Siirry suoraan sisältöön

Konservoinnin projektiLaajuus (5 op)

Tunnus: KX00FA43

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija toteuttaa joko itsenäisesti tai ryhmän jäsenenä työelämälähtöisen konservointityön tai konservointialan tutkimustehtävän, joka toteutetaan strukturoituna projektina. Opintojakson aikana opiskelija harjaantuu aikatauluttamaan, seuraamaan ja reflektoimaan oman/ryhmän työskentelyä, suunnittelemaan ja toteuttamaan projektia sekä viestimään työskentelystä ammatillisessa kontekstissa. Opintojakson aikana opiskelija soveltaa edeltävien konservointiopintojen tietoja ja taitoja. Opintojakson aikana toteutetaan itsenäistä ja kriittistä tiedonhankintaa sekä sen eettisesti hyväksyttyä hyödyntämistä.

Sisältö

Ryhmätyötaidot.
Tietojen ja taitojen soveltaminen.
Ammatillinen viestintä, kriittinen tiedonhankinta ja sen hyödyntäminen eettisesti.
Reflektointi ja palautteen antaminen/saaminen.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelijan työskentely on melko itsenäistä. Projektin suunnittelu sujuu melko hyvin mutta toteutuksen osalta aikataulussa ja tehtäväsuunnittelussa ja/tai projektin päättämisessä on haasteita. Viestinnässä on ollut haasteita tai puutteita. Itsereflektointia/vertaisarviointia olisi voinut hyödyntää kehittävämmin. Tiedonhankintaan ei ole panostettu riittävästi ja osaamisen soveltaminen jää pintapuoliseksi.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Työelämälähtöinen konservointityö tai konservointialan tutkimustehtävä toteutui strukturoituna projektina. Toteutus onnistui hyvin aikataulutuksessa, tavoitteiden saavuttamisessa, työskentelyn seurannassa ja ammatillisessa viestinnässä. Aiemmin opitun soveltaminen ja uuden tiedon hankinta sekähankitun tiedon hyödyntäminen toteutuivat opintojaksolle asetettujen tavoitteiden mukaisesti. Itsereflektointi/vertaisarviointi toteutui työskentelyn jälkeen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opintojakson tavoitteet on saavutettu kiitettävästi. Valittu tehtävä toteutui ja tavoiteltu lopputulos saavutettiin suunnitelmien mukaan ja työskentelyn yhteydessä sovellettiin aiemmin opittua onnistuneesti. Kriittinen tiedonhankinta onnistui ja sitä hyödynnettiin asetettujen tavoitteiden mukaisesti. Itsereflektointia/vertaisarviointia hyödynnettiin työskentelyn aikana ja siitä saadun tiedon perusteella toimintaa muutettiin aiemmin asetettujen tavoitteiden saavuttamiseksi.