Planning of the Thesis WorkLaajuus (5 cr)
Code: SX00EF11
Credits
5 op
Objective
The student will be able to
- identify questions and needs for development in the professional field and the working life and to plan for their solutions
- use reliable and confined information from various sources in the development work
- apply professional skills and knowledge and use appropriate methods for the development task.
Content
- familiarizing with the Thesis process
- agreement and permit practices
- familiarizing with health care context, and planning co-operation with working life partners
- recognizing developmental needs
- critical literature search in Finnish and English language
- choosing methodology and methods
- focusing Thesis topic
- preparing and presenting Thesis plan
- work shops
Prerequisites
Methods for Research and Development Work 5 ECTS
Assessment criteria, satisfactory (1)
See the attachment "Framework for evaluation: Final project (Bachelor's)"
Assessment criteria, approved/failed
Pass, Fail
See the attachment "Framework for evaluation: Final project (Bachelor's)"
Further information
The areas and targets in the assessment of the Bachelor’s Thesis
Professional competence and development
- significance for the profession and the connection to professional practices
- utilization of professional knowledge
- development of professional competence
- applicability in professional life
The methods used and the results obtained
- reliablility and ethics
- validity and innovation
- the usefulness of results
- the management of the thesis process and the development work
Communication and presentation
- structure and form
- the use of standard and professional language
- the focus, clarity and consistency of the text and expressions
- critical, analytical and reflective nature of communication
- argumentation and use of reference sources
Enrollment
02.05.2023 - 14.05.2023
Timing
30.10.2023 - 24.11.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
RDI portion
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Health Care
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- English
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Nursing
Teachers
- Tiina Varamäki
- Lilli Ristevirta
- Anna-Kaisa Partanen
Teacher in charge
Anna-Kaisa Partanen
Groups
-
SXN23K1BEDegree Programme in Nursing Daytime Studies
Objective
Opiskelija osaa
- tunnistaa työelämän ja oman alansa kehittämistarpeita tai ongelmakohtia ja suunnitella niihin
ratkaisuja
- käyttää työnsä perustassa ja rajauksessa luotettavaa tietoa eri lähteistä
- soveltaa kehittämistyössään ammatillista osaamistaan sekä sopivia menetelmiä ja työtapoja
Content
- opinnäytetyöprosessiin perehtyminen
- sopimus- ja lupakäytännöt
- toimintaympäristöön perehtyminen ja työelämäyhteistyön suunnittelu
- kehittämistarpeen tunnistaminen
- lähdekriittinen tiedonhankinta suomeksi ja englanniksi
- työtapojen ja menetelmien valinta
- aiheen täsmennys
- kehittämistyön suunnitelman laatiminen ja esittäminen
- työpajat
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty, hylätty
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko
Prerequisites
Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät 5 op
Further information
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
- merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
- ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
- ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
- työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
- luotettavuus ja eettisyys
- tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
- tulosten käyttökelpoisuus
- opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
- rakenne ja muoto
- yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
- ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
- kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
- argumentointi ja lähteiden käyttö
Enrollment
02.05.2023 - 14.05.2023
Timing
14.08.2023 - 22.12.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
3 op
RDI portion
5 op
Mode of delivery
40 % Contact teaching, 60 % Distance learning
Unit
School of Health Care
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 200
Degree programmes
- Public Health Nursing
- Nursing (in Finnish)
- Midwifery
Teachers
- Eini Koskimies
- Riitta Vilkko
- Marika Lähdetniemi
- Hanna Vatanen
- Leena Hinkkanen
- Pirjo Vesa
- Pihla Markkanen
- Marianne Sipilä
- Pirjo Koski
- Tinja Kaivolahti
- Jaana Seitovirta
- Tiia Saastamoinen
- Tuija Buure
Teacher in charge
Eini Koskimies
Groups
-
SXO21S2Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma monimuoto
-
SXO21S1BSairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä B
-
SXO21S1CSairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä C
-
SXO21S1ASairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä A
-
SXQ21S1Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma päivä
-
SXL21S1Kätilötyön tutkinto-ohjelma päivä
Objective
Opiskelija osaa
- tunnistaa työelämän ja oman alansa kehittämistarpeita tai ongelmakohtia ja suunnitella niihin
ratkaisuja
- käyttää työnsä perustassa ja rajauksessa luotettavaa tietoa eri lähteistä
- soveltaa kehittämistyössään ammatillista osaamistaan sekä sopivia menetelmiä ja työtapoja
Content
- opinnäytetyöprosessiin perehtyminen
- sopimus- ja lupakäytännöt
- toimintaympäristöön perehtyminen ja työelämäyhteistyön suunnittelu
- kehittämistarpeen tunnistaminen
- lähdekriittinen tiedonhankinta suomeksi ja englanniksi
- työtapojen ja menetelmien valinta
- aiheen täsmennys
- kehittämistyön suunnitelman laatiminen ja esittäminen
- työpajat
Location and time
Lukujärjestyksen mukaan seminaarit, opinnäytetyön ohjaaja ilmoittaa seminaarien toteutusmuodon
Työpajatarjonta esitellään Moodlessa:
Työpajat (vähintään 3) pakollisia ont-prosessin aikana
Materials
Tutkimusmenetelmäkirjallisuus, alakohtainen, ammatillinen kirjallisuus ja tutkimusartikkelit
Teaching methods
Opiskelijan itsenäinen työskentely, ryhmä-/henkilökohtainen ohjaus, opponointi, työpajat, seminaarit
Employer connections
Hanke- /projektikohtainen työelämäyhteistyö
International connections
Hyväksytty suoritus edellyttää kansainvälistä lähdekirjallisuutta.
Student workload
5 op vastaa 135 tuntia opiskelijan työtä
Content scheduling
Viikot 33-46, seminaariviikot 37, 41, 46
Further information
Opinnäytetyön ohjausmuotoja ovat ryhmäohjaus (mm. seminaarit ja työpajat) ja yksilö-/pariohjaukset, joista sovitaan erikseen ohjaajan kanssa.
Opinnäytetyön hyväksytty tutkimussuunnitelma (ont-ohjaaja hyväksyy), opinnäytetyöseminaareihin osallistuminen ja opponointi sekä työpajoihin osallistuminen ovat edellytyksinä siirtymisessä Opinnäytyön toteutus-opintojaksolle. Tästä sovitaan tarkemmin oman ont-ohjaajan kanssa.
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.
Toisten opiskelijoiden työt ovat luottamuksellisia!
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty, hylätty
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko
Assessment methods and criteria
Opinnäytetyön hyväksytty tutkimussuunnitelma (ont-ohjaaja hyväksyy), opinnäytetyöseminaareihin osallistuminen ja opponointi sekä työpajaan/pajoihin osallistuminen ovat edellytyksinä siirtymisessä Opinnäytyön toteutus-opintojaksolle.
Katso opinnäytetyön arviointikehikko.
