Skip to main content

Digital Sales and Marketing AutomationLaajuus (5 cr)

Code: LY00EC66

Credits

5 op

Objective

The student learns the ways companies build, develop, plan and implement lead management processes and develop conversion rates. The students understands the role of customer journeys and business processes for competitive advantage. The course is based on learning how to use HubSpot solutions as well as other marketing tools for planning and implementation of lead management and conversion processes.

Content

- Planning and producing digital sales and marketing processes
- HubSpot environment and settings
- HubSpot CRM, Sales & Marketing features
- Planning and producing inbound elements
- AI, Machine Learning and Marketing Automation
- Planning for Marketing Automation

Assignment outline: The course includes contact lessons, a HubSpot Inbound certificate online course and an online test as well as a HubSpot development plan (tbd individually or in pairs, presentation mode: video). The course is graded based on: the HubSpot Inbound marketing certificate – an individual online test (failed or passed/20p.), a HubSpot development plan (0-80p.) and a peer review report (individual work, passed/failed). The student receives the HubSpot Inbound certificate after completing the certificate test. The student has to pass all assignments in order to pass the course.

Prerequisites

Completed Higher Education Degree.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Sufficient performance: has completed basic requirements to pass the course and has made an attempt to apply and articulate concepts and information both verbally and in writing but has not made enough effort overall. The student has demonstrated little effort, interest and motivation for individual or team activities / assignments and the output is rather weak.

Assessment criteria, good (3)

Good overall performance: can apply and articulate concepts and information well both verbally and in writing, certain areas of individual or team output require further attention; shows appropriate level of interest and motivation in individual and team activities. Good presentation delivery and analysis.

Assessment criteria, excellent (5)

Excellent performance in all elements of the course: shows interest and motivation in individual and team activities and assignments, fully applies and clearly articulates concepts and information both verbally and in writing. The student is able to support his/her argument with references to the recommended reading and lecture content. Excellent presentation delivery and analysis.

Assessment criteria, approved/failed

Sufficient performance: has completed basic requirements to pass the course and has made an attempt to apply and articulate concepts and information both verbally and in writing but has not made enough effort overall. The student has demonstrated little effort, interest and motivation for individual or team activities / assignments and the output is rather weak.

Further information

The language of tuition is English.

Enrollment

06.05.2024 - 11.08.2024

Timing

06.09.2024 - 30.11.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Business

Campus

Leiritie 1

Teaching languages
  • English
Seats

20 - 35

Degree programmes
  • Master's Degree Programme in Business Informatics (Social Sciences, Business and Administration)
Teachers
  • Pia Hellman
Teacher in charge

Zinaida Grabovskaia

Groups
  • L0423S6_1
    Master's Degree Programme in Business Informatics ylempi, liiketalous
  • L0423S6_2
    Master's Degree Programme in Business Informatics ylempi, liiketalous

Objective

Opiskelija oppii miten yritys luo, kehittää, suunnittelee ja toteuttaa liidien hoitoprosesseja sekä konversioita. Opiskelija ymmärtää asiakaspolkujen sekä yrityksen prosessien merkityksen kilpailuedun luomisessa. Kurssi perustuu HubSpotin sekä muiden markkinointityökalujen suunnittelun sekä käytön opetteluun liidien hoidon ja konversion kehittämisessä.

Content

- Digitaalisten myynnin ja markkinoinnin prosessien suunnittelu ja tuotanto
- HubSpot ympäristö ja asetukset
- HubSpot CRM, Sales & Marketing ominaisuudet
- Inbound elementtien suunnittelu ja tuotanto
- Tekoäly, koneoppiminen ja markkinoinnin automaatio
- Markkinoinnin automaation suunnittelu

Kurssin harjoitukset: Kurssi sisältää lähiopetusta, HubSpot Inbound sertifikaattiin liittyvän verkkokurssin sekä sertifikaatti testin, projektityön eli HubSpot kehityssuunnitelman laadintaa (projektityö laadinnan joko yksin tai pareittain (työ esitetään videona).

