Integrated Marketing CommunicationsLaajuus (5 cr)
Code: KU00EI38
Credits
5 op
Objective
On completion of the course the student can
- define the methods of integrated marketing communications
- utilize business industry collaboration in the work of the cultural manager
- use storytelling as a marketing tool
- utilize the business potential of event marketing
- utilize PR, promotion and content marketing as marketing methods
- evaluate the results of integrated marketing communications
- consider ethical guidelines, rules and agreements in their professional activities
Content
- Concepts of integrated marketing communications
- Business cooperation opportunities and good practices
- Event marketing
- PR and promotion
- Content marketing
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student is able to describe elements of integrated marketing communications and combine different marketing communication methods. They identify good practices in industry collaboration and understand the basics of content marketing. The student recognizes the ethical principles of marketing and is able to apply them to marketing and communication activities.
Assessment criteria, good (3)
The student is able to describe elements of integrated marketing communications and combine different methods of marketing communications in a comprehensive way. They recognize good practices in industry collaboration and are able to use content marketing as part of their marketing repertoire. The student recognizes the ethical principles of marketing and is able to apply them to marketing and communication activities. The student is able to evaluate the results of integrated marketing communications.
Assessment criteria, excellent (5)
The student is able to describe the elements of integrated marketing communications and combine the methods of marketing communications into a coherent whole. They recognize good practices in industry collaboration and are able to use content marketing as part of their marketing repertoire. The student recognizes the ethical principles of marketing and is able to apply them to marketing and communication activities. The student is able to evaluate, interpret and develop the results of integrated marketing communications.
Assessment criteria, approved/failed
The student is able to describe elements of integrated marketing communications and combine different marketing communication methods. They identify good practices in industry collaboration and understand the basics of content marketing. The student recognizes the ethical principles of marketing and is able to apply them to marketing and communication activities.
Enrollment
27.11.2023 - 17.12.2023
Timing
01.01.2024 - 17.03.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Cultural Services and Music
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Cultural Management
Teachers
- Elina Leppälä
- Tytti Huhtaniska
Teacher in charge
Leena Björkqvist
Groups
-
KXB22S1Kulttuurituotannon tutkinto-ohjelma päivä
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- määritellä integroidun markkinointiviestinnän keinoja
- hyödyntää yritysyhteistyötä kulttuurituottajan työssä
- käyttää tarinallistamista markkinoinnin keinona
- hyödyntää tapahtumamarkkinoinnin liiketoimintamahdollisuudet
- hyödyntää PR:ää ja promotointia ja sisältömarkkinointia markkinoinnin keinoina
- arvioida integroidun markkinointiviestinnän tuloksia
- työskennellä ammattieettisesti sekä eettiset ohjeet, säännöt ja sopimukset huomioiden
Content
- Integroidun markkinointiviestinnän käsitteet
- Yritysyhteistyön mahdollisuudet ja hyvät käytännöt
- Tapahtumamarkkinointi
- PR ja promotointi
- Sisältömarkkinointi
Materials
Chaffey, Dave, Ellis-Chadwick, Fiona. Digital Marketing, strategy, implementation and practice. Pearsson. 2012.
Isohookana: Yrityksen markkinointiviestintä. WSOY 2007
Rauhala, M. & Vikström, T. 2014. Storytellinig työkaluna. Alma Talent
Vierula, Markku. 2014. Suuri integraatiokirja. Alma Talent
Teaching methods
Luennot
Oppimistehtävät
Student workload
1op essee
2op luennot
2op työpajat
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa kuvata integroidun markkinointiviestinnän elementtejä sekä yhdistää erilaisia markkinointiviestinnän keinoja kokonaisuuksiksi. Hän tunnistaa yritysyhteistyön hyvät käytännöt ja ymmärtää perusasiat sisältömarkkinoinnista. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin eettisiä periaatteita ja osaa soveltaa niitä markkinoinnissa ja viestinnässä.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa kuvata integroidun markkinointiviestinnän elementtejä sekä yhdistää monipuolisesti markkinointiviestinnän keinoja yhtenäisiksi kokonaisuuksiksi. Hän tunnistaa yritysyhteistyön hyvät käytännöt ja osaa käyttää sisältömarkkinointia osana markkinoinnin kokonaisuutta. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin eettiset periaatteet ja osaa soveltaa niitä markkinoinnissa ja viestinnässä. Opiskelija osaa arvioida integroidun markkinointiviestinnän tuloksia.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa kuvata integroidun markkinointiviestinnän elementtejä sekä yhdistää erinomaisesti markkinointiviestinnän keinoja yhtenäisiksi kokonaisuuksiksi. Hän tunnistaa yritysyhteistyön hyvät käytännöt ja osaa käyttää sisältömarkkinointia osana markkinoinnin kokonaisuutta. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin eettiset periaatteet ja osaa soveltaa niitä markkinoinnissa ja viestinnässä. Opiskelija osaa arvioida ja tulkita integroidun markkinointiviestinnän tuloksia ja kehittää toimintaa niiden mukaan.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija osaa kuvata integroidun markkinointiviestinnän elementtejä sekä yhdistää erilaisia markkinointiviestinnän keinoja kokonaisuuksiksi. Hän tunnistaa yritysyhteistyön hyvät käytännöt ja ymmärtää perusasiat sisältömarkkinoinnista. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin eettisiä periaatteita ja osaa soveltaa niitä markkinoinnissa ja viestinnässä.
