Tekninen myyntiLaajuus (5 op)
Tunnus: TX00CN65
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää myyntitoiminnan roolin ja sen miten se voi tuottaa lisäarvoa sekä yritykselle itselleen että sen asiakkaille. Opiskelija ymmärtää miten myyntiprosessi nivoutuu asiakkaan päätöksentekoprosessiin. Opiskelija osaa systemaattisen myyntitoiminnan menetelmiä. Opiskelija tuntee teknisen myynnin roolin sekä markkinoinnin, myynnin ja toteutuksen keskinäiset riippuvuussuhteet. Opiskelija ymmärtää kansainvälisen yrityksen myynnin luonteen. Opiskelija tuntee teknisen arvomyynnin johtamisen ja asiakkuuden hallinnan osa-alueet ja käytäntöjä.
Sisältö
Tekninen myynti (kansainvälisessä kontekstissa)
Asiakkaan tarpeiden ymmärtäminen ja asiakkaaseen vaikuttaminen
Yritysten päätöksentekoprosessit toimittajien valinnassa
Myyntitoiminta prosessina, sen liittymät markkinointiin ja toteutukseen
Asiakashallinta
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja osaa perustella tekemiään ratkaisuja. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tuotantotalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan ja määrittää, missä alueella tarvitsee kehittymistä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet, mallit työkalut. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tuotantotalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Lisätiedot
Englanniksi
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 18.08.2024
Ajoitus
19.08.2024 - 16.03.2025
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
60 - 90
Koulutus
- Tuotantotalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Anna Sperryn
Ryhmät
-
TXQ24S2Tuotantotalouden tutkinto-ohjelma, monimuoto-opinnot
-
TXQ24S2PTuotantotalous, monimuoto-opinnot, avoin amk väyläopiskelijat
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää myyntitoiminnan roolin ja sen miten se voi tuottaa lisäarvoa sekä yritykselle itselleen että sen asiakkaille. Opiskelija ymmärtää miten myyntiprosessi nivoutuu asiakkaan päätöksentekoprosessiin. Opiskelija osaa systemaattisen myyntitoiminnan menetelmiä. Opiskelija tuntee teknisen myynnin roolin sekä markkinoinnin, myynnin ja toteutuksen keskinäiset riippuvuussuhteet. Opiskelija ymmärtää kansainvälisen yrityksen myynnin luonteen. Opiskelija tuntee teknisen arvomyynnin johtamisen ja asiakkuuden hallinnan osa-alueet ja käytäntöjä.
Sisältö
Tekninen myynti (kansainvälisessä kontekstissa)
Asiakkaan tarpeiden ymmärtäminen ja asiakkaaseen vaikuttaminen
Yritysten päätöksentekoprosessit toimittajien valinnassa
Myyntitoiminta prosessina, sen liittymät markkinointiin ja toteutukseen
Asiakashallinta
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja osaa perustella tekemiään ratkaisuja. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tuotantotalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan ja määrittää, missä alueella tarvitsee kehittymistä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet, mallit työkalut. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tuotantotalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Lisätiedot
Englanniksi
Ilmoittautumisaika
27.11.2023 - 14.01.2024
Ajoitus
15.01.2024 - 12.05.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
- Suomi
Opettaja
- Anna Sperryn
- Tuire Ranta-Meyer
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää myyntitoiminnan roolin ja sen miten se voi tuottaa lisäarvoa sekä yritykselle itselleen että sen asiakkaille. Opiskelija ymmärtää miten myyntiprosessi nivoutuu asiakkaan päätöksentekoprosessiin. Opiskelija osaa systemaattisen myyntitoiminnan menetelmiä. Opiskelija tuntee teknisen myynnin roolin sekä markkinoinnin, myynnin ja toteutuksen keskinäiset riippuvuussuhteet. Opiskelija ymmärtää kansainvälisen yrityksen myynnin luonteen. Opiskelija tuntee teknisen arvomyynnin johtamisen ja asiakkuuden hallinnan osa-alueet ja käytäntöjä.
