Management of Rehabilitation ServicesLaajuus (5 cr)
Code: SX00DK44
Credits
5 op
Objective
Students are able to:
- utilise competence of business operations, entrepreneurship and financial administration in the public, private, and third sectors
- utilise service design and product development in developing rehabilitation services
- promote marketing and commercialisation of professional expertise.
Content
Application of business and entrepreneurship competences in productive, effective and efficient rehabilitation services
Financial process and cost accounting in a rehabilitation services
Service design and product development in rehabilitation services
Expertise marketing and communication in the field of rehabilitation
Assessment criteria, satisfactory (1)
Understanding a client:
The client’s voice is heard.
Common ethical values guide activities.
Activities forming a coherent whole are produced combining complex issues in a one-faceted way.
Managing change:
The common aim and functioning are agreed on and implemented side by side.
Good present practices are analysed and applied.
Existing networks are utilised.
Change is merely stated when assessed.
An encouraging atmosphere is built up.
Assessment criteria, good (3)
Understanding a client:
The client’s participation is enabled.
Ethicalness is shown in client interaction.
Activities forming a coherent whole are produced together with the client in a multi-faceted way, crossing boundaries.
The aim is set together, and it guides the collaboration.
Managing change:
Change processes are implemented in a controlled way, renewing present practices.
Activities involve boundary crossing in networks.
Prerequisites for functioning, the process and outcomes are assessed in a way that guides functioning.
An open and confidential atmosphere is built up.
Assessment criteria, excellent (5)
Understanding a client:
The client is considered an active actor and developing partner. The client’s needs guide common development.
The common value base is defined in relation to activities.
Professionals and clients together build up meaningful activities forming a whole, to strengthen the clients’ well-being and functional ability.
Managing change:
The aim is set in a joint process, and functioning is based on partnership and shared understanding.
The future is predicted, and innovations are made.
Crossing boundaries renews networks.
Assessment is implemented predictably, developing activities.
A creative and innovative atmosphere is built up.
Assessment criteria, approved/failed
Understanding a client:
The client’s voice is heard.
Common ethical values guide activities.
Activities forming a coherent whole are produced combining complex issues in a one-faceted way.
Managing change:
The common aim and functioning are agreed on and implemented side by side.
Good present practices are analysed and applied.
Existing networks are utilised.
Change is merely stated when assessed.
An encouraging atmosphere is built up.
Enrollment
06.05.2024 - 19.05.2024
Timing
01.08.2024 - 31.12.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
1 op
Mode of delivery
80 % Contact teaching, 20 % Distance learning
Unit
School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 25
Degree programmes
- Master's Degree Programme in Rehabilitation
Teachers
- hyvinvointi toimintaterapia 2
- Anna Kaipainen
Teacher in charge
Anna Kaipainen
Groups
-
S0823S6Kuntoutuksen tutkinto-ohjelma ylempi
Objective
Opiskelija osaa
– hyödyntää liiketoiminnan, yrittäjyyden ja talouden osaamista julkisella, yksityisellä ja kolmannella sektorilla
– hyödyntää palvelumuotoilua ja tuotekehittelyä kuntoutuspalvelujen kehittämisessä
– edistää ammatillisen asiantuntijuuden markkinointia ja viestintää.
Content
Liiketoiminta- ja yrittäjyysosaamisen soveltaminen tuottavissa, tehokkaissa ja vaikuttavissa kuntoutuspalveluissa
Talousprosessit ja kustannuslaskenta kuntoutuspalveluissa
Palvelumuotoilu ja tuotekehittely kuntoutuspalveluissa
Asiantuntijuuden markkinointi ja viestintä kuntoutusalalla
Location and time
Syyslukukausi 2024, Myllypuron kampus
Materials
Osoitetaan opintojakson alussa ja opintojakson oppimateriaalit löytyvät Moodlesta.
Teaching methods
Yhteiskehittäminen, opetuskeskustelut, itsenäinen verkko-opiskelu, ryhmätyöskentely, työpaja työskentely.
Employer connections
Opintojakson oppimistehtävät liittyvät opiskelijan työhön.
Exam schedules
-
International connections
Hyödynnetään kansainvälistä kirjallisuutta ja Metropolian kansainvälisiä hankkeita (TKIO-yhteys)
Completion alternatives
-
Student workload
-
Content scheduling
-
Further information
Opintojakson toteutukseen liittyvät tarkemmat tiedot ja aineistot ovat Moodlessa.
Kuntoutuksen yamk-opiskelijoiden lisäksi tämä opintojakso on tarjolla Metropolian muillekin yamk-opiskelijoille vapaasti valittavina opintoina sekä avoimen ammattikorkeakoulun opiskelijoille. Paikkoja on vapaana yhteensä kaksi ja ne täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.
Tuottavien kielimallien käyttö ja dokumentointi ohjeistetaan kussakin opintojakson tehtävässä.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
Asiakasymmärrysosaaminen:
Asiakkaan ääni kuullaan.
Yleiset eettiset arvot ohjaavat toimintaa.
Toimintakokonaisuuksia tuotetaan yhdistellen monimutkaisia asioita yksitahoisesti.
Muutososaaminen:
Yhteinen päämäärä sovitaan ja toiminta toteutetaan rinnakkaisena.
Analysoidaan ja sovelletaan hyviä nykykäytäntöjä.
Hyödynnetään olemassa olevia verkostoja.
Muutosta arvioidaan toteavasti.
Rakennetaan kannustava ilmapiiri.
Assessment criteria, good (3)
Asiakasymmärrysosaaminen:
Asiakkaan osallisuus mahdollistetaan.
Eettisyys ilmenee asiakkaan kohtaamisessa.
Toimintakokonaisuuksia tuotetaan asiakkaan kanssa yhdessä rajapinnoilla monitahoisesti.
Muutososaaminen:
Päämäärä rakennetaan yhdessä ja se ohjaa yhteistoimintaa.
Toteutetaan hallitusti muutosprosesseja uudistaen nykykäytäntöjä.
Toimitaan verkostojen rajapinnoilla.
Toimintaedellytyksiä, prosessia ja tuloksia arvioidaan toimintaa ohjaavasti.
Rakennetaan avoin ja luotettava ilmapiiri.
Assessment criteria, excellent (5)
Asiakasymmärrysosaaminen:
Asiakas ymmärretään aktiivisena toimijana ja kehittäjäkumppanina. Asiakkaan tarpeet ohjaavat yhteistä kehittämistä.
Yhteinen arvoperusta määritellään suhteessa toimintaan.
Ammattilaiset ja asiakkaat yhdessä rakentavat mielekkäitä toimintakokonaisuuksia asiakkaille hyvinvoinnin ja toimintakyvyn vahvistamiseksi.
Muutososaaminen:
Päämäärä muodostuu yhteisessä prosessissa
ja toiminta perustuu kumppanuuteen ja
jaettuun ymmärrykseen.
Ennakoidaan tulevaa ja luodaan uutta.
Verkostot uudistuvat rajapintoja ylittäviksi.
Arviointi toteutuu ennakoivasti ja toimintaa kehittävästi.
Rakennetaan luova ja innovatiivinen ilmapiiri.
Assessment criteria, approved/failed
Asiakasymmärrysosaaminen:
Asiakkaan ääni kuullaan.
Yleiset eettiset arvot ohjaavat toimintaa.
Toimintakokonaisuuksia tuotetaan yhdistellen monimutkaisia asioita yksitahoisesti.
Muutososaaminen:
Yhteinen päämäärä sovitaan ja toiminta toteutetaan rinnakkaisena.
Analysoidaan ja sovelletaan hyviä nykykäytäntöjä.
Hyödynnetään olemassa olevia verkostoja.
Muutosta arvioidaan toteavasti.
Rakennetaan kannustava ilmapiiri.
Assessment methods and criteria
Arvioidaan hyväksytty/hylätty menetelmällä.
Enrollment
02.05.2023 - 14.05.2023
Timing
01.08.2023 - 31.12.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
1 op
Mode of delivery
80 % Contact teaching, 20 % Distance learning
Unit
School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Master's Degree Programme in Rehabilitation
Teachers
- Johanna Holvikivi
Groups
-
S0822S6Kuntoutuksen tutkinto-ohjelma ylempi
Objective
Opiskelija osaa
– hyödyntää liiketoiminnan, yrittäjyyden ja talouden osaamista julkisella, yksityisellä ja kolmannella sektorilla
– hyödyntää palvelumuotoilua ja tuotekehittelyä kuntoutuspalvelujen kehittämisessä
– edistää ammatillisen asiantuntijuuden markkinointia ja viestintää.
Content
Liiketoiminta- ja yrittäjyysosaamisen soveltaminen tuottavissa, tehokkaissa ja vaikuttavissa kuntoutuspalveluissa
Talousprosessit ja kustannuslaskenta kuntoutuspalveluissa
Palvelumuotoilu ja tuotekehittely kuntoutuspalveluissa
Asiantuntijuuden markkinointi ja viestintä kuntoutusalalla
Location and time
Myllypuron kampus, ohjelman mukaisesti
Materials
Osoitetaan opintojakson alussa
Teaching methods
Luennot, yhteiskeskustelut, välitehtävät ym.
Exam schedules
Tehtävät
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
Asiakasymmärrysosaaminen:
Asiakkaan ääni kuullaan.
Yleiset eettiset arvot ohjaavat toimintaa.
Toimintakokonaisuuksia tuotetaan yhdistellen monimutkaisia asioita yksitahoisesti.
Muutososaaminen:
Yhteinen päämäärä sovitaan ja toiminta toteutetaan rinnakkaisena.
Analysoidaan ja sovelletaan hyviä nykykäytäntöjä.
Hyödynnetään olemassa olevia verkostoja.
Muutosta arvioidaan toteavasti.
Rakennetaan kannustava ilmapiiri.
Assessment criteria, good (3)
Asiakasymmärrysosaaminen:
Asiakkaan osallisuus mahdollistetaan.
Eettisyys ilmenee asiakkaan kohtaamisessa.
Toimintakokonaisuuksia tuotetaan asiakkaan kanssa yhdessä rajapinnoilla monitahoisesti.
Muutososaaminen:
Päämäärä rakennetaan yhdessä ja se ohjaa yhteistoimintaa.
Toteutetaan hallitusti muutosprosesseja uudistaen nykykäytäntöjä.
Toimitaan verkostojen rajapinnoilla.
Toimintaedellytyksiä, prosessia ja tuloksia arvioidaan toimintaa ohjaavasti.
Rakennetaan avoin ja luotettava ilmapiiri.
Assessment criteria, excellent (5)
Asiakasymmärrysosaaminen:
Asiakas ymmärretään aktiivisena toimijana ja kehittäjäkumppanina. Asiakkaan tarpeet ohjaavat yhteistä kehittämistä.
Yhteinen arvoperusta määritellään suhteessa toimintaan.
Ammattilaiset ja asiakkaat yhdessä rakentavat mielekkäitä toimintakokonaisuuksia asiakkaille hyvinvoinnin ja toimintakyvyn vahvistamiseksi.
Muutososaaminen:
Päämäärä muodostuu yhteisessä prosessissa
ja toiminta perustuu kumppanuuteen ja
jaettuun ymmärrykseen.
Ennakoidaan tulevaa ja luodaan uutta.
Verkostot uudistuvat rajapintoja ylittäviksi.
Arviointi toteutuu ennakoivasti ja toimintaa kehittävästi.
Rakennetaan luova ja innovatiivinen ilmapiiri.
Assessment criteria, approved/failed
Asiakasymmärrysosaaminen:
Asiakkaan ääni kuullaan.
Yleiset eettiset arvot ohjaavat toimintaa.
Toimintakokonaisuuksia tuotetaan yhdistellen monimutkaisia asioita yksitahoisesti.
Muutososaaminen:
Yhteinen päämäärä sovitaan ja toiminta toteutetaan rinnakkaisena.
Analysoidaan ja sovelletaan hyviä nykykäytäntöjä.
Hyödynnetään olemassa olevia verkostoja.
Muutosta arvioidaan toteavasti.
Rakennetaan kannustava ilmapiiri.
Assessment methods and criteria
Arvioidaan hyväksytty / hylätty periaatteella
Enrollment
02.05.2022 - 15.05.2022
Timing
01.08.2022 - 31.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Master's Degree Programme in Rehabilitation
Teachers
- Johanna Holvikivi
Teacher in charge
Johanna Holvikivi
Groups
-
S0821S6Kuntoutuksen tutkinto-ohjelma ylempi
Objective
Opiskelija osaa
– hyödyntää liiketoiminnan, yrittäjyyden ja talouden osaamista julkisella, yksityisellä ja kolmannella sektorilla
– hyödyntää palvelumuotoilua ja tuotekehittelyä kuntoutuspalvelujen kehittämisessä
– edistää ammatillisen asiantuntijuuden markkinointia ja viestintää.
Content
Liiketoiminta- ja yrittäjyysosaamisen soveltaminen tuottavissa, tehokkaissa ja vaikuttavissa kuntoutuspalveluissa
Talousprosessit ja kustannuslaskenta kuntoutuspalveluissa
Palvelumuotoilu ja tuotekehittely kuntoutuspalveluissa
Asiantuntijuuden markkinointi ja viestintä kuntoutusalalla
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Asiakasymmärrysosaaminen:
Asiakkaan ääni kuullaan.
Yleiset eettiset arvot ohjaavat toimintaa.
Toimintakokonaisuuksia tuotetaan yhdistellen monimutkaisia asioita yksitahoisesti.
Muutososaaminen:
Yhteinen päämäärä sovitaan ja toiminta toteutetaan rinnakkaisena.
Analysoidaan ja sovelletaan hyviä nykykäytäntöjä.
Hyödynnetään olemassa olevia verkostoja.
Muutosta arvioidaan toteavasti.
Rakennetaan kannustava ilmapiiri.
Assessment criteria, good (3)
Asiakasymmärrysosaaminen:
Asiakkaan osallisuus mahdollistetaan.
Eettisyys ilmenee asiakkaan kohtaamisessa.
Toimintakokonaisuuksia tuotetaan asiakkaan kanssa yhdessä rajapinnoilla monitahoisesti.
Muutososaaminen:
Päämäärä rakennetaan yhdessä ja se ohjaa yhteistoimintaa.
Toteutetaan hallitusti muutosprosesseja uudistaen nykykäytäntöjä.
Toimitaan verkostojen rajapinnoilla.
Toimintaedellytyksiä, prosessia ja tuloksia arvioidaan toimintaa ohjaavasti.
Rakennetaan avoin ja luotettava ilmapiiri.
Assessment criteria, excellent (5)
Asiakasymmärrysosaaminen:
Asiakas ymmärretään aktiivisena toimijana ja kehittäjäkumppanina. Asiakkaan tarpeet ohjaavat yhteistä kehittämistä.
Yhteinen arvoperusta määritellään suhteessa toimintaan.
Ammattilaiset ja asiakkaat yhdessä rakentavat mielekkäitä toimintakokonaisuuksia asiakkaille hyvinvoinnin ja toimintakyvyn vahvistamiseksi.
Muutososaaminen:
Päämäärä muodostuu yhteisessä prosessissa
ja toiminta perustuu kumppanuuteen ja
jaettuun ymmärrykseen.
Ennakoidaan tulevaa ja luodaan uutta.
Verkostot uudistuvat rajapintoja ylittäviksi.
Arviointi toteutuu ennakoivasti ja toimintaa kehittävästi.
Rakennetaan luova ja innovatiivinen ilmapiiri.
Assessment criteria, approved/failed
Asiakasymmärrysosaaminen:
Asiakkaan ääni kuullaan.
Yleiset eettiset arvot ohjaavat toimintaa.
Toimintakokonaisuuksia tuotetaan yhdistellen monimutkaisia asioita yksitahoisesti.
Muutososaaminen:
Yhteinen päämäärä sovitaan ja toiminta toteutetaan rinnakkaisena.
Analysoidaan ja sovelletaan hyviä nykykäytäntöjä.
Hyödynnetään olemassa olevia verkostoja.
Muutosta arvioidaan toteavasti.
Rakennetaan kannustava ilmapiiri.