Assessment methods and criteria
100% läsnäolo
Harjoitustehtävät
Ajoissa palautetut tehtävät
1--2
Opiskelija osaa kuvata integroidun markkinointiviestinnän elementtejä sekä yhdistää erilaisia markkinointiviestinnän keinoja kokonaisuuksiksi. Hän tunnistaa yritysyhteistyön hyvät käytännöt ja ymmärtää perusasiat sisältömarkkinoinnista. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin eettisiä periaatteita ja osaa soveltaa niitä markkinoinnissa ja viestinnässä.
3-5
Opiskelija osaa kuvata integroidun markkinointiviestinnän elementtejä sekä yhdistää monipuolisesti markkinointiviestinnän keinoja yhtenäisiksi kokonaisuuksiksi. Hän tunnistaa yritysyhteistyön hyvät käytännöt ja osaa käyttää sisältömarkkinointia osana markkinoinnin kokonaisuutta. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin eettiset periaatteet ja osaa soveltaa niitä markkinoinnissa ja viestinnässä. Opiskelija osaa arvioida integroidun markkinointiviestinnän tuloksia.
5
Opiskelija osaa kuvata integroidun markkinointiviestinnän elementtejä sekä yhdistää erinomaisesti markkinointiviestinnän keinoja yhtenäisiksi kokonaisuuksiksi. Hän tunnistaa yritysyhteistyön hyvät käytännöt ja osaa käyttää sisältömarkkinointia osana markkinoinnin kokonaisuutta. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin eettiset periaatteet ja osaa soveltaa niitä markkinoinnissa ja viestinnässä. Opiskelija osaa arvioida ja tulkita integroidun markkinointiviestinnän tuloksia ja kehittää toimintaa niiden mukaan.
Enrollment
28.11.2022 - 18.12.2022
Timing
01.01.2023 - 12.03.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Cultural Services and Music
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
30 - 40
Degree programmes
- Cultural Management
Teachers
- Tytti Huhtaniska
Teacher in charge
Leena Björkqvist
Groups
-
KXB21S1Kulttuurituotannon tutkinto-ohjelma päivä
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- määritellä integroidun markkinointiviestinnän keinoja
- hyödyntää yritysyhteistyötä kulttuurituottajan työssä
- käyttää tarinallistamista markkinoinnin keinona
- hyödyntää tapahtumamarkkinoinnin liiketoimintamahdollisuudet
- hyödyntää PR:ää ja promotointia ja sisältömarkkinointia markkinoinnin keinoina
- arvioida integroidun markkinointiviestinnän tuloksia
- työskennellä ammattieettisesti sekä eettiset ohjeet, säännöt ja sopimukset huomioiden
Content
- Integroidun markkinointiviestinnän käsitteet
- Yritysyhteistyön mahdollisuudet ja hyvät käytännöt
- Tapahtumamarkkinointi
- PR ja promotointi
- Sisältömarkkinointi
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa kuvata integroidun markkinointiviestinnän elementtejä sekä yhdistää erilaisia markkinointiviestinnän keinoja kokonaisuuksiksi. Hän tunnistaa yritysyhteistyön hyvät käytännöt ja ymmärtää perusasiat sisältömarkkinoinnista. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin eettisiä periaatteita ja osaa soveltaa niitä markkinoinnissa ja viestinnässä.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa kuvata integroidun markkinointiviestinnän elementtejä sekä yhdistää monipuolisesti markkinointiviestinnän keinoja yhtenäisiksi kokonaisuuksiksi. Hän tunnistaa yritysyhteistyön hyvät käytännöt ja osaa käyttää sisältömarkkinointia osana markkinoinnin kokonaisuutta. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin eettiset periaatteet ja osaa soveltaa niitä markkinoinnissa ja viestinnässä. Opiskelija osaa arvioida integroidun markkinointiviestinnän tuloksia.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa kuvata integroidun markkinointiviestinnän elementtejä sekä yhdistää erinomaisesti markkinointiviestinnän keinoja yhtenäisiksi kokonaisuuksiksi. Hän tunnistaa yritysyhteistyön hyvät käytännöt ja osaa käyttää sisältömarkkinointia osana markkinoinnin kokonaisuutta. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin eettiset periaatteet ja osaa soveltaa niitä markkinoinnissa ja viestinnässä. Opiskelija osaa arvioida ja tulkita integroidun markkinointiviestinnän tuloksia ja kehittää toimintaa niiden mukaan.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija osaa kuvata integroidun markkinointiviestinnän elementtejä sekä yhdistää erilaisia markkinointiviestinnän keinoja kokonaisuuksiksi. Hän tunnistaa yritysyhteistyön hyvät käytännöt ja ymmärtää perusasiat sisältömarkkinoinnista. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin eettisiä periaatteita ja osaa soveltaa niitä markkinoinnissa ja viestinnässä.
Enrollment
29.11.2021 - 19.12.2021
Timing
01.01.2022 - 13.03.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Cultural Services and Music
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
30 - 40
Degree programmes
- Cultural Management
Teachers
- Tytti Huhtaniska
Teacher in charge
Leena Björkqvist
Groups
-
KXB20S1Kulttuurituotannon tutkinto-ohjelma päivä
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- määritellä integroidun markkinointiviestinnän keinoja
- hyödyntää yritysyhteistyötä kulttuurituottajan työssä
- käyttää tarinallistamista markkinoinnin keinona
- hyödyntää tapahtumamarkkinoinnin liiketoimintamahdollisuudet
- hyödyntää PR:ää ja promotointia ja sisältömarkkinointia markkinoinnin keinoina
- arvioida integroidun markkinointiviestinnän tuloksia
- työskennellä ammattieettisesti sekä eettiset ohjeet, säännöt ja sopimukset huomioiden
Content
- Integroidun markkinointiviestinnän käsitteet
- Yritysyhteistyön mahdollisuudet ja hyvät käytännöt
- Tapahtumamarkkinointi
- PR ja promotointi
- Sisältömarkkinointi
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa kuvata integroidun markkinointiviestinnän elementtejä sekä yhdistää erilaisia markkinointiviestinnän keinoja kokonaisuuksiksi. Hän tunnistaa yritysyhteistyön hyvät käytännöt ja ymmärtää perusasiat sisältömarkkinoinnista. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin eettisiä periaatteita ja osaa soveltaa niitä markkinoinnissa ja viestinnässä.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa kuvata integroidun markkinointiviestinnän elementtejä sekä yhdistää monipuolisesti markkinointiviestinnän keinoja yhtenäisiksi kokonaisuuksiksi. Hän tunnistaa yritysyhteistyön hyvät käytännöt ja osaa käyttää sisältömarkkinointia osana markkinoinnin kokonaisuutta. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin eettiset periaatteet ja osaa soveltaa niitä markkinoinnissa ja viestinnässä. Opiskelija osaa arvioida integroidun markkinointiviestinnän tuloksia.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa kuvata integroidun markkinointiviestinnän elementtejä sekä yhdistää erinomaisesti markkinointiviestinnän keinoja yhtenäisiksi kokonaisuuksiksi. Hän tunnistaa yritysyhteistyön hyvät käytännöt ja osaa käyttää sisältömarkkinointia osana markkinoinnin kokonaisuutta. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin eettiset periaatteet ja osaa soveltaa niitä markkinoinnissa ja viestinnässä. Opiskelija osaa arvioida ja tulkita integroidun markkinointiviestinnän tuloksia ja kehittää toimintaa niiden mukaan.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija osaa kuvata integroidun markkinointiviestinnän elementtejä sekä yhdistää erilaisia markkinointiviestinnän keinoja kokonaisuuksiksi. Hän tunnistaa yritysyhteistyön hyvät käytännöt ja ymmärtää perusasiat sisältömarkkinoinnista. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin eettisiä periaatteita ja osaa soveltaa niitä markkinoinnissa ja viestinnässä.