Prerequisites
Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät 5 op
Further information
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
- merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
- ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
- ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
- työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
- luotettavuus ja eettisyys
- tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
- tulosten käyttökelpoisuus
- opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
- rakenne ja muoto
- yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
- ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
- kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
- argumentointi ja lähteiden käyttö
Enrollment
02.05.2023 - 14.05.2023
Timing
14.08.2023 - 22.12.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
RDI portion
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Health Care
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
50 - 100
Degree programmes
- Public Health Nursing
- Nursing (in Finnish)
- Midwifery
- Degree Programme in Nursing
Teachers
- Eini Koskimies
- Pirjo Koski
- Jaana Seitovirta
- Tiia Saastamoinen
- Pirjo Vesa
- Pihla Markkanen
Teacher in charge
Pihla Markkanen
Groups
-
SXO21S2Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma monimuoto
-
SXO21S1BSairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä B
-
SXO21S1CSairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä C
-
SXO21S1ASairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä A
-
SXQ21S1Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma päivä
-
SXL21S1Kätilötyön tutkinto-ohjelma päivä
Objective
Opiskelija osaa
- tunnistaa työelämän ja oman alansa kehittämistarpeita tai ongelmakohtia ja suunnitella niihin
ratkaisuja
- käyttää työnsä perustassa ja rajauksessa luotettavaa tietoa eri lähteistä
- soveltaa kehittämistyössään ammatillista osaamistaan sekä sopivia menetelmiä ja työtapoja
Content
- opinnäytetyöprosessiin perehtyminen
- sopimus- ja lupakäytännöt
- toimintaympäristöön perehtyminen ja työelämäyhteistyön suunnittelu
- kehittämistarpeen tunnistaminen
- lähdekriittinen tiedonhankinta suomeksi ja englanniksi
- työtapojen ja menetelmien valinta
- aiheen täsmennys
- kehittämistyön suunnitelman laatiminen ja esittäminen
- työpajat
Location and time
Syyslukukausi 2023, suosituksena on 4. lukukausi. Perustellusta syystä voidaan aloitusaikataulusta poiketa (esim. valmistuminen, hanketyö).
Materials
Alakohtainen, ammatillinen kirjallisuus ja tutkimusartikkelit
Teaching methods
Opiskelijan itsenäinen työskentely, henkilökohtainen ohjaus
Employer connections
-
Exam schedules
-
International connections
-
Completion alternatives
-
Student workload
5 op, n.135h
1 op. = 27h
Content scheduling
Artikkelikäsikirjoitus/Kirjallisuuskatsaus tehdään osana opinnäytetyön ahot-prosessia.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty, hylätty
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko
Assessment methods and criteria
Artikkelikäsikirjoitus/Kirjallisuuskatsaus arvioidaan, kun kaikki sen osat on hyväksytty.
Prerequisites
Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät 5 op
Further information
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
- merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
- ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
- ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
- työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
- luotettavuus ja eettisyys
- tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
- tulosten käyttökelpoisuus
- opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
- rakenne ja muoto
- yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
- ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
- kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
- argumentointi ja lähteiden käyttö
Enrollment
02.05.2023 - 14.05.2023
Timing
14.08.2023 - 17.11.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
RDI portion
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Health Care
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- English
Seats
20 - 80
Degree programmes
- Degree Programme in Nursing
Teachers
- Tiina Varamäki
- Lilli Ristevirta
- Anna-Kaisa Partanen
Teacher in charge
Anna-Kaisa Partanen
Groups
-
SXN21S1ADegree Programme in Nursing Daytime Studies
-
SXN22S1BEDegree Programme in Nursing Daytime Studies
Objective
Opiskelija osaa
- tunnistaa työelämän ja oman alansa kehittämistarpeita tai ongelmakohtia ja suunnitella niihin
ratkaisuja
- käyttää työnsä perustassa ja rajauksessa luotettavaa tietoa eri lähteistä
- soveltaa kehittämistyössään ammatillista osaamistaan sekä sopivia menetelmiä ja työtapoja
Content
- opinnäytetyöprosessiin perehtyminen
- sopimus- ja lupakäytännöt
- toimintaympäristöön perehtyminen ja työelämäyhteistyön suunnittelu
- kehittämistarpeen tunnistaminen
- lähdekriittinen tiedonhankinta suomeksi ja englanniksi
- työtapojen ja menetelmien valinta
- aiheen täsmennys
- kehittämistyön suunnitelman laatiminen ja esittäminen
- työpajat
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty, hylätty
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko
Prerequisites
Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät 5 op
Further information
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
- merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
- ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
- ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
- työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
- luotettavuus ja eettisyys
- tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
- tulosten käyttökelpoisuus
- opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
- rakenne ja muoto
- yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
- ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
- kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
- argumentointi ja lähteiden käyttö
Enrollment
02.05.2023 - 14.05.2023
Timing
01.08.2023 - 22.10.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
2 op
RDI portion
5 op
Mode of delivery
60 % Contact teaching, 40 % Distance learning
Unit
School of Rehabilitation and Examination
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
- Biomedical Laboratory Science
Teachers
- Kirsi-Marja Kartastenpää-Wihlman
- Heidi Malava
- Suska Veltheim
- Eija Metsälä
- Riitta Lumme
- Jaana Anttila
Teacher in charge
Riitta Lumme
Groups
-
SXJ21K2Bioanalytiikan tutkinto-ohjelma, monimuoto
Objective
Opiskelija osaa
- tunnistaa työelämän ja oman alansa kehittämistarpeita tai ongelmakohtia ja suunnitella niihin
ratkaisuja
- käyttää työnsä perustassa ja rajauksessa luotettavaa tietoa eri lähteistä
- soveltaa kehittämistyössään ammatillista osaamistaan sekä sopivia menetelmiä ja työtapoja
Content
- opinnäytetyöprosessiin perehtyminen
- sopimus- ja lupakäytännöt
- toimintaympäristöön perehtyminen ja työelämäyhteistyön suunnittelu
- kehittämistarpeen tunnistaminen
- lähdekriittinen tiedonhankinta suomeksi ja englanniksi
- työtapojen ja menetelmien valinta
- aiheen täsmennys
- kehittämistyön suunnitelman laatiminen ja esittäminen
- työpajat
Location and time
Ks. opinnäytetyöprosessin ohjeistus
Materials
Tutkimusmenetelmäkirjallisuus, alakohtainen ammatillinen kirjallisuus ja tutkimusartikkelit
Teaching methods
Opiskelijan itsenäinen työskentely, ryhmä-/henkilökohtainen ohjaus, työpajat
Employer connections
Hanke-/projektikohtainen työelämäyhteistyö
Exam schedules
-
International connections
-
Completion alternatives
-
Student workload
5 op
Content scheduling
-
Further information
Opinnäytetyöohjeet (Moodle)
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty, hylätty
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko
Assessment methods and criteria
Hyväksytty opinnäytetyön suunnitelma
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
- merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
- ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
- ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
- työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
- luotettavuus ja eettisyys
- tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
- tulosten käyttökelpoisuus
- opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
- rakenne ja muoto
- yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
- ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
- kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
Prerequisites
Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät 5 op
Further information
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
- merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
- ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
- ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
- työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
- luotettavuus ja eettisyys
- tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
- tulosten käyttökelpoisuus
- opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
- rakenne ja muoto
- yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
- ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
- kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
- argumentointi ja lähteiden käyttö
Enrollment
28.11.2022 - 11.12.2022
Timing
01.05.2023 - 19.05.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
RDI portion
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Health Care
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Degree Programme in Emergency Care
Teachers
- Eini Koskimies
- Marika Lähdetniemi
Teacher in charge
Marika Lähdetniemi
Groups
-
SXK21K1Ensihoidon tutkinto-ohjelma, päivä
Objective
Opiskelija osaa
- tunnistaa työelämän ja oman alansa kehittämistarpeita tai ongelmakohtia ja suunnitella niihin
ratkaisuja
- käyttää työnsä perustassa ja rajauksessa luotettavaa tietoa eri lähteistä
- soveltaa kehittämistyössään ammatillista osaamistaan sekä sopivia menetelmiä ja työtapoja
Content
- opinnäytetyöprosessiin perehtyminen
- sopimus- ja lupakäytännöt
- toimintaympäristöön perehtyminen ja työelämäyhteistyön suunnittelu
- kehittämistarpeen tunnistaminen
- lähdekriittinen tiedonhankinta suomeksi ja englanniksi
- työtapojen ja menetelmien valinta
- aiheen täsmennys
- kehittämistyön suunnitelman laatiminen ja esittäminen
- työpajat
Location and time
Katso moodlessa oleva opinnäytetyöprosessin ohjeistus.