Sisältö
Tekninen myynti (kansainvälisessä kontekstissa)
Asiakkaan tarpeiden ymmärtäminen ja asiakkaaseen vaikuttaminen
Yritysten päätöksentekoprosessit toimittajien valinnassa
Myyntitoiminta prosessina, sen liittymät markkinointiin ja toteutukseen
Asiakashallinta
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja osaa perustella tekemiään ratkaisuja. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tuotantotalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan ja määrittää, missä alueella tarvitsee kehittymistä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet, mallit työkalut. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tuotantotalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Lisätiedot
Englanniksi
Ilmoittautumisaika
27.11.2023 - 14.01.2024
Ajoitus
15.01.2024 - 12.05.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tuotantotalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Anna Sperryn
Ryhmät
-
TXQ22SCMTuotantotalous, Toiminnan johtaminen
-
TXQ22ICTTuotantotalous, ICT-liiketoiminnan johtaminen
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää myyntitoiminnan roolin ja sen miten se voi tuottaa lisäarvoa sekä yritykselle itselleen että sen asiakkaille. Opiskelija ymmärtää miten myyntiprosessi nivoutuu asiakkaan päätöksentekoprosessiin. Opiskelija osaa systemaattisen myyntitoiminnan menetelmiä. Opiskelija tuntee teknisen myynnin roolin sekä markkinoinnin, myynnin ja toteutuksen keskinäiset riippuvuussuhteet. Opiskelija ymmärtää kansainvälisen yrityksen myynnin luonteen. Opiskelija tuntee teknisen arvomyynnin johtamisen ja asiakkuuden hallinnan osa-alueet ja käytäntöjä.
Sisältö
Tekninen myynti (kansainvälisessä kontekstissa)
Asiakkaan tarpeiden ymmärtäminen ja asiakkaaseen vaikuttaminen
Yritysten päätöksentekoprosessit toimittajien valinnassa
Myyntitoiminta prosessina, sen liittymät markkinointiin ja toteutukseen
Asiakashallinta
Lisätietoja opiskelijoille
Esitietovaatimus: Tuotantotalouden perusteet
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja osaa perustella tekemiään ratkaisuja. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tuotantotalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan ja määrittää, missä alueella tarvitsee kehittymistä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet, mallit työkalut. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tuotantotalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Lisätiedot
Englanniksi
Ilmoittautumisaika
02.05.2023 - 20.08.2023
Ajoitus
21.08.2023 - 17.03.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
50 - 100
Koulutus
- Tuotantotalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Anna Sperryn
Ryhmät
-
TXQ23S2PTuotantotalous, avoin amk polkuopiskelijat, monimuoto
-
TXQ23S2Tuotantotalouden tutkinto-ohjelma monimuoto
-
TXQ22S2Tuotantotalouden tutkinto-ohjelma monimuoto
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää myyntitoiminnan roolin ja sen miten se voi tuottaa lisäarvoa sekä yritykselle itselleen että sen asiakkaille. Opiskelija ymmärtää miten myyntiprosessi nivoutuu asiakkaan päätöksentekoprosessiin. Opiskelija osaa systemaattisen myyntitoiminnan menetelmiä. Opiskelija tuntee teknisen myynnin roolin sekä markkinoinnin, myynnin ja toteutuksen keskinäiset riippuvuussuhteet. Opiskelija ymmärtää kansainvälisen yrityksen myynnin luonteen. Opiskelija tuntee teknisen arvomyynnin johtamisen ja asiakkuuden hallinnan osa-alueet ja käytäntöjä.
