Hahmosuunnittelu (5 op)
Toteutuksen tunnus: KM00DS86-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 28.11.2022 - 15.01.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 10.02.2023 - 15.03.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Media, muotoilu ja konservointi
- Toimipiste
- Hämeentie 135 D
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 20
- Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Samuli Homanen
- Vastuuopettaja
- Samuli Homanen
- Ryhmät
-
KXE20S1LGVisuaalisen viestinnän muotoilu – Liikkuva grafiikka
- Opintojakso
- KM00DS86
Tavoitteet
Animoitavien hahmojen suunnittelu ja animointi. Hahmon rigaaminen. Hahmot peleissä ja mainoksissa.
Opiskelija osaa suunnitella ja visualisoida haluttuja persoonallisia ominaisuuksia viestivän hahmon. Opiskelija osaa rakentaa hahmolle animaatiorigin. Hän osaa animoida hahmoa rigin avulla animaation lainalaisuuksia noudattaen.
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään yhteen animaatio- ja rigaustekniikkaan ja sovelletaan opittua omaan jaksolla suunniteltavaan hahmoon.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Osallistuminen projektityöskentelyyn. Puutteita oman tehtävän suorittamisessa tai ryhmätyöskentelyssä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Aktiivinen osallistuminen projektityöskentelyyn. Kyky soveltaa opittua. Omien tehtävien suorittaminen hyvin ja aktiivinen osallistuminen ryhmätyöskentelyyn.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Aktiivinen osallistuminen projektityöskentelyyn. Kyky soveltaa opittua itsenäisesti. Omien tehtävien suorittaminen erinomaisesti sekä vastuullinen ja kannustava osallistuminen ryhmätyöskentelyyn.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Osallistuminen projektityöskentelyyn. Puutteita oman tehtävän suorittamisessa tai ryhmätyöskentelyssä.
Esitietovaatimukset
Animaation ja liikegrafiikan perusteet