Materials
Tutkimusmenetelmäkirjallisuus, alakohtainen ammatillinen kirjallisuus ja tutkimusartikkelit
Teaching methods
Opiskelijan itsenäinen työskentely, ryhmä-/henkilökohtainen ohjaus, työpajat
Employer connections
Hanke-/projektikohtainen työelämäyhteistyö
Completion alternatives
Opiskelija voi hakea opinnäytetyöprosessista hyväksilukua, jos hänellä on aikaisempi korkeakoulututkinto.
AHOT-hakemus osoitetaan omalle uraohjaajalle, joka tekee päätöksen hyväksiluvusta. Opinnäytetyöstä ei ole mahdollista saada kokonaista hyväksilukua vaan opiskelijan on osoitettava osaaminen pedagogisella ratkaisulla. Ahot-hakemus tehdään hyvissä ajoin ennen ahot-prosessin alkamista. Pedagogisen päätöksen saatuaan opiskelija ilmoittautuu edellisellä lukukaudella kaikille opinnäytetyön opintojaksoille: Suunnitteluvaihe (ahot) , toteutusvaihe (ahot) ja raportointi, hyödyntäminen ja kypsyysnäyte (ahot). Lähetä ahot-päätös ensihoidon tutkinnon opinnäytetyön koordinaattorille (Marika Lähdetniemi).
Opinnäytetyö korvautuu osittain/pedagoginen ratkaisu:
• Ammattikorkeakoulussa tai yliopistossa tehty opinnäytetyö.
• Opiskelija osoittaa osaamisensa kirjoittamalla omaan tutkintoonsa/ammattialaansa liitty-vän asiantuntija-artikkelin tai tekee kirjallisuuskatsauksen.
• Artikkeli tai kirjallisuuskatsaus tehdään, kun opiskelijalla on riittävä määrä ammatillisia opintoja ja osaamista.
• Tutkimus- ja kehitystyön menetelmien 5 op:n opintojakso tulee olla suoritettuna tai hyväksiluettuna.
Opinnäytetyön ahot-prosessin aloitus tulee ajankohtaiseksi yleensä siinä vaiheessa, kun opiskelijalla on suoritettuna noin 120–150 op tutkinnon opintoja tai muulla tavoin hankittu vastaava osaaminen. Prosessin aloituksesta sovitaan hyvissä ajoin ennen uutta lukukautta tai heti lukukauden alussa uraohjaajan ja opinnäytetyön koordinaattorin kanssa. Prosessi kestää noin yhden lukukauden ajan.
Koska ahot-päätös perustuu opiskelijan aikaisempaan osaamiseen ja on henkilökohtainen, myös opinnäytetyötä korvaava suoritus tehdään yksilötyönä.
Ensihoidon tutkinnossa ahot - prosessia ohjaa Marika Lähdetniemi.
Student workload
Opintojakson laajuus on 5op eli opiskelijan työnä tämä on 27x5=135h.
Opintojakso toteutuu periodilla 4 (viikot 18-20).
Opintojaksoon sisältyvät pakolliset läsnäolopäivät toteutetaan zoomin välityksellä. Linkki löytyy lukujärjestyksistä.
1. Suunnitteluvaiheen aloitustapaaminen (kts. lukujärjestyksestä tarkempi ajanohta)
2. Suunnitteluvaiheen seminaaripäivä/päivät
Yllä mainittujen lisäksi opiskelijoiden tulee osallistua suunnitteluvaiheen työpajoihin sekä opinnäytetyön yksilöohjauksiin.
Content scheduling
Moodlessa: Opinnäytetyö 15op (Ensihoidon tutkinto) sekä OMAn työtilassa: Terveysalan opinnäytetyö
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty, hylätty
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko
Assessment methods and criteria
Hyväksytty opinnäytetyön suunnitelma
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
- merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
- ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
- ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
- työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
- luotettavuus ja eettisyys
- tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
- tulosten käyttökelpoisuus
- opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
- rakenne ja muoto
- yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
- ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
- kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
Prerequisites
Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät 5 op
Further information
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
- merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
- ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
- ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
- työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
- luotettavuus ja eettisyys
- tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
- tulosten käyttökelpoisuus
- opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
- rakenne ja muoto
- yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
- ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
- kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
- argumentointi ja lähteiden käyttö
Enrollment
28.11.2022 - 03.02.2023
Timing
13.03.2023 - 19.05.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
RDI portion
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Health Care
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- English
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Nursing
Teachers
- Tiina Varamäki
- Kirsi Talman
- Katja Hämäläinen
- Anna-Kaisa Partanen
- Pirjo Vesa
Teacher in charge
Anna-Kaisa Partanen
Groups
-
SXN22S1BDegree Programme in Nursing Daytime Studies
Objective
Opiskelija osaa
- tunnistaa työelämän ja oman alansa kehittämistarpeita tai ongelmakohtia ja suunnitella niihin
ratkaisuja
- käyttää työnsä perustassa ja rajauksessa luotettavaa tietoa eri lähteistä
- soveltaa kehittämistyössään ammatillista osaamistaan sekä sopivia menetelmiä ja työtapoja
Content
- opinnäytetyöprosessiin perehtyminen
- sopimus- ja lupakäytännöt
- toimintaympäristöön perehtyminen ja työelämäyhteistyön suunnittelu
- kehittämistarpeen tunnistaminen
- lähdekriittinen tiedonhankinta suomeksi ja englanniksi
- työtapojen ja menetelmien valinta
- aiheen täsmennys
- kehittämistyön suunnitelman laatiminen ja esittäminen
- työpajat
Location and time
See the orientation slides
ks. orientaatio diat
Materials
Literature of research- and development methods, research articles of the professional area. You will find the literature and materials in Research Methods and Development work -course´s Moodle platform.
Tutkimusmenetelmäkirjallisuus, alakohtainen ammatillinen kirjallisuus ja tutkimusartikkelit. Löydät kirjallisuutta ja materiaalia Research Methods and Development work-kurssin Moodle työtilasta.
Teaching methods
Student's independent work, group-/individual supervision, workshops (academic writing, literature review/QI project) -more information provided on orientation day
Opiskelijan itsenäinen työskentely, ryhmä-/henkilökohtainen ohjaus, työpajat
Employer connections
-
Exam schedules
In order to pass the course student must attend all the workshops, tutorials and seminarday (presentation and acting as an opponent)
Opintojakson suorituksiin kuuluu osallistuminen työpajoihin, ohjauksiin sekä seminaariin (esitys ja opponointi).
