen osallistuminen projektityöskentelyyn. Kyky soveltaa opittua. Omien tehtävien suorittaminen hyvin ja aktiivinen osallistuminen ryhmätyöskentelyyn.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Aktiivinen osallistuminen projektityöskentelyyn. Kyky soveltaa opittua itsenäisesti. Omien tehtävien suorittaminen erinomaisesti sekä vastuullinen ja kannustava osallistuminen ryhmätyöskentelyyn.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Osallistuminen projektityöskentelyyn. Puutteita oman tehtävän suorittamisessa tai ryhmätyöskentelyssä.
Esitietovaatimukset
Animaation ja liikegrafiikan perusteet
Ilmoittautumisaika
01.12.2021 - 09.01.2022
Ajoitus
14.02.2022 - 09.03.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 20
Koulutus
- Viestinnän tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Samuli Homanen
Vastuuopettaja
Samuli Homanen
Ryhmät
-
KXD19S1VSBVisuaalinen viestintä, liikkuva grafiikka, S19
Tavoitteet
Animoitavien hahmojen suunnittelu ja animointi. Hahmon rigaaminen. Hahmot peleissä ja mainoksissa.
Opiskelija osaa suunnitella ja visualisoida haluttuja persoonallisia ominaisuuksia viestivän hahmon. Opiskelija osaa rakentaa hahmolle animaatiorigin. Hän osaa animoida hahmoa rigin avulla animaation lainalaisuuksia noudattaen.
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään yhteen animaatio- ja rigaustekniikkaan ja sovelletaan opittua omaan jaksolla suunniteltavaan hahmoon.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Osallistuminen projektityöskentelyyn. Puutteita oman tehtävän suorittamisessa tai ryhmätyöskentelyssä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Aktiivinen osallistuminen projektityöskentelyyn. Kyky soveltaa opittua. Omien tehtävien suorittaminen hyvin ja aktiivinen osallistuminen ryhmätyöskentelyyn.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Aktiivinen osallistuminen projektityöskentelyyn. Kyky soveltaa opittua itsenäisesti. Omien tehtävien suorittaminen erinomaisesti sekä vastuullinen ja kannustava osallistuminen ryhmätyöskentelyyn.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Osallistuminen projektityöskentelyyn. Puutteita oman tehtävän suorittamisessa tai ryhmätyöskentelyssä.
Esitietovaatimukset
Animaation ja liikegrafiikan perusteet