Skip to main content

Technical SellingLaajuus (5 cr)

Code: TX00CN65

Credits

5 op

Objective

Students understand the role of selling in a company's business, and how selling adds value to the company and its customers. Students understand the linkage between selling process and customer's decision making process. Students know the procedures of systematic selling, and the relationship between selling and marketing. Students know the influence of an international context to the selling process and they know value based selling and customer relationship magnagement.

Content

Technical selling (in international context)
Undestanding customer needs and influencing on customer perceptions
Customer's decision making processes
Sales process and its linkage to marketing and implementation
Management of customer relationship

Assessment criteria, satisfactory (1)

Students have achieved the course objectives fairly. Students will be able to identify, define and use the course subject area’s central concepts, models and is able to utilize the most common tools. The student understands the criteria and principles of the expertise development.

Assessment criteria, good (3)

Students have achieved the course objectives well, even though the knowledge and skills need improvement in some areas. Students know the course concepts and models well and are able to justify their decisions. The students are able to apply their knowledge in new situations. The student understands the importance of expertise in the field of business and is able to analyze his/her own expertise and areas requiring further development.

Assessment criteria, excellent (5)

Students have achieved the objectives of the course with excellent marks. Students master commendably the course subject area’s concepts, models and tools. Students are able to make justified and fluent analysis and to present concrete development measures. The students are well prepared to apply their knowledge in new situations. Students are able to analyze the business sector expertise and the evolvement of their own expertise.

Assessment criteria, approved/failed

Students have achieved the course objectives fairly. Students will be able to identify, define and use the course subject area’s central concepts, models and is able to utilize the most common tools. The student understands the criteria and principles of the expertise development.

Further information

In English

Enrollment

06.05.2024 - 18.08.2024

Timing

19.08.2024 - 16.03.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of ICT

Campus

Karaportti 2

Teaching languages
  • Finnish
Seats

60 - 90

Degree programmes
  • Industrial Management
Teachers
  • Anna Sperryn
Groups
  • TXQ24S2
    Industrial Management
  • TXQ24S2P
    Industrial Management, open university students

Objective

Opiskelija ymmärtää myyntitoiminnan roolin ja sen miten se voi tuottaa lisäarvoa sekä yritykselle itselleen että sen asiakkaille. Opiskelija ymmärtää miten myyntiprosessi nivoutuu asiakkaan päätöksentekoprosessiin. Opiskelija osaa systemaattisen myyntitoiminnan menetelmiä. Opiskelija tuntee teknisen myynnin roolin sekä markkinoinnin, myynnin ja toteutuksen keskinäiset riippuvuussuhteet. Opiskelija ymmärtää kansainvälisen yrityksen myynnin luonteen. Opiskelija tuntee teknisen arvomyynnin johtamisen ja asiakkuuden hallinnan osa-alueet ja käytäntöjä.

Content

Tekninen myynti (kansainvälisessä kontekstissa)
Asiakkaan tarpeiden ymmärtäminen ja asiakkaaseen vaikuttaminen
Yritysten päätöksentekoprosessit toimittajien valinnassa
Myyntitoiminta prosessina, sen liittymät markkinointiin ja toteutukseen
Asiakashallinta

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja osaa perustella tekemiään ratkaisuja. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tuotantotalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan ja määrittää, missä alueella tarvitsee kehittymistä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet, mallit työkalut. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tuotantotalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Further information

Englanniksi

Enrollment

27.11.2023 - 14.01.2024

Timing

15.01.2024 - 12.05.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

School of ICT

Campus

Leiritie 1

Teaching languages
  • Finnish
Teachers
  • Anna Sperryn
  • Tuire Ranta-Meyer

Objective

Opiskelija ymmärtää myyntitoiminnan roolin ja sen miten se voi tuottaa lisäarvoa sekä yritykselle itselleen että sen asiakkaille. Opiskelija ymmärtää miten myyntiprosessi nivoutuu asiakkaan päätöksentekoprosessiin. Opiskelija osaa systemaattisen myyntitoiminnan menetelmiä. Opiskelija tuntee teknisen myynnin roolin sekä markkinoinnin, myynnin ja toteutuksen keskinäiset riippuvuussuhteet. Opiskelija ymmärtää kansainvälisen yrityksen myynnin luonteen. Opiskelija tuntee teknisen arvomyynnin johtamisen ja asiakkuuden hallinnan osa-alueet ja käytäntöjä.