Completion alternatives
RPL -more information from your own tutor-teacher
AHOT - lisätietoja saat uraohjaajaltasi
Student workload
Opintojakson laajuus on 5op (1 op = 27h opiskelijan työtä, jolloin 5op = yht 135h opiskelijan työtä)
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty, hylätty
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko
Assessment methods and criteria
Hyväksytty opinnäytetyön suunnitelma
Prerequisites
Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät 5 op
Further information
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
- merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
- ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
- ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
- työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
- luotettavuus ja eettisyys
- tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
- tulosten käyttökelpoisuus
- opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
- rakenne ja muoto
- yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
- ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
- kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
- argumentointi ja lähteiden käyttö
Enrollment
28.11.2022 - 11.12.2022
Timing
16.01.2023 - 12.03.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
4 op
RDI portion
5 op
Mode of delivery
20 % Contact teaching, 80 % Distance learning
Unit
School of Rehabilitation and Examination
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Oral Hygiene
Teachers
- Saila Pakarinen
- Ulla Marjosola
- Anna Sundblom
Teacher in charge
Saila Pakarinen
Groups
-
SXP21K2Suun terveydenhuollon tutkinto-ohjelma, monimuoto
Objective
Opiskelija osaa
- tunnistaa työelämän ja oman alansa kehittämistarpeita tai ongelmakohtia ja suunnitella niihin
ratkaisuja
- käyttää työnsä perustassa ja rajauksessa luotettavaa tietoa eri lähteistä
- soveltaa kehittämistyössään ammatillista osaamistaan sekä sopivia menetelmiä ja työtapoja
Content
- opinnäytetyöprosessiin perehtyminen
- sopimus- ja lupakäytännöt
- toimintaympäristöön perehtyminen ja työelämäyhteistyön suunnittelu
- kehittämistarpeen tunnistaminen
- lähdekriittinen tiedonhankinta suomeksi ja englanniksi
- työtapojen ja menetelmien valinta
- aiheen täsmennys
- kehittämistyön suunnitelman laatiminen ja esittäminen
- työpajat
Materials
Tutkimusmenetelmäkirjallisuus, alakohtainen ammatillinen kirjallisuus ja tutkimusartikkelit
Teaching methods
piskelijan itsenäinen työskentely, ryhmä-/henkilökohtainen ohjaus, työpajat.
Opiskelija vahvistaa paikkansa opintojaksototeutuksella olemalla läsnä opetuksen alkaessa tai muutoin opettajan kanssa erikseen sovitulla tavalla, joka voi esimerkiksi olla ensimmäisen oppimistehtävän palautus. Jos opiskelija ei sairauden vuoksi pysty osallistumaan opetuksen alkuun, hän voi myös vahvistaa opiskelupaikkansa ilmoittamalla siitä opettajalle etukäteen. Opiskelijan tulee osallistua vähintään kahdeksaan seminaariin.
Employer connections
Hanke-/projektikohtainen työelämäyhteistyö
Exam schedules
-
International connections
-
Student workload
5 op (135 h)
5 op (135 h)
• Hyväksytyn opinnäytetyön suunnitelman laatiminen
• Suunnitelman esittäminen seminaarissa
• Opiskelijatovereiden suunnitelman opponointi seminaarissa
• Opponentin kirjallinen raportti opiskelijatovereille ja ohjaajalle
• Aktiivinen osallistuminen 8 seminaariin
• Työpajoihin osallistuminen
• Sopimus opinnäytetyöstä
• TurnItIn-raportti alkuperäisyyden tarkastuksesta ohjaajalle (keskeneräisen työn tarkistus)
Content scheduling
Opintojakson sisältö
• Opinnäytetyöprosessiin perehtyminen
• Sopimus- ja lupakäytännöt
• Toimintaympäristöön perehtyminen ja työelämäyhteistyön suunnittelu
• Kehittämistarpeen tunnistaminen
• Lähdekriittinen tiedonhankinta suomeksi ja englanniksi
• Työtapojen ja menetelmien valinta
• Aiheen täsmennys
• Opinnäytetyön suunnitelman laatiminen ja esittäminen
• Työpajat: menetelmät, tekstinohjaus ja tiedonhankinta
Further information
Opintojakson esitietovaatimukset
• Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät -opintojakso tulee olla hyväksytysti suoritettu ennen siirtymistä Opinnäytetyön suunnitteluun
Opinnäytetyön arviointikohteet :
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
• merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
• ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
• ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
• työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset:
• luotettavuus ja eettisyys
• tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
• tulosten käyttökelpoisuus
• opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen:
• rakenne ja muoto
• yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
• ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
• kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
Opiskelijoiden tulee opinnäytetyön materiaali vähintään viikkoa ennen seminaaria tai ohjausta opettajalle, opponenteille ja opiskelijatovereille.
Opiskelija kirjaa suoritukset ja ohjauksien sisällön opinnäytetyöpassiin.
Passi luovutetaan valmiin opinnäytetyön kanssa sisällönohjaajalle.
Opinnäytetyöprosessin aikana suositellaan 1-2 ohjauskertaa / opinnäytetyön opintojakso
Osallistuminen vähintään kolmeen työpajaan koko opinnäytetyöprosessin aikana.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty, hylätty
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko
Assessment methods and criteria
• Arviointikriteerit (ks. Oma/Terveysalan opinnäytetyö)
• Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa edistynyt.
• Opinnäytetyön suunnitelma arvioidaan: hyväksytty/hylätty.
• Opinnäytetyö arvioidaan projektina koko prosessin päätyttyä.
• Hyväksytty suunnitelman esitys seminaarissa ja toisen opinnäytetyön suullinen ja kirjallinen vertaisarviointi sekä osallistuminen kahdeksaan seminaariin.
Tutkintosääntö 36 §:
Arviointi toteutetaan neljän työviikon kuluessa toteutuksen päättymisen jälkeen.
Prerequisites
Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät 5 op
Further information
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
- merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
- ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
- ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
- työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
- luotettavuus ja eettisyys
- tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
- tulosten käyttökelpoisuus
- opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
- rakenne ja muoto
- yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
- ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
- kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
- argumentointi ja lähteiden käyttö
Enrollment
28.11.2022 - 11.12.2022
Timing
10.01.2023 - 10.03.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
RDI portion
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Rehabilitation and Examination
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Radiography and Radiotherapy
Teachers
- Heli Patanen
- Aino Vuorijärvi
- Ulla Nikupaavo
Teacher in charge
Heli Patanen
Groups
-
SXM21K2Radiografian ja sädehoidon tutkinto-ohjelma, monimuoto
Objective
Opiskelija osaa
- tunnistaa työelämän ja oman alansa kehittämistarpeita tai ongelmakohtia ja suunnitella niihin
ratkaisuja
- käyttää työnsä perustassa ja rajauksessa luotettavaa tietoa eri lähteistä
- soveltaa kehittämistyössään ammatillista osaamistaan sekä sopivia menetelmiä ja työtapoja
Content
- opinnäytetyöprosessiin perehtyminen
- sopimus- ja lupakäytännöt
- toimintaympäristöön perehtyminen ja työelämäyhteistyön suunnittelu
- kehittämistarpeen tunnistaminen
- lähdekriittinen tiedonhankinta suomeksi ja englanniksi
- työtapojen ja menetelmien valinta
- aiheen täsmennys
- kehittämistyön suunnitelman laatiminen ja esittäminen
- työpajat
Location and time
Opinnäytetyöprosessi käynnistyy marraskuussa aiheen valinnalla.
