Siirry suoraan sisältöön

XR-teknologiatLaajuus (15 op)

Tunnus: KM00FM54

Laajuus

15 op

Osaamistavoitteet

Opiskelijat osaavat luoda XR-sovelluksia eri alustoille käyttäen pelimoottoreita. He tuntevat eri XR-teknologioiden ja ekosysteemien mahdollisuudet ja rajoitukset sekä ovat perillä alan tulevaisuudennäkymistä.

Sisältö

Opiskelijat tutustuvat eri XR-teknologioihin ja -ympäristöihin projektin kautta. Kurssin aikana opiskelijat suunnittelevat ja tuottavat XR-sovelluksia hyödyntäen ja täydentäen aiemmin hankittua tietoa ja taitoja.

- XR-sovelluksen suunnitteluprosessi: ideointi, aikataulutus, projektinhallinta, resursointi ja toteutus
- Tietämys XR-teknologiasta
- 3D-mallinnustaitojen edelleen kehittäminen
- Pelimoottoritaitojen edelleen kehittäminen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tuntee XR-sovellusten toteuttamisen perusteet eri alustoilla käyttäen pelimoottoreita ja alan ohjelmistoja. On perillä eri XR-teknologioiden ja ekosysteemien mahdollisuuksista ja rajoituksista. On ideoinut ja työskennellyt oman XR-projektinsa parissa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Toteuttaa XR-sovelluksia eri alustoille käyttäen pelimoottoreita ja alan ohjelmistoja. Tuntee eri XR-teknologioiden ja ekosysteemien mahdollisuudet ja rajoitukset sekä alan tulevaisuudennäkymät. On ideoinut ja toteuttanut oman XR-projektinsa aikataulussa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Toteuttaa XR-sovelluksia eri alustoille käyttäen pelimoottoreita ja alan ohjelmistoja. Hallitsee eri XR-teknologioiden ja ekosysteemien mahdollisuudet ja rajoitukset sekä alan tulevaisuudennäkymät. On ideoinut, hallinnoinut ja toteuttanut omat XR-projektinsa ammattimaisesti ja aikataulussa.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija tuntee XR-sovellusten toteuttamisen perusteet eri alustoilla käyttäen pelimoottoreita ja alan ohjelmistoja. On perillä eri XR-teknologioiden ja ekosysteemien mahdollisuuksista ja rajoituksista. On ideoinut ja työskennellyt oman XR-projektinsa parissa.