Siirry suoraan sisältöön

Asiakaspalvelun ja työyhteisön johtaminen sekä kehittäminen IILaajuus (5 op)

Tunnus: SX00DM75

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija hallitsee strategisen ja operatiivisen johtamisen periaatteet erityisesti sosiaalialan ja sosiaalityön johtamisen erityispiirteiden näkökulmasta, sekä tuntee toiminnanohjausjärjestelmiä (laatujärjestelmiä) ja osaa soveltaa niitä työyhteisössään/organisaatiossaan. Opiskelija tuntee myös taloushallinnon ja markkinointijohtamisen perusperiaatteet palveluprosessien näkökulmasta. Lisäksi opiskelija tuntee rationaalisen päätöksentekoteorian pääpiirteet.

Sisältö

Strateginen johtaminen organisaation toiminnan keskiössä.
Toiminnanohjausjärjestelmät organisaation kehittämisen työkaluina.
Organisaation talouden ymmärtäminen ja johtaminen sekä taloushallinto.
Sosiaalialan palvelutarjooman markkinointijohtaminen.
Rationaalinen päätöksentekoteoria.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija
- hallitsee strategisen ja operatiivisen johtamisen keskeisiä periaatteita ja osaa soveltaa niitä käytännön johtamisessa
- tuntee johtamisen työvälineitä, ymmärtää niiden merkityksen sekä osaa soveltaa niitä työyhteisössään /organisaatiossaan.
- kehittää palveluja sekä työyhteisöjen toimintaa osallistavilla toimintatavoilla.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija
- hallitsee strategisen ja operatiivisen johtamisen keskeisiä periaatteita ja osaa soveltaa niitä joustavasti käytännön johtamisessa
- tuntee johtamisen työvälineitä ja osaa soveltaa niitä monialaisissa työyhteisöissä ja organisaatioissa sekä verkostoissa.
- kehittää ja johtaa eettisesti ja sosiaalisesti kestävällä tavalla sekä työyhteisöjen toimintaa osallistavilla toimintatavoilla.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija
- hallitsee strategisen ja operatiivisen johtamisen keskeiset periaatteet ja osaa soveltaa niitä käytännön johtamisessa joustavasti vaativissa ja monimutkaisissa johtamistilanteissa
- hallitsee johtamisen työvälineitä ja osaa soveltaa niitä monialaisissa työyhteisöissä ja organisaatioissa sekä verkostoissa.
- kehittää ja johtaa eettisesti ja sosiaalisesti kestävällä tavalla palveluja. Opiskelija osaa johtaa työyhteisöjen toimintaa innostavilla ja toimintaa uudistavilla tavoilla.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija
- hallitsee strategisen ja operatiivisen johtamisen keskeisiä periaatteita ja osaa soveltaa niitä käytännön johtamisessa
- tuntee johtamisen työvälineitä, ymmärtää niiden merkityksen sekä osaa soveltaa niitä työyhteisössään /organisaatiossaan.
- kehittää palveluja sekä työyhteisöjen toimintaa osallistavilla toimintatavoilla.