Yhteinen aloitus lukujärjestyksen mukaan.
Opinnäytetyökohtaiset ohjaukset
Seminaari lukujärjestyksen mukaan.
Oman työn esittely sekä opponointi kuuluvat osaksi suoritusta.
Materials
Menetelmäkirjallisuus.
TYöpajat
Teaching methods
Opinnäytetyön suunnittelu --opintojakson tarkoituksena on, että opiskelijat työstävät opinnäytetyön aiheesta suunnitelman, jossa määritellään opinnäytetyötyöskentelyn tarkoitus, tavoite sekä teoreettinen viitekehys ja toteutussuunnitelma.
Opiskelijan itsenäinen työskentely ja työskentely opinnäytetyöryhmässä
ryhmä-/henkilökohtainen ohjaus,
työpajat
opinnäytetyön suunnitelmaseminaari
Wihi-järjestelmän perehdytys.
Employer connections
Hanke/projektikohtainen yhteistyö
Student workload
Ohjaus noin 0.5 op. Itsenäinen työskentely 4,5 op = 121,5 h opiskelijan työaikaa
Further information
Opinnäytetyön suunnittelu -opintojaksolle osallistumisen vaatimuksena on, että Tutkimus- ja kehittämistyön perusteet -opintojakso on suoritettu ja kirjattu eikä ole miltään osin kesken.
Aloitusinfoon ja ryhmän tapaamisiin on pakollinen osallistuminen
Työpajoihin osallistuminen ja ohjaukseen osallistuminen pakollista
Seminaaripäivään ja opponointiin osallistuminen pakollista
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty, hylätty
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko
Assessment methods and criteria
Hyväksytty opinnäytetyön suunnitelma
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
- merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
- ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
- ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
- työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
- luotettavuus ja eettisyys
- tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
- tulosten käyttökelpoisuus
- opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
- rakenne ja muoto
- yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
- ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
- kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
Prerequisites
Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät 5 op
Further information
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
- merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
- ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
- ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
- työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
- luotettavuus ja eettisyys
- tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
- tulosten käyttökelpoisuus
- opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
- rakenne ja muoto
- yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
- ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
- kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
- argumentointi ja lähteiden käyttö
Enrollment
28.11.2022 - 11.12.2022
Timing
10.01.2023 - 12.03.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
2 op
RDI portion
5 op
Mode of delivery
60 % Contact teaching, 40 % Distance learning
Unit
School of Rehabilitation and Examination
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 30
Degree programmes
- Biomedical Laboratory Science
Teachers
- Suska Veltheim
- Merja Ojala
- Heidi Malava
- Jaana Anttila
- Riitta Lumme
Teacher in charge
Riitta Lumme
Groups
-
SXJ20S1Bioanalytiikan tutkinto-ohjelma päivä
Objective
Opiskelija osaa
- tunnistaa työelämän ja oman alansa kehittämistarpeita tai ongelmakohtia ja suunnitella niihin
ratkaisuja
- käyttää työnsä perustassa ja rajauksessa luotettavaa tietoa eri lähteistä
- soveltaa kehittämistyössään ammatillista osaamistaan sekä sopivia menetelmiä ja työtapoja
Content
- opinnäytetyöprosessiin perehtyminen
- sopimus- ja lupakäytännöt
- toimintaympäristöön perehtyminen ja työelämäyhteistyön suunnittelu
- kehittämistarpeen tunnistaminen
- lähdekriittinen tiedonhankinta suomeksi ja englanniksi
- työtapojen ja menetelmien valinta
- aiheen täsmennys
- kehittämistyön suunnitelman laatiminen ja esittäminen
- työpajat
Location and time
Ks. opinnäytetyöprosessin ohjeistus
Materials
Tutkimusmenetelmäkirjallisuus, alakohtainen ammatillinen kirjallisuus ja tutkimusartikkelit
Teaching methods
Opiskelijan itsenäinen työskentely, ryhmä-/henkilökohtainen ohjaus, työpajat
Employer connections
Hanke-/projektikohtainen työelämäyhteistyö
Exam schedules
-
International connections
-
Completion alternatives
-
Student workload
5 op
Content scheduling
-
Further information
Opinnäytetyöohjeet (Moodle)
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty, hylätty
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko
Assessment methods and criteria
Hyväksytty opinnäytetyön suunnitelma
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
- merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
- ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
- ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
- työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
- luotettavuus ja eettisyys
- tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
- tulosten käyttökelpoisuus
- opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
- rakenne ja muoto
- yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
- ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
- kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
Prerequisites
Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät 5 op
Further information
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
- merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
- ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
- ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
- työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
- luotettavuus ja eettisyys
- tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
- tulosten käyttökelpoisuus
- opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
- rakenne ja muoto
- yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
- ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
- kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
- argumentointi ja lähteiden käyttö
Enrollment
28.11.2022 - 11.12.2022
Timing
09.01.2023 - 19.05.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
RDI portion
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Health Care
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 200
Degree programmes
- Public Health Nursing
- Nursing (in Finnish)
- Midwifery
Teachers
- Marianne Sipilä
- Maija-Riitta Jouhki
- Riitta Vilkko
- Johanna Nieminen
- Pirjo Koski
- Hanna Vatanen
- Jaana Seitovirta
- Tinja Kaivolahti
- Leena Hinkkanen
- Pirjo Vesa
- Tuija Buure
- Pihla Markkanen
Groups
-
SXL21K1Kätilötyön tutkinto-ohjelma päivä
-
SXQ21K1Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma päivä
-
SXO21K1CSairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä C
-
SXO21K1BSairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä B
-
SXO21K1ASairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä A
-
SXO21K2Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, monimuoto
Objective
Opiskelija osaa
- tunnistaa työelämän ja oman alansa kehittämistarpeita tai ongelmakohtia ja suunnitella niihin
ratkaisuja
- käyttää työnsä perustassa ja rajauksessa luotettavaa tietoa eri lähteistä
- soveltaa kehittämistyössään ammatillista osaamistaan sekä sopivia menetelmiä ja työtapoja
Content
- opinnäytetyöprosessiin perehtyminen
- sopimus- ja lupakäytännöt
- toimintaympäristöön perehtyminen ja työelämäyhteistyön suunnittelu
- kehittämistarpeen tunnistaminen
- lähdekriittinen tiedonhankinta suomeksi ja englanniksi
- työtapojen ja menetelmien valinta
- aiheen täsmennys
- kehittämistyön suunnitelman laatiminen ja esittäminen
- työpajat
Location and time
Lukujärjestyksen mukaan seminaarit, opinnäytetyön ohjaaja ilmoittaa seminaarien toteutusmuodon
Työpajatarjonta esitellään Moodlessa:
Työpajat (vähintään 3) pakollisia ont-prosessin aikana
Materials
Tutkimusmenetelmäkirjallisuus, alakohtainen, ammatillinen kirjallisuus ja tutkimusartikkelit
Teaching methods
Opiskelijan itsenäinen työskentely, ryhmä-/henkilökohtainen ohjaus, opponointi, työpajat, seminaarit
Employer connections
Hanke- /projektikohtainen työelämäyhteistyö
Exam schedules
-
International connections
Hyväksytty suoritus edellyttää kansainvälistä lähdekirjallisuutta.