Sisältö
Tekninen myynti (kansainvälisessä kontekstissa)
Asiakkaan tarpeiden ymmärtäminen ja asiakkaaseen vaikuttaminen
Yritysten päätöksentekoprosessit toimittajien valinnassa
Myyntitoiminta prosessina, sen liittymät markkinointiin ja toteutukseen
Asiakashallinta
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja osaa perustella tekemiään ratkaisuja. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tuotantotalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan ja määrittää, missä alueella tarvitsee kehittymistä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet, mallit työkalut. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tuotantotalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Lisätiedot
Englanniksi
Ilmoittautumisaika
14.11.2022 - 22.12.2022
Ajoitus
09.01.2023 - 12.03.2023
Opintopistemäärä
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
- Suomi
Opettaja
- Anna Sperryn
- Tuire Ranta-Meyer
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää myyntitoiminnan roolin ja sen miten se voi tuottaa lisäarvoa sekä yritykselle itselleen että sen asiakkaille. Opiskelija ymmärtää miten myyntiprosessi nivoutuu asiakkaan päätöksentekoprosessiin. Opiskelija osaa systemaattisen myyntitoiminnan menetelmiä. Opiskelija tuntee teknisen myynnin roolin sekä markkinoinnin, myynnin ja toteutuksen keskinäiset riippuvuussuhteet. Opiskelija ymmärtää kansainvälisen yrityksen myynnin luonteen. Opiskelija tuntee teknisen arvomyynnin johtamisen ja asiakkuuden hallinnan osa-alueet ja käytäntöjä.
Sisältö
Tekninen myynti (kansainvälisessä kontekstissa)
Asiakkaan tarpeiden ymmärtäminen ja asiakkaaseen vaikuttaminen
Yritysten päätöksentekoprosessit toimittajien valinnassa
Myyntitoiminta prosessina, sen liittymät markkinointiin ja toteutukseen
Asiakashallinta
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja osaa perustella tekemiään ratkaisuja. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tuotantotalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan ja määrittää, missä alueella tarvitsee kehittymistä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet, mallit työkalut. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tuotantotalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Lisätiedot
Englanniksi
Ilmoittautumisaika
14.11.2022 - 01.03.2023
Ajoitus
09.01.2023 - 17.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
- Suomi
Opettaja
- Anna Sperryn
- Tuire Ranta-Meyer
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää myyntitoiminnan roolin ja sen miten se voi tuottaa lisäarvoa sekä yritykselle itselleen että sen asiakkaille. Opiskelija ymmärtää miten myyntiprosessi nivoutuu asiakkaan päätöksentekoprosessiin. Opiskelija osaa systemaattisen myyntitoiminnan menetelmiä. Opiskelija tuntee teknisen myynnin roolin sekä markkinoinnin, myynnin ja toteutuksen keskinäiset riippuvuussuhteet. Opiskelija ymmärtää kansainvälisen yrityksen myynnin luonteen. Opiskelija tuntee teknisen arvomyynnin johtamisen ja asiakkuuden hallinnan osa-alueet ja käytäntöjä.
Sisältö
Tekninen myynti (kansainvälisessä kontekstissa)
Asiakkaan tarpeiden ymmärtäminen ja asiakkaaseen vaikuttaminen
Yritysten päätöksentekoprosessit toimittajien valinnassa
Myyntitoiminta prosessina, sen liittymät markkinointiin ja toteutukseen
Asiakashallinta
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja osaa perustella tekemiään ratkaisuja. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tuotantotalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan ja määrittää, missä alueella tarvitsee kehittymistä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet, mallit työkalut. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tuotantotalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Lisätiedot
Englanniksi
Ilmoittautumisaika
28.11.2022 - 08.01.2023
Ajoitus
09.01.2023 - 07.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tuotantotalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Anna Sperryn
Ryhmät
-
TXQ21ICTTuotantotalous, ICT-liiketoiminnan johtaminen
-
TXQ21SCMTuotantotalous, Toiminnan johtaminen
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää myyntitoiminnan roolin ja sen miten se voi tuottaa lisäarvoa sekä yritykselle itselleen että sen asiakkaille. Opiskelija ymmärtää miten myyntiprosessi nivoutuu asiakkaan päätöksentekoprosessiin. Opiskelija osaa systemaattisen myyntitoiminnan menetelmiä. Opiskelija tuntee teknisen myynnin roolin sekä markkinoinnin, myynnin ja toteutuksen keskinäiset riippuvuussuhteet. Opiskelija ymmärtää kansainvälisen yrityksen myynnin luonteen. Opiskelija tuntee teknisen arvomyynnin johtamisen ja asiakkuuden hallinnan osa-alueet ja käytäntöjä.