Content

Tekninen myynti (kansainvälisessä kontekstissa)
Asiakkaan tarpeiden ymmärtäminen ja asiakkaaseen vaikuttaminen
Yritysten päätöksentekoprosessit toimittajien valinnassa
Myyntitoiminta prosessina, sen liittymät markkinointiin ja toteutukseen
Asiakashallinta

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja osaa perustella tekemiään ratkaisuja. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tuotantotalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan ja määrittää, missä alueella tarvitsee kehittymistä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet, mallit työkalut. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tuotantotalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Further information

Englanniksi

Enrollment

27.11.2023 - 14.01.2024

Timing

15.01.2024 - 12.05.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of ICT

Campus

Karaportti 2

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Industrial Management
Teachers
  • Anna Sperryn
Groups
  • TXQ22SCM
    Industrial Management, Supply Chain Management
  • TXQ22ICT
    Industrial Management, ICT Business

Objective

Opiskelija ymmärtää myyntitoiminnan roolin ja sen miten se voi tuottaa lisäarvoa sekä yritykselle itselleen että sen asiakkaille. Opiskelija ymmärtää miten myyntiprosessi nivoutuu asiakkaan päätöksentekoprosessiin. Opiskelija osaa systemaattisen myyntitoiminnan menetelmiä. Opiskelija tuntee teknisen myynnin roolin sekä markkinoinnin, myynnin ja toteutuksen keskinäiset riippuvuussuhteet. Opiskelija ymmärtää kansainvälisen yrityksen myynnin luonteen. Opiskelija tuntee teknisen arvomyynnin johtamisen ja asiakkuuden hallinnan osa-alueet ja käytäntöjä.

Content

Tekninen myynti (kansainvälisessä kontekstissa)
Asiakkaan tarpeiden ymmärtäminen ja asiakkaaseen vaikuttaminen
Yritysten päätöksentekoprosessit toimittajien valinnassa
Myyntitoiminta prosessina, sen liittymät markkinointiin ja toteutukseen
Asiakashallinta

Further information

Esitietovaatimus: Tuotantotalouden perusteet

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja osaa perustella tekemiään ratkaisuja. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tuotantotalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan ja määrittää, missä alueella tarvitsee kehittymistä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet, mallit työkalut. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tuotantotalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Further information

Englanniksi

Enrollment

02.05.2023 - 20.08.2023

Timing

21.08.2023 - 17.03.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

School of ICT

Campus

Karaportti 2

Teaching languages
  • Finnish
Seats

50 - 100

Degree programmes
  • Industrial Management
Teachers
  • Anna Sperryn
Groups
  • TXQ23S2P
    Industrial Management, open university students
  • TXQ23S2
    Tuotantotalouden tutkinto-ohjelma monimuoto
  • TXQ22S2
    Tuotantotalouden tutkinto-ohjelma monimuoto

Objective

Opiskelija ymmärtää myyntitoiminnan roolin ja sen miten se voi tuottaa lisäarvoa sekä yritykselle itselleen että sen asiakkaille. Opiskelija ymmärtää miten myyntiprosessi nivoutuu asiakkaan päätöksentekoprosessiin. Opiskelija osaa systemaattisen myyntitoiminnan menetelmiä. Opiskelija tuntee teknisen myynnin roolin sekä markkinoinnin, myynnin ja toteutuksen keskinäiset riippuvuussuhteet. Opiskelija ymmärtää kansainvälisen yrityksen myynnin luonteen. Opiskelija tuntee teknisen arvomyynnin johtamisen ja asiakkuuden hallinnan osa-alueet ja käytäntöjä.