Completion alternatives
-
Student workload
5 op vastaa 135 tuntia opiskelijan työtä
Content scheduling
Kevään 2023 seminaariviikot 7, 11, 17, 20 (eh ja DPN oma aikataulu)
Further information
Opinnäytetyön ensisijainen ohjausmuoto on ryhmäohjaus (mm. seminaarit ja työpajat), jonka lisäksi voidaan sopia yksilöohjauksista.
Opinnäytetyön hyväksytty tutkimussuunnitelma (ont-ohjaaja hyväksyy), opinnäytetyöseminaareihin osallistuminen ja opponointi sekä työpajoihin osallistuminen ovat edellytyksinä siirtymisessä Opinnäytyön toteutus-opintojaksolle. Tästä sovitaan tarkemmin oman ont-ohjaajan kanssa.
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.
Toisten opiskelijoiden työt ovat luottamuksellisia!
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty, hylätty
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko
Assessment methods and criteria
Opinnäytetyön hyväksytty tutkimussuunnitelma (ont-ohjaaja hyväksyy), opinnäytetyöseminaareihin osallistuminen ja opponointi sekä työpajoihin osallistuminen ovat edellytyksinä siirtymisessä Opinnäytyön toteutus-opintojaksolle.
Katso opinnäytetyön arviointikehikko valmiin työn osalta.
Prerequisites
Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät 5 op
Further information
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
- merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
- ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
- ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
- työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
- luotettavuus ja eettisyys
- tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
- tulosten käyttökelpoisuus
- opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
- rakenne ja muoto
- yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
- ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
- kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
- argumentointi ja lähteiden käyttö
Enrollment
28.11.2022 - 11.12.2022
Timing
09.01.2023 - 19.05.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
RDI portion
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Health Care
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
50 - 300
Degree programmes
- Public Health Nursing
- Degree Programme in Emergency Care
- Nursing (in Finnish)
- Midwifery
- Degree Programme in Nursing
Teachers
- Maija-Riitta Jouhki
- Eini Koskimies
- Pirjo Koski
- Jaana Seitovirta
- Marika Lähdetniemi
- Anna-Kaisa Partanen
- Pirjo Vesa
- Pihla Markkanen
Teacher in charge
Anna-Kaisa Partanen
Groups
-
SXL21K1Kätilötyön tutkinto-ohjelma päivä
-
SXQ21K1Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma päivä
-
SXO21K1CSairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä C
-
SXO21K1BSairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä B
-
SXK21K1Ensihoidon tutkinto-ohjelma, päivä
-
SXO21K1ASairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä A
-
SXO21K2Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, monimuoto
Objective
Opiskelija osaa
- tunnistaa työelämän ja oman alansa kehittämistarpeita tai ongelmakohtia ja suunnitella niihin
ratkaisuja
- käyttää työnsä perustassa ja rajauksessa luotettavaa tietoa eri lähteistä
- soveltaa kehittämistyössään ammatillista osaamistaan sekä sopivia menetelmiä ja työtapoja
Content
- opinnäytetyöprosessiin perehtyminen
- sopimus- ja lupakäytännöt
- toimintaympäristöön perehtyminen ja työelämäyhteistyön suunnittelu
- kehittämistarpeen tunnistaminen
- lähdekriittinen tiedonhankinta suomeksi ja englanniksi
- työtapojen ja menetelmien valinta
- aiheen täsmennys
- kehittämistyön suunnitelman laatiminen ja esittäminen
- työpajat
Location and time
Kevätlukukausi 2023 , suosituksena on 4. lukukausi. Perustellusta syystä voidaan aloitusaikataulusta poiketa (esim. valmistuminen, hanketyö).
Materials
Alakohtainen, ammatillinen kirjallisuus ja tutkimusartikkelit
Teaching methods
Opiskelijan itsenäinen työskentely, henkilökohtainen ohjaus
Employer connections
-
Exam schedules
-
International connections
-
Completion alternatives
-
Student workload
5 op, n.135h
1 op. = 27h
Content scheduling
Artikkelikäsikirjoitus/Kirjallisuuskatsaus tehdään osana opinnäytetyön ahot-prosessia.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty, hylätty
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko
Assessment methods and criteria
Artikkelikäsikirjoitus/Kirjallisuuskatsaus arvioidaan, kun kaikki sen osat on hyväksytty.
Prerequisites
Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät 5 op
Further information
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
- merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
- ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
- ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
- työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
- luotettavuus ja eettisyys
- tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
- tulosten käyttökelpoisuus
- opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
- rakenne ja muoto
- yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
- ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
- kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
- argumentointi ja lähteiden käyttö
Enrollment
02.05.2022 - 15.05.2022
Timing
10.10.2022 - 02.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Health Care
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- English
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Nursing
Teachers
- Tiina Varamäki
- Kirsi Talman
- Katja Hämäläinen
- Nea Lehtimäki
- Anna-Kaisa Partanen
Teacher in charge
Anna-Kaisa Partanen
Groups
-
SXN22K1BEDegree Programme in Nursing Daytime Studies
-
SXN20S1Degree Programme in Nursing päivä
Objective
Opiskelija osaa
- tunnistaa työelämän ja oman alansa kehittämistarpeita tai ongelmakohtia ja suunnitella niihin
ratkaisuja
- käyttää työnsä perustassa ja rajauksessa luotettavaa tietoa eri lähteistä
- soveltaa kehittämistyössään ammatillista osaamistaan sekä sopivia menetelmiä ja työtapoja
Content
- opinnäytetyöprosessiin perehtyminen
- sopimus- ja lupakäytännöt
- toimintaympäristöön perehtyminen ja työelämäyhteistyön suunnittelu
- kehittämistarpeen tunnistaminen
- lähdekriittinen tiedonhankinta suomeksi ja englanniksi
- työtapojen ja menetelmien valinta
- aiheen täsmennys
- kehittämistyön suunnitelman laatiminen ja esittäminen
- työpajat
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty, hylätty
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko
Prerequisites
Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät 5 op
Further information
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
- merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
- ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
- ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
- työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
- luotettavuus ja eettisyys
- tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
- tulosten käyttökelpoisuus
- opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
- rakenne ja muoto
- yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
- ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
- kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
- argumentointi ja lähteiden käyttö
Enrollment
02.05.2022 - 15.05.2022
Timing
15.08.2022 - 23.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Health Care
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
50 - 300
Degree programmes
- Public Health Nursing
- Degree Programme in Emergency Care
- Nursing (in Finnish)
- Midwifery
Teachers
- Eini Koskimies
- Johanna Nieminen
- Riitta Vilkko
- Anu Leppänen
- Nea Lehtimäki
- Marika Lähdetniemi
- Hanna Vatanen
- Pasi Miettinen
- Mari Manninen
- Pihla Markkanen
- Marianne Sipilä
- Maija-Riitta Jouhki
- Pirjo Koski
- Jaana Seitovirta
- Tinja Kaivolahti
- Tiia Saastamoinen
- Anna Sievers
Groups
-
SXO20S1BSairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä B
-
SXO20S1ASairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä A
-
SXK20S1Ensihoidon tutkinto-ohjelma, päivä
-
SXO20S2Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelmaa monimuoto
-
SXO20S1DSairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä D
-
SXL20S1Kätilötyön tutkinto-ohjelma päivä
-
SXO20S1CSairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä C
-
SXQ20S1Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma päivä
Objective
Opiskelija osaa
- tunnistaa työelämän ja oman alansa kehittämistarpeita tai ongelmakohtia ja suunnitella niihin
ratkaisuja
- käyttää työnsä perustassa ja rajauksessa luotettavaa tietoa eri lähteistä
- soveltaa kehittämistyössään ammatillista osaamistaan sekä sopivia menetelmiä ja työtapoja
Content
- opinnäytetyöprosessiin perehtyminen
- sopimus- ja lupakäytännöt
- toimintaympäristöön perehtyminen ja työelämäyhteistyön suunnittelu
- kehittämistarpeen tunnistaminen