Arviointi perustuu HubSpot Inbound sertifikaattiin (yksilösuoritus verkossa, arviointi hyväksytty/20 pistettä), HubSpot Inbound kehityssuunnitelmaan (0-80 pistettä) sekä projektityön vertaisarviointiin (hyväksytty/hylätty). Opiskelija saa HubSpot Inbound testin suoritettuaan HubsSpot Inbound sertifikaatin. Kurssin jokainen osa-alue on suoritettava hyväksytysti.

Location and time

Kaikki Zoomissa, kts linkki lukujärjestys

Materials

Luentomateriaalit Omassa
HubSpot Academy sisällöt
Digital Marketing Excellence, Dave Chaffey, PR Smith, 6th edition, 2022
Inbound Marketing, Revised and Updated: Attract, Engage, and Delight Customers Online. Brian Halligan, Dharmesh Shah; Wiley, 2014

Teaching methods

Ennakkotehtävä/ HubSpot Inbound sertifikaatti
Luennot, kirjallisuus, videot, keskustelut ja caset
Projektityö tiimeissä joka perustuu markkinoinnin kehityssuunnitelmaan joka esitetään videona
Vertaisrviointi

Employer connections

ei ole

Exam schedules

ei ole

International connections

ei ole

Completion alternatives

ei ole

Student workload

Luennot 20 tuntia
Ennakkotehtävä, harjoitustyöt ja projektityö 110 tuntia

Further information

Kurssi antaa hyvät perusteet myynnin ja markkinoinnin toimenpiteiden automatisointiin liittyvistä työkaluista, suunnittelusta ja tuotannosta. Kurssi sopii myös niille jotka tarvitsevat digitaalisen markkinoinnin ja myynnin kehittämiseen liittyvää osaamista omassa työssä ja/tai opinnäytetyössään.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on suorittanut opintojakson oppimistehtävät ja osoittanut niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön. Soveltamisessa työelämän tilanteisiin ja/tai osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on suoriutunut opintojakson tehtävistä kokonaisuutena hyvin. Hän on ollut aktiivinen oppija yksilönä ja tiimissä. Opiskelija on osoittanut kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä hankkimansa tiedon ja käytänteiden soveltamiskykyä työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki opintojakson osiot kiitettävästi. Hän on osoittanut mielenkiintoa ja motivaatiota oppia yksilönä ja tiimissä, ja hän on jakanut osaamistaan toisille. Opiskelija hallitsee opintosisällön ja soveltaa kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä oppimaansa taitavasti työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on suorittanut opintojakson oppimistehtävät ja osoittanut niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön. Soveltamisessa työelämän tilanteisiin ja/tai osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa.

Assessment methods and criteria

HubSpot Inbound marketing certificate – yksilötehtävä ennen kurssin aloitusta 0/10p.
HubSpot kehityssuunnitelma - 1-3 hlön ryhmissä 0-80p.
Vertaisarviointi hyväksytty/hylätty 0/10p.

Prerequisites

Suoritettu korkeakoulututkinto.

Further information

Kurssi on englanninkielinen.

Enrollment

02.05.2023 - 13.08.2023

Timing

28.08.2023 - 22.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

3 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

School of Business

Campus

Leiritie 1

Teaching languages
  • English
Seats

20 - 35

Degree programmes
  • Master's Degree Programme in Business Informatics (Technology, Communication and Transport)
  • Master's Degree Programme in Business Informatics (Social Sciences, Business and Administration)
Teachers
  • Pia Hellman
Teacher in charge

Zinaida Grabovskaia

Groups
  • L0422S6_1
    Master's Degree Programme in Business Informatics ylempi, liiketalous
  • L0422S6_2
    Master's Degree Programme in Business Informatics ylempi, liiketalous
  • L0422S6
    Degree Programme in Business Informatics ylempi
  • LITO_VV
    Vapaastivalittavat, liiketalous
  • T2322S6
    Julkisten hankintojen tutkinto-ohjelma, ylempi AMK tekniikka

Objective

Opiskelija oppii miten yritys luo, kehittää, suunnittelee ja toteuttaa liidien hoitoprosesseja sekä konversioita. Opiskelija ymmärtää asiakaspolkujen sekä yrityksen prosessien merkityksen kilpailuedun luomisessa. Kurssi perustuu HubSpotin sekä muiden markkinointityökalujen suunnittelun sekä käytön opetteluun liidien hoidon ja konversion kehittämisessä.

