Siirry suoraan sisältöön

Johtajuus ja johtaminen ensihoidossaLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: S000EH87

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija hallitsee turvallisuusjohtamisen osana ensihoitopalvelun toimintakulttuuria. Opiskelija kykenee arvioimaan ja analysoimaan omaa johtajuuttaan ensihoidossa. Opiskelija osaa arvioida ja kehittää perustellen ensihoidon päivittäisjohtamista. Opiskelija analysoi, millaista johtamista ja johtajuutta ensihoitopalvelussa tarvitaan.

Sisältö

- johtajan päätöksentekokyky ja päätöksentekoprosessit
- sosiaali- ja terveysalan keskeinen lainsäädäntö yhteiskunnan muutoksen osana
- strateginen johtaminen ensihoitopalvelussa ja toimintaa ohjaavat strategiat
- debriefing ja defusing –toiminta
- esimiehen haasteelliset johtamistilanteet
- riskienhallinta johtamisen haasteena
- päivittäistilanteiden johtaminen ja osaamisvaatimukset

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Läpäisytaso: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Siirry alkuun