- lähdekriittinen tiedonhankinta suomeksi ja englanniksi
- työtapojen ja menetelmien valinta
- aiheen täsmennys
- kehittämistyön suunnitelman laatiminen ja esittäminen
- työpajat
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty, hylätty
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko
Prerequisites
Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät 5 op
Further information
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
- merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
- ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
- ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
- työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
- luotettavuus ja eettisyys
- tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
- tulosten käyttökelpoisuus
- opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
- rakenne ja muoto
- yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
- ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
- kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
- argumentointi ja lähteiden käyttö
Enrollment
02.05.2022 - 15.05.2022
Timing
15.08.2022 - 23.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Health Care
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
50 - 300
Degree programmes
- Public Health Nursing
- Degree Programme in Emergency Care
- Nursing (in Finnish)
- Midwifery
- Degree Programme in Nursing
Teachers
- Maija-Riitta Jouhki
- Pirjo Koski
- Jaana Seitovirta
- Marika Lähdetniemi
- Pihla Markkanen
Groups
-
SXO20S1BSairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä B
-
SXO20S1ASairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä A
-
SXK20S1Ensihoidon tutkinto-ohjelma, päivä
-
SXO20S2Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelmaa monimuoto
-
SXO20S1DSairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä D
-
SXN20S1Degree Programme in Nursing päivä
-
SXL20S1Kätilötyön tutkinto-ohjelma päivä
-
SXO20S1CSairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä C
-
SXQ20S1Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma päivä
Objective
Opiskelija osaa
- tunnistaa työelämän ja oman alansa kehittämistarpeita tai ongelmakohtia ja suunnitella niihin
ratkaisuja
- käyttää työnsä perustassa ja rajauksessa luotettavaa tietoa eri lähteistä
- soveltaa kehittämistyössään ammatillista osaamistaan sekä sopivia menetelmiä ja työtapoja
Content
- opinnäytetyöprosessiin perehtyminen
- sopimus- ja lupakäytännöt
- toimintaympäristöön perehtyminen ja työelämäyhteistyön suunnittelu
- kehittämistarpeen tunnistaminen
- lähdekriittinen tiedonhankinta suomeksi ja englanniksi
- työtapojen ja menetelmien valinta
- aiheen täsmennys
- kehittämistyön suunnitelman laatiminen ja esittäminen
- työpajat
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty, hylätty
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko
Prerequisites
Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät 5 op
Further information
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
- merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
- ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
- ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
- työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
- luotettavuus ja eettisyys
- tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
- tulosten käyttökelpoisuus
- opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
- rakenne ja muoto
- yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
- ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
- kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
- argumentointi ja lähteiden käyttö
Enrollment
02.05.2022 - 15.05.2022
Timing
15.08.2022 - 31.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
RDI portion
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Rehabilitation and Examination
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Radiography and Radiotherapy
Teachers
- Heli Patanen
- Aino Vuorijärvi
- Ulla Nikupaavo
Teacher in charge
Sanna Törnroos
Groups
-
SXM20S1Radiografian ja sädehoidon tutkinto-ohjelma päivä
Objective
Opiskelija osaa
- tunnistaa työelämän ja oman alansa kehittämistarpeita tai ongelmakohtia ja suunnitella niihin
ratkaisuja
- käyttää työnsä perustassa ja rajauksessa luotettavaa tietoa eri lähteistä
- soveltaa kehittämistyössään ammatillista osaamistaan sekä sopivia menetelmiä ja työtapoja
Content
- opinnäytetyöprosessiin perehtyminen
- sopimus- ja lupakäytännöt
- toimintaympäristöön perehtyminen ja työelämäyhteistyön suunnittelu
- kehittämistarpeen tunnistaminen
- lähdekriittinen tiedonhankinta suomeksi ja englanniksi
- työtapojen ja menetelmien valinta
- aiheen täsmennys
- kehittämistyön suunnitelman laatiminen ja esittäminen
- työpajat
Location and time
Yhteinen aloitus lukujärjestyksen mukaan.
Opinnäytetyökohtaiset ohjaukset
Seminaari lukujärjestyksen mukaan.
Oman työn esittely sekä opponointi kuuluvat osaksi suoritusta.
Materials
Menetelmäkirjallisuus.
TYöpajat
Teaching methods
Opinnäytetyön suunnittelu --opintojakson tarkoituksena on, että opiskelijat työstävät opinnäytetyön aiheesta suunnitelman, jossa määritellään opinnäytetyötyöskentelyn tarkoitus, tavoite sekä teoreettinen viitekehys ja toteutussuunnitelma.
Opiskelijan itsenäinen työskentely ja työskentely opinnäytetyöryhmässä
ryhmä-/henkilökohtainen ohjaus,
työpajat
opinnäytetyön suunnitelmaseminaari
Wihi-järjestelmän perehdytys.
Employer connections
Hanke/projektikohtainen yhteistyö
Student workload
Ohjaus noin 0.5 op. Itsenäinen työskentely 4,5 op = 121,5 h opiskelijan työaikaa
Further information
Opinnäytetyön suunnittelu -opintojaksolle osallistumisen vaatimuksena on, että Tutkimus- ja kehittämistyön perusteet -opintojakso on suoritettu ja kirjattu eikä ole miltään osin kesken.
Aloitusinfoon ja ryhmän tapaamisiin on pakollinen osallistuminen
Työpajoihin osallistuminen ja ohjaukseen osallistuminen pakollista
Seminaaripäivään ja opponointiin osallistuminen pakollista
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty, hylätty
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko
Assessment methods and criteria
Hyväksytty opinnäytetyön suunnitelma
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
- merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
- ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
- ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
- työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
- luotettavuus ja eettisyys
- tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
- tulosten käyttökelpoisuus
- opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
- rakenne ja muoto
- yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
- ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
- kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
Prerequisites
Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät 5 op
Further information
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
- merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
- ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
- ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
- työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
- luotettavuus ja eettisyys
- tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
- tulosten käyttökelpoisuus
- opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
- rakenne ja muoto
- yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
- ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
- kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
- argumentointi ja lähteiden käyttö
Enrollment
02.05.2022 - 15.05.2022
Timing
15.08.2022 - 23.10.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
RDI portion
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Rehabilitation and Examination
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Oral Hygiene
Teachers
- Saila Pakarinen
- Ulla Marjosola
- Anna Sundblom
Teacher in charge
Saila Pakarinen
Groups
-
SXP20S1Suun terveydenhuollon tutkinto-ohjelma päivä
Objective
Opiskelija osaa
- tunnistaa työelämän ja oman alansa kehittämistarpeita tai ongelmakohtia ja suunnitella niihin
ratkaisuja
- käyttää työnsä perustassa ja rajauksessa luotettavaa tietoa eri lähteistä
- soveltaa kehittämistyössään ammatillista osaamistaan sekä sopivia menetelmiä ja työtapoja
Content
- opinnäytetyöprosessiin perehtyminen
- sopimus- ja lupakäytännöt
- toimintaympäristöön perehtyminen ja työelämäyhteistyön suunnittelu
- kehittämistarpeen tunnistaminen
- lähdekriittinen tiedonhankinta suomeksi ja englanniksi
- työtapojen ja menetelmien valinta
- aiheen täsmennys
- kehittämistyön suunnitelman laatiminen ja esittäminen
- työpajat
Materials
Tutkimusmenetelmäkirjallisuus, alakohtainen ammatillinen kirjallisuus ja tutkimusartikkelit
Teaching methods
Opiskelijan itsenäinen työskentely, ryhmä-/henkilökohtainen ohjaus, työpajat.
Opiskelija vahvistaa paikkansa opintojaksototeutuksella olemalla läsnä opetuksen alkaessa tai muutoin opettajan kanssa erikseen sovitulla tavalla, joka voi esimerkiksi olla ensimmäisen oppimistehtävän palautus. Jos opiskelija ei sairauden vuoksi pysty osallistumaan opetuksen alkuun, hän voi myös vahvistaa opiskelupaikkansa ilmoittamalla siitä opettajalle etukäteen.Opiskelijan tulee osallistua vähintään kahdeksaan seminaariin,
Employer connections
Hanke-/projektikohtainen työelämäyhteistyö
Exam schedules
-
International connections
-
Student workload
5 op (135 h)
5 op (135 h)
• Hyväksytyn opinnäytetyön suunnitelman laatiminen
• Suunnitelman esittäminen seminaarissa
• Opiskelijatovereiden suunnitelman opponointi seminaarissa
• Opponentin kirjallinen raportti opiskelijatovereille ja ohjaajalle
• Aktiivinen osallistuminen 8 seminaariin
• Työpajoihin osallistuminen
• Sopimus opinnäytetyöstä
• TurnItIn-raportti alkuperäisyyden tarkastuksesta ohjaajalle (keskeneräisen työn tarkistus)
Content scheduling
Opintojakson sisältö
• Opinnäytetyöprosessiin perehtyminen
• Sopimus- ja lupakäytännöt
• Toimintaympäristöön perehtyminen ja työelämäyhteistyön suunnittelu
• Kehittämistarpeen tunnistaminen
• Lähdekriittinen tiedonhankinta suomeksi ja englanniksi
• Työtapojen ja menetelmien valinta
• Aiheen täsmennys
• Opinnäytetyön suunnitelman laatiminen ja esittäminen
• Työpajat: menetelmät, tekstinohjaus ja tiedonhankinta
Further information
Opintojakson esitietovaatimukset
• Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät -opintojakso tulee olla hyväksytysti suoritettu ennen siirtymistä Opinnäytetyön suunnitteluun
Opinnäytetyön arviointikohteet :
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
• merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
• ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
• ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
• työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset:
• luotettavuus ja eettisyys
• tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
• tulosten käyttökelpoisuus
• opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen:
• rakenne ja muoto
• yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
• ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
• kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
Opiskelijoiden tulee opinnäytetyön materiaali vähintään viikkoa ennen seminaaria tai ohjausta opettajalle, opponenteille ja opiskelijatovereille.
Opiskelija kirjaa suoritukset ja ohjauksien sisällön opinnäytetyöpassiin.
Passi luovutetaan valmiin opinnäytetyön kanssa sisällönohjaajalle.
Opinnäytetyöprosessin aikana suositellaan 1-2 ohjauskertaa / opinnäytetyön opintojakso
Osallistuminen vähintään kolmeen työpajaan koko opinnäytetyöprosessin aikana.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty, hylätty
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko
Assessment methods and criteria
Arviointikriteerit (ks. Oma/Terveysalan opinnäytetyö)
• Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa edistynyt.
• Opinnäytetyön suunnitelma arvioidaan: hyväksytty/hylätty.
• Opinnäytetyö arvioidaan projektina koko prosessin päätyttyä.
• Hyväksytty suunnitelman esitys seminaarissa ja toisen opinnäytetyön suullinen ja kirjallinen vertaisarviointi sekä osallistuminen kahdeksaan seminaariin.
Tutkintosääntö 36 §:
Arviointi toteutetaan neljän työviikon kuluessa toteutuksen päättymisen jälkeen.
Prerequisites
Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät 5 op
Further information
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
- merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
- ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
- ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
- työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
- luotettavuus ja eettisyys
- tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
- tulosten käyttökelpoisuus
- opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
- rakenne ja muoto
- yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
- ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
- kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
- argumentointi ja lähteiden käyttö
Enrollment
29.11.2021 - 12.12.2021
Timing
21.02.2022 - 31.07.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Health Care
Teaching languages
- English
Degree programmes
- Degree Programme in Nursing
Teachers
- Tiina Varamäki
- Anna-Kaisa Partanen
Teacher in charge
Anna-Kaisa Partanen
Groups
-
SXN21S1BDegree Programme in Nursing Daytime Studies
-
SXN22K1DDegree Programme in Nursing Daytime Studies
Objective
Opiskelija osaa
- tunnistaa työelämän ja oman alansa kehittämistarpeita tai ongelmakohtia ja suunnitella niihin
ratkaisuja
- käyttää työnsä perustassa ja rajauksessa luotettavaa tietoa eri lähteistä
- soveltaa kehittämistyössään ammatillista osaamistaan sekä sopivia menetelmiä ja työtapoja
Content
- opinnäytetyöprosessiin perehtyminen
- sopimus- ja lupakäytännöt
- toimintaympäristöön perehtyminen ja työelämäyhteistyön suunnittelu
- kehittämistarpeen tunnistaminen
- lähdekriittinen tiedonhankinta suomeksi ja englanniksi
- työtapojen ja menetelmien valinta
- aiheen täsmennys
- kehittämistyön suunnitelman laatiminen ja esittäminen
- työpajat
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty, hylätty
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko
Prerequisites
Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät 5 op
Further information
Opinnäytetyön arviointikohteet
Ammattialakohtainen osaaminen ja kehittäminen
- merkitys ammattialalle ja yhteys alan ammattikäytäntöihin
- ammattialan tietoperustan hyödyntäminen
- ammatillisen osaamisen kehittyminen ja kehittäminen
- työn sovellettavuus ammatillisessa toiminnassa
Käytetyt menetelmät ja työtavat sekä saadut tulokset
- luotettavuus ja eettisyys
- tarkoituksenmukaisuus ja innovatiivisuus
- tulosten käyttökelpoisuus
- opinnäytetyö- ja kehittämisprosessin hallinta
Viestinnällinen ja ilmaisullinen osaaminen
- rakenne ja muoto
- yleiskielen ja ammattikielen käytänteet
- ilmaisun kohdentaminen, selkeys ja johdonmukaisuus
- kriittisyys, analyyttisyys ja reflektiivisyys
- argumentointi ja lähteiden käyttö