Sisältö
Tekninen myynti (kansainvälisessä kontekstissa)
Asiakkaan tarpeiden ymmärtäminen ja asiakkaaseen vaikuttaminen
Yritysten päätöksentekoprosessit toimittajien valinnassa
Myyntitoiminta prosessina, sen liittymät markkinointiin ja toteutukseen
Asiakashallinta
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja osaa perustella tekemiään ratkaisuja. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tuotantotalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan ja määrittää, missä alueella tarvitsee kehittymistä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet, mallit työkalut. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tuotantotalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Lisätiedot
Englanniksi
Ilmoittautumisaika
15.11.2021 - 22.12.2021
Ajoitus
10.01.2022 - 04.03.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
- Suomi
Opettaja
- Anna Sperryn
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää myyntitoiminnan roolin ja sen miten se voi tuottaa lisäarvoa sekä yritykselle itselleen että sen asiakkaille. Opiskelija ymmärtää miten myyntiprosessi nivoutuu asiakkaan päätöksentekoprosessiin. Opiskelija osaa systemaattisen myyntitoiminnan menetelmiä. Opiskelija tuntee teknisen myynnin roolin sekä markkinoinnin, myynnin ja toteutuksen keskinäiset riippuvuussuhteet. Opiskelija ymmärtää kansainvälisen yrityksen myynnin luonteen. Opiskelija tuntee teknisen arvomyynnin johtamisen ja asiakkuuden hallinnan osa-alueet ja käytäntöjä.
Sisältö
Tekninen myynti (kansainvälisessä kontekstissa)
Asiakkaan tarpeiden ymmärtäminen ja asiakkaaseen vaikuttaminen
Yritysten päätöksentekoprosessit toimittajien valinnassa
Myyntitoiminta prosessina, sen liittymät markkinointiin ja toteutukseen
Asiakashallinta
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja osaa perustella tekemiään ratkaisuja. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tuotantotalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan ja määrittää, missä alueella tarvitsee kehittymistä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet, mallit työkalut. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tuotantotalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Lisätiedot
Englanniksi
Ilmoittautumisaika
29.11.2021 - 09.01.2022
Ajoitus
10.01.2022 - 13.03.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tuotantotalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Anna Sperryn
Ryhmät
-
TXQ20SCMTuotantotalous, Toiminnan johtaminen
-
TXQ20ICTTuotantotalous, ICT-liiketoiminta
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää myyntitoiminnan roolin ja sen miten se voi tuottaa lisäarvoa sekä yritykselle itselleen että sen asiakkaille. Opiskelija ymmärtää miten myyntiprosessi nivoutuu asiakkaan päätöksentekoprosessiin. Opiskelija osaa systemaattisen myyntitoiminnan menetelmiä. Opiskelija tuntee teknisen myynnin roolin sekä markkinoinnin, myynnin ja toteutuksen keskinäiset riippuvuussuhteet. Opiskelija ymmärtää kansainvälisen yrityksen myynnin luonteen. Opiskelija tuntee teknisen arvomyynnin johtamisen ja asiakkuuden hallinnan osa-alueet ja käytäntöjä.
Sisältö
Tekninen myynti (kansainvälisessä kontekstissa)
Asiakkaan tarpeiden ymmärtäminen ja asiakkaaseen vaikuttaminen
Yritysten päätöksentekoprosessit toimittajien valinnassa
Myyntitoiminta prosessina, sen liittymät markkinointiin ja toteutukseen
Asiakashallinta
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja osaa perustella tekemiään ratkaisuja. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tuotantotalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan ja määrittää, missä alueella tarvitsee kehittymistä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet, mallit työkalut. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tuotantotalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Lisätiedot
Englanniksi