Siirry suoraan sisältöön

Digitaalisen myynnin ja markkinoinnin automatisointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: LY00EC66-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.05.2023 - 13.08.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
28.08.2023 - 22.12.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
(2019-2024) Liiketalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
englanti
Paikat
20 - 35
Koulutus
Master's Degree Programme in Business Informatics (Tekniikan ja liikenteen ala)
Master's Degree Programme in Business Informatics (Yhteiskuntatieteiden, liiketalouden ja hallinnon ala)
Opettajat
Pia Hellman
Vastuuopettaja
Zinaida Grabovskaia
Ryhmät
L0422S6_1
Master's Degree Programme in Business Informatics ylempi, liiketalous
L0422S6_2
Master's Degree Programme in Business Informatics ylempi, liiketalous
L0422S6
Degree Programme in Business Informatics ylempi
LITO_VV
Vapaastivalittavat, liiketalous
T2322S6
Julkisten hankintojen tutkinto-ohjelma, ylempi AMK tekniikka
Opintojakso
LY00EC66

Toteutuksella on 6 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 18 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Pe 01.09.2023 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Digital Sales and Marketing Automation LY00EC66-3004
Online Zoom
Pe 01.09.2023 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Digital Sales and Marketing Automation LY00EC66-3004
Individual work, briefed in the morning class, no online or class session
Pe 15.09.2023 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Digital Sales and Marketing Automation LY00EC66-3004
Online Zoom
Pe 29.09.2023 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Digital Sales and Marketing Automation LY00EC66-3004
Online Zoom
Pe 13.10.2023 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Digital Sales and Marketing Automation LY00EC66-3004
Online Zoom CANCELLED 13.10. PLS SEE OMA FOR MORE INFO
Pe 27.10.2023 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Digital Sales and Marketing Automation LY00EC66-3004
Online Zoom
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija oppii miten yritys luo, kehittää, suunnittelee ja toteuttaa liidien hoitoprosesseja sekä konversioita. Opiskelija ymmärtää asiakaspolkujen sekä yrityksen prosessien merkityksen kilpailuedun luomisessa. Kurssi perustuu HubSpotin sekä muiden markkinointityökalujen suunnittelun sekä käytön opetteluun liidien hoidon ja konversion kehittämisessä.

Sisältö

- Digitaalisten myynnin ja markkinoinnin prosessien suunnittelu ja tuotanto
- HubSpot ympäristö ja asetukset
- HubSpot CRM, Sales & Marketing ominaisuudet
- Inbound elementtien suunnittelu ja tuotanto
- Tekoäly, koneoppiminen ja markkinoinnin automaatio
- Markkinoinnin automaation suunnittelu

Kurssin harjoitukset: Kurssi sisältää lähiopetusta, HubSpot Inbound sertifikaattiin liittyvän verkkokurssin sekä sertifikaatti testin, projektityön eli HubSpot kehityssuunnitelman laadintaa (projektityö laadinnan joko yksin tai pareittain (työ esitetään videona).

Arviointi perustuu HubSpot Inbound sertifikaattiin (yksilösuoritus verkossa, arviointi hyväksytty/20 pistettä), HubSpot Inbound kehityssuunnitelmaan (0-80 pistettä) sekä projektityön vertaisarviointiin (hyväksytty/hylätty). Opiskelija saa HubSpot Inbound testin suoritettuaan HubsSpot Inbound sertifikaatin. Kurssin jokainen osa-alue on suoritettava hyväksytysti.

Aika ja paikka

Kaikki Zoomissa, kts linkki lukujärjestys

Oppimateriaalit

Luentomateriaalit Omassa
HubSpot Academy sisällöt
Chaffey & Smith: Digital Marketing Excellence: Planning, Optimizing and Integrating Online Marketing, Routledge 2017
Inbound Marketing, Revised and Updated: Attract, Engage, and Delight Customers Online. Brian Halligan, Dharmesh Shah; Wiley, 2014.

Opetusmenetelmät

Ennakkotehtävä
Luennot, kirjallisuus, videot, keskustelut ja caset
Projektityö tiimeissä joka perustuu markkinoinnin kehittämissuunnitelmaan joka esitetään videona
Vertaisrviointi

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Kaksi vierailijaa

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

ei ole

Kansainvälisyys

ei ole

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

ei ole

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Luennot 20 tuntia
Ennakkotehtävä, harjoitustyöt ja projektityö 110 tuntia

Lisätietoja opiskelijoille

Kurssi antaa hyvät perusteet myynnin ja markkinoinnin toimenpiteiden automatisointiin liittyvistä työkaluista, suunnittelusta ja tuotannosta. Kurssi sopii myös niille jotka tarvitsevat digitaalisen markkinoinnin ja myynnin kehittämiseen liittyvää osaamista omassa työssä ja/tai opinnäytetyössään.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on suorittanut opintojakson oppimistehtävät ja osoittanut niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön. Soveltamisessa työelämän tilanteisiin ja/tai osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on suoriutunut opintojakson tehtävistä kokonaisuutena hyvin. Hän on ollut aktiivinen oppija yksilönä ja tiimissä. Opiskelija on osoittanut kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä hankkimansa tiedon ja käytänteiden soveltamiskykyä työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki opintojakson osiot kiitettävästi. Hän on osoittanut mielenkiintoa ja motivaatiota oppia yksilönä ja tiimissä, ja hän on jakanut osaamistaan toisille. Opiskelija hallitsee opintosisällön ja soveltaa kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä oppimaansa taitavasti työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on suorittanut opintojakson oppimistehtävät ja osoittanut niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön. Soveltamisessa työelämän tilanteisiin ja/tai osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

HubSpot Inbound marketing certificate – yksilötehtävä ennen kurssin aloitusta 0/10p.
HubSpot kehityssuunnitelma - 1-3 hlön ryhmissä 0-80p.
Vertaisarviointi hyväksytty/hylätty 0/10p.

Esitietovaatimukset

Suoritettu korkeakoulututkinto.

Lisätiedot

Kurssi on englanninkielinen.

Lisätiedot

Kurssi on englanninkielinen.

Siirry alkuun