Character DesignLaajuus (5 cr)
Code: KM00DS86
Credits
5 op
Teaching language
- Finnish
Objective
Design and animation of animated characters. Gagging a character. Characters in games and ads.
The student is able to design and visualize a character communicating the desired personal qualities. The student knows how to build an animation snake for the character. He can animate the character with the help of rig in accordance with the laws of animation.
Content
The course introduces you to one animation and blasting technique and applies the lesson you have learned to your own cycle.
Prerequisites
Basics of animation and motion graphics
Assessment criteria, satisfactory (1)
Participation in project work. Student’s work performance and teamwork skills need improvement.
Assessment criteria, good (3)
Active contribution to the project. Ability to apply the learned knowledge. Performance meets expectations. Active participation in group work.
Assessment criteria, excellent (5)
Active contribution to the project. Ability to apply the learned knowledge independently. Performance exceeds expectations. Responsible and encouraging participation in group work.
Assessment criteria, approved/failed
Participation in project work. Student’s work performance and teamwork skills need improvement.
Enrollment
28.11.2022 - 15.01.2023
Timing
10.02.2023 - 15.03.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
- Design
Teachers
- Samuli Homanen
Teacher in charge
Samuli Homanen
Groups
-
KXE20S1LGVisual Communication Design – Motion Graphics
Objective
Animoitavien hahmojen suunnittelu ja animointi. Hahmon rigaaminen. Hahmot peleissä ja mainoksissa.
Opiskelija osaa suunnitella ja visualisoida haluttuja persoonallisia ominaisuuksia viestivän hahmon. Opiskelija osaa rakentaa hahmolle animaatiorigin. Hän osaa animoida hahmoa rigin avulla animaation lainalaisuuksia noudattaen.
Content
Opintojaksolla perehdytään yhteen animaatio- ja rigaustekniikkaan ja sovelletaan opittua omaan jaksolla suunniteltavaan hahmoon.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Osallistuminen projektityöskentelyyn. Puutteita oman tehtävän suorittamisessa tai ryhmätyöskentelyssä.
Assessment criteria, good (3)
Aktiivinen osallistuminen projektityöskentelyyn. Kyky soveltaa opittua. Omien tehtävien suorittaminen hyvin ja aktiivinen osallistuminen ryhmätyöskentelyyn.
Assessment criteria, excellent (5)
Aktiivinen osallistuminen projektityöskentelyyn. Kyky soveltaa opittua itsenäisesti. Omien tehtävien suorittaminen erinomaisesti sekä vastuullinen ja kannustava osallistuminen ryhmätyöskentelyyn.
Assessment criteria, approved/failed
Osallistuminen projektityöskentelyyn. Puutteita oman tehtävän suorittamisessa tai ryhmätyöskentelyssä.
Prerequisites
Animaation ja liikegrafiikan perusteet
Enrollment
01.12.2021 - 09.01.2022
Timing
14.02.2022 - 09.03.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
1 op
Mode of delivery
80 % Contact teaching, 20 % Distance learning
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
- Media Communication
Teachers
- Samuli Homanen
Teacher in charge
Samuli Homanen
Groups
-
KXD19S1VSBVisuaalinen viestintä, liikkuva grafiikka, S19
Objective
Animoitavien hahmojen suunnittelu ja animointi. Hahmon rigaaminen. Hahmot peleissä ja mainoksissa.
Opiskelija osaa suunnitella ja visualisoida haluttuja persoonallisia ominaisuuksia viestivän hahmon. Opiskelija osaa rakentaa hahmolle animaatiorigin. Hän osaa animoida hahmoa rigin avulla animaation lainalaisuuksia noudattaen.
Content
Opintojaksolla perehdytään yhteen animaatio- ja rigaustekniikkaan ja sovelletaan opittua omaan jaksolla suunniteltavaan hahmoon.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Osallistuminen projektityöskentelyyn. Puutteita oman tehtävän suorittamisessa tai ryhmätyöskentelyssä.
Assessment criteria, good (3)
Aktiivinen osallistuminen projektityöskentelyyn. Kyky soveltaa opittua. Omien tehtävien suorittaminen hyvin ja aktiivinen osallistuminen ryhmätyöskentelyyn.
Assessment criteria, excellent (5)
Aktiivinen osallistuminen projektityöskentelyyn. Kyky soveltaa opittua itsenäisesti. Omien tehtävien suorittaminen erinomaisesti sekä vastuullinen ja kannustava osallistuminen ryhmätyöskentelyyn.
Assessment criteria, approved/failed
Osallistuminen projektityöskentelyyn. Puutteita oman tehtävän suorittamisessa tai ryhmätyöskentelyssä.
Prerequisites
Animaation ja liikegrafiikan perusteet