Content

Tekninen myynti (kansainvälisessä kontekstissa)
Asiakkaan tarpeiden ymmärtäminen ja asiakkaaseen vaikuttaminen
Yritysten päätöksentekoprosessit toimittajien valinnassa
Myyntitoiminta prosessina, sen liittymät markkinointiin ja toteutukseen
Asiakashallinta

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja osaa perustella tekemiään ratkaisuja. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tuotantotalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan ja määrittää, missä alueella tarvitsee kehittymistä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet, mallit työkalut. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tuotantotalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Further information

Englanniksi

Enrollment

14.11.2022 - 22.12.2022

Timing

09.01.2023 - 12.03.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of ICT

Campus

Leiritie 1

Teaching languages
  • Finnish
Teachers
  • Anna Sperryn
  • Tuire Ranta-Meyer

Objective

Opiskelija ymmärtää myyntitoiminnan roolin ja sen miten se voi tuottaa lisäarvoa sekä yritykselle itselleen että sen asiakkaille. Opiskelija ymmärtää miten myyntiprosessi nivoutuu asiakkaan päätöksentekoprosessiin. Opiskelija osaa systemaattisen myyntitoiminnan menetelmiä. Opiskelija tuntee teknisen myynnin roolin sekä markkinoinnin, myynnin ja toteutuksen keskinäiset riippuvuussuhteet. Opiskelija ymmärtää kansainvälisen yrityksen myynnin luonteen. Opiskelija tuntee teknisen arvomyynnin johtamisen ja asiakkuuden hallinnan osa-alueet ja käytäntöjä.

Content

Tekninen myynti (kansainvälisessä kontekstissa)
Asiakkaan tarpeiden ymmärtäminen ja asiakkaaseen vaikuttaminen
Yritysten päätöksentekoprosessit toimittajien valinnassa
Myyntitoiminta prosessina, sen liittymät markkinointiin ja toteutukseen
Asiakashallinta

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja osaa perustella tekemiään ratkaisuja. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tuotantotalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan ja määrittää, missä alueella tarvitsee kehittymistä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet, mallit työkalut. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tuotantotalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Further information

Englanniksi

Enrollment

14.11.2022 - 01.03.2023

Timing

09.01.2023 - 17.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

School of ICT

Campus

Leiritie 1

Teaching languages
  • Finnish
Teachers
  • Anna Sperryn
  • Tuire Ranta-Meyer

Objective

Opiskelija ymmärtää myyntitoiminnan roolin ja sen miten se voi tuottaa lisäarvoa sekä yritykselle itselleen että sen asiakkaille. Opiskelija ymmärtää miten myyntiprosessi nivoutuu asiakkaan päätöksentekoprosessiin. Opiskelija osaa systemaattisen myyntitoiminnan menetelmiä. Opiskelija tuntee teknisen myynnin roolin sekä markkinoinnin, myynnin ja toteutuksen keskinäiset riippuvuussuhteet. Opiskelija ymmärtää kansainvälisen yrityksen myynnin luonteen. Opiskelija tuntee teknisen arvomyynnin johtamisen ja asiakkuuden hallinnan osa-alueet ja käytäntöjä.

Content

Tekninen myynti (kansainvälisessä kontekstissa)
Asiakkaan tarpeiden ymmärtäminen ja asiakkaaseen vaikuttaminen
Yritysten päätöksentekoprosessit toimittajien valinnassa
Myyntitoiminta prosessina, sen liittymät markkinointiin ja toteutukseen
Asiakashallinta

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja osaa perustella tekemiään ratkaisuja. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tuotantotalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan ja määrittää, missä alueella tarvitsee kehittymistä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet, mallit työkalut. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tuotantotalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Further information

Englanniksi

Enrollment

28.11.2022 - 08.01.2023

Timing

09.01.2023 - 07.05.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of ICT

Campus

Karaportti 2

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Industrial Management
Teachers
  • Anna Sperryn
Groups
  • TXQ21ICT
    Industrial Management, ICT Business
  • TXQ21SCM
    Industrial Management, Supply Chain Management

Objective

Opiskelija ymmärtää myyntitoiminnan roolin ja sen miten se voi tuottaa lisäarvoa sekä yritykselle itselleen että sen asiakkaille. Opiskelija ymmärtää miten myyntiprosessi nivoutuu asiakkaan päätöksentekoprosessiin. Opiskelija osaa systemaattisen myyntitoiminnan menetelmiä. Opiskelija tuntee teknisen myynnin roolin sekä markkinoinnin, myynnin ja toteutuksen keskinäiset riippuvuussuhteet. Opiskelija ymmärtää kansainvälisen yrityksen myynnin luonteen. Opiskelija tuntee teknisen arvomyynnin johtamisen ja asiakkuuden hallinnan osa-alueet ja käytäntöjä.

Content

Tekninen myynti (kansainvälisessä kontekstissa)
Asiakkaan tarpeiden ymmärtäminen ja asiakkaaseen vaikuttaminen
Yritysten päätöksentekoprosessit toimittajien valinnassa
Myyntitoiminta prosessina, sen liittymät markkinointiin ja toteutukseen
Asiakashallinta

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja osaa perustella tekemiään ratkaisuja. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tuotantotalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan ja määrittää, missä alueella tarvitsee kehittymistä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet, mallit työkalut. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tuotantotalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Further information

Englanniksi

Enrollment

15.11.2021 - 22.12.2021

Timing

10.01.2022 - 04.03.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of ICT

Campus

Leiritie 1

Teaching languages
  • Finnish
Teachers
  • Anna Sperryn

Objective

Opiskelija ymmärtää myyntitoiminnan roolin ja sen miten se voi tuottaa lisäarvoa sekä yritykselle itselleen että sen asiakkaille. Opiskelija ymmärtää miten myyntiprosessi nivoutuu asiakkaan päätöksentekoprosessiin. Opiskelija osaa systemaattisen myyntitoiminnan menetelmiä. Opiskelija tuntee teknisen myynnin roolin sekä markkinoinnin, myynnin ja toteutuksen keskinäiset riippuvuussuhteet. Opiskelija ymmärtää kansainvälisen yrityksen myynnin luonteen. Opiskelija tuntee teknisen arvomyynnin johtamisen ja asiakkuuden hallinnan osa-alueet ja käytäntöjä.

Content

Tekninen myynti (kansainvälisessä kontekstissa)
Asiakkaan tarpeiden ymmärtäminen ja asiakkaaseen vaikuttaminen
Yritysten päätöksentekoprosessit toimittajien valinnassa
Myyntitoiminta prosessina, sen liittymät markkinointiin ja toteutukseen
Asiakashallinta

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja osaa perustella tekemiään ratkaisuja. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tuotantotalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan ja määrittää, missä alueella tarvitsee kehittymistä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet, mallit työkalut. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tuotantotalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Further information

Englanniksi

Enrollment

29.11.2021 - 09.01.2022

Timing

10.01.2022 - 13.03.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of ICT

Campus

Karaportti 2

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Industrial Management
Teachers
  • Anna Sperryn
Groups
  • TXQ20SCM
    Industrial Management, Supply Chain Management
  • TXQ20ICT
    Industrial Management, ICT Business

Objective

Opiskelija ymmärtää myyntitoiminnan roolin ja sen miten se voi tuottaa lisäarvoa sekä yritykselle itselleen että sen asiakkaille. Opiskelija ymmärtää miten myyntiprosessi nivoutuu asiakkaan päätöksentekoprosessiin. Opiskelija osaa systemaattisen myyntitoiminnan menetelmiä. Opiskelija tuntee teknisen myynnin roolin sekä markkinoinnin, myynnin ja toteutuksen keskinäiset riippuvuussuhteet. Opiskelija ymmärtää kansainvälisen yrityksen myynnin luonteen. Opiskelija tuntee teknisen arvomyynnin johtamisen ja asiakkuuden hallinnan osa-alueet ja käytäntöjä.

Content

Tekninen myynti (kansainvälisessä kontekstissa)
Asiakkaan tarpeiden ymmärtäminen ja asiakkaaseen vaikuttaminen
Yritysten päätöksentekoprosessit toimittajien valinnassa
Myyntitoiminta prosessina, sen liittymät markkinointiin ja toteutukseen
Asiakashallinta

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja osaa perustella tekemiään ratkaisuja. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tuotantotalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan ja määrittää, missä alueella tarvitsee kehittymistä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet, mallit työkalut. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tuotantotalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Further information

Englanniksi