Content

- Digitaalisten myynnin ja markkinoinnin prosessien suunnittelu ja tuotanto
- HubSpot ympäristö ja asetukset
- HubSpot CRM, Sales & Marketing ominaisuudet
- Inbound elementtien suunnittelu ja tuotanto
- Tekoäly, koneoppiminen ja markkinoinnin automaatio
- Markkinoinnin automaation suunnittelu

Kurssin harjoitukset: Kurssi sisältää lähiopetusta, HubSpot Inbound sertifikaattiin liittyvän verkkokurssin sekä sertifikaatti testin, projektityön eli HubSpot kehityssuunnitelman laadintaa (projektityö laadinnan joko yksin tai pareittain (työ esitetään videona).

Arviointi perustuu HubSpot Inbound sertifikaattiin (yksilösuoritus verkossa, arviointi hyväksytty/20 pistettä), HubSpot Inbound kehityssuunnitelmaan (0-80 pistettä) sekä projektityön vertaisarviointiin (hyväksytty/hylätty). Opiskelija saa HubSpot Inbound testin suoritettuaan HubsSpot Inbound sertifikaatin. Kurssin jokainen osa-alue on suoritettava hyväksytysti.

Location and time

Kaikki Zoomissa, kts linkki lukujärjestys

Materials

Luentomateriaalit Omassa
HubSpot Academy sisällöt
Chaffey & Smith: Digital Marketing Excellence: Planning, Optimizing and Integrating Online Marketing, Routledge 2017
Inbound Marketing, Revised and Updated: Attract, Engage, and Delight Customers Online. Brian Halligan, Dharmesh Shah; Wiley, 2014.

Teaching methods

Ennakkotehtävä
Luennot, kirjallisuus, videot, keskustelut ja caset
Projektityö tiimeissä joka perustuu markkinoinnin kehittämissuunnitelmaan joka esitetään videona
Vertaisrviointi

Employer connections

Kaksi vierailijaa

Exam schedules

ei ole

International connections

ei ole

Completion alternatives

ei ole

Student workload

Luennot 20 tuntia
Ennakkotehtävä, harjoitustyöt ja projektityö 110 tuntia

Further information

Kurssi antaa hyvät perusteet myynnin ja markkinoinnin toimenpiteiden automatisointiin liittyvistä työkaluista, suunnittelusta ja tuotannosta. Kurssi sopii myös niille jotka tarvitsevat digitaalisen markkinoinnin ja myynnin kehittämiseen liittyvää osaamista omassa työssä ja/tai opinnäytetyössään.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on suorittanut opintojakson oppimistehtävät ja osoittanut niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön. Soveltamisessa työelämän tilanteisiin ja/tai osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on suoriutunut opintojakson tehtävistä kokonaisuutena hyvin. Hän on ollut aktiivinen oppija yksilönä ja tiimissä. Opiskelija on osoittanut kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä hankkimansa tiedon ja käytänteiden soveltamiskykyä työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki opintojakson osiot kiitettävästi. Hän on osoittanut mielenkiintoa ja motivaatiota oppia yksilönä ja tiimissä, ja hän on jakanut osaamistaan toisille. Opiskelija hallitsee opintosisällön ja soveltaa kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä oppimaansa taitavasti työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on suorittanut opintojakson oppimistehtävät ja osoittanut niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön. Soveltamisessa työelämän tilanteisiin ja/tai osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa.

Assessment methods and criteria

HubSpot Inbound marketing certificate – yksilötehtävä ennen kurssin aloitusta 0/10p.
HubSpot kehityssuunnitelma - 1-3 hlön ryhmissä 0-80p.
Vertaisarviointi hyväksytty/hylätty 0/10p.

Prerequisites

Suoritettu korkeakoulututkinto.

Further information

Kurssi on englanninkielinen.

Enrollment

02.05.2022 - 14.08.2022

Timing

29.08.2022 - 18.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

3 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

School of Business

Campus

Leiritie 1

Teaching languages
  • English
Seats

20 - 35

Degree programmes
  • Master's Degree Programme in Business Informatics (Social Sciences, Business and Administration)
Teachers
  • Pia Hellman
Teacher in charge

Zinaida Grabovskaia

Groups
  • L0421S6
    Master's Degree Programme in Business Informatics ylempi, liiketalous

Objective

Opiskelija oppii miten yritys luo, kehittää, suunnittelee ja toteuttaa liidien hoitoprosesseja sekä konversioita. Opiskelija ymmärtää asiakaspolkujen sekä yrityksen prosessien merkityksen kilpailuedun luomisessa. Kurssi perustuu HubSpotin sekä muiden markkinointityökalujen suunnittelun sekä käytön opetteluun liidien hoidon ja konversion kehittämisessä.

Content

- Digitaalisten myynnin ja markkinoinnin prosessien suunnittelu ja tuotanto
- HubSpot ympäristö ja asetukset
- HubSpot CRM, Sales & Marketing ominaisuudet
- Inbound elementtien suunnittelu ja tuotanto
- Tekoäly, koneoppiminen ja markkinoinnin automaatio
- Markkinoinnin automaation suunnittelu

Kurssin harjoitukset: Kurssi sisältää lähiopetusta, HubSpot Inbound sertifikaattiin liittyvän verkkokurssin sekä sertifikaatti testin, projektityön eli HubSpot kehityssuunnitelman laadintaa (projektityö laadinnan joko yksin tai pareittain (työ esitetään videona).

Arviointi perustuu HubSpot Inbound sertifikaattiin (yksilösuoritus verkossa, arviointi hyväksytty/20 pistettä), HubSpot Inbound kehityssuunnitelmaan (0-80 pistettä) sekä projektityön vertaisarviointiin (hyväksytty/hylätty). Opiskelija saa HubSpot Inbound testin suoritettuaan HubsSpot Inbound sertifikaatin. Kurssin jokainen osa-alue on suoritettava hyväksytysti.

Location and time

Kaikki Zoomissa, kts linkki lukujärjestys

Materials

Luentomateriaalit Omassa
HubSpot Academy sisällöt
Chaffey & Smith: Digital Marketing Excellence: Planning, Optimizing and Integrating Online Marketing, Routledge 2017
Inbound Marketing, Revised and Updated: Attract, Engage, and Delight Customers Online. Brian Halligan, Dharmesh Shah; Wiley, 2014.

Teaching methods

Ennakkotehtävä
Luennot, kirjallisuus, videot, keskustelut ja caset
Projektityö tiimeissä joka perustuu markkinoinnin kehittämissuunnitelmaan
Vierailija/yritysvierailu

Employer connections

Kaksi vierailijaa

Exam schedules

ei ole

International connections

ei ole

Completion alternatives

ei ole

Student workload

Luennot 20 tuntia
Ennakkotehtävä, harjoitustyöt ja projektityö 110 tuntia

Further information

Kurssi antaa hyvät perusteet myynnin ja markkinoinnin toimenpiteiden automatisointiin liittyvistä työkaluista, suunnittelusta ja tuotannosta. Kurssi sopii myös niille jotka tarvitsevat digitaalisen markkinoinnin ja myynnin kehittämiseen liittyvää osaamista omassa työssä ja/tai opinnäytetyössään.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on suorittanut opintojakson oppimistehtävät ja osoittanut niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön. Soveltamisessa työelämän tilanteisiin ja/tai osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on suoriutunut opintojakson tehtävistä kokonaisuutena hyvin. Hän on ollut aktiivinen oppija yksilönä ja tiimissä. Opiskelija on osoittanut kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä hankkimansa tiedon ja käytänteiden soveltamiskykyä työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki opintojakson osiot kiitettävästi. Hän on osoittanut mielenkiintoa ja motivaatiota oppia yksilönä ja tiimissä, ja hän on jakanut osaamistaan toisille. Opiskelija hallitsee opintosisällön ja soveltaa kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä oppimaansa taitavasti työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on suorittanut opintojakson oppimistehtävät ja osoittanut niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön. Soveltamisessa työelämän tilanteisiin ja/tai osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa.

Assessment methods and criteria

HubSpot Inbound marketing certificate – yksilötehtävä ennen kurssin aloitusta 0/20p.
HubSpot kehityssuunnitelma - 1-3 hlön ryhmissä 0-80p.

Prerequisites

Suoritettu korkeakoulututkinto.

Further information

Kurssi on